stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyA

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:07

Heel ander verhaal weer in t avl..... We moesten naar radiologie vandaag en daar bleek integenstelling tot wat vd Hoeven had verteld de kanker aan de finger v mijn moeder zeer zeldzaam te zijn de afgelopen 20 jaar is t 12 x voorgevallen, mijn moeder is nr 13 dus hahaha. Bij 1 persoon is bestralen niet aangeslagen! Volgens vd Hoeven rageerd dit soort kanker helemaal niet op bestralen..... Dat is toch ongelovelijk dat artsen in 1 ziekenhuis zo langs elkaar heen werken!? Deze arts wilde ook dat er n echo gemaakt wordt v d klieren in de oksel en elleboog om uitzaaiingen uit te sluiten, iets wat eerst echt niet nodig was? Ook moet er n mri gemaakt worden om te kijken waar de kanker ophoud, waarschijnlijk is t alleen t topje maar dat weten ze nu nog niet. vd Hoeven wist t blijkbaar wel en in t ergste geval moets er n halve cm meer af dan hij dacht maar dat zou hij tijden de operatie zien. Volgens de radioloog kan dat niet en zou er dus eerst n stuk af gaan en dat zou worden onderzocht en als er dan nog iets in de finger zit zou er n 2e operatie moeten plaats vinden? Is ons nooit iets over verteld. Het zijn 2 niet kloppende verhalen samen en wij hebben t gevoel dat die vd Hoeven maar wat zei zonder precies te weten hoe t zat en t idee dat ze niet zouden kijken of er uitzaaiingen waren zat me nooit lekker! Dit verhaal klopt veel meer is veel meer een geheel en deze man wil eerst alles uitsluiten. Hij zei dat mijn moedere een HELE grote kans heeft dat bestralen alles wag haalt! Toch raar voor n kanker wat volgens zijn collega niet op bestraling reageerd. De 17 (dan is mijn moeder ook jarig) gaat de mri plaatsvinden en de echo ook vd laatste krijgen we meteen uitslag. In totaal zullen er 20 bestalingen nodig zijn, dus t avl zal ons voorlopig nog wel terug zien.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:10

Oh ja iets heel anders.... ik hoorde dat er sinds gisteravond een meelezer t hele Taamstoppic heeft uitgespit Gaaaap Deze persoon is een niet erg welkom persoon en ik hoop ook dat ze niet gaat meeposten want we willen t toch graag gezellig houden en we hebben geen zin in valse mensen Knipoog .

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:15

Ik las een niet werkzaam persoon (in plaats van welkom) Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Als deze personen niets beters te doen hebben dan hier stiekem mee te lezen zonder zich te melden, dan moeten ze dat maar lekker zelf weten. Blijkbaar vinden ze het erg interessant wat wij hier te melden hebben als ze ons hele topic hebben doorgelezen *LOL*

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:22

AnneOmie schreef:
Ik las een niet werkzaam persoon (in plaats van welkom) Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Kan alle 2 haahahah.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:12

Denken jullie er wel aan dat De Haal vandaag geheel is afgesloten? Vanaf Purmerend kan Taams wel bereikt worden (ik las van nr. 75 t/m 143, maar weet niet hoe dit vanaf de andere kant is? Even voor de mensen die vanavond nog naar stal moeten.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:12

Alweer? Laten ze dat lekker 's nachts doen zeg. Ben blij dat ik al gewwest ben en uit Purmereutel kwam, anders was ik na mijn werk idd door oostzaan gekomen.....

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:09

Ben niet nieuwsgierig maar weten jullie wie die persoon is?
Wordt dus weer een spannende tijd shirley.tussen twee haakjes ik heb je nog nooit zo ontspannend zien rijden als vandaag

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:14

Zirano schreef:
Ben niet nieuwsgierig maar weten jullie wie die persoon is?
Wordt dus weer een spannende tijd shirley.tussen twee haakjes ik heb je nog nooit zo ontspannend zien rijden als vandaag

Was in t begin nog wel wat verward v de les v AdB Maar ben daarna wat meer op mijn gevoel gaan rijden en m zo heel snel ontspanne gekregen en vandaaruit de lesstof weer opgepakt. Dat werkte heel goed blijkbaar Heb ook fijn gereden. leuk dat je dat zag!
Laatst bijgewerkt door ShirleyA op 06-11-06 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:14

Klopt, Eshter, dat is alleen vannacht toch? Als ik het goed gelezen heb?
Ik ben nog speciaal gaan kijken, anders had ik Irmgard even moeten waarschuwen als ze had moeten omrijden. Was er vanmiddag naar toe gereden met Bella.

Was het Twiske ingegaan, over de brug linksaf. 2e uitgang eruit, en via de weg terug. Zijn best wel wat kilometertjes, maar heb het schijnbaar in 40minuten gedaan! Bella is dus echt met recht een 'scheur-ijzer', om Shirley's woorden te gebruiken! Prachtige naam vind ik het! Haha!
Als je je bedenkt dat ik bijna de hele weg over het asfalt gestapt heb, kun je nagaan hoe laag gevlogen we hebben in het Twiske.. hahaha. gek paard heb ik Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:18

vandaar ellen dat je er zo koud bij zat

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:21

Zirano schreef:
vandaar ellen dat je er zo koud bij zat
Ja, ik dacht laat ik ff opwarmen in het Twiske!! hahaha
Toen ik jou sprak in de kantine had ik nog niet gereden Haha!
En denk je dat Bella bezweet was?? nee hoor, echt niet Tong uitsteken (heel klein beetje onder de singel) hahaha

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:22

en jij??Voortaan handenwarmers meenemen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:35

Handschoenennnnnn Haha! Haha!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:33

Lees net op bokt dat een deel van de paarden die in Marrum zijn gered naar de slacht gaan !@$#$$^%&^%((!!!!! Boos! Dat hou je toch niet voor mogelijk! Die eikel schijnt ze te fokken voor de slacht en een deel is voor verkoop naar particulieren. Hij probeert er nu natuurlijk een slaatje uit te slaan. Men wil die paarden natuurlijk het liefst bij hem weg hebben en leggen er meer voor neer of vinden het wel interessant een van de 'beroemde paarden'van Marrum te kopen.
Hebben die beestje drie dagen op een "onbewoond eiland"gestaan, hebben die 4 meiden met alle risico van dien het hele stel van het "eiland"afgekregen gaan die paarden weer terug naar de boer die 15 jaar ook al een berisping kreeg wegens verwaarlozing van zijn dieren. En dan brengt hij een groot deel naar de slager...... Dat gaat er bij mij echt niet in Boos! . Wat zijn we toch weer lekker laks in Nederland dat dit zomaar kan?! Die beesten schijnen trouwens gewoon goed gezond te zijn, dus waarom naar de slager Verward

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:26

Het is om te huilen inderdaad... Zie je het voor je? Die arme dieren op transport naar Italie, alwaar ze geslacht worden.. waarom DAAR? Boos!
zo sneu.. Verdrietig

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:29

Er werdt gezegt dat ze in Nederland geslacht worden.Moet daar ook niet aan denken gewoon gezonde paarden slachten.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:40

Paardenvlees zal in Italie wel meer opbrengen..
Ik vind het ook verschrikkelijk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als ze voor de 'vleesindustrie' zijn, kun je ze ook met een kudde gezonden koeien vergelijken.. toch? Verdrietig

Maar een paard heeft voor mij een veel grotere (emotionele) waarde dan een koe.. Paarden zijn aaibaarder, en 'dichterbij'.
Terwijl een koe ook gevoel heeft, en misschien een hartstikke lief dier is... en die eten we gewoon op.
7 dagen vlees eten in de week doe ik al jaren niet meer, maar vegetarisch ben ik ook allesbehalve. ..

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:53

Ik ben wel vegetarisch, maar zou liegen als ik zou zeggen dat ik vlees niet lekker vind. Maar als ik die beelden van die beesten zie, dan weet ik weer waar ik het voor doe. Scheelt misschien weer een koe per jaar. Toen Mark en ik naar Antwerpen gingen reden we in de file naast een vleestransport van varkens. Eentje keek me zo aan... En ik maar denken, morgen ben je er waarschijnlijk niet meer, omdat wij mensen zo nodig karbonade op ons bordje moeten hebben... Maar ik val niemand er op aan als ze wel vlees eten hoor. Ik heb alleen voor mezelf de keuze gemaakt dit niet meer te doen. Ik voel me dus ook niet schuldig. Mij gaat het er in dit hele verhaal om dat die paarden gered zijn, en dus nu alsnog dood moeten. Daarnaast heb ik er nog nooit van gehoord dat mensen echt paarden fokken voor de slacht? Weet wel van vleeskoeien. Paarden die naar de slager gaan mankeren vaak wat. Lichamelijk of geestelijk (meestal weer door toedoen van mensen). Maar goed, misschien moet ik maar in de politiek gaan...Ik kan hier namelijk heel fel in zijn.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:10

Ja, dat hebben we door. Maar dat is absoluut niet erg. Jij komt op voor de rechten van die arme dieren. Is niks mis mee.
Ik heb ook nog nooit gehoord van paarden die gefokt worden voor de slacht. Heb er wel wat van gezien bij hart voor Nederland, maar niet goed opgelet. Hoorde wel iets over Italie dus..

Welterusten! Doei!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 08:00

goedemorgen! Zozo ik ben de eerste! Het is inderdaad verschrikkelijk van die arme paarden! Ik schrok er helemaal van!

Ik denk dat orissa zo goed als verkocht is heb er stiekem wel een beetje om gehuild gister thuis Verdrietig Niks doorvertellen he Bloos

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:50

nee, zal het niet doorvertellen, en dat je het hier op een openbaar forum zet, zal ook niemand weten Tong uitsteken
Maar ik kan het me wel voorstellen hoor... Ach gut
Aan welke mensen? Die er zaterdag waren? of die van zondag? wel toppie hoor! Haha!

Ik ga zo maar weer aan het 'werk', er staat vers geld op de rekening, dus moet er gewerkt worden hihi Haha! Haha! (paar frontriemen)

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:54

Ik zal t ook niemand zeggen Willie.... hihi.
Snap dat best wel hoor.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 11:13

willie ik zal het ook niet door vertellen hoor.
maar het is beter voor ons rissie Haha!
we zullen dr wel missen.
en die mensen lijken me wel heel goed voor paarden Haha!

mensen ik ga naar stal.
ik ga eerst zirano's zijn slobber geven.
en dan pas en bo los zetten en uitmesten.
en dan opzadelen als het rustig is (want moet in de paddock rijden)
dan afzadelen enwachten op de dierenarts. en dan hopen dat het bo zijn laatste prikje is en dat hij weer gezond is.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:28

Ik zal het ook niet doorvertellen Willie Haha! maarre schijnt dat we hier ook meelezers hebben dus dan zal de hele stal het wel weten Tong uitsteken

Ik eet wel gewoon vlees en vis maar, ja misschien heel hypocriet, ik eet geen paardenvlees en ook geen konijnenvlees. Heb vroeger een heel lief konijntje gehad en kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze op te eten Bloos Ik hou eigenlijk ook van alle dieren en wil er gewoon maar even niet aan denken hoe ze aan hun eind zijn gekomen als ik eet want anders lust ik het ook niet meer Scheve mond

Ik vind het ook vreselijk... heeft iedereen zoveel moeite gedaan om die arme paarden te redden en zijn ze gewoon bestemd voor de slacht Boos! dan hadden die arme beesten nog beter kunnen verzuipen zeg Scheve mond

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:30

Veel plezier op stal Bren! Succes met Bo's prikje!

Ik zag die mensen gisteravond, ze kwamen speciaal om Orissa te poetsen Haha! Echt heel schattig en ze leken me ook erg aardig! Hoop dat zij haar kopen!