Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:47

Dat is balen zeg, jij hebt ook alle geluk tegenwoordig. Doe het maar rustig aan. Misschien zie ik je straks nog wel op de manegge.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:38

Ja ik ben net eventjes geweest samen met men vader, was ook al weer snel weg want kreeg weer last van hoofdpijn en van men oor.. men ribben heb ik alleen last van tijdens het diep inademen en lopen. Morgen moet ik longeer examen afleggen, maar heb gelukkig een rustig paard en hoef niet zolang van men leraar..

Eerst wist ik ook helemaal niks van de val meer, maar nu kan ik sommige dingen vaag herinneren.. Morgen even naar de huisarts want er zit met mijn oor echt iets niet lekker.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:38

Vandaag Olympus 'gereden' Hij was in stap erg vlug (en erg sterk, maar heb van voor daarna nie zoveel meer gevraagd) Met draven (op de goede hand) voelde je er niet meer zoveel van.. maar ben benieuwd met vandeweek zijn slechte hand erbij..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:15

Ik had vorige week om een paard gevraagd wat uit zichzelf wat loperiger is dan Paco (da's eigenlijk niet zo moeilijk Knipoog ). Dit aangezien mijn buikpijn weer terug is en die trekt een heel uur Paco-exercisen op dit moment even niet meer Scheve mond.
Ik was op Kacharel gezet, die was afgelopen week niet goed hoorde ik, maar dat moest nu een heel eind over zijn. Kas liep al om 11 uur, dus ben Liekje gaan helpen en heb nog even Paris gepoetst omdat een lesgenootje waarschijnlijk wat later was.
Ik begon na het losstappen linksom met draven, voelde niet helemaal top maar dat kon ook wat stijfheid zijn natuurlijk. Zodra ik rechtsom ging voelde ik gelijk dat dat geen goed idee was. M. keek even naar haar hoef en toen bleek dat de hoefscheur van Kasje helemaal tot het leven was doorgescheurd, germ dat paard Verdrietig . Dus rondje gestapt, hup eraf, nog even wat gelopen en toen de bak uit een ander paard halen. Dat werd Bontfire, altijd leuk, maar hopelijk was die in een goede bui, want die lompe karateoefeningen van hem kon ik even niet gebruiken. Maar hij deed het súper. Wat is dat toch een fijn paard als hij besluit om mee te werken Haha!. Pasje wijken was geen probleem, voltetjes 10 meter moest ik even duidelijk maken dat ie dan ook echt wel door kan blijven lopen Clown en op het laatst hele leuke stukken middendraf gedaan. Dat paardje heeft eigenlijk bijna alles tegen wat handig is bij het uitvoeren van wat dresuurwerk maar door zijn inzet komt ie nog een heel eind met zijn logge lijf en zijn worstepootjes Vork. Binnenkort weer werdstrijd en nu mijn ene wedstrijdpaardje utgeschakeld is val ik denk ik terug op mijn wedstrijdkoe Koe

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:55

Wanneer is er dan een wedstrijd? heb niks op het bord zien staan ( of heb niet goed gekeken ) hihi

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:30

Het staat ook nog niet op het bord, maar wij vroegen het aan H. en die zei dat ze het er binnenkort op zou zetten. (is ook niet eerlijk; 2 kinderwedstrijden, en wij mogen zeker weer niet meedoen Nors opkijken Clown )

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:19

Als er weer een wedstrijd komt doe ik zeker mee dan kan ik weer effe oefenen in het M2 ( dat is hard nodig ) Gestoord
Ik zie het wel wanneer.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:23

Ben ook benieuwd wanneer die is.. dan kan ik ff keertje oefenen.. jammer genoeg niet met passoa.. Moet dadelijk naar de huisarts.. word echt gestoord van mijn rechter oor en men ribben zijn ook niet super maar die zijn denk behoorlijk gekneusd.. is ook best hoog, 1.85 Tong uitsteken

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:52

Dustinlover schreef:
is ook best hoog, 1.85 Tong uitsteken

haha ik weet het Clown
Hopelijk komt er inderdaad een wedstrijd Lachen is ook niet eerlijk he die kleintjes wel en wij niet Duivel

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:24

Klopt de kinderwedstrijden staan er wel op.. dan zal de wedstrijd voor volwassenen wel de avond ervoor zijn (wat meestal wel is) Helaas die van Maart mag ik zoiezo niet mee doen:P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:27

Heb ook een nieuw plan getrokken met de tank. Hij heeft al tijden last van een soort drukking op zijn rechterzijde. De laatste weken wordt zijn reactie hierop (bokken en slaan naar het rechterbeen) steeds erger. Naar laten kijken en nu blijkt het een bloeduitstorting te zijn Huilen (arm paard), het beste is insmeren met een zalfje en rijden zonder spoor.
Daar ben ik gisteren dus mee begonnen, het insmeren ging heel eenvoudig maar het rijden zonder spoor, ik heb echt aan mijn conditie kunnen werken Bloos moet wel zeggen dat na een dik half uur hij echt liep als een treintje, kon alle oefeningen met hem doen, dus dat was super.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:36

Arme tankie Tong uitsteken

Ik ben bij de huisarts geweest en heb inderdaad nog steeds een hersenschudding, ribben zwaar gekneusd, maar dan komt het Tong uitsteken heb al 2 dagen last van men oor(heel irritant gevoel de hele tijd) en heb nu lucht/vuil in de buis van eganus ofzo iets.. moet nu sprayen met iets en dan komt het als het goed is wel keertje los...

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:20

als er weer een wedstrijd komt doe ik zeker wel mee.
dat is een goede oefening voor levana.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:58

HE supje, welkom hier.
Ben met de tank aan het rijden zonder sporen en het gaat eigenlijk best goed, al denken mijn kuiten daar anders over.

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:12

Amarie schreef:
het gaat eigenlijk best goed, al denken mijn kuiten daar anders over.
ja dat is een goede spier training haha Tong uitsteken ,wel fijn dat het beter gaat.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:20

dat was me weer het lesje wel! hennie heeft ons flink aan het werk gezet ( even dat luie zweet eruit hihi) dat word morgen zeker te weten spierpijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:56

Pfft.. zit alweer op school bij wiskunde.. wel nog steeds hoofdpijn(en dat word er natuurlijk niet beter op hier Tong uitsteken )
Wil in het weekend weer gaan proberen om eventjes een rondje te gaan stappen.. denk op monty die is tenminste lekker rustig Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:20

Het is echt balen, doe het wel een rustig aan.
Is het wel wijs om naar school te gaan?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:46

Amarie schreef:
Heb ook een nieuw plan getrokken met de tank. Hij heeft al tijden last van een soort drukking op zijn rechterzijde. De laatste weken wordt zijn reactie hierop (bokken en slaan naar het rechterbeen) steeds erger. Naar laten kijken en nu blijkt het een bloeduitstorting te zijn Huilen (arm paard), het beste is insmeren met een zalfje en rijden zonder spoor.
Daar ben ik gisteren dus mee begonnen, het insmeren ging heel eenvoudig maar het rijden zonder spoor, ik heb echt aan mijn conditie kunnen werken Bloos moet wel zeggen dat na een dik half uur hij echt liep als een treintje, kon alle oefeningen met hem doen, dus dat was super.

Dierenbeulen Boos! Haha grapje he..

Vandaag Olly ook weer 'gereden' pff hij is vermoeiend.. geen stelling geen buiging.. niet naar beneden willen (maar oke dat doen we dus voorlopig maar ven niet.. eerst zorgen dat ie goed loopt..) Vandaag op 2 handen gedraaft en hij voelde niet slecht aan

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:17

Super Joyce, dat gaat de goede kant op. Geduld en het komt goed.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:44

Ja de laatste keer dat ik erop zat voelde ik gewoon echt dat ie kreupel was..Aan de lijn liep ie rechtsom slechter, en toen ik er vanavond op zat (lange lijnen) liep ie rechtsom fijner als linksom

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:10

Dat is goed om te horen dat met Olly het weer beter gaat.
Vandaag mag Joyce germus rijden, want ik kan vandaag niet.
Dus joyce veel plezier met die vos van mij, lekker aan de gang met die boef. Pling

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 00:56

Nou en dat is echt een feest als je daarop kunt rijden.. Zo lekker ontspannen..Zet geen pas verkeerd.. Hij was weer superbraaf.. Vanavond ook Olly gedaan en Hij loopt goed, M. zij dat t nog wat aarzelend was, maar dus niet kreupel Lachen

Vandaag lekker met Sem, Misty,Jiske en Sara(Pup en 2 oudere honden van F.) naar de hei geweest.. Een uur lang lopen ravotten..Was wel een beetje bang in t begin, want ze ging dus echt voor de eerste x los mee, maar doordat die andere honden erbij waren bleven ze gelukkig allemaal bij elkaar Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:24

toevallig foto's gemaakt Joyce?

grietje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:35

Wat gezellig Joyce, zullen wij ook een keer gezellig bij ons in het bos gaan wandelen met Sem en Brownie?