Ik ben net terug van Sophie.
10 uur naar stal, daar zouden we elkaar ontmoeten bij Rica dr stal.
Ik was daar eerder dan haar, en kwam nog een ander meisje van stal tegen, even buiten zitten en erover praten met nog een paar andere. Iedereen was er stil van wat er nou was gebeurt. Toen bleek dat Sophie dr al weer was voor de stal van Rica en liep naar Rica dr stal toe, ik zag Sophie, zij zag mij en t enige wat we konden was janken. Elkaar omhelsen troosten erover praten enz. Later kwamen andere meisjes erbij en hebben we er over gepraat enz. T deed iedereen even goed en Sophie heeft het hele verhaal verteld. Daarna hadden we niet zoveel meer te doen op stal dus gingen Sophie en ik weer naar haar huis. Daar kwam ik haar ouders en haar zusje tegen, die er ook helemaal kapot van waren. Dat kon je zo zien.
Sophie haar vader wil dat ze zo snel mogelijk weer een ander paard neemt, voor afleiding enz en dat begrijp ik goed. Gelukkig wilt Sophie dat ook. (Beter dan maandenlang zitten kniezen dat je nooit meer een paard wil zien!) Haar vader had zelfs een heel leuk paardje voor haar op t oog.
Ach we zien wel. Ze moeten eerst op de rekening afwachten (2 dierenartsen op een dag, foto's laten maken van t been, inslapen, vervoer naar kliniek...kost heel wat) Gelukkig hadden ze het paard verzekerd, erg verstandig! Anders hadden ze ALLES zelf moeten betalen en waren ze meteen hun geld kwijt waarvan ze Rica hadden gekocht (en dat geld krijgen ze gelukkig terug van de verzekering). De eigenaar van het paard die Rica had geschopt voelde zich toch soort van 'schuldig' hoewel ze er niks aan kon doen, wilt ze toch de 'schade' meebetalen. Het is t beste voor Rica, want uit de conclusie van de dierenarts bleek dat dr knie volledig was verbrijseld: stukjes botsplinters zaten overal en kniebanden (die de botten dus op zijn plaats houden) was helemaal omhoog geschoten in het bovenbeen en helemaal doormidden gescheurd. Er was dus sowieso geen enkel kans op herstel. Met 2 dierenartsen op een dag: De eerste dierenarts trok nogal oppervlakkige conclusies en de wond zou 6 cm diep zijn....toen zei die dat t misschien gehecht ofzo moest worden.
Dat vertrouwden ze niet echt dus hebben ze een andere erbij geroepen en die zei dat ze moet spoed naar t kliniek moest (ader was namelijk gescheurd, dus t bleef steeds bloeden)
pff, lang verhaal.... Sophie's verhaal was langer..
Ik ben blij dat ik met haar alles over RIca hebben kunnen uitpraten
we hebben t ook over leuke dingen van Rica gehad hoor
even leuke herrineringen ophalen

)
. Mijn school spoort niet ik moest gister ook rapport ophalen om 10.00 =\ sommige klassen eerder. En het sloeg echt nergens op want we moesten naar de aula, kwartier luisteren naar de zó leuke schoolband
en daarna zo'n verhaaltje van de afdelingscoördinator,

die kleurtjes in dat hoofdstel zie je in het echt nog beter, is echt mooi.
.
Had ik laatst ook gezien in de paardenwinkel. Ze hebben echt heel veel in dat setje.
. Ik heb ook keuzevak eco en heb ook bio. Bio vind ik juist wel meevallen
alleen ik heb bio al een jaar niet meer gehad.
) hier nog en een paar anderen. Nu is iedereen gevlucht.
en dan nog die jongen die Harry speelt baah (iedereen zegt dat hij steeds knapper wordt ofzo nou echt niet).