Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:21

Hihihi, ga ik wel met een spandoek 'Go Emy' aan de straat staan Clown
Percival is een paard, neem ik aan? Leuk beestje?

Even een verhaaltje van Ascot, van paar weekjes geleden

Citaat:
Ik wil nu eens gaan vertellen wat ik vandaag heb mee gemaakt! Vandaag kreeg ik al heel vroeg in de ochtend het touwhalster omgebonden, hét teken voor een volgende wandeling. Ik stond mezelf al zielig te vinden omdat Maicka al van stal gehaald werd. Ik hoorde haar wel snuifen dat de koets al klaar stond! Ze stond nog om de hoek te wachten toen Juut en ik ook van stal kwamen. "Gezellig, een stal-uitje!", snoof ze. "Helemaal niet gezellig; ik moet thuis blijven..." Bauke, onze geadopteerde friese stalgenoot stond er maar zielig bij op zn plaatsje. "Dag Bauke, we vertellen wel hoe het was!" J, T en Amaterasu klommen bij Maicka op de koets, Juut en ik liepen er achter aan. Geen idee nog waar naar toe, dus het leek me een goed plan om een lopend buffet te houden; wie weet hoe lang we onderweg zouden zijn!

Dat bleek nog wel mee te vallen, na een kwartiertje stonden we weer op dat ene veld, naast die kasteelruïne. Maar wat daar stond viel niet mee; een waslijn met lakens, een voetbal op paardeformaat, slingers, zeil, nog meer lakens, vuurkorf, stokken met ringetjes eraan, parasols, pionnen, en...argh! Tractors! Ik ben geestelijk allergisch voor tractors! (net als Juut, overigens) Eerst werd me gevraagd over een laken te lopen. Nou ja, als ze dat perse wilt, doe ik dat wel. Maar die waslijn moest ik nog eens over nadenken. Niet dat ik het niet ken, krijg thuis ook wel eens een blinddoek voor. Maar he, ik moet mijn reputatie van stoer paard wel even hoog houden voor de toeschouwers! Dus ren ik er een paar keer in galop onderdoor, voordat ik besluit dat het inderdaad ook in stap kan. Inmiddels stond Maicka argwanend bij het zeil. "Mijn baasje wilt dat ik hier overheen stap, maar hoe weet ik zeker dat ik niet opgevreten wordt?" Vertwijfeld dribbelt ze op de plaats. "Meis, ik doe het wel effe voor" Stoer stap ik er over heen, en niet veel later heeft Maicka het voorbeeld opgevolgd. Een vuurkorf wordt aan gestoken. Ok, die plaatselijke mist kan ik wel aan, maar dat slopen van die houtjes is toch wel héél eng! Dan nog maar eens spelen met bal. Even doe ik alsof ik het eng vindt, maar helaas trapt Juut daar niet in. Ok, dan gooi dat ding maar op mn kont als je dat echt zo leuk vindt... Ondertussen wordt Maicka het marathonparcours door gestuurd. Samen met J weet ze alle balletjes op de pionnen te laten...tot ze bij het laatste poortje zijn en Maicka en Jenny vol trots roepen dat alle balletjes nog liggen. Duidelijk geval van te vroeg juichen, hihihi. Ik had wel alle balletjes er op gelaten! (waarschijnlijk hielp het dat ik geen koets achter me had, maar dat vertel ik er natuurlijk niet bij)
Nog lang niet moe, maar wel voldaan gaan we uiteindelijk weer op weg naar huis. "Hoe was het?" vraagt Bauke bij het hek. "Geweldig! We hebben weer net gedaan alsof we heel bang waren, en toen maar over / door / onder allerlei dingetjes gelopen zodat onze mensen helemaal trots waren! En toen gingen ze koffie of thee of fris drinken en konden wij de cake gappen zonder op onze donder te krijgen, want we waren zo dapper!" (Ja, cake gappen was het hoogtepunt van de dag!)

foto's made by Emy

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:46

Dit verhaaltje keurde de redactie niet goed? Nou ik vind em leuk hoor! *LOL*

@ Annie: Ik denk dat ik daar een beetje zenuwachtig van wordt, maar je mag het wel van te voren doen als ik nog op moet. Knipoog

@ Wendy: Dat gaat nog wel even duren denk ik. Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:07

Nog steeds rotcommissie Boos! Clown
Simba is trouwens verkocht; is nu jachtpaard geworden. Zal dat een rust zijn voor de andere paarden Tong uitsteken

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:09

Ik heb hier jaren geleden gereden. Geloof op Snoopy en Big Trouble. Ik vond die Snoopy ZOO leuk Pling Is die er nog?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:47

Juut schreef:
Nog steeds rotcommissie Boos! Clown
Simba is trouwens verkocht; is nu jachtpaard geworden. Zal dat een rust zijn voor de andere paarden Tong uitsteken

Is dat die bruine oorspronkelijke Cinder van oude Kabora? (zo dit klinkt ingewikkeld)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 15:48

Oh schrikparcours! Wil ik ook. Wordt dat vaker georganiseerd Judith?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:53

??? Simba ken ik niet anders als Simba... Je weet wel, de Merrie; oren plat in de nek als ander paard er ook maar over dénkt in de buur te komen, en fijne springer. Is idd een bruine
Schrikparcours wordt 1 x per jaar georganiseerd, en is alleen voor leden (al kan ik volgend jaar eens vragen of ze een uitzondering willen maken; de opkomst was toch tegengevallen)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:02

Dan is het dezelfde simba als ik bedoel.
Als niet leden ook mogen komen ben ik erbij! Met twee paardjes dan wel te verstaan.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:47

Gaat Ulvy dan ook gezellig mee?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:43

Ja tuurlijk Haha! Is heel goed voor haar. Ja

buzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:39

Mag ik even inbreken?

Volgens mij ligt manege Bergamo in de buurt van Siebengewald.
Het is een erg lang verhaal maar mijn vroegere paardje staat nu in Siebengewald. Ik heb de adresgegevens van de nieuwe eigenaresse, maar het kontakt is nooit goed op gang gekomen.

Het enige wat ik wil is een beetje op de hoogte gehouden worden van hoe het met haar gaat en als ze ooit besluit om haar weg te doen, wil ik haar graag terugkopen.

Zijn jullie een beetje bekend in de omgeving van Siebengewald? Misschien als ik de gegevens doorgeef dat jullie eens rond willen kijken naar haar?
Vast bedankt!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:47

Ik ben van het weekend een weekend bij manege bergemo geweest, Ik vond het er allemaal super goed uitzien! Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:16

@ Buzz; ik heb kenissen in Siebengewald, die zowat ieder paard daar kennen Knipoog

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:18

Is Snoopy er nog?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:23

Eh...geen idee eerlijk gezegt...
Had gister een priveles bij M thuis op haar welshcob gereden, en dat was beetje uit de hand gelopen. Ik was net begonnen met uitstappen, toen ze weg liep en weer terug kwam; 'heb jij zin om iemand te helpen? D'r staat daar een meneer met een koe' Waren de 1 jarige koeien van de overbuurman uitgebroken! Dus mocht ik met Django koetje drijven, heel vervelend Haha! Op het begin liep Django te dribbelen en wilde hij omspringen, 'je denkt toch niet dat ik achter dat gedrogt aan ga?' Maar uiteindelijk liep ie zo lekker op mn zit koetje pas af te snijden, dat M me vroeg of dat het idee van paardje was of van mij Cool Voelde me echt heel stoer, koetjes mogen best vaker aan de wandel Clown
Verbazingwekkend trouwens hoe hard zo'n koe kan rennen, we zagen er 1tje de weg afsprinten naar de achterbuur (die een minicamping heeft, erg leuk; tentjes versus koe op hol Tong uitsteken )

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:41

*proest* ik zie het ook al helemaal voor me Schijnheilig

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:54

Juut is eigelijk een cowgirl! *LOL*

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:57

heeyheey als iemand het mail adres van monique heeft(kampleiding) of nog liever gsm nummer zouden jullie dat dan via pm kunnen sturen:) wil haar vertellen hoe het met bruin gaat..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:30

Ooit zat ze ook in dit topic, maar volgens mij komt ze nooit meer op bokt.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:39

brudoe schreef:
heeyheey als iemand het mail adres van monique heeft(kampleiding) of nog liever gsm nummer zouden jullie dat dan via pm kunnen sturen:) wil haar vertellen hoe het met bruin gaat..

moniquevanrooij@bergemo.nl
Staat op de site van Bergemo Ja

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:51

Hee, ben hier 2jaar geleden op kamp geweest, en was totally in love met het paardje wat ik reed, maar ben de naam kwijt.. Beest kon heel leuk lopen iig, tot verbazing van een aantal mensen Tong uitsteken Echt een poppetje Lovers

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:16

Hoe zag hij/zij eruit dan?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:17

K WEET HET WEER Haha! Tong uitsteken
Belmondo. Poppetje Lovers

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:17

Belmondo is idd braaf, en kan heel leuk lopen ja. Maar ook líjkt het bij hem al heel snel leuk door die stoere nek van m Haha!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:48

Niemand wilde toen op hem, omdat ie veel in beginnerslessen liepen, maar hij is heel werkwillig en kan super leuk lopen.. Lachen Je moet er alleen even wat voor doen. Lachen