Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:54

nee, twee maanden daarna ofzo. omdat het voor mij echt als een moeten ging voelen en ik me niet prettig voelde bij hoe het ging, want ineens was er weer iemand extra en zo ging dat elke keer een beetje.
wel heel jammer, want denk dat ik er veel van had kunnen leren (had er in 3 maanden al veel van geleerd).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:05

Jammer is dat hė, maar het is gewoon ook belangrijk dat het met de eigenaar een beetje klikt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:18

Tja, op zich klikte het wel. Maar door dit soort dingen kan ik dan onwijs gaan twijfelen. En daarnaast dus de combinatie met werk....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:23

Ja snap ik goed. Ik zou nu ook niet zoveel zin hebben om na mijn werk nog een paard te gaan doen. Zelfs toen ik nog op school zat, voelde het soms zelfs een beetje als een verplichting... Dat geveol werd eigenlijk steeds sterker.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 22:24

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:37

Hey Es, ik ga niet eens vragen of het leuk was, maar gewoon even je topic lezen ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 22:42

Heeeel goed :D.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:47

Gaaf hoor, lijkt me echt leuk als je dat zo met je pony kan doen :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 22:55

Ja is echt super! En hij is zo braaf en doet het zo goed! Is gewoon prima te rijden blijft lekker bij me wordt niet sterk (tenzij die achter een ander rijd die te langzaam gaat voor hem....). Maar reed gewoon lekker voorop en dan had ik dat probleem niet :D.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:00

Dat is wel zo prettig ja!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 13:32

Heb ook gewoon de liefste pony van de hele wereld :D.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:32

wat een leuk topic esther! ziet er uit alsof jullie een zeer geslaagd weekend hebben gehad!

pfff, wat een weer. de herfst lijkt nu echt gekomen. ben er helemaal niet blij mee!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:39

Ziet er goed uit Esther! En zaterdag was het ook heerlijk weer om te rijden, zeker met beetje zon erbij! Wel gaaf zo lekker weekendje weg met pony en van de natuur genieten.

Ik ook niet Danseresje, het is hier echt takke weer, ben blij dat ik nu binnen mag blijven. Doe mij maar het weer van zaterdag, dat was prima.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:54

ja, of zoals gisterochtend Wendy, maar dan paar graadjes warmer (immers, als je stil zat/stond, was het wel koud!).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:55

Ik moet heel eerlijk zeggen dat een paard naast het werk best veel is, zeker omdat ik pas later thuis ben. In Engeland was ik rond 1745 op stal dat ws goed te doen.
Ik vind het trouwens niet raar dat een eigenaar een kleine bijdrage vraagt van een verzorg(st)er al is het maar om de helft van de ijzers te betalen als je vask de weg op gaat. Gewoon een kleine bijdrage, paarden zijn duus en als je zomaar iemand anders zijn paard mee krijgt mag daar iets tegenver staan.

Fijn dat jullie lekker gereden/ gement hebben. Mijn zusje en haar vriend zijn vh weekend langs geweest en ik heb wat leuke foto's gemaakt op het strand. Staan op FB :-)
Nu 3 weken aan een stuk werken dus ik zal niet elke dag op Bokt te vinden zijn, jullie gaan nu ineens zo snel:-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:04

antoinetje schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat een paard naast het werk best veel is, zeker omdat ik pas later thuis ben. In Engeland was ik rond 1745 op stal dat ws goed te doen.
Ik vind het trouwens niet raar dat een eigenaar een kleine bijdrage vraagt van een verzorg(st)er al is het maar om de helft van de ijzers te betalen als je vask de weg op gaat. Gewoon een kleine bijdrage, paarden zijn duus en als je zomaar iemand anders zijn paard mee krijgt mag daar iets tegenver staan.

Fijn dat jullie lekker gereden/ gement hebben. Mijn zusje en haar vriend zijn vh weekend langs geweest en ik heb wat leuke foto's gemaakt op het strand. Staan op FB :-)
Nu 3 weken aan een stuk werken dus ik zal niet elke dag op Bokt te vinden zijn, jullie gaan nu ineens zo snel:-)

op zich vind ik het ook niet erg om te betalen Antoinette, maar niet op de manier waarop dit gegaan was. Bovendien, ik moest wel betalen voor die 2 dagen, maar die andere 2 hoefden volgens mij niet te betalen. 1 daarvan ging sowieso naar buiten, de ander volgens mij ook. ik mocht nog niet naar buiten (vond ik op zich niet erg hoor, eerst paardje beetje leren kennen). Maar het was voor mij dus de manier waarop. Als dit vanaf het begin duidelijk was gemaakt, dan had ik er voor kunnen kiezen om het niet te doen. Maar eerst werd er dus tegen mij gezegd dat ze geen bijdrage wilde, omdat ze dan het idee had dat de verzorgster ook iets over het paard te zeggen had. na een maand moest ik dan ineens wel gaan betalen, nou ja, vond dat gewoon een beetje raar, gezien het eerdere argument van eigenaresse over betalen. en ja, toen wilde ik niet stoppen, want was best gek op dat beest!

fijn, heb hier buren ergens in de flat die besluiten om nu gaten in de muur te gaan boren......hoop dat ze het hierbij houden en niet langer doorgaan. wil lekker op bed gaan liggen met een glaasje wijn en mijn ipad....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:07

Arme Antoinet, dat wordt even bikkelen dus 3 weken.

Ik ben erg blij met Mazzel. Tja, het is begonnen dat eigenaresse wilde mennen en niet elke keer iemand met ervaring wilde betalen om mee te gaan. Dus tja voor ons win-win situatie: we kunnen allebei mennen.
En ik hoef er maar 1x in de week heen, dat is wel heel relax. Al zou ik best vaker willen, maar combi utrecht - noordwijkerhout is niet zo handig. En eerst nog eens een rijbewijs halen :o

Kleine bijdrage of bv soms hoefsmid kosten betalen, dat snap ik wel, maar soms is het wel hopeloos veel. Dat weiger ik echt, zolang ik geen zeggenschap heb, ga ik ook niet veel betalen. Het is me ook vaak genoeg overkomen dat mensen zeggen: het was leuk, bedankt voor de hulp, je hoeft niet meer te komen.

En foto's op FB zijn erg leuk ja en ook weer taart gemaakt zo te zien, jam jam.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:24

Ajoh Wen, dat rijbewijs heb je toch zo gehaald ;). Ga je binnenkort beginnen?

Zoek je al proefpersonen Antoinette? :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 22:58

Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas ik wacht op reactie op mn app/sms :').

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:23

Hmm dat rotding laat nooit van zich horen als ik dat wil...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 23:44

Hahahaha vind ik niet leuk ;).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:56

Ik ook niet -O-

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:33

kooslover schreef:
Ajoh Wen, dat rijbewijs heb je toch zo gehaald ;). Ga je binnenkort beginnen?

Zoek je al proefpersonen Antoinette? :+

Ik wil eerst weer op 1 plaats zitten en niet dan weer in Utrecht en dan in Nw-Vennep, dat is niet zo handig. Zodra ik klaar ben met mijn onderzoek (en dus eigenlijk mijn studie), wil ik er aan beginnen.

En Milou: inderdaad wel raar eerst zeggen dat ze geen bijdrage wil en dan ineens het aan 1 iemand vragen en aan de andere niet. Je moet echt een eigenaar vinden met beetje zelfde ideeen over verzorging/rijden. En dan ook nog eens iemand die niet zo gaat lopen draaien. Een leuk verzorgpaard + eigenaar vinden is altijd lastig. En soms denk je eigenaren te kennen, maar dan blijken ze achter je rug om toch heel anders te doen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 09:30

Antoinet gefeliciteerd *\o/*!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:18

Jaa, gefeliciteerd! :D

Laatste nieuws van mij. Mijn manager is ontslagen en komt per direct niet meer op kantoor, mijn contract loopt half november af en wordt niet verlengd. Party at work :\