Stal Midden Delfland Roddels dl 5!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chiron_

Re: Stal Midden Delfland Roddels dl 5!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:36

haha zit nu weer lekker op school,
ben half 1 al weer uit,
dus moet toch nog wel effies ! (heb nu al geen zin meer :o )
vanmiddag lekker met Kay and lay Naar buiten ihih heb er zin in :D

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:38

nieuwe pagien voor mij :D :D :D

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:44

hey kaar, is toch geen probleem. Ieder doet wat hij kan.
Wil iedereen van de ruinen groep haar paard aanspreken :P dan doe ik dat ook bij wannadoo, misschien laten ze elkaars deken met rust haha

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:47

haha gekke poownies :P

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:56

pres gaat het al weer wat beter met wannadootje

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:34

Nou het was gister een dagje wel he, met de paardjes. Hebben allemaal de zomer in de kop :):)

Wanadoo die springpaard wordt, spetter en cloof die zich doodschrikken omdat er in de paddock bij biz etc er eentje een hoef verzette.......

En met cloof zit ik ook even met de handen in t haar... Die blijft maar omhoog komen, die vind het leven 1 groot feest.
Alleen als ik echt echt heel boos wordt weet ze opeens perfect hoe alles moet. Gister stond ze weer op dr achterbenen recht tegenover me, en begon zelfs met dr voorbenen te maaien. Het is gelukkig echt geen kwade bedoeling van dr, meer gewoon joligheid.. Maar levensgevaarlijk.... Vreemd pferd :(

Noam & chantal, nog gefeliciteerd met de behaalde resultaten :D

Kaar weer lange werkdagen... pff..
En blando in een nieuw dekentje! Staat m goed :D

En natas :(:), blij dat de organen wel goed zijn! En duimen dat die andere test er net zo positief uitkomt! Sterkte!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:12

Mallow schreef:
Nou het was gister een dagje wel he, met de paardjes. Hebben allemaal de zomer in de kop :):)

Wanadoo die springpaard wordt, spetter en cloof die zich doodschrikken omdat er in de paddock bij biz etc er eentje een hoef verzette.......

En met cloof zit ik ook even met de handen in t haar... Die blijft maar omhoog komen, die vind het leven 1 groot feest.
Alleen als ik echt echt heel boos wordt weet ze opeens perfect hoe alles moet. Gister stond ze weer op dr achterbenen recht tegenover me, en begon zelfs met dr voorbenen te maaien. Het is gelukkig echt geen kwade bedoeling van dr, meer gewoon joligheid.. Maar levensgevaarlijk.... Vreemd pferd :(

Noam & chantal, nog gefeliciteerd met de behaalde resultaten :D

Thanks!!
enne.. als ze t wel weet wanneer je boos wordt. moet je ook boos blijven worden wanneer ze omhoog komt.. ze moet weten dat ze dat alleen met andere paardjes mag doen om te spelen.. maar dat ze het bij jou of een ander persoon gewoon niet mag!
je krijgt nog wat te voortduren als Cloofje gaat puberen.. :(
je moet ze gaan aanpakken meis .. ;)

enne.. Pres ik heb mn paardje gister al ingefluisterd,, maar meer: waarom heb je ze niet weggeduwd wat je altijd zo goed kon????? :P
hij bijt niet meer van zich af :(

en Geef niet hoor Kaar als je keertje niet kan binnenhalen.. weten dat als je kan je dr ook gewoon bent ;)
wil je dat ik Blando morgen gelijk al erbij gooi met losgooien ? (ik wil ze al tussen half 9 en 9 naar buiten gaan doen) of eerst gewoon de groep en zet je m dr later zelf bij? ;)

nog kwartiertje en heb ik ff 45 min pauze..
werk me rot op de dag voro het weekend! :(

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:21

ik moet nog 1u en 10minuutjes voor m'n weekend begint
Weer lekker gekkenhuis hiero... alleen maandag nog dagje werken en dan ben ik lekker de rest van de week vrij 8-)

Ze voorspellen voor vanmiddag regen en sneeuw :( Ik hoop t niet hoor, wil wel ff rijden :+

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:07

nee ik wil ook geen regen en sneeuw :(
en s'avonds ook niet..

lekker hoor nous.. jij ben al bijna klaar met werken ;)
mijn pauze zit dr weer bijna op en dan moet ik nog door tot half 5..
tis hier ook beetje gekkenhuis.. zeker voor de vrijdag! :(
allemaal zeurende mensen enzo :(

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:45

eva dank je wel ben er zelf ook blij meet dat de organen wel goed zijn.
ze staat nu met een dun regendeken op en dat vind ze veel lekkerder dan die dikke.
maar vanavond moet die dikke wel weer om voor de nacht

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:57

Chantal je mag Blando er gelijk bij doen, ik ben er rond half tien want om tien uur ongeveer komt die collega van mij. De deken die hij nu om heeft daar mag hij gewoon mee in de paddock. Blando kent de weg naar de paddocks niet dus misschien dat hij een held op sokken wordt en niet durft. Laat hem dan maar staan dan doe ik het zelf wel.......

Eva je mag het montyhalster pakken en je moet echt heel streng voor haar gaan zijn want echt spelen is het niet meer volgens mij. Je moet haar nu echt gaan laten zien wie de baas is en dat is niet onze lieve ondeugende puberende Clover!!!!!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:06

Okidoki dat is goed.. ;)
rond 10 uur komt er iemand om even te kijken bij mij en Ambertje dus dan zie ik je ook nog morgen :)
heb je liever dat ik buitenom loop zeg maar of kan t gewoon tussen stallen en zadelkamer door? misschien dat je iets liever hebt voor de 1e keer?? ;)
Ik heb goed gevoel bij meisje van morgen.. :D
zitten de hele tijd gezellig te bokken enzo.. hoop dat mn gevoel gelijk heeft :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:00

en toen sneeuwde het weer. :(

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:11

Ooh wat balen Aniet!!! :(
hier is het tot nu toe nog droog geweest (rotterdam)
ik hoop dat het nog even zo blijft :(
de lucht ziet dr niet dreigend uit maar zit wel vol met wolken :(

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:48

Thanks jongens! Ik heb miranda een smsje gestuurd, of ze me wil helpen... En de volgende keer ga ik met hengstenketting en zweepje naar buiten. Het is uit met de pret, ik ben er helemaal geen voorstander van dat harde aanpakken, maar ik zal nu wel moeten.... Anders heb ik dalijk helemaal geen handelbaar paard meer :(

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:51

eef fijn dat je miranda gevraagt heb om te helpen.
clover is zo niet leuk meer met wat ze doet.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:08

Mallow schreef:
Thanks jongens! Ik heb miranda een smsje gestuurd, of ze me wil helpen... En de volgende keer ga ik met hengstenketting en zweepje naar buiten. Het is uit met de pret, ik ben er helemaal geen voorstander van dat harde aanpakken, maar ik zal nu wel moeten.... Anders heb ik dalijk helemaal geen handelbaar paard meer :(

Je hoeft hem toch niet in elkaar te rammen,maar met een kleine corrigerende tik is niets mis,trouwens ook niet met een hengstenketting bij goed gebruik.Maar dat is eigenlijk met alle hulpmiddelen zo.
een paard van gemiddeld 600 kilo die over jou of een ander heenwalst is levensgevaarlijk,vooral ook voor anderen.
Mijn hafje [1.58 meter]dacht verledenjaar dat bij mij ook allemaal te kunnen[Hij was toen net 4]
Nou ik heb hem regelmatig een schop met mijn spillepootjes onder zijn kont verkocht,aan hengstenketting naar land etc.Ook dat eeuwige happen wat vooral jonge ruinen/hensten doen,kreeg die gewoon een okkernoot voor.
Als mijn hoefsmid kwam strafte ik nog meer,omdat als die die zou happen moest ik hem anders een krat bier geven hihi.
NU EEN JAAR VERDER IS DIE ZO LIEF GEWORDEN EN HAPPEN DOET DIE HELEMAAL NIET MEER,KOMT ALTIJD ALS IK HEM ROEP,DUS MIJN STRAFFEN HEBBEN HEM ECHT GEEN KWAAD GEDAAN HOOR.
Je moet maar zo denken,zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Je gaat trouwens ook een kind niet opvoeden als die een jaar of 10 is.
Je zult zien dat straf als ze stout zijn heus werkt.Evenals belonen bij goed gedrag.Rectvaardigheid is wel belangrijk voor een paard.
Nou einde aan mijn preek,ik bedoel het alleen als hulp hoor.Wat je er mee doet is aan jou,maar ik zou zeggen zet hem op meid.
Nee is nee en ja is ja,dat is het makkelijkst te begrijpen voor een paard,succes ;)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:10

Er ligt alweer 2 cm. sneeuw en het sneeuwt als een gek.Bah ,heb juist zo fijn kunnen rijden de afgelopen week. -:(-

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:15

Je hebt gelijk anita!
Bedankt voor al jullie lieve tips!!!!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:16

Bahhh die vervelende, vervloekte sneeuw. Hier regent en waait het. Lijkt wel herfst.......

Chantal kijk maar wat voor jou het beste aanvoelt om Blando mee te nemen en als je denkt dat het niet gaat lukken, gewoon die schijtluis weer terug in zijn stal zetten en dan doe ik het wel zelf als ik er ben. Geen risico's nemen hoor Chantal en mocht hij zich losrukken gewoon loslaten, eerste de beste grassprietje gaat hij toch staan opeten hahahaha.........

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:20

Ik heb nog een leuke foto gevonden uit de oude doos.

Afbeelding

Layla's oude vervoermiddel en zij was toen net 1/5 jaar oud denk ik

Spetter was daar nog heel donker met een mooie bles, bles is nu wit hoofd geworden.

Nou Pres, heb je ongeveer een idee hoe licht Wannadoo gaat worden over een paar jaar, denk dat Spetter hier ongeveer 2/5 jaar oud was.........

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:27

Mallow schreef:

Helaas als het echt moet,je moet het echt gaan doorbreken,iedere keer als het haar weer lukt zal ze het de volgende keer weer proberen }:0

Ook ik heb een Monty en een hengsten ketting voor als je die wil gebruiken :D

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:31

Misschien een goed idee om zondagmiddag (het wordt toch mooi weer) een buitenritje te gaan maken Marion en Jet? Het oude huisvrouwenritje????? :D[/quote]

Laat dat "oude "maar weg hoor Karin :P ...gewoon de huis vrouwenrit ;)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:37

hahaha ff kijken of jullie nog wakker zijn.............. oke, nu Jetje nog............ dan wordt het de huisvrouwenrit!!!!!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:58

hihihi Grappig die foto Kaar!
Is goed.. ik gaat morgen is even bekijken of hij zich gaat gehoorzamen met mij.. is al lang geleden dat ik m heb buiten gezet natuurlijk met die paddocks.. ;)
kent ie me nog wel?:P hihihihihi....