Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariet

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:35

Ik ben 20 minuutjes bezig met alle stallen, word er steeds handiger in. Knipoog
Maargoed, ik zou het wel eerst uiteraard met de eigenaren overleggen, maar het zou waarschijnlijk voor beide een goede oplossing zijn omdat ik in januari natuurlijk wegga.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:55

Over mijn les trouwens gisteravond. Het ging echt super! Ik heb voor mezelf uitgevonden dat ik best iets meer kan gaan vragen van Ontaro en daarin ook een stukje strenger kan zijn, omdat hij anders gewoon niet goed weet wat er van hem gevraagd wordt. Gisteren heb ik dat dus geprobeerd, en hij liep werelds! Zijn concentratie lag voor 200% bij mij, hij zat er lekker tussenin en we hadden zelfs constante druk op beide kanten. Omdat het zo super ging mochten we ook een moeilijkere oefening proberen, schoudervoorwaarts. Het was nog niet voldoende, maar voor de eerste keer was Kristien heel blij met wat ze zag, omdat we wel weten wat er van ons gevraagd wordt. Normaal heeft ontaro ook heel veel moeite met het aanspringen van de linkergalop, maar nu zat hij al goed bij de 2e poging!

Wat is het toch een lekker kereltje Lovers

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:55

Ik word dr ook wel steeds sneller in Lachen. Heb nu gewoon een handige werkwijze Tong uitsteken. Maar denk dat ik de 20 min nog niet ga halen Knipoog.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:57

Mariet schreef:
Over mijn les trouwens gisteravond. Het ging echt super! Ik heb voor mezelf uitgevonden dat ik best iets meer kan gaan vragen van Ontaro en daarin ook een stukje strenger kan zijn, omdat hij anders gewoon niet goed weet wat er van hem gevraagd wordt. Gisteren heb ik dat dus geprobeerd, en hij liep werelds! Zijn concentratie lag voor 200% bij mij, hij zat er lekker tussenin en we hadden zelfs constante druk op beide kanten. Omdat het zo super ging mochten we ook een moeilijkere oefening proberen, schoudervoorwaarts. Het was nog niet voldoende, maar voor de eerste keer was Kristien heel blij met wat ze zag, omdat we wel weten wat er van ons gevraagd wordt. Normaal heeft ontaro ook heel veel moeite met het aanspringen van de linkergalop, maar nu zat hij al goed bij de 2e poging!

Wat is het toch een lekker kereltje Lovers

Lekker dat het zo goed ging!! Hoe zat dat andere zadel? (die ging je toch ook uitproberen?). Ik heb hetzelfde probleem met Atlas Tong uitsteken, ik mag ook best meer vragen ik ben nu nog te 'voorzichtig' met hem... Ik moet ook wat strenger gaan zijn Lachen.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:01

Het zadel was ze vergeten, komt volgende week Haha!

Maargoed, nu ben ik er in ieder geval achter hoe ver ik bij hem kan gaan en daar moet ik dan maar op in gaan spelen! Komt best goed Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:07

Okeeej, nou lekker dat het dan zo vooruit gaat Lachen. Ga je nog naar de hengstenkeuring met hem? Want dan ga je vast de sterren van de hemel rijden Tong uitsteken.

Kan Ontaro niet mee met jou op vakantie naar Australië Tong uitsteken.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:11

Ik zou niets liever willen dan hem meenemen... Maar dan ben ik ten eerste al 10.000 euries voor de vliegreis kwijt + dat de eigenaar hem niet kwijt wil...

Hengstenkeuring weet ik nog niet of het doorgaat, hij moest eerst nog bij de fokvereniging aangemeld worden. Het ligt er dus aan hoe snel die aanmelding verwerkt wordt en of we dan nog op tijd zijn met inschrijven.
Maar dan alsnog, weet ik zeker dat we er niet klaar voor zijn. Ontaro is nog weinig gewend qua drukte dus ik denk dat hij daar helemaal gek gaat worden. Wel heeft kristien voorgesteld dat als het doorgaat, we een keer bij haar op stal komen lessen. Dan heeft hij ook weer eens in de trailer gestaan (wat 3 jaar geleden is), plus dat hij in een vreemde omgeving met veel lawaai is.
Maarja, ik ga het afwachten!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:18

Ach jah joh is een leuke uitdaging Knipoog. En als je dr niet heen gaat om hem goedgekeurd te krijgen als dekhengst maar gewoon voor de lol staat er ook niet zoveel druk op Lachen.

Maar dat is denk toch wel een goed idee, een keer bij Kristien lessen Knipoog. Misschien dat je nog een keer een wedstrijd met hem wil starten en dan kan je zo ook oefenen met het trailer laden en in een andere omgeving Knipoog.

Maar dat is trouwens echt duur zeg het overvliegen!! Dacht dat het wel goedkoper zou zijn.... Iemand anders op bokt nam dr paard mee naar Portugal en die vliegrijs was 500 euro... Had idd wel verwacht dat Australie duurder was omdat het natuurlijk verder is... Maar zo duur!! Maar ja de eigenaar is er natuurlijk ook aan gehecht Lachen. Het is toch het eerste veulen van Jass die daar geboren is (of het tweede, las iets over dat eentje het niet overleeft had...).

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:43

Ja ik heb het eens opgezocht tijd terug en het was rond die prijs, echt ontzettend duur! En het is niet zo zeer dat de eigenaar er erg aan gehecht is want zoveel doet hij er niet mee.. maar ja ik geloof dat het is omdat hij het een mooi paard vind Clown Weet het ook niet precies Tong uitsteken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:01

Jah het is idd ontzettend duur Knipoog. Moet je nog invoerrechten enz betalen ook zeker Tong uitsteken. Dan is binnen de EU misschien idd gewoon goedkoper.... Volgens mij heb je voor een vlucht naar Australië ook een tussenlanding ergens anders natuurlijk, en dat moet ook allemaal geregeld worden Knipoog, en dat kost ook weer extra geld Haha!.

Wel jammer dat het dan zo duur is.... Anders had je lekker op Ontaro kunnen rijden op die ranch Knipoog. Maar ach misschien ontdek je daar weer een nieuwe lieveling....

Hoe duur is een vlucht naar Australië eigenlijk ongeveer? Is dat nog heel erg prijzig.... Ik weet ook dat er bepaalde studententickets zijn met een leuke korting en jongerentickets. Dat zou wel goed uitkomen voor jou....

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:36

Ik had nu een ticket gevonden en incl. verzekeringen enzo kwam ik op 1007 euro uit, best redelijk nog dus!

Maar ik zou het Ontaro ook niet aan willen doen. Ik heb natuurlijk nog geen idee hoe het gaat lopen. Blijf ik, ben ik met een maand terug? En dat klimaatverschil is zo verschrikkelijk groot voor zo'n paard, dat vind ik sneu.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:48

Dat is idd ook zo.... Als je ziet hoe het de friese paarden in Amerika vergaat.... Die overleven het ook vaak niet Boos!. Maar ja dr zitten ook weer friese paarden in Spanje en daar gaat het wel goed bij.... (vraag me heeel hard af wat die amerikanen uitvoeren met de friezen...).

Ik had op mijn werk een e-mail beantwoord... Kennelijk van een groot schilder Nagelbijten / Gniffelen. *klik*.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 19:01

Wat lekker Jet, dat jouw lessen zo goed gaan Ja Kan me voorstellen dat het niets wordt om hem mee te nemen naar Australië, jammer, maar helaas. Tot die tijd heb je in elk geval genoeg leuke dingen om aan te werken Haha!

En die schilder ROFL wat een verhaal Es.

Vanmiddag heb ik trouwens mijn buitenritje met Mazzel als nog even gedaan Ja Ging best oké, behalve dat toen we de Gooweg net op waren gedraait er een auto stond die Mazzel niet kende. De pony wist niet hoe snel hij om moest draaien Rolleyes Gelukkig kreeg ik hem daarna erlangs. (in Draf, huppata, als het in stap niet wil, dan maar even zo)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:06

Dapper hoor van je Fenn Lachen. Mazzeltje heeft gewoon een goede leider nodig die hem dapper genoeg maakt om alles te trotseren Haha!.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:08

En die schilder vond ik idd wel heel mooi... Is een heel artikel van in de telegraaf.... Ben ik even blij dat mijn e-mail gewoon goed klopte Schijnheilig. Mijn begeleidster vertelde het me al.... Ik zow huh echt waar.....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:09

Ik had hem in een brief aangeraden een website te maken met informatie die klopte.... Hij gooit het gewoon in het nieuws tja is ook een mogelijkheid natuurlijk.... Maar mij kunnen ze niks kwalijk nemen heb gewoon een standaard e-mail gebruikt Knipoog.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 19:14

Hihi, geweldig Lachen Es je wordt beroemd

Grinnik, het mooist van dit ritje waren nog wel de 'bijtende fietsen.' Die lagen namelijk vlak voor het viaduct in het gras en die liggen er normaal ook niet. Dus Mazzel zet een paar stappen achterwaarts het fietspad op en er kwam een fietser aan (die reed zo ongeveer in Mazzels kont). Dus ik draai maar verder, om botsingen te voorkomen. Zie ik de jongen de fiets dumpen. Ik tegen de jongen: 'Stel je voor dat ze bijten.' (met knikje naar de fietsen. De jongen: 'O, maar daar ben ik niet bang voor hoor ROFL ' Volgens mij dacht hij dat er iets anders zou bijten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:43

Oehoe je had sjans Tong uitsteken. Zo versier jij dus de jongens Tong uitsteken, door ze tegen mazzel aan te laten fietsen Knipoog. Arme pony Lachen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:02

Ik zit weer eens weg te kwijlen bij andalusiers Tong uitsteken. Op de website kapaza.be staan dr ook weer aardig wat te koop.... Vooral een hele mooie zwarte Haha!. Ach nog even hard studeren en dan even een tijdje werken en sparen en dan kan mijn droom misschien waarheid worden.....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:32

Een eerste stap gezet naar fame Es?

Wat hebben jullie veel gepraat vanmiddag. Onze computer wordt gerepareerd, dus de laptop was zo ongeveer de hele dag bezet Vork

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:49

Ahhhh vandaar dat je niet online was de hele dag Lachen. Maar het valt toch wel mee met hoeveel we gepraat hebben... En we zitten pas op pagina 149 dat is echt nog niet ver Tong uitsteken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:58

Ik heb net voor het eerst in mijn leven een sms naar E. gestuurd dat ik echt geen tijd heb om At te doen.... Dit is een hele overwinning voor mij... Nu de reactie nog afwachten... Als ze pissig is kan ze het helemaal vergeten....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:04

Jodie Bernal heeft een nieuw nummer Nors opkijken . En het staat nog hoog in de tipparade van 538 ook Verward.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:14

Jodi Bernal? Daar heb ik nu echt sinds dat liedje Que si que no niets meer van gehoord Nagelbijten / Gniffelen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:17

Hopelijk begrijpt ze het!

Jodi Bernal? Nee ik ken dat nieuwe nummer niet.