Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanny_

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:38

Veel plezier Elja op ponykaaamp Haha!. Ik hoop voor je dat het mooi weer wordt.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:42

Thnx, hoop het ook Nagelbijten / Gniffelen

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:45

het dondert en het bliksemt en het regent meters bier! bier?? uhm water Clown

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:49

Nou, hier eindelijk mijn reactie op ál jullie berichtjes. Tong uitsteken

Ten eerste over het kampgebouw.
Ik ken eigenlijk maar 1 kampgebouw, die zit links als je aankomt. (Als ik het me nog goed herinner)
Kom je eerst in een gang met wc's dacht ik, dan in de "woonkamer" en dan heb je 3 kamer links zitten.
Waah volgensmij vergeet ik de helft, ik ken het toch minder goed dan ik dacht.
Afijn, hoelaat zijn jullie van plan er te zijn? Het lijkt mij wel leuk om bij elkaar op de kamer te gaan liggen en dan een plekje vrijhouden voor elkaar. En ik móet bij jullie op de kamer, want dan kan Tania de insecten vangen. Tong uitsteken

Ben wel erg benieuwd hoe Bandit eruit ziet.
Volgensmij is het wel een beetje een bandietje? Tong uitsteken
Dusse, je mag wel is opschieten met je foto's. Clown

Esther, hoe zit het met Rica? Wie is Rica en rij jij die bij ofzo?
Zou jij niet een eigen paard krijgen?

Elja, heel veel plezier op ponykamp!

Hier is het trouwens al de hele dag heerlijk weer.
De zon schijnt.
Maar volgensmij onweert en regent het heel hard in andere delen van het land?
Zoals bij jou Reneé? Tong uitsteken

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:58

@ Hert0g:
ik mag van mijn ouders idd een eigen paard ja Lachen
Rica kreeg ik aangeboden om bij te rijden als ik dat wilde (want ik was net gestopt bij het rijden op een manege, dus dan zou ik voordat ik een eigen paard heb, niet meer kunnen rijden Knipoog)
Het bevalt me super goed, en ik ga er dan ook mee door totdat ik een eigen paard heb. Ik neem pas een paard, voordat ik alles heb geregeld qua stalling, overige kosten, hoefsmidt etc. Lachen Sophie (eigenaar van Rica) zei ook tegen mij dat ik niet moet overhaasten omdat je echt niet alleen maar naar 1 of 2 paardjes moet kijken en nagaan (eventueel met dierenarts) of die wel gezond is enz enz. Ik vind dat je een paard niet zomaar binnen een maand al kan kopen. Stiekem ben ik zelf al aan het kijken op marktplaats, sporthorses, hier op bokt enz Lachen T komt heus nog wel Lachen Mijn ouders vinden het ook prima zolang mijn school er maar niet onder gaat lijden. Dus ze willen sowieso zien of ik het redt met 4vwo + een eigen paard. Dus misschien nog wel voor/na de herfstvakantie als ik t redt met school Lachen??

We weten nog niet precies hoe laat we er zijn, aangezien we er ong 3 uur over doen (en kans bestaat dat er file's zijn Clown)

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:22

Haaaha insectenvanger Clown !?
kweet niet hoe laat we daar zijn (ik rijd met Esther mee en ben om ong. 12uur bij haar). Vorige keer was het ons eerste keer naar LC en toen reed mijn moeder ons daar heen, pfoee was lang joh ! En dan waren we nog te lang door gereden en zaten we ergens in Duitsland Rolleyes.

Bandit is zeker wel een bandietje gheheh. Er staan trouwens foto's van hem in m'n profiel Lachen foto's van setje maak ik deze week belooofd !

Ik mag ook eigen paardje maar ik heb echt geen haast omdat ik sowiezo niet weet of ik het ga redden met school volgend jaar en ik heb nu toch vzpony's. En het is allemaal best een gedoe en kost veeel tijd & regelen. nja ik ben ook al beetje rond aan het kijken op internet maar ik denk dat ik wacht tot de herfstvakantie ?
Ik heb nu toch Bandit en hij is nog geen jaar onder het zadel dus vind het zonde als ik er nu mee stop omdat ie nog best wat moet leren.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:27

Trouwens

zouden jullie het poedersuiker vinden als er iemand anders -behalve de eigenaar- op je verzorgpony rijd ?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:38

@Esther; Noem me geen HERTOG Verdrietig En nog met die 0 ook he, dat was in mn pennytijd. Bloos
Afijn, daar ging het niet over. Heel fijn dat je Rica kan rijden en je moet inderdaad echt de tijd nemen. Je hebt van die mensen die zeggen joh ik wil een paard, bekijken erheen en nemen hem. Ik kan me opzich wel voorstellen dat je bij een paard gaat kijken en op slag verliefd wordt. Opzich is dat ook wel moeilijk dan, want wss kijk je niet algemeen naar andere paarden en hou je dat paard in je hoofd. Ben je er al één tegengekomen op marktplaats die je wel leuk vond? Of sterker nog, ben je wel eens wezen kijken al bij een paard? Sowieso vind ik trouwens dat je eigenlijk een proefperiode zou moeten kunnen hebben van een maandje ofzo, om hem te leren kennen. Als eigenaren dat niet goed vinden, dan zou het hele paard voor mij al over zijn, want dan is er dus iets. Hou je ons(mij Haha! ) op de hoogte? Ik wil graag alles weten. Tong uitsteken

@Tania; Ik vertrouw op je hoor, met de insecten. Zal ik een WC rol meenemen van thuis waarmee je ze kan pakken? Clown Jullie wonen volgensmij niet zo gek ver van mij af. Wij hebben het destijds met zo'n uitgeprint routeplanner ding gedaan, alleen op het laatste stukje werken die dingen nooit zo. Maar volgensmij stonden daar bordjes? Of niet? Ik weet het echt allemaal niet meer. Ik hbe trouwens even gekeken hoever het is volgens de routeplanner, 2 uur en 25 minuten. Tong uitsteken
En ik heb de foto's gekeken op je profiel, lekker ondeugend koppie heeft Bandit! Leuk dier!

Ik zou het wel vervelend vinden als er nog meer mensen op reden.
Een pony die een vriendin van mij verzorgde, werd door een stuk of 6/7 mensen gereden.
Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag had ze 1 a 2 verschillende verzogers. Op woensdag had ze 2 anderen, op zaterdag nog 2 anderen en zondag reed de eigenaresse haar. Echt 6 a 7 mensen dus, was eigenlijk maar een schatting. Tong uitsteken Maar dat diertje is een BOM. Echt vreselijk, maar dat beest snápt je ook niet en de makkelijkste oplossing is om te gaan rennen. Maargoed, vertel, want dit was een vraag voorafgaand aan een verhaal. Haha!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:24

Ehmm jaa ik heb wel papier of iets nodig he want dan durf ik wel die beesten op te pakken Schijnheilig.

Nou kijk. het is trouwens niet zooo erg ofzo Knipoog
Bandit's eigenares gaat 2 weken op vakantie, net in de tijd dat ik op LC ben. Daar naast ga ik in augustus nog eens 2,5 week op vakantie. Bandit heeft nog een eigenares, de moeder van die andere eigenares (als je het nog snapt Clown). Alleen zij is ong. 65 en het is natuurlijk niet te doen dat zij al die tijd Bandit doet en ze hebben nog een paard.

Maaar ponytje moet natuurlijk wel verzorgd blijven & beweging krijgen maar nog belangrijker is dat ie bereden blijft want als ik hem na al die tijd weer op pak weet ik niet hoe die reageert dus.
Op stal is een meisje (denk ong. 13/14 jaar ?) die een shet verzorgt. Aardig meisje hoor dat wel en denk ook gewoon een nette & goede verzorgster (praat bijna nooit met haar maargoed). Ze is best lang maar wel licht. Zij is gevraagd om Bandit te doen & rijden als ik op LC ben en waarsch. ook als ik in augustus op vakantie ben.
Ze heeft er al 1x op gereden (was ik niet bij) waar de eigenaren bij waren.
Ik weet niet echt hoe ze rijdt eigenlijk maar ik denk niet zo erg dat Bandit er wat aan over houdt maar het zal ook voor hem wennen zijn toch. Maargoed het is ook weer niet voor zó'n lange tijd en ik neem ff aan dat ze niet elke dag rijdt.
Trouwens de dag nadat zij had gereden kwam ik op stal en wilde ik gaan rijden, waren die beugels super lang Nagelbijten / Gniffelen. Ik dacht eerst dat de eigenares er weer een keertje op had gezeten. Maar kijk dat is op zich niet zo erg want ze is best dun.

Alleen het is best wel een dubbel gevoel weet je wel. Bandit is nou niet een van de makkelijkste met rijden maar ik denk wel dat de eigenares eerst een beetje helpt enzo. En dan wil ik niet zeggen dat ik zo super rijdt want ik weet natuurlijk niet hoe zij rijdt. Maar het is wel beter voor hem natuurlijk ookal is het niet leuk dat iemand anders hem rijdt want hij moet gewoon bereden blijven dat is het beste.

Lang verhaal Wow!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:28

Mag je hem niet meenemen dan of snap ik het niet meer? Clown

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:40

Bandit is pas een jaar beleerd + dat ie nog veel moet leren Clown
Ik denk dan niet dat het al te verstandig is om hem dan mee te nemen hahahah. Nagelbijten / Gniffelen (Ik zie je al tippelen hoor Taan met die kleine Tong uitsteken) En ik denk ook niet dat Bandit al klaar is voor een buitenrit van 2,5 uur Clown met die korte poten van hem.

Rica's eigenaar gaat ook 2 weken weg, maar dan ben ik gelukkig thuis. Ik mag Rica dan die 2 weken elke dag doen, en als ik een dag niet kan, mag ik een ander meisje bellen (die had het zelf aangeboden) en die zou haar dan voeren + uitmesten.
2 weken is best lang, maar ik krijg van Sophie (eigenaar) nog een lijstje met haar telefoonnr, mobiel van haar vader, dierenarts nr, hoefsmidt nr etc etc. Dus als er een noodgeval is kan ik ze of iemand altijd bereiken Lachen.
Ik zou t leuk vinden om is een keertje Rica mee te nemen maar zeker niet al deze x, omdat ik Rica nog pas 2 maandjes ofzo ken Knipoog.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:43

Hahaa nee ik zou het wel willen !

Hij is nog geen jaar ingereden en hij heeft niet genoeg conditie om 2 uurs ritten door het bos te maken Tong uitsteken. Aah arme pony is dan half dood Clown. En hij is best wel dominant tegen andere paarden dus dat gaat niet goed denk met les in de bak. En hij kan nog niet goed galopperen whaha.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:44

@ Manon: hert0ghert0ghert0ghert0ghert0ghert0ghert0ghert0ghert0g Clown ghehehe. nee hoor grapjeeuh. Je kan trouwens je naam veranderen toch??? volgens mij moet je dan even kijken bij 'help?' ofzo

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:48

Hij is geen minipaardje ofzo hooor Clown. Er is zelfs een shet op LC die mee gaat met die andere pony's met bosrit.
Nee maar kijk hij zou het makkelijk bij kunnen houden als ie een betere conditie heeft want hij is klein maar wel snel Knipoog. En hij heeft veel ruimere gangen dan een shet.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:38

Ja dat is waar Knipoog

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:43

ik werd net door sophie gebeld en Rica is gewond geraakt, na eerste ontmoeting met dr weidemaatjes Verdrietig Ze kreeg 3 trappen van Cadanz (paard) en hebben ze Rica snel proberen eruit te halen, want ze liep wankel weg. Ze kreeg namelijk 1 schop tegen haar kont, een tegen haar flank en een tegen haar been.

Dierenarts komt zo kijken of t ernstig is. Want ze wil moeilijk met Sophie meelopen Verdrietig. Ze zou me later weer bellen hoe het is gegaan. Morgen ga ik naar Rica toe, arme pony..

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:41

Jeeetje ik hoop echt dat het niet ernstig is en dat ze er snel weer bovenop komt Ach gut. Lekker welkom ontvangst zeg. Is het niet mogelijk om haar ergens anders te zetten ? Of gaat ze de volgende keer weer in de wei en kijken jullie het ff aan ?

Vandaag weer naar Ban geweest en rijden gaat steeds beter & ontspannender Go jij! Go jij!. Alleen nadat we een tijdje hadden gereden in de bak ging ik met de eigenares en de verzorgster van hun andere paard weer een stukje naar buiten en hij wilde wéér langs dat andere paard en er vandoor toen er 2 mensen achter ons liepen.
Hij staat nu niet in de wei dus hij heeft gewoon veel meer energie Scheve mond. De eigenares heeft een martingaal gekocht voor de volgende keer.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:42

Trouwens wie gaat Rica doen als jij op LC ben ? Of ken ik diegene niet Tong uitsteken

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:05

Sophie herself Knipoog die heeft net als ik toch ook vakantie Tong uitsteken? Ze doet al 3 maanden lang Rica in haar eentje Knipoog en dan kan die ene weekje er ook nog wel bij toch? Haha nee hoor grapje, maar ze vond t geen probleem en ze gaat Rica gewoon die week doen.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:13

Ooooh sorry ik bedoel als jij haar niet doet als Sophie op vakantie gaat bedoelde ik haha

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:56

Ik kan t nog steeds niet bevatten. Verdrietig Met tranen in mijn ogen...moet ik t verhaal kwijt

Ik ben net gebeld door Sophie.
Ze zei: Of je t gelooft of niet, ik wilde je zeggen dat Rica is ingeslapen Huilen
Ik wist niet wat ik te horen kreeg, en wist dus niet meer wat ik moest zeggen. Sophie moest weer even op adem komen, minuut stil daarna vertelde ze mij het hele verhaal.
Rica's dierenarts vertrouwde het been niet helemaal en besloot dat ze naar de dierenkliniek zou gaan om een foto te laten maken van het been. Dr knie bleek dus helemaal verbrijzeld te zijn en dr knie/enkelbanden waren helemaal door midden gescheurd. (Als dat niet zo was geweest had ze nog enkel kans op herstel) Sophie moest kiezen tussen levenslang antibiotica en op 3 benen laten leven of in laten slapen. De eerste keuze vond ze 3x niks en koos ervoor om Rica laten inslapen. Ik ben zo trots op haar dat ze die beslissing heeft kunnen nemen, het is natuurlijk niet makkelijk... maar het is het beste voor Rica. Tis ook zo onverwachts...

Hoe snel t voorbij kan zijn....
Sophie had Rica pas 3 maanden, net samen een band opgebouwd. In een klap kapot.

Morgen ga ik naar Sophie toe, samen uithuilen Ach gut ....

Rica, ik mis je. Verdrietig

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:14

Jeetje Esther, wat vreselijk!
Heel veel sterkte meis! Ach gut

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 23:00

Jeetje wat erg zeg!
Heel veel Sterkte ermee Ach gut

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:59

Hee Es ik schrok ook heel erg toen ik het hoorde ik vind het zo erg voor jullie ! Het is inderdaad echt zo opeens gebeurt.

Echt super oneerlijk omdat jullie haar nog maar kort kenden. Maargoed nu kan ff niks het verdriet wegnemen natuurlijk Ach gut.

Heel veel sterkte ben er voor je Kusje.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:14

heey allemaal, ik ben weer ff een dagje thuis, om morgen weer wegtegaan.
mijn eerst ponykamp van het jaar zit er op het was geweldig Haha!
nee deze keer niet bij les chevaux maar bij www.singlefooter.nl
ook een heel leuk kamp, het lijkt er niet dus van daar dat het gewoon allebei heel leuk is om te doen, voor de duidelijkheid ben ik daar wel als kampleiding Haha!

he chevaux wat erg voor je heel veel sterkte ermee
.... weet niet echt wat er nu nog meer over te zeggen valt..