Manege Veldt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

micky

Re: Manege Veldt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:46

een vraagje, kun al tegen betaling je paard in de molen laten zetten ????????? en zoja wat zijn de kosten ???????? en wie regelt het ??? info wanted

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:48

als orambo tegen een schokje kan zou ik het zeker doen, in andere gevallen: vooral laten! Haha!
er staat namelijk stroom op het hek in de molen! Frusty en niet zo'n klein beetje ook! Nagelbijten / Gniffelen elke keer dat bo er tegenaan kwam hoorde ik keihard PANG! bzzzt Hyper!
Laatst bijgewerkt door wickedjazz op 18-10-06 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:49

micky schreef:
een vraagje, kun al tegen betaling je paard in de molen laten zetten ????????? en zoja wat zijn de kosten ???????? en wie regelt het ??? info wanted

ZOu ik ook wel willen weten inderdaad. Ik hoorde dat collin ze in de molen zet.

Ik ga ook maar weer eens. Moet nog een hoop leren voor morgen Dromen

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:54

vossebier schreef:
ff serieus, als dat echt gebeurd dat iemand zo maar je paard uit stal pakt, ik zou HELEMAAL DOORDAAIEN en die persoon echt PAKKEN gewoon.... ik zou echt helemaal gek worden. Begin dit jaar toen ik jamey nog had dacht sandra kat een meisje met haar te hebben zien lopen, toen werd ik helemaal gek, ik dat kind opsporen en uit me naad gaan, bleek dat sandra kat zich vergist had met die pony fleur, die lijkt qua hoofd best wel op jamey, maar mooi hé ik zou echt zo boos worden... ik ben niet agressief aangelegt maar als ze aan me paard komen nou................. Boos! feitelijk gezien ook best wel belachelijk dat het uberhaupt kan gebeuren op manege veldt, het zou in feite toch wel op moeten vallen? stel je voor dat dat meisje is gaan buitenrijden en nooit meer is terug gekomen? Ziek

te gek voor woorden gewoon dit KAN GEWOON NIET andermans paarden pakken ik snap ook niet dat het altijd maar weer met een sisser afloopt (niet verkeerd opvatten ) het gaat echt een keer gebeuren dat het niet goed afloopt en wat dan ????? het jammere is dan dat er dan pas maatregelen worden genomen . of helemaal niet ,

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:55

vossebier schreef:
als orambo tegen een schokje kan zou ik het zeker doen, in andere gevallen: vooral laten! Haha!
er staat namelijk stroom op het hek in de molen! Frusty en niet zo'n klein beetje ook! Nagelbijten / Gniffelen elke keer dat bo er tegenaan kwam hoorde ik keihard PANG! bzzzt Hyper!

Orambo heeft eral in gestaan gAAT SUPER !!!!!!!!!!

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:56

ja toch? echt ongelovelijk! als eigenaar van het paard zijnde nou.......

*houd zich in, telt tot 10.... pffffffff woezaaaaaaaaaaah*

zo ik kan denk ik wel weer doortikken, nee maar ongelovelijk dit moet gewoon ook NIET KUNNEN, niet MOGELIJK ZIJN, dit moet niet ONOPGEMERKT zijn. vind ik, en zowel is dat een erg slechte zaak, dan is het dus in feite heel makkelijk paarden te jatten enz enz.

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:56

micky schreef:
vossebier schreef:

Orambo heeft eral in gestaan gAAT SUPER !!!!!!!!!!

gelukkig maar! Knipoog

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:01

vossebier schreef:

zo ik kan denk ik wel weer doortikken, nee maar ongelovelijk dit moet gewoon ook NIET KUNNEN, niet MOGELIJK ZIJN, dit moet niet ONOPGEMERKT zijn. vind ik, en zowel is dat een erg slechte zaak, dan is het dus in feite heel makkelijk paarden te jatten enz enz.

JE HEB GELIJK

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:03

i know, can't help it Tong uitsteken
anyway, i'm going to take a shower, moet er weer vroeg uit morgen, wordt een lang dagje werken... pfff, deze hele week en volgende week 40 uur...achja ooit wordt ik wel rijk hóór hihi Clown

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:06

Eigenlijk is het ook veel te druk op stal je weet tegenwoordig ook niet meer wie bij welk paard hoord meer sociale controle zou geen overbodige luxe zijn

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:08

precies, net als wat nu tegenwoordig gebeurt met die oudere mensen, dat de buren het niet opvalt dat iemand er niet meer is, totdat het gaat stinken na 5 weken ofzo... Scheve mond beetje rare vergelijking maar sociale controle is ook erg belangrijk, houd mekaars paarden in de gaten! dan kunnen er nooit vreemden mee vandoor gaan... maar het is ook de verantwoording van de staleigenaar vind ik persoonlijk...

anyway, ik peer hem nu echt... weltrusten voor strakkies.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:10

vossebier schreef:

Als we het ECHT zeker wisten hadden we er ook wel verder werk van gemaakt. Maar moet ik er dan vanuit gaan dat het werkelijk waar was omdat iemand haar zou hebben gezien? Wij kunnen niets bewijzen. Misschien is het verhaal wel verzonnen om weer eens onrust te zaaien op Veldt. Maar waarom zou ik ook niet weten.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:31

micky schreef:
Eigenlijk is het ook veel te druk op stal je weet tegenwoordig ook niet meer wie bij welk paard hoord meer sociale controle zou geen overbodige luxe zijn

Dat is het ook. Veel mensen van de andere kant van de stal ken ik niet of zou ik niet van kunnen zeggen welk paard van hem/haar is.
Marjolein van nelson en ik hadden het er gister nog over. Je paard kan zo een trailer in worden geladen zonder dat iemand er iets van zegt of iets ziet.

Btw wat heb jij trouwens een leuk beroep! Dat wilde ik vroeger ook altijd worden. Haha!

natuur5D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:25

van het voorjaar heb ik dus ook zo iets raars meegemaakt. kom ik woensdag ochtend op stal, staat Nelson daar helemaal gewassen, inclusief spierwitte staart. zou je zeggen harstikke mooi toch? maar maandag was ie nog vies en degene die hem dinsdag verzorgt, had hem dus niet gewassen!!!!! Rolleyes
wie dan wel? waarschijnlijk ook zo'n pennymeisje, maar niemand heeft het gezien. het zit me echt wel dwars dat er blijkbaar mensen op de manege rondlopen die hier en daar paarden uit hun stal trekken. moeten we nu ook al grote hangsloten op de stal zelf doen Stoom uit je oren

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:40

(gniffel) Iemand die je paard gewassen heeft!? Nou, het kan erger, hahaa. Een aangename ontdekking moet dat geweest zijn Lachen.
Nee, serieus, dat ik ook raar!! Zou ik ook niet prettig vinden hoor! Gelukkig zal dat die van ons niet overkomen want a)daar kom je niet ver mee want het is een wandelend wrakje (op dit moment helemaal met al die hechtingen) en b)Bo zal snel achterhalen waar Jersey uithangt, dus stelen is er niet bij. Volgens mij heeft Bo een speurhondenneus als het om Jersey gaat...

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:40

eigenlijk zouden we een avond moeten organischeren om dit soort dingen te bespreken en pleiten voor betere regels op stAL

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:43

Het heeft voor mij weinig zin want ik ben per 1 dec exit ,maar misshien is het voor jullie een idee.ik had er zeker meegedaan

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:45

Nou, eerlijk gezegd hou ik niet zo van vaste regeltjes. Ik zoek het liever onderling uit als ik eerlijk ben. Maar er zijn mensen die veel vaker op de manege zijn dan ik, dus eigenlijk heb ik geen recht van spreken

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:52

@yinari , je hebt zeker een punt .

maarja het is mijn toko niet dus ik bemoei erook nie t meer mee want anders heb ik het weer gedaan ,ik ben begonnen met aftellen dus k vindt wel prima zo

natuur5D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:55

ik denk dat je er met afspraken e.d. niet komt, omdat de mensen die dit soort dingen doen zich aan geen enkele afspraak houden. een betere sociale controle is wel oke, maar er lopen zoveel mensen rond op de manege dat dat bijna niet mogelijk is. als ik onbekende mensen bij de stallen van de prive paarden zie, vraag ik wel altijd of ik ze ergens mee kan helpen. als ze dan minder goede bedoelingen hebben schrikt dat wel af Knipoog

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:31

Nog 1 pagina,

en dan hebben we er al 150!!
We gaan snel jeahhhhhh

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:34

natuur5D schreef:
ik denk dat je er met afspraken e.d. niet komt, omdat de mensen die dit soort dingen doen zich aan geen enkele afspraak houden. een betere sociale controle is wel oke, maar er lopen zoveel mensen rond op de manege dat dat bijna niet mogelijk is. als ik onbekende mensen bij de stallen van de prive paarden zie, vraag ik wel altijd of ik ze ergens mee kan helpen. als ze dan minder goede bedoelingen hebben schrikt dat wel af ;)

Precies, dat doe ik ook. Het lijkt me de enige nette manier om de boel een beetje in gate te houden.

Verder denk ik dat er op elke (grote) stal wel wat gebeurt. Ik zou ook niet blij zijn als er iemand met mijn paard is gaat wandelen o.i.d, zonder dat ik dat weet. Maar gebeurt dat nou echt zo vaak? Ik krijg hier een beetje de indruk van wel Verward .

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:36

Het is inderdaad erg raar, dat andere mensen zomaar even een paard pakken van een pensioner, erg vaag allemaal! Hopen dat de misterys worden opgelost, en de roddels weer uit de wereld zijn. Eens kijken of het weer normaal kan worden op veldt

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:37

l0rdJ schreef:
Nog 1 pagina,

en dan hebben we er al 150!!
We gaan snel jeahhhhhh

Idd...de laatste dagen gingen we erg snel Haha!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:42

het gaat erg snel inderdaad, maarja zo komt het topic weer op gang, er moet gewoon wat gespreksstof zijn dan komen we der wel haha.