Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sabinee__ schreef:Kirsten_D schreef:Daar heb je gelijk in, maar het kan ook zijn dat de ruiter op dat moment niet vaardig genoeg ervoor is.
Dan neem je les ..![]()
Ik neem aan dat zodra je weet dat je iets niet op kan lossen, dat je les neemt ..
En geen hulpteugel gebruikt .. DENK ik
Kirsten_D schreef:Grappig, want ik heb daar echt een andere mening over..
Het voordeel van een thiedeman is, dat die loslaat wanneer een paard in de 'goede houding' loopt.
Wanneer die een onderhals begint te kwekken, zit die naar mijn idee gewoon veel te strak.
Dan komt er teveel spanning op de thiedeman te staan, waardoor het paard achter de teugel wordt getrokken.
Een slof daarintegen is een hulpteugel waarmee je echt meot kunnen rijden en naar mij idee alleen helpt wanneer je paard echt stijgert.
Een slof brengt het hoofd iets meer naar beneden, maar er moet dan als compenstatie echt iets van achter komen.
Het uitschruiven kan idd wel met een slof, maar het lijkt mij neit de hoofdreden om een slof eraan te hangen.
Sabinee__ schreef:Kirsten_D schreef:Daar heb je gelijk in, maar het kan ook zijn dat de ruiter op dat moment niet vaardig genoeg ervoor is.
Dan neem je les ..![]()
Ik neem aan dat zodra je weet dat je iets niet op kan lossen, dat je les neemt ..
En geen hulpteugel gebruikt .. DENK ik
Kirsten_S schreef:Pebbs schreef:Jeeetje gaat die discussie nou nog steeds doorrrr... pfff
Nouu ik vind het wel interessant hoor om ieders mening te horen. Je kan der ook wat
van opsteken denk ik dan

Kirsten_S schreef:Ohh zo heb ik het eigenlijk nooit mogen ervaren. Aangezien het gros van de manege-
paarden die een thiedeman hebben (volgens mij allemaal ? ) een onderhals heb
ontwikkeld. En diegene die het niet hadden veel minder , maar k denk dat dit te
makkelijk gezegd is en het aan meerdere factoren ligt maar toch is het merkwaardig.
!