Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:57

Haha maar Alex is zo hoog daar kun jij toch niet overheen kijken om dat te zien :')

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:09

Adele, die is nieuw hè? Dan gaan ze er nog wel af :'). Fox heeft ook best lang lange manen gehad, maar opeens waren ze er toch echt af...

Bram heeft de laatste paar jaren op de manege wel lange manen gehad. Stond hem wel leuker :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:18

antoinetje schreef:
Haha maar Alex is zo hoog daar kun jij toch niet overheen kijken om dat te zien :')

En bedankt! :+ LOL!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:20

kooslover schreef:
Adele, die is nieuw hè? Dan gaan ze er nog wel af :'). Fox heeft ook best lang lange manen gehad, maar opeens waren ze er toch echt af...

Bram heeft de laatste paar jaren op de manege wel lange manen gehad. Stond hem wel leuker :j

Adèle is nieuw, maar staat er al sinds november. Is samen met Tiësto gekomen en Tiësto zijn manen zijn al lang en breed gekortwiekt....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 23:54

Manen zijn leuk daar kun je lekker vlechtjes in maken. Deed ik bij Major ook altijd :-)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 00:32

Iedereen blijft op zijn eigen manier een beetje kind ;)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 00:39

Zijn jullie goed in scrabble. Ik zoek een woord van 6 n'en en een q :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:29

kooslover schreef:
Zijn jullie goed in scrabble. Ik zoek een woord van 6 n'en en een q :')

_O- _O- zelfs de allerbeste scrabblespeler zal hier weinig van kunnen bakken! Wat een combinatie van letters zeg!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:11

Whaha, ja ging weer lekker inderdaad :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:13

Gelukkig heeft Mazzel genoeg haar, ik maak elke zondag vlechtje bij hoofdstel, zodat ie niet af kan glijden. Leer is toch wat stugger en ze zijn zo handig met een dikke bos manen, zijn die oortjes in eens heel klein. Dan maar liever veilig vast vlechten. En daarnaast heb ik ook al wel eens zijn manen en staart gevlochten.
Hopen dat het morgenochtend nog lokaal droog is in Noordwijk(erhout)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:27

Het weerbericht ziet er redelijk uit voor morgenochtend. Heb zelf ook al gekeken ivm ontbijtrit en hardlopen!

Een afglijdend hoofdstel wil je niet en al helemaal niet met mennen! Veel plezier alvast!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:19

Sas, dat zijn geen woorden hoor!

We zijn allemaal lekker bezig morgen! Ik ga morgen met mijn zusje en Jock naar het strand om foto's te maken en dan ga ik smiddags taarten bakken voor mijn verjaardag! Wen en Milou veel plezier met de peerden morgen en Sas, breek je hoofd niet over die woorden he ;-)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:45

Jij veel plezier op het strand en succes met de verjaardagstaart.

Hoe waren de ritten, milou en Wendy? Het was in elk geval mooi weer!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:42

heerlijke rit gehad vanochtend! 2 vechtende mannetjesherten gezien, echt heel leuk. ze lieten ons lekker rijden (ok, het kostte wat moeite om Arie er langs te krijgen) en gingen door met hun bezigheid. echt heel gaaf! we zijn in het donker vertrokken en echt prachtige kleuren gezien van de zonsopgang!
daarna gezellig ontbeten en geholpen bij het poetsen en opstappen van de volgende groep. er was een club van een gehandicaptenmanege. daarna op mijn gemakje omgekleed (volgens mij Wendy ook langs zien rijden toen ik spullen in de auto aan het leggen was, alleen durfde niet te zwaaien of te roepen!) en richting duindamseslag gereden om te gaan hardlopen. dit was nog best een partijtje warm, maar onwijs lekker!
Na het hardlopen teruggereden naar Smit en gevraagd of het handig was als ik zou helpen met afstappen en dit werd wel op prijs gesteld. dus nog geholpen met afstappen en op stal zetten etc. en nog even nagekletst, was wel gezellig! Nu net 20 minuutjes thuis en gauw nog maar wat aan schoolwerk doen! morgen begint het werkende leven weer!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:50

En ik heb ook heerlijk gereden, als je de koude handen buiten beschouwing laat. Mazzel is gewoon geweldig lieve pony! Lekker groot rondje gedaan en veel gestapt aangezien Mazzel alweer teddybeertje gaat worden. Hij snapt me heel goed, als ik maar een keer boos MAZZEL roep, dan gaat hij gauw keurig lopend in een drafje vooruit. Zonnetje was echt heerlijk, lekker genoten van het lekkere weer, maar helaas toch al wel koude handjes. Dus ik moet wel weer handschoenen op gaan zoeken. Dan is erop rijden toch een stuk warmer. En we zijn inderdaad langs Smit gereden, volgens mij zag ik Bo nog in de paddock staan.
En op stal Mazzel op de poetsplaats geparkeerd en staan geroepen. En toen snapte hij het heel goed, stond een pony los en ik aftuigen en hij bleef gewoon staan. Tot ik hem los in de paddock probeerde te krijgen. Daar was hij het niet mee eens, het onkruid is veel lekkerder. Dus tja, hem toen maar een handje geholpen met een halstertouwtje.
Hopelijk blijft het nog even zulk heerlijk weer op de zondagochtenden.
Wilde er nou nog mensen mee met de kar? En M. gaat voor weer 2 dagen op zoek naar bijrijder voor Mazzeltje (wo en do), ben benieuwd.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:34

ik kan me indenken Wendy dat het koud was op de kar. Dan zit je voornamelijk stil.
Klopt dat je Bo in de paddock zag staan, die stond vooraan in de paddock. Vlak na Smit keken jullie ook nog om (was jij aan het mennen Wendy of zat je er naast?). Ik stond dus naast mijn auto naar jullie te kijken toen jullie langs kwamen!
Wat goed van Mazzel dat ie zo netjes bleef staan. Ik ben vanochtend weer in de maling genomen door Adje, die grapjas! Stond half in de stand, hij was niet over me heen gedenderd (wat hij vaak wel wil doen) en ik haal zijn hoofdstel af. ipv met z'n snufferd in z'n bak te duiken, draait meneer zich om en loopt met z'n zadeltje nog op de deur door richting de andere stallen. Ik kon hem ook niet meer bij zijn voorpluk grijpen en kon geen grip op zijn manen vinden. De middelste deur naar de stands vond ie niet interessant, dus dwars door de zadelkamer naar de stallengang. Stond Tsjimme in de achterste stal en meneer parkeert zijn tank-lijf ook in die stal. Ik had meteen geroepen dat Adje los was en niemand ondernam actie. Adje uit de stal bij Tsjimme gevist, teugel om zijn nek en terug naar zijn eigen plekkie en daar dook ie meteen de voerbak in! Wat een boef en druiloor gewoon! En deze actie kan dus weer op mijn lijst met blunders erbij!!! :D (vorige blunder met Adje: in de stal afstappen ipv in de bak :j !)

wendy, het lijkt me best leuk om een keer mee te gaan op de kar. zit alleen met wisseldiensten en voorlopig beetje vol in de agenda, haha! maar mocht het aanbod over een paar weken nog gelden, lijkt het me best leuk! Als ik mag hoor, zit tenslotte nog maar net hier in het topic!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:02

IK was aan het sturen dat we langs Smit reden. Naast me zat eigenaresse van Mazzel. En iedereen die wil mag mee, als het er maar max 2 a 3 per keer zijn. Anders wordt het achterin erg krapjes en vol en voor Mazzel redelijk zwaar.
Met Mazzel moet ik ook opletten hoor, als er niemand anders is, kan ik het doen, maar zodra eigenaresse erbij is luistert hij al minder.
En die adje, echt een haflinger actie! lekker ontsnappen en door de gang wandelen. Hafjes blijven leuk, het is nooit saai met ze!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:29

Horsefreak schreef:
IK was aan het sturen dat we langs Smit reden. Naast me zat eigenaresse van Mazzel. En iedereen die wil mag mee, als het er maar max 2 a 3 per keer zijn. Anders wordt het achterin erg krapjes en vol en voor Mazzel redelijk zwaar.
Met Mazzel moet ik ook opletten hoor, als er niemand anders is, kan ik het doen, maar zodra eigenaresse erbij is luistert hij al minder.
En die adje, echt een haflinger actie! lekker ontsnappen en door de gang wandelen. Hafjes blijven leuk, het is nooit saai met ze!

o, das dan ook lekker dat mazzel minder luistert als eigenaresse erbij is. heeft het met consequent zijn te maken?

en indeed, never a dull moment with haflinger Adje (and others too!)!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:59

Hahaha Milou, wat een druiloor! :)

Lekker hoor Wen! En Fenn kan weer terug naar Mazzel? :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:23

Milou: zeker weten! Ik ben strenger voor hem en dat weet hij goed staan = staan, anders zet ik hem weer terug. Alleen van zijn eigenaresse mag ie meer en neemt hij ook gerust een loopje mee tot ze een keer boos wordt op hem.
Sas: alles qua bijrijders laat ik aan eigenaresse over, ik vind het wel goed, we zijn nu al met heel wat verschillende mensen, zou fijner zijn als daarvan mensen hem een dagje extra doen, ik ben echt het overzicht kwijt wie de bijrijders van hem zijn en hoeveel het er inmiddels zijn.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:12

Horsefreak schreef:
Milou: zeker weten! Ik ben strenger voor hem en dat weet hij goed staan = staan, anders zet ik hem weer terug. Alleen van zijn eigenaresse mag ie meer en neemt hij ook gerust een loopje mee tot ze een keer boos wordt op hem.
Sas: alles qua bijrijders laat ik aan eigenaresse over, ik vind het wel goed, we zijn nu al met heel wat verschillende mensen, zou fijner zijn als daarvan mensen hem een dagje extra doen, ik ben echt het overzicht kwijt wie de bijrijders van hem zijn en hoeveel het er inmiddels zijn.

wel balen dat ie dan meteen minder luistert als eigenaresse zelf ook aanwezig is!
qua bijrijders: balen dat er zoveel bijrijders zijn. heb het zelf vorig jaar ook wel een beetje gehad (maar dan iets anders). ik had gereageerd op een leuke oproep voor het verzorgen van een haf. 2x per week en gratis. nou, ineens kwam er nog een vriendin van eigenaresse die haar 1x per week ging doen en later ging nog iemand anders haar doen. Daarnaast was er in het begin gezegd dat ze het gratis deed, want anders had ze het idee dat verzorger/bijrijder ook iets over haar paard te zeggen had. na 1 maand ofzo moest ik ineens wel gaan betalen. vraag me nog steeds af of die andere 2 mensen ook moesten betalen. maar vond de gang van zaken zo raar......Omdat het voor mij teveel een moeten werd naast mijn werk/wisseldiensten ben ik er ook mee gestopt. wel jammer, want het was een onwijs leuke pony en wederom een haflinger....volgens mij heb ik stiekem wat met haflingers! :=

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:30

Ik zou echt niet gaan betalen voor een verzorgpaard hoor! Vind dat altijd een beetje belachelijk :o. Je helpt de eigenaar en ik denk dat je als eigenaar al blij mag zijn als je iemand hebt gevonden waarbij je zeker weet dat je paard in goede handen is. Heb je ook nog van die mensen die financieel afhankelijk zijn van de bijdrage van hun verzorgster. Dan is het volgens mij helemaal mis...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:32

Dan kan ik je een hand geven, ik ben ook gek op haflingers. Al moet ik zeggen, Mazzel is ook een geweldige pony (50% tinker en de rest is onbekend). Geen haffie, maar wel een haffie karakter: eigenwijs, maar ook heerlijk koel in de kop en daarnaast super knuffelig en lief. Ik doe hem nu als langste van alle bijrijders en ik heb het geluk dat Mazzel mij ook wel echt kent en na even erop of ernaast, wel weet dat ie bij mij geen ongein moet uitspoken. Ik hoor altijd de verhalen dat hij zo vervelend was, maar laatste jaren is hij bij mij echt super braaf (oke af en toe eigenwijs, maar dat hoort gewoon). Wel balen ja als mensen hun afspraken niet nakomen. Ik heb er ook aantal gedaan waar ik meegestopt ben. Maar met Mazzel gaat het nu al zo'n 6 jaar goed, ik men voornamelijk samen met eigenaresse, maar heb ik het verleden hem ook wel eens dagje gereden en nu ook als ze niet kan. En dan mag ik met hem doen wat ik wil, kar erachter of in de bak of buitenrit. Ze weet hoe ik met hem omga en dat ik redelijk streng ben, maar ook op zijn tijd lekker poets en tut met hem.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:34

ja, nou, dat was idd in één keer het excuus. haar spullen zouden slijten doordat ik er gebruik van maakte. uhm, tja, maar als je zelf zou gaan rijden, zouden de spullen toch ook slijten? (niet dat ik te beroerd ben om te betalen, maar niet om zo'n prut-argument na een maand)
kijk, is het van tevoren bekend, dan vind ik het een ander verhaal. maar niet ineens na een maand daarmee aankomen....
nou ja, voorlopig heb ik er toch geen tijd voor......

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:45

Heel raar. Als ze zelf gebruikt maakt van de spullen, slijten ze inderdaad ook... :\. Ben je toen gelijk gestopt?