Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:47

Met sneeuw zou ik de paarden er ook niet uithalen...van een dagje op stal gaan ze niet dood, als ze een smak maken en eventueel een been breken ben je klaar.

Heb vanmorgen op mijn galerij al geprobeerd wat sneeuw te ruimen, maar de wind blaast het met dezelfde vaart weer terug :(

Ik hoop echt dat het gaat dooien binnenkort!

schumax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:05

Cassidy schreef:
Met sneeuw zou ik de paarden er ook niet uithalen...van een dagje op stal gaan ze niet dood, als ze een smak maken en eventueel een been breken ben je klaar.

Heb vanmorgen op mijn galerij al geprobeerd wat sneeuw te ruimen, maar de wind blaast het met dezelfde vaart weer terug :(

Ik hoop echt dat het gaat dooien binnenkort!

Voor vrijdag moet het weg zijn :D anders gaan we de lucht misschien niet in :P

Cassidy

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:23

Jaja, wrijf het er nog maar even in. Lekker op vakantie naar de zon, ik ben heel jaloers!

Maar ik geloof dat, voordat er vluchten geannuleerd gaan worden, wel heel veel sneeuw moet vallen. Wat vrijmaken van start- en landingsbanen zit het op Schiphol wat beter bij elkaar dan het onderhoud aan de rails en treinstellen bij Prorail of de NS, of het sneeuwruimen en strooien door rijkswaterstaat. Ik vind het sowieso belachelijk dat de NS een dag van tevoren op grond van weersverwachtingen al beslist dat er minder treinen gaan rijden (terwijl weersverwachtingen het in mijn ogen de laatste tijd vaker fout hebben dan goed). Waarom heb ik in al die jaren in Duitsland nou nooit gemerkt of gehoord dat er bladeren op de rails lagen of dat het was gaan sneeuwen? Wat is er anders aan de Nederlandse rails, treinstellen of bussen dan in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:37

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:28

schumax schreef:
Stace krijgt nu vervroegd vakantie, ik hoop dat ze ervan geniet :D

:oo Als ik Stace nu bij Gucci en Herci zet heeft ze een uitloop! :')

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:47

Morning allemaal !

Trudy ik ben juist voor de verandering eens blij met de NS vandaag! Heerlijk dat ze een aangepast dienstrooster hebben want de treinen die nu rijden, rijden in ieder geval netjes op tijd en overal is gratis koffie, thee en chocomel te krijgen. Natuurlijk was ik langer onderweg want de intercity's zijn er tussenuit gehaald en elk half uur rijdt er nu een stoptrein. Het is inderdaad logisch om te denken dat dit soort dingen aan mismanagement van pro-rail ligt maar nergens in Europa is het weg- en treinverkeer zo druk bezet als in Nederland. Wij hebben zo ontzettend veel wissels en treinen die dicht achter elkaar aan moeten rijden om al de reizigers te moeten verwerken dat het simpelweg niet anders kan. Petje af dus voor Pro-rail die heeft voorzien dat het zonder aangepast rooster een chaos zal worden en dat ze op tijd hebben ingegrepen!

Gisterochtend in alle vroegte naar stal rijden was ook niet echt een pretje. Ik kon niet harder dan 40 en het was spekglad. Ik maakte me vooral druk om het taluutje bij de dijk, maar gelukkig is het goed gegaan. We moesten wel alle paarden met de kruiwagen voorzien van water want alle leidingen waren vastgevroren. Verder natuurlijk ook nog even een sneeuwballen gevecht gehouden :D.

Gaan er mensen vanavond naar stal?

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:57

ikke ga vanavond naar stal...maar ik denk alleen voor de nodige aandacht want ik neem aan dat de binnenbak nog onbereikbaar is?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:24

Ik denk dat er vandaag weer een paadje naar de binnenbak vrijgemaakt wordt, alleen zou het vanmiddag weer gaan sneeuwen. Ik moet vanavond lesgeven, weet alleen niet of dat er van komen gaat (ivm de verwachtte sneeuw).

GermanDutchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:51

gisteren heb ik BJ wel even in de stapmolen kunnen zetten - 20 min, toen ging het weer sneeuwen en werd t me toch iets te spannend...... heeft wel iets moois, dit weer (:) , maar t heeft ook wel z'n nadelen .... vooral voor ons paardenbezitters ;(

heb trwns weer een typische bokt - discussie gevonden, wordt je toch moe van :+ [RT-D] Wáárom nou bij 2.5 inrijden..... voor en tegens...

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:35

Hihi, dit zijn van die heerlijke topics waar geen eind aan komt! Dat mensen uberhaupt nog reageren :Y).

Zeg, kunnen we niet gaan sleetje rijden met de Shets voorop? (:)

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:15

JA!!! Of zijn er toevallig ook mensen met huskys of Mallamutes op stal? Ik wil altijd nog een keertje met de hondenslee mee en mijn hondje zakt al door z'n pootjes als ik alleen al een lege slee erachter hang...

Ja zinloos om zo'n topic te openen en dan zegt ze ook nog; ja er zijn al meer van deze topics maar daar reageren mensen allemaal zo fel op... wel schattig naief haha.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:53

Pff, inmiddels al 39 pagina's aan discussies/meningen? Heb ik daar wel zin in om dat allemaal door te lezen?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:56

ik heb er af en toe doorheen gelezen, ga er niet aan beginnen... allemaal kortzichtige menschen!

Mijn vadersch is zo lief om morgen met mij een zak of tien strooizout van 25 kilo naar stal te brengen! Ze zijn hier goedkoper dan bij de welkoop! lief he?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:04

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:16

Ligt aan de sneeuw. Als je je paard op een gegeven moment op stiletto hakken door de sneeuw ziet gaan (en hem niet te pakken kunt krijgen) voelt dat niet fijn. En het is beslist niet goed voor de pezen!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:18

nee, maar naar de binnenbak gaan zou wel fijn zijn...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:20

Mee eens. Ik denk dat je nu als paardeneigenaar met een paard op ijzers heel anders naar sneeuw (en een witte kerst) gaat kijken dan de jaren daarvoor....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:26

In principe zijn de klonten sneeuw geen probleem en loslopen in een flinke laag sneeuw is imo ook te doen. Als zo'n paard zelf de kans krijgt om uit te vogelen hoeveel grip het heeft, ze gaan zelf wel voorzichtiger lopen. Ik vind een onregelmatige bevroren bodem en de spekgladde bevroren plassen veel erger om overheen te moeten.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 07:58

Nou Gabor had gisteren klompvoetjes, hij was nóg groter geworden door het sneeuw tussen zijn ijzers. De onbeslagen hoefjes van de supershet zaten ook sneeuwklonten onder.
Ik kon gelukkig met Silver de overtocht heelhuids maken, en we hebben heerlijk gereden.
Ik ga zo effe cecken of de vuilnismannen vandaag langskomen, denk zelf van niet, maar voor de zekerheid toch maar even kijken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:14

Wordt vanmorgen wakker en verwacht er heel veel sneeuw bij, maar dat viel mee (of tegen :D). De wegen zijn iig vrij. Even op de buienradar kijken of we het ergste inmiddels gehad hebben...

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:20

Morning! Zit nu in de stationsrestauratie koffie te drinken op kosten van de NS. Kwam net van de mondhygieniste en kon mijn trein nog nèt aanraken toen hij weg reed. Volgende gaat pas over een half uur. Net boekje gekocht, daar kreeg ik een 2de boekje gratis bij èn ze sloeg 3 euro te weinig aan. Ieder nadeel heeft z'n voordeel :-)!

schumax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:20

Hier is gisteravond de sneeuw weer aangevuld, het begon gisteren al aardig te smelten maar helaas het ligt er weer!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:05

Blèh, idd gister weer aardig wat sneeuw! Van mij mag de lente beginnen. Eén voordeel, de kortste dag van het jaar hebben we gehad. Vanaf nu wordt het alleen maar weer beter!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:08

*Mompelt* poedersuiker. -O-

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:29

Hoezo?