Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariet

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:05

Es: Alles kan kapot Knipoog hoewel ik er zelf ook nooit helemaal in geloof dat dat werkelijk zo is Tong uitsteken

Ik moet straks met Tjits naar een basisschool, helpen bij de spreekbeurt van een meisje van 12. Ze wilde graag een fries paard op school voor haar spreekbeurt, nou prima hoor, kan geregeld worden Knipoog Hopen dat Tjits zich een beetje rustig houdt Ja
En dan vanavond weer lessen. Ik rijd vanavond met Kristien haar zadel, kijken hoe dat op hem ligt, een dressuurzadel. En daarna nog keihard werken vanaf 9 uur tot 11 Lachen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:23

hahahaha komen straks al die kinderen op je af rennen om paardje te aaien Knipoog.

Maar succes met je les vanavond! Hopelijk zit dat dressuurzadel een beetje goed Lachen. Ik vind die op Atlas in iedergeval super zitten (dat is een nightrider).

Ik heb vanavond ook les, gaat weer leuk worden Lachen. Even mijn nieuwe schoenen en chaps uitproberen Knipoog. En hopelijk is Atlas een beetje actief.... Eline heeft hem het hele weekend gedaan, ik weet dat ze zaterdag naar buiten is geweest (en dat kon nooit Verward) en wat ze zondag heeft gedaan weet ik niet.....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:59

hahahaha had net een vrouwtje aan de telefoon en die kon ik zowaar sollicitatietips geven Knipoog. dr vorige werkgever maakte dr zwart elke keer als nieuwe werkgever hem belde en daardoor werd ze niet aagenomen....

Ging ik dr de tip geven om het vonnis mee te nemen waarin staat dat zij gelijk heeft en om gewoon het verhaal te vertellen als ze solliciteerde Tong uitsteken. Dan weet de werkgever waar ze bij solliciteert tenminste ook dat het niet geheel haar schuld was Knipoog.

Of het gaat helpen weet ik niet, maar ik zou het zelf wel zo doen... Het idee van het bedrijf niet op de CV noemen kon niet (zou ik anders doen) want anders had ze een gat van een aantal jaar...

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:46

Ik moet ook nog even schoenen en chaps kopen. Rijd nu altijd met gympen en dat zit mij wel prima, maar chaps staat wat mooier Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:39

Hopelijk gaat het goed vanavond met de lessers. Ik heb ontzettend veel zin om een buitenritje te maken.
Zal ik de eigenaresse gewoon even Sms'en of ik Mazzel mee kan nemen? Bloos

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:11

Waarom niet Tong uitsteken, als ze zelf niks doet kan jij dr lekker mee weg Knipoog. Is goed voor die dikke pony ook Tong uitsteken.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:02

Ik zou d'r lekker bellen/smsen en Mazzeltje weer aan het werk zetten Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:03

En hoe gedroeg Tjits zich tijdens de spreekbeurt?

Ik moet morgen nog een keer naar Den Haag, dit maal met taxi 'vaders voor kinderen' Natuurlijk is precies op dit moment de computer beneden kaduuk. Dus nog even een printen gaan opspeuren Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:09

Horsefreak schreef:
Ik zou d'r lekker bellen/smsen en Mazzeltje weer aan het werk zetten Knipoog

te laat. Nu ga ik mezelf maar weer eens aan het werk zetten en zo lekker hardlopen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:09

dat kan ook Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:04

Dan ben je immers ook buiten Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:12

Nou moet je alleen zelf lopen, anders kon je lekker mee liften.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 21:09

dit was ook lekker hoor Pling rondje van 45 minuten gedaan. Helemaal leeg, lekker hoor Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:28

Uitslover Rolleyes

Morgen weer Nederland (maar goed dat we niet hebben afgesproken te gaan buitenrijden, volgens mij waren we dit vergeten namelijk Nagelbijten / Gniffelen)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 22:33

Ik was dat vergeten ja ROFL

en ja, maar het ging gewoon lekker Bloos! Ik wilde eigenlijk minimaal 15 (ik had 20 in mijn hoofd) lopen, dus dit was even een verandering.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:00

Hoi hoi,

Nou hier geweldig nieuws.... Ik zit er hard over na te denken om met Atlas te stoppen... Vandaag las ik de agenda en daar stond heel leuk dat ik niet meer mag galopperen met Atlas want hij ging bij haar in rengalop en wilde niet inbuigen in de hoeken. Ik moet hem eerst maar goed over zijn rug laten lopen en normaal voltes leren rijden....

Daarnaast stond er ook nog dat ze een oud wondje had gezien en vroeg ze hoe en wanneer hij dat wondje had gekregen.... (uhmmm vraag het hem zelf). Ook kreeg ik commentaar op zijn voer, ik moest 1 schepje myoplast geven (dit doe ik dus ook). Ze heeft me niet eens zien voeren en dan krijg ik al commentaar...

Ik heb het hele verhaal tegen Margriet verteld en die ging het ook tegen Danielle vertellen (over dat niet meer mogen galopperen). Die vroeg zich ook af wat er mis gegaan was... Het ging die les heel goed en als ze had gemerkt dat het niet ging had ze gezegt dat ik moest stoppen.... (dit heeft ze ook bij iemand de les voor mij gedaan). Danielle vond juist dat ik goed vooruit ging...

Het gaat mij niet eens zo zeer om het niet meer mogen galopperen, maar gewoon om de manier hoe ze alles brengt... Er is ook altijd wel iets en het is altijd mijn schuld... Ik krijg nooit eens een bedankje voor wat ik doe, zelfs niet toen ik Atlas al die tijd alleen gedaan heb... Daar ging ze trouwens ook maar gewoon van uit dat ik dat zou doen....

Dus ja nu de moeilijk keus stoppen of doorgaan en het van me af proberen te schuiven en maar blijven denken ze is nu eenmaal zo.... (dit is voor mij heel moeilijk). Het liefst zou ik gewoon stoppen maar het probleem is dat ik te veel om Atlas geef... Hij is mijn maatje en ik wil hem gewoon niet in de steek laten....

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 23:07

Zo Es, dat is lastig.

Als ik het zo hoor zeg ik: Stoppen, jij steekt er tijd en energie in en je krijgt er weinig voor terug. Het is al geen ideaal paard, veel zorgen, veel tijd en veel moeite, hoewel het voor jou nu natuurlijk wel een ideaal paard is, want je hebt een maatje gevonden.
O, en ik vind dat ze het ontzettend onredelijk brengt. Jij stopt ontzettend veel energie in dat paard, te veel denk ik, en daar mag ze best dankbaar voor zijn. Het dier is ten slotte niet van jou, zij is verantwoordelijk.

Daarbij, je doet Atlas toch vooral voor jezelf. Jij doet het omdat jij het leuk vind en als het zo moet beleef je er geen plezier meer aan Ach gut
Er zijn zat andere mensen die nog een verzorgster zoeken, hang eens een briefje op bij mij op stal (ik dacht me namelijk te herinneren dat er een wat ouder paard was dat nog een verzorgster nodig had, maar pin me er niet op vast) en zocht Ko niet ook nog iemand? (hoewel ik me afvraag of je dan wel op stal wil blijven)

Moeilijk is natuurlijk dat het voelt alsof je At in de steek laat, ik kan me dit ontzettend goed voorstellen. Heb ook een tijdje gedacht om met Mazzel te stoppen (in zijn moeilijke periodes..) en toen wilde ik dat ook niet, omdat ik wist dat hij dan helemaal niets meer zou doen, uiteindelijk is het bij mij goed gekomen. Maar bij jou ligt het niet aan het paard, maar aan de situatie.

Nouja, ik weet niet of je hier wat aan hebt. Ach gut

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:14

Het is idd erg lastig... Ik geef gewoon te veel om Atlas om er mee te stoppen, maar die berichten van haar in de agenda verpesten het gewoon zo erg.... Ik had er gewoon echt geen zin meer in....

Ik had gewoon al veel eerder moeten stoppen... Want dit is al vaker gebeurd en toen voelde ik me ook al zo rot... Maar ik ben nu zo gehecht aan Atlas, ik kan echt alles met hem... Hij loopt tegenwoordig gewoon los achter me aan naar het hek toe en als ik hem uit het land haal kan dat met lang halstertouw en als ik zn oren zie gaan hoef ik alleen maar pas op te zeggen en hij gedraagt zich gewoon goed.... Ik ben zo vooruit gegaan met hem...

Het is gewoon niet eerlijk wat ze doet... Ik krijg een onwijs rot gevoel terwijl ik eigenlijk me rot werk en hardstikke goed voor hem zorg.... Ze moet eigenlijk blij zijn met mij, want niet iedereen had Atlas 7 dagen in de week gedaan....

Maar ja ik geef het nog even bedenktijd en dan kijk ik wel wat ik doe... Ik had echt ook zoiets toen ik het zadel terug legde van dit is de laatste keer.... Zo weinig zin heb ik nog....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:41

Heb eindelijk mijn journalistiek af.

Es, als ik jou nog raad mag geven... ik zou ook stoppen... Ben het met Fen eens. En ik snap heel goed dat je vind dat je Atlas in de steek laat, dat je het sneu vind voor hem (en ook voor jezelf) Maar, het klinkt misschien wat hard, daar kom je wel overheen! Jij bent niet verantwoordelijk voor het paard.
Je moet toch eens de knoop doorhakken voor jezelf. Als jij er geen zin meer in hebt en zoveel tijd in Atlas steekt gaat het jou ook opbreken en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Misschien ook een tijdje duidelijk je grenzen aangeven. Ik denk namelijk dat weinig mensen zoveel voor haar en Atlas over zouden hebben.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:04

Ik doe ook gewoon te veel idd.... En nu vooral nu ik mijn schoolopdracht voor vrijdag moet afronden heb ik eigenlijk helemaal geen tijd.... En ik heb er op zich geen moeite mee dat ik zoveel doe, maar als je daar dan ook maar waardering voor krijgt.... Ik krijg alleen maar negatieve reacties van dr....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:45

Kan je niet eens rustig ergens er over praten, wat je van alles vindt? Weet E. wel dat je dat niet leuk vind, dat je er mee zit? En dat je ook meer tijd nodig hebt voor school?
Ik zeg het ook gerust tegen M. dat ik een keer niet mee ga mennen omdat ik druk heb. En dat begrijpt ze dan ook wel.

Ik moet zeggen dat Mazzel ohz idd wel eens een klier kan zijn. Ik rijd hem zo veel mogelijk voor de kar, daar hebben we allebei lol in. Dat is ook waarom ik Mazzel ben gaan doen, zij zoch iemand om mee te mennen en ik heb dan aanspanning om mee te rijden.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:54

Esther. Ik weet heel goed hoe het is om gehecht te zijn aan een pony er dan te moeten stoppen. Ik heb dit ook meegemaakt. Kwam iedere dag, als ik niet kon rijden wandelde ik wel, maar toch was altijd alles mijn schuld en werd ik maar als vanzelfsprekend gezien. Zoiets vreet gewoon aan je en het wordt alleen maar erger.
Kortom, als ik jou was zou ik ook stoppen. Hoe moeilijk het ook is om Atlas los te laten, jezelf ermee treiteren door door te gaan is ook niet goed. Ik weet zeker dat je nog wat anders kan vinden, en anders heb ik nog een aantal paarden tot beschikking vanaf januari (en eventueel nu voor een paar daagjes misschien Knipoog)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:15

Ik kreeg idd ook al de tip om met haar dr over te praten... Maar ik weet niet of dat zin gaat hebben... Bij de vorige verzorgster heeft ze dit ook gedaan en die heeft er ook wat van gezegt, dr man zegt het ook al zo vaak tegen dr.... Maar ze doet er gewoon niks mee. Ze blijft maar gewoon zo hard en zegt gewoon dingen zonder na te denken.... Dus ja of het gaat helpen als ik met dr praat... Misschien een week en dat begint het weer.... En dan vooral met die dingen die ik heb... Dan krijg ik straks zo'n reactie van het is mijn paard en ik bepaal wat er mee gebeurd (en daar heeft ze ook gelijk in). Maar het gaat mij meer om de manier waarop ze het brengt (al ben ik het niet eens met wat ze zegt....).

Dus ja ik denk dr nog wel even over na dan kijk ik nog wel of ik het aan ga durven om met dr te praten of dat ik gewoon stop.... Het probleem is dat ze gewoon zo enorm bazig is op alle fronten en ik hoor nu ook van steeds meer mensen hoe moeilijk ze is..... (ze is natuurlijk ook familie van mij en mijn tante heeft ook al botsingen met haar 'karakter' gehad).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:16

Nog maar 1 of 3 jaartjes en dan heb ik mijn eigen paardje Lachen. Ben ik helemaal van dit gezeur af!!! Haha!. (mijn positieve denk theorie Tong uitsteken).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:30

Mariet schreef:
Ik weet zeker dat je nog wat anders kan vinden, en anders heb ik nog een aantal paarden tot beschikking vanaf januari (en eventueel nu voor een paar daagjes misschien Knipoog)

M. (ik gaat nu ook maar in geheimtaal Tong uitsteken) zij ook al gelijk tegen mij ik zou je wel als verzorgster willen hebben, maar ja sta ik nog steeds daar en zie ik E. (die nooit leuk reageerd op dat soort dingen...) Jij hebt wel een groot aantal paarden tot beschikking he Tong uitsteken. Is wel een stukkie verder weg als mijn huidige vp, maar ik heb nu mijn rijbewijs Knipoog. Alleen ik vond eentje al zoveel werk met stal uitmesten Nagelbijten / Gniffelen (al komt dr nu wel routine in en gaat het een stuk sneller).