Manege Bruin!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:16

Een paard gaat toch niet dood van een beetje water? Die van mij lopen met zulk weer ook gewoon buiten hoor...Worden ze hard van

Vandaag zijn ze trouwens niet buiten geweest, de merrie mag natuurlijk niet en Otje was met mij mee oefenspringen
Hij ging echt super! Ik was toch mee om te helpen, dus heb Otje toen ook maar even meegenomen(hoef ik dit weekend mooi niet op concours, de punten gaan te hard anders )
Hij sprong echt superfijn. Eerst rondje 1.10-1.15 gedaan. Ging af en toe iets teveel eraan rijden, dan durf ik hem net niet te vertrouwen, ga ik teveel knijpen onderweg en dan moet ik in de laatste vier galopsprongen altijd net iets meer voorwaarts rijden om een afstand te krijgen.
Tweede rondje 1.20-1.25, durfde toen zelf ook iets meer te wachten en stil te blijven zitten, was echt een superfijn rondje!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:20

Llover schreef:
Nou Imea van mijn zus wat anders een heete heks hoor!!
Weliswaar een lieve heete heks , dat wel
Ze hebben natuurlijk ook een moeder en geen paard is hetzelfde, maar over het algemeen zijn ze mij gewoon een slag te koud.
Verder superfijne dieren hoor, maar ik heb een andere voorkeur
Citaat:
Hebben jou paarden in die stormbuien/hagel buien buiten gestaan vandaag?
Ik geloof wel dat jij hersenen hebt mee gekregen hoor! hihi

Dat had ik al getikt voor ik dit las

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:22

gomir schreef:
Een paard gaat toch niet dood van een beetje water? Die van mij lopen met zulk weer ook gewoon buiten hoor...Worden ze hard van

Nou nu ga ik weer twijfelen aan die hersenen..... ( geintje hur)
Ben ik het gewoon totaaaalll niet mee eens, maar dat is wel duidelijk geloof ik.
Als je Luc had gezien, misschien ook.
Zijn deken schijnt waterdicht te zijn, het is een goed pessoa dek en zelfs die was zwaar zeiknat, en ik zat op mijn werk en de bomen langs het gemini stonden schuin van de wind en het hagelde!! En dan bedenk ik mij altijd dat ik dat zelf ook niet fijn zou vinden en nee hij hoeft niet hard te worden, waarom??
Maargoed waarom zit ik eigenlijk me te verantwoorden. Ik vind dat gewoon niet tof, klaar
En dat wist ze want dat had ik duidelijk gezegt door de foon.

Ilzas

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:32

Nee, zeiknat laten regenen heeft mij voorkeur ook niet hoor. Ik ga toch altijd van mijzelf uit: zou ik het fijn vinden om nu buiten te staan ?Nee ? Dan Ponnepon vast ook niet. Dus ik zou er ook stevig van gebaald hebben

Ja beter he, dat ik nu ook online ben!

Ik vind Wellington's niet koud, maar ik begrijp toch wel wat je bedoelt, ze zijn wat eenkennig en hebben de tijd nodig, maar dan gaan ze ook voor het vuur voor je.Maar er zijn ongetwijfeld ook uit andere bloedlijnen die heerlijk te rijden zijn. But I prefer hot ! Met Paloma gaat het trouwens ook supergoed tegenwoordig. Begint het buitenrijden ook steeds beter te snappen, krijgt er helemaal lol in. Vorige week liep ze als een quarter (hoofd laag) langs de dijk. Dressuur gaat onder de vaardige handen van Miranda iedere week beter. Met springen is ze voorzichtig as ever, maar ze weigert niet (meer ?) op niks af.Nog steeds een hoop om aan te werken, maar ik zie het tenminste wel weer zitten. Op stal staat ze trouwens helemaal naar mijn hand, da's zo wie zo al een prettig begin

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:35

[quote="gomir
Suzanne Raats is ooit eens naar de ponyclub gereden met een lege veewagen...Sta je gek te kijken op de club hoor
Zij dacht dat pa de pony geladen had en pa dacht dat Suus het gedaan had [/quote]

En dat voelden ze dan niet onderweg ???Lijkt mij toch dat je dat moet voelen ???

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:39

Ja ik baal er ook stevig van. Maar melissa redt ons!! Lief popje toch ook he!! Ze zet morgen Lucje buiten ...en ach ze is tenslotte opgevoed door de beste dus dat moet goed komen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:41

Een paard is niet hetzelfde als een mens Ik moet ook niet aan gras en brokken denken, maar daar maak ik ze toch echt niet ongelukkig mee
Mijn waterdichte deken is na een flinke bui ook nat en zwaar, maar mijn paard is dan nog droog(behalve op de borst, daar loopt nog weleens wat in)

Ik heb er 5 of 6 goed gekend van Wellington(de laatste weet ik niet meer zeker of dat er een van de Nederlandse wellington was of van een andere...) en het waren niet mijn ideale rijpaarden
Echt wel fijne dieren om mee te werken, maar niet mijn paarden.
Dat eenkennige en voor je door het vuur gaan als je ze voor je hebt vind ik juist heerlijk, dat zijn de beste paarden

Fijn dat het zo goed gaat met Paloma en met lessen!
Hoe is het met Uppie van Miran? Gaat de revalidatie goed?
(ik spreek haar eigenlijk nooit meer, doe haar maar de groetjes van me volgende keer )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:43

Ilzas schreef:
En dat voelden ze dan niet onderweg ???Lijkt mij toch dat je dat moet voelen ???

Als je een beest hebt wat altijd rustig staat merk je dat niet hoor
Ik merk het met mijn auto echt niet of Ot er stil in staat of niet in staat als ik optrek

En met zo'n vrachtwagen is het helemaal al anders. Die is in verhouding met die pony natuurlijk flink zwaar. Dan zou je hooguit geschraap, gestamp en gestommel missen, maar als je beest stilstaat hoor je dat anders ook niet

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:52

Llover schreef:
Ja ik baal er ook stevig van. Maar melissa redt ons!! Lief popje toch ook he!! Ze zet morgen Lucje buiten ...en ach ze is tenslotte opgevoed door de beste dus dat moet goed komen

Dat dacht ik !!!

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:55

Llover schreef:

Dat dacht ik !!!

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:04

Llover schreef:

Dat dacht ik !!!

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:07

Mijn god ! Mijn nieuwe internet heeft nog beetje kuren. Sorry hoor ! Zat te klooien met de kabel, moest de pagina steeds vernieuwen en nu staat alles er dus drie keer op. Beetje jammer weer... Nou ja, het vult lekker op zullen we maar zeggen...

Miranda haar paard ging goed. Ze was er al weer lekker mee bezig. Ik zal haar de groeten doen.

_MelisS

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:15

ag als ik U.Kjuh toch nog even laat buiten spelen kan ik luccje ook meteen wel ffies naar buiten doen toch ? als ik der dan toch ben

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:16

Ilzas schreef:
Miranda haar paard ging goed. Ze was er al weer lekker mee bezig. Ik zal haar de groeten doen.

Dat is super om te horen! Fijn voor haar

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:18

Ja, inderdaad, ziek en zeer is niks waard. Je hebt het vast al eerder verteld, maar vergeef me maar even dat ik niet 50 pagina's terug ga lezen. Wat is het nieuws met jouw merrie?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:28

Peesblessure. Kwam twee weken geleden op drie benen de bak uit...
Moet een maand stappen en dan terug voor controle. Dan hoor ik of het drie maanden gaat duren of eerder een half jaar.
(als het lang gaat duren laat ik haar dekken)

Hoe heet het paardje van Deedejee ook alweer officieel?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:44

Euh ik dacht Nikita, maat durf het niet met zekerheid te zeggen.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 00:06

Als je bang bent voor een druppeltje water (of een stortbui) op je paard moet je zelf de verantwoordelijkheid maar nemen om hem/haar buiten te zetten en weer binnen te halen vind ik. Maar dat is mijn bescheiden mening.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:24

Dat dacht ik ook Superlenie Maar wist het niet zeker.
Hoor het vast nog wel van deedejee, moet er toch even over bellen van de week, want heb geen emailadres kwam ik achter

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 03:06

Ik ben niet de enige nachtbraker Niekie is ook nog online

Ik ga nu gewoon mijn computer uitzetten en mezelf te dwingen om te gaan slapen, mijn dag-nacht-ritme is weer eens over de kop

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:19

Mijn paard heet inderdaad officieel Nikita. Stom he...
En e-mail kan naar djtekst@zonnet.nl

Niekie was nog online omdat ik haar tegen wil en dank pas tegen kwart voor 2 thuis heb gebracht... Blame it on me hihihi

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:00

Luc heeft mss 2 minuten in de regen gestaan, ik heb zelf nog gevoelt onder z'n deken en hij was gewoon droog. Verder ga ik er niet eens op in, laat melissa het maar lekker doen dan, heb ik lekker meer tijd voor flair en hasten.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:04

En btw; als je zegt dat ik niet opgevoed ben beledig je m'n moeder ook, tsja van je vrienden moet je het maar hebben, ik zeg zoiets niet over m'n vrienden maar goed..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:09

Whoehoe, Hasten strikes back!
Bitchfight, bitchfight!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 19:58

Doe je goed Kimberley.

Het gaat mij niet om het feit dat Beatrijs Kimberley aanspreekt met de mededeling dat ze het niet leuk vind dat Luc in de regen heeft gestaan... Het gaat mij om het feit dat Kimberley zo op een openbaar forum door je "in de zeik gezet" wordt. Imo nergens voor nodig, ze doet haar best en krijgt er gezeik voor terug dat jij ook nog eens openbaar maakt. Kinderachtig.

Met Flair doet ze het iig hartstikke goed en al maakt ze een foutje... fouten zijn om van te leren....