@ Nicole: Allereerst jij ook alle goeds voor het nieuwe jaar en het lijkt me heel leuk om dan een keer met z'n allen af te spreken!
Verder word ik momenteel alleen maar stijver en stijver, hoeveel ik ook probeer te lopen... Heb net (op 1 kant, andere kant gaat echt niet) op de bank gelegen, want zitten ging op een gegeven moment niet meer. Het doet ook echt pijn en m'n rechterarm (onderarm) is echt stijf, waardoor ik m'n vingers af en toe niet zo lekker kan bewegen. Hoewel... het typen gaat we weer makkelijk!
Voor degene die er niets van snappen: ik ben vanmorgen van Maisie af gevallen. En dit keer echt gevallen, dus niet door een stomme actie door mijzelf, zoals een zadel goed proberen te hupsen. Dat paardje Vanna, of hoe ze ook heet, was weer eens bij haar baasje weggerend en ging als een ongeleid projectiel door de binnenbak. Omdat er nog meer mensen reden (en vooral nog een klein meisje) en ik bang was dat er mensen zouden gaan vallen c.q. dat er brokken zouden komen, wilde ik helpen om Vanna tegen te houden. Net toen ik in de buurt kwam, schoot Vanna er vandoor en daar schrok Maisie van die nou net weer de andere kant op schoot. Heel even kon ik het uitzitten, maar toen ze een haakse bocht in rengalop ging maken niet meer. En toen lag ik er dus naast. Ik viel op m'n linker kant (net boven m'n kont/onderrug) en maakte een smak met m'n rechterarm op de grond. Gelukkig - denk ik - niets gebroken, maar het doet wel verrekte pijn. Meteen er weer op, anders was ik bang dat ik het een volgende keer niet meer zou durven. Ook nog wat gedraafd en gegaloppeerd, maar het deed goed zeer. Dus uiteindelijk maar eraf gegaan, nog zelf gemest en water gehaald (hopelijk zou de stijfheid dan overgaan). Vanavond komt er iemand voor Maisie kijken en ik hoop niet dat ik er dan ook nog op hoef, want daar ben ik momenteel te stijf voor. Ik ging eigenlijk op Maisie rijden, omdat iemand anders het ook een keer wilde proberen maar niet durfde als ik er niet eerst op was geweest. Toen ze had gereden wilde ik nog wel een keertje erop, want voor hetzelfde geld zou het vandaag de laatste keer zijn (als die mensen haar vanavond willen kopen). Hmmmm, volgende keer stap ik wel op een normale manier af en wacht ik tot zulke mensen zelf hun paard hebben gevangen!