Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karleylover

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:30

Mijn kat is trouwens eigenwijs naar buiten, die wilde niet binnen komen. Alleen weet hij nog niet dat hij dan tot vanmiddag 4 uur buiten moet blijven Tong uitsteken Wat zal hij janken als we aankomen....

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:02

Goede morgen ....
Ik hoefde ook niet te krabben, ook alleen een dun laagje sneeuw van me auto af te halen.
De parkeerplaatsen zijn behoorlijk glad, hoefde alleen gelukkig naar de fysio.
Ik denk dat ik manlief vanmiddag maar even mee neem naar stal, mag hij auto rijden, ik ben zo'n held met dit weer achter stuur.

Onze katten lopen hier elke dag buiten, weer of geen weer, ik hou ze ook niet binnen. Normaal als we werken ( zijn nu lekker vrij ) gaan ze om half 7, kwart voor 7 naar buiten en komen soms pas tegen 8 uur savonds binnen. Gelukkig zijn ze nu wel snachts binnen en liggen ze lekker opgerold op hun dekentje op de bank te pitten.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:30

Getver, wat heb ik een hekel aan dit weer Verdrietig
Ik ben ook geen held in de auto als het glad is. Ik ga eerst maar even sporten, maar als het zo blijft neem ik de bus wel naar stal. Gisteren ontdekt dat er een rechtstreekse bus vanuit mijn straat naar stal vertrekt !

Hopelijk kan ik wel met Pop stappen over het erf ...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:35

Hier begint de sneeuw al aardig weg te gaan, me tuin was vanmorgen mooi wit, maar zie nu al weer de tegels er doorheen komen.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:43

Autorijden met gladheid vind ik wel spannend. Alleen met ijzel zal ik niet de weg op gaan.
De sneeuw gaat hier ook al aardig weg!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:45

Ijzel is toch ook glad?

Ik vind t allemaal niks, we zijn er hier toch niet op ingesteld. Al hou je je zelf keurig qua rijden, zijn er altijd malloten die of 5km per uur gaan rijden en als een wilde remmen en sturen, OF ze scheuren met 120 km per uur door...

Hopelijk komt t zonnetje een beetje door en gaat t wat dooien, maar tegen zessen zal het wel weer opvriezen...

Och, strakjes gaat t weer een maand regenen, das ook weer niks... Tong uitsteken

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:02

Sneeuw of ijzel. Daar zit echt wel verschil in. Met ijzel de weg op gaan is onverstandig.
In de sneeuw autorijden heb ik vaker gedaan met wintersportvakantie.

De strooiwagens rijden hier af en aan!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:36

Goedemorgen,

Gister lekker met zijn 9-en in de bak gereden. Gelukkig was ik één van de laatste die er bij kwam, dus uiteindelijk bleef ik samen met Wallie over en hebben we een sprongetje gedaan. Ging uiteindelijk best lekker en meneer gebruikte goed zijn rugspiertjes. Haha!

@ jarrah: nog bedankt voor de hulp met het opbouwen OK dan!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:06

Al die vrije mensen, missen jullie chefs je nou nooit?
Als ik vrij wil moet ik dat goed van te voren indienen en dan kijkt de chef of het allemaal gaat en kan en dan is met beetje mazzel m'n vrije dag door...

Ik heb op moment een paardje staan met een heftige huid aandoening, veearts vandaag weer langs geweest en nou moet ik het anti-schimmel behandelen. Begon met een 2 bij 2 centimeter doorloop plek op z'n staart, nu zitten heel z'n staart en billen onder met iets wat lijkt op een verbranding, gelukkig niet besmettelijk maar wel heel pijnlijk voor het beestje zelf.
Maandag komt de dokter weer terug even kijken naar hem of het beter gaat, beetje hulp met duimen zou heel erg gewaardeert worden Lachen

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:22

Hmm bah, ik zal duimen Woogy!

Ik ben trouwens om me heen aan het kijken om van de zomer een paar weken met peerdje de bossen in de gaan als begeleider op een ponykamp! Lijkt me echt geweldig om dat een seizoen te doen! Maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met mijn zoektocht... heeft iemand voor mij een tip van een leuk en goed verzorgt ponykamp waar ze nog leuke begeleiders zoeken?? Let me know Haha!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:34

Woogy schreef:
Al die vrije mensen, missen jullie chefs je nou nooit?
Als ik vrij wil moet ik dat goed van te voren indienen en dan kijkt de chef of het allemaal gaat en kan en dan is met beetje mazzel m'n vrije dag door...

Ik ben ambtenaar he Knipoog Ik heb 10 weken vrij per jaar en aangezien ik net een hele grote zaak achter de rug heb waardoor ik geen vrije dagen op kon nemen, is mijn baas alleen maar blij dat ik nu tijd heb om wat dagen vrij te zijn. Gelukkig realiseert mijn baas zich maar al te goed dat zijn werknemers vrij nodig hebben om bij te kunnen tanken.

De weg was goed te doen vandaag en het erf ook. En Popje was superbraaf met stappen, ondanks dat ze al ruim 6 weken binnen staat met een blessure.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:41

10 weken vrij,jeetje.Ik heb maar 3,5 week vrij per jaar! Boos!

Het was vanmorgen wel wit toen ik naar mijn werk ging zeg en toen ik op stal was begon het net een beetje te regenen dus ik hoop dat het vannacht niet gaat opvriezen.
Het was net nog 3,5 graad boven nul.

Ik wordt echt depressief van dit weer,bah,bah,bah.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:43

En met dit weer heb ik enorm veel pijn in mijn gewrichten,kon dus vandaag ook niet rijden,had me op mijn werk ook aardig in moeten spannen.
Stappen aan de hand gaat dan ook niet dus heb ik Tence aan de longeerlijn laten stappen,wat net te doen was in de oude buitenbak.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 08:50

Ik heb compensatie overuren, dat kan aardig oplopen!

@ lisa: succes met dat paardje.

@ jarrah: kun je niet een topic openen op bokt, daar kom je misschien vanzelf wel iemand tegen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:34

Nou buiten de gewone feestdagen heb ik nog niet veel spectaculair vrij gehad. Hier moet dat allemaal geregeld worden met vervanging wat niet erg is, maar de vervangers zijn dames met kinderen En die kunnen nooit wat...

Gisteren was ik heel op tijd, en van geen kanten gemotiveerd dus ik was snel weer weg. Bij de drogisterij een baklading aan pillen,poeders en sprays gehaald, alles bijna tegelijkertijd ingenomen ( Knipoog ) en op de bank gaan liggen en ik moet zeggen, ik voel me redelijk vandaag Haha!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 09:36

Cer schreef:
Nou buiten de gewone feestdagen heb ik nog niet veel spectaculair vrij gehad. Hier moet dat allemaal geregeld worden met vervanging wat niet erg is, maar de vervangers zijn dames met kinderen En die kunnen nooit wat...

Gisteren was ik heel op tijd, en van geen kanten gemotiveerd dus ik was snel weer weg. Bij de drogisterij een baklading aan pillen,poeders en sprays gehaald, alles bijna tegelijkertijd ingenomen ( Knipoog ) en op de bank gaan liggen en ik moet zeggen, ik voel me redelijk vandaag Haha!

Kijk dat is mooi! OK dan!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:43

Die vicks zooi is wel super trouwens Ja Bedankt voor de tip!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:51

taverno schreef:
Ik wordt echt depressief van dit weer,bah,bah,bah.

Ja hier nog 1!
Wordt er echt moedeloos van als ik mijn meisje zo vol energie zie staan, maar ze het gewoon niet kwijtkan!
Heb dan ook net voor ik naar stage ging haar halster weer omgedaan en ze gaat gewoon weer naar buiten... ik vind het doodeng nu ze op de harde ondergrond kennis moet gaan maken met 2 nieuwe beessies in haar kampje, maar het is niet anders aangezien de vorst nog zeker wel tot halverwege volgende week aanhoudt! Ik ga hard duimen dat het meevalt!!

@ kimbaie: ik heb idd een topic geopend en al aardig wat reacties OK dan!
En nog graaggedaan voor het helpen opbouwen van de week hoor Lachen

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 09:51

Graag gedaan. Ik heb het zelf ook één dag gebruikt en griep is niet doorgezet. Tong uitsteken

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:35

jarrah schreef:
Hmm bah, ik zal duimen Woogy!

Ik ben trouwens om me heen aan het kijken om van de zomer een paar weken met peerdje de bossen in de gaan als begeleider op een ponykamp! Lijkt me echt geweldig om dat een seizoen te doen! Maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met mijn zoektocht... heeft iemand voor mij een tip van een leuk en goed verzorgt ponykamp waar ze nog leuke begeleiders zoeken?? Let me know Haha!

Wat een leuk idee zeg!
Zou ik ook wel leuk vinden, maar Tjelle lijkt mij daar de geschikte pony niet voor Knipoog
Als je niet op ponykamp gaat kunnen we misschien wel een weekendje/weekje weg met de paarden, naar de veluwe ofzo als je dat leuk vindt Haha!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:32

karleylover schreef:
Wat een leuk idee zeg!
Zou ik ook wel leuk vinden, maar Tjelle lijkt mij daar de geschikte pony niet voor Knipoog
Als je niet op ponykamp gaat kunnen we misschien wel een weekendje/weekje weg met de paarden, naar de veluwe ofzo als je dat leuk vindt Haha!

Daar ben ik sowieso voor in, ook als ik wel ga Haha!
Ik ga ook nog met Monique en Pamela (toendertijd van lippie) afzonderlijk met de paarden weg, dus misschien dat we het een en ander kunnen combineren en nog meer mensen meevragen en met een grote groep op een boerderij oid Lachen
Ik ben iig overal voor in Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:24

hallo,

nieuw stalgenootje meld zich! vandaag is mn paardje gekeurd, gelukkig helemaal goed, en nu staat ze ook op de GM.

Ik ga vanavond nog maar even een keer kijken Haha!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:29

Welkom Splinter in de topic en op stal. Misschien zie ik je straks op stal, ga me zo omkleden en de paardjes verwennen en eentje rijden.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:42

Splinter schreef:
hallo,

nieuw stalgenootje meld zich! vandaag is mn paardje gekeurd, gelukkig helemaal goed, en nu staat ze ook op de GM.

Heeey van harte gefeliciteerd!!!
Ik heb nog aan je gedacht van de week!

Nou tot straks dan zou ik zeggen!! Lachen

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:04

Splinter schreef:
hallo,

Ik heb jullie nog even gezien maar ik was aan het rijden en toen ik klaar was gingen jullie net weg.
Heb wel even naar je nieuwe beestje gekeken,ze stond er rustig bij. Knipoog
Van harte gefeliciteerd hoor.