Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:15

Jaa denk dat ik ze morgen eerst ff longeer.. dan is ze ff door dat stijve heen.. Jaa idd toen ik ze eenmaal op 2 kanten goed los had en normale stelling liep ze heerlijk.. De galop is dan lekker

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:40

Wat een rust in het topic zeg. Niemand iets te vertellen?

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:53

We moeten denk ik allemaal effe bijkomen van de carnaval.
Ik ben vandaag ook weer aan het werk, dat valt niet mee effe opstarten.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:39

Nee ook niks te vertellen..
Hoef nie echt bij te komen van de carnaval, want ben alleen zaterdag weggeweest..

Heb trouwens net ff geshopt in Weert.. Nieuwe rijbroek (mooi van 175 voor 75) nieuwe joppers (lijken op ariats, maar dan 100 euro goedkoper denk ik) en nieuwe borste en likit en liksteen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:02

Joyce heeft weer geshopt, dan kan ook als je maar 1 dagje op stap bent geweest met carnaval.
Heb 2 dagen niet gereden, Sanne heeft de tank gedaan (thanks) behalve S. zit ook mijn eigen manneke in de lappenmand, hij heeft een breuk in zijn schouder (al 4 weken) is vandaag naar het ziekenhuis geweest omdat het toch wel zeer bleef doen.
Gelukkig proberen ze het zonder gips op te lossen want van thuis zitten wordt hij niet vrolijk (en ik dan ook niet).
Morgen weer zelf te paard.

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:59

Zoals Marietje al zegt heb ik twee dagen de tank gedaan. Gister om 8 uur bij M. in de les gereden. Hij was beetje sterk maar aan t einde van de les moest ik em heet maken en toen ging ie wel beter lopen. Vandaag priveles gehad van J. Ik en Sal waren bekaf. Hij was nog steeds behoorlijk sterk net als gister dus daar de hele tijd naar gereden om em wat losser te krijgen. Na een tijdje ging ie behoorlijk lopen. Vond het super om m twee dagen te doen dus graag gedaan Marie!! Hoop dat ie morgen lekker loopt.

Inderdaad ik ben ook behoorlijk gaar van de carnaval. Ondanks dat ik ' maar' drie dagen ben geweest.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 00:57

En t ziet er dan helemaal niet slecht uit he Sanne.. Heb ik met Olympus ook wel eens dan zegt H voor t oogt loopt ie zo mooi, en dan denk ik van nou maar in mijn hand loopt ie niet fijn.. dat heeft salvador ook denk ik

Lang geleden dat ik geshopt heb en die liksteen en likit en eventueel voor een rijbroek zou ik kijken, alleen die joppers voor 35 euro zijn er extra bijgekomen dus valt mee

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:54

Hij liep lekker vandaag hoor Sanne, heb hem buiten nog even uitgestapt het was zo'n lekker weer.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:43

Ik had donderdag les met Passoatje en eindelijk na 4,5 maand liet ze zich een keertje los op de linkerhand.. wat is dat dan een fijn gevoel Lachen gisteren lekker buiten wezen rijden met monty.. dat was ook wel ff heerlijk in dat zonnetje.. Lachen
Wat carnaval betreft, ben ik alle dagen weg geweest en heb ik vandaag eindelijk ff bij kunnen tanken..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:59

He Rowan je moet je onderschrift even veranderen joh, dat debuut is al lang geweest.

Vandaag weer lekker rondgehobbeld met de opdracht om te spelen met mijn zit. Had mijn beugels een gaatje langer gedaan, maar dat was niks dus toch maar weer korter. Moet proberen alles los te laten en dan het paard op te pakken, maar dat lukt nog niet. Wie weet tegen de tijd dat mijn spieren sterker zijn wel. Het rijden ging op zich best lekker, vooral na een half uur was ze lekker aan het sjouwen. Kreeg wel pijn in mijn rug en been dus dat was wel weer jammer, maar ja volgende keer beter.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:13

Pijn in je rug en je been, weet je zeker dat je geen last van een hernia hebt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:23

Klinkt inderdaad niet best.. hopelijk heb je geen hernia.. daar ben je mooi zoet mee.. ik heb nu ook flink last van men rug maar dat komt door die therapie die nu dus in plaats van 20 minuten 35 minuten duurde.. men rug ziet gewoon blauw....

Ene heb men onderschrift veranderd Tong uitsteken

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:59

Vandaag weer op Paco gereden. Ik had geluk want het meisje van 11uur was er niet en dus kon ik sinds tijden weer eens zadelen. Altijd gezellig zo lekker mutsen met je paard. Paco´s vacht stond vanmorgen van zijn oren tot zijn staart stijf van de stront dus ik had in ieder geval lekker wat te doen Tong uitsteken. Helaas was het rijden minder leuk. Hij had al grote spoorplekken op zijn lijf,dus expres mijn beugels een gaatje langer gedaan zodat ik er niet op zat te prikken. Hij leek ook al vanaf het begin niet lekker in zijn vel te zitten maar na een rondje stappen bleek dat hij van voor tot achter helemaal vast zat en flinke spierpijn had. Arm paard Vriendjes zijn?. En je kun zo'n beestje ook niet vertellen dat hij er gewoon even doorheen moet zodat je het lekker los kunt werken, dat dat gelijk een stuk fijner loopt No Cheer . Na zo'n 40 minuten was hij iets losser maar ook doodmoe van alle tempowisselingen en overgangen waar ik mee bezig was. Want ook al konden we niet zoveel buigen en strekken: werken zouden we Whoosh! . Na de les stond het schuim dan ook op zijn borst, onder zijn hoofdstel en onder het zadel. Opzich nog best lief van hem:kun je het niet met je achterhand, dan doen je voorbenen maar wat meer Haha!
Hopelijk heeft hij dit volgende week niet nog eens, vond het echt zo sneu voor hem. Maarja, van helemaal niets doen wordt het er ook niet beter op.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:50

Genoten van het heerlijke weer vandaag. De tank maar kort gereden, de fysio kwam om 3 uur en ik was pas om 2 uur op de manege. Fysio was erg tevreden over hem dus we gaan gewoon lekker door.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:53

Ja het was echt heerlijk weer! Was ook flink zweten voor hugo en mij maar ben al lang blij dat het zo'n weer was

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:51

Nou zeg die paarden weten niet wat ze overkomt.. vorige week nog sneeuw en nu lenteweer..
Olympus ziet er helaas niet uit (doordat die niet lekker in zijn vel zit) Je hand verdwijnt gewoon in zijn wollievacht joh.. echt erg..Gister en vandaag even een rondje om de manege gestapt, merkte wel op t einde dat ie nog meer begon te trekken.. Echt balen..En al mijn verzorgpaardjes nu weg, dus voorlopig niks om te rijden (dus als jullie een x niet kunnen Tong uitsteken)

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:55

mag hugo best een keer uitproberen hoor:P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:40

Net even de veearts gebeld.. die komt dus vandaag even langs.. hopelijk heeft de fysio ongelijk maar dat zal wel niet.. wil men paard ook niet zomaar opgeven dus ben benieuwd wat eruit komt.. heb de hele nacht niet kunnen slapen.. de hele tijd met de gedachte wat ik moet doen..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:14

Als recreatie paard is ie toch goed? Natuurlijk wil je wedstrijden rijden maar Monty en Denver mag je volgens mij zo gebruiken, maar met je eigen paard is t altijd leuker..

Laat je weten hoe het gegaan is? wat de d.a. zij..
Oke stephanie daar hou ik je aan Knipoog

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:56

Ja Rowan soms loopt het anders dan we hopen.
Ben benieuwd naar de reactie van de da.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:42

Hoi!

Afgelopen zondag debuut gehad met Veron. Het was nog niet perfect, maar die dingen die Veron liet zien gingen voor mijn gevoel erg goed! Jammer dat het een jurysport is Clown
Heb nog een paar foto's van hem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag ga ik voor het eerst met hem naar het strand, ben benieuwd! Haha!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:43

Erg leuk dat je iedereen op de hoogte houd. Wat waren je punten?

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:57

Gisteren heb ik lekker in het zonnetje gereden tijdens mijn priveles met germus, die boef doet het af en toe kei goed.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:11

Mijn punten waren 175 en 178.. Net geen winst dus, maar dat geeft niks hoor.. Hij was wat eigenwijs en dat liet hij soms zien in de proef, maar als dat opgelost is moet het lukken. Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:29

Dat is toch goed zo, bijna winst. Ik teken ervoor hoor.
Ben benieuwd wat hij doet op het strand, hij zal genoeg te kijken hebben bij zoveel zand en water.
Lekker Deb, de tank had het goed te pakken vandaag, zo gek als een rat, ik heb een avondje vrij dus Sanne geeft hem vanavond extra beweging. De fysio doet hem echt goed, nu ik nog.