Manege Bruin!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_MelisS

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:45

ahh wat lief
heb der ffies een paar opgeslagen hoor

_MelisS

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 08:48

oeps verkeerde smiley die moest het zijn

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:40

Ik krijg net telefoon van stal. U.K. kan zijn boxdeur openmaken.

De stalmeiden waren bezig achterin de stal en hoorde wat gerommel bij de box en toen ze keken stond ukkie triomfantelijk in de gang. Dus ze dachten dat de deur niet goed dicht zat.
5 minuten later stond meneer er weer

Ze zagen later dat hij dus heeft uitgevonden dat je met je tanden de stang vast kunt pakken, naar beneden kunt trekken en dan de deur open kunt schuiven.
Ik vind het wel erg slim! Maar ook redelijk lastig..

Het gekke is dat hij ongeveer een half jaar geleden in een andere box stond met een ander deur mechanisme en die kreeg hij ook open! Hoezo houdini??

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:48

Ik zou m verkopen. Daarna kun je bijvoorbeeld een Amethist merrie kopen, die hebben niet van die foefjes.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:53

flair schreef:
Maar idd ben ik ook erg blij dat ze mij en Flair wilde helpen en ik vond haar super betrouwbaar rijden met de trailer! Dat kan je ook niet van veel mensen zeggen.

Thanx! Ik vind zelf wel dat ik aardig kan rijden met dat ding, maar dat zeggen mensen altijd van zichzelf natuurlijk
Die macho-jochies van 18-19 denken ook altijd dat ze prima rijden

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:56

Amethisten zijn toch vaak al hele fijne dieren om mee te werken (en familie van Rubels )

Gave foto's Niekie! Wel irritant dat je zo'n onstnappingswonder hebt

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:01

Ja hè
Maar verder: CABOCHON RUINEN TILL THE END!

Anders heus wel een amethist merrie hoor

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:08

Als ik mag kiezen dan draai ik het liever om een Cabochon-merrie voor de fok en een Amethist-ruin voor de sport

Met die cabochon kun je in de fokkerij nog wat verdienen, dat bloed zien ze graag en je kunt mooi commercieel fokken binnen het huidige KWPN-bestand, veel hengsten passen mooi bij het cabochon-bloed.
Die amethist zien ze voor de fok wat minder graag(je kan toch al beter dressuurpaarden gaan fokken ), maar daar kan ik dan wel weer het een en ander mee in de sport

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:15

Leuk om te horen dat je cabochon ook zo leuk vindt
Ze hebben idd gouden karakters en over het algemeen mooie compacte bouw.
Aangezien cabochon helaas niet meer onder ons is kun je ook nog leuk verdienen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:20

Ik vind het fijne paarden om te zien en om mee te werken! Het is dat ik geen dressuurambities heb

Het feit dat Cabochon aan het hemelen is maakt dat bloed uiteraard voor de fok alleen maar interessanter

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:22

Zo jammer dat U.K. geen ballen meer heeft

Maar ik heb iig het geluk om met hem te mogen werken.
Nu nog hopen dat onze wedstrijd carriere een beetje van de grond komt.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:27

Dat zal wel lukken toch!

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:18

Ik hoop het Aan de steun ligt het niet De hele manege stond klaar toen ik mn jasje vergat (eerste wedstrijd sinds eeuwen hè )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 01:41

Zo heb ik eens mijn laarzen in de gang laten staan...

Ik zet altijd alles bij elkaar en pak dan de auto in, toen had mijn moeder ingepakt en die dacht dat ik ze aan zou trekken en had ze laten staan(mijn zusje deed dat wel altijd, ik nooit). Ik heb niet meer gecontroleerd en ben op mijn schoenen de deur uitgelopen.
Paar uur later in venhuizen mistte ik ineens wat...Toen heb ik laarzen kunnen lenen

Mijn zusje was op de kamp. haar bodywarmer vergeten Die heeft mijn vader toen nog gebracht. Kamp. was op wieringen en mijn vader ging toch naar friesland

Verder vergeet ik de videocamera nog weleens, die hebben we nog niet zolang namelijk

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:56

Ik wil ook een videocamera, wel leuk om alles terug te kunnen zien!

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:52

Nou, zo kan ie wel weer Niekie. Zo geweldig is Capuchon nou ook weer niet.

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:57

jaloers much?

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:54

gomir schreef:
Als ik mag kiezen dan draai ik het liever om een Cabochon-merrie voor de fok en een Amethist-ruin voor de sport

Met die cabochon kun je in de fokkerij nog wat verdienen, dat bloed zien ze graag en je kunt mooi commercieel fokken binnen het huidige KWPN-bestand, veel hengsten passen mooi bij het cabochon-bloed.
Die amethist zien ze voor de fok wat minder graag(je kan toch al beter dressuurpaarden gaan fokken ), maar daar kan ik dan wel weer het een en ander mee in de sport

Wellington's ! Er gaat niets boven Wellington's !

(Me internet !!! Finally !!!!)

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:56

gomir schreef:
Zo heb ik eens mijn laarzen in de gang laten staan...

Ik zet altijd alles bij elkaar en pak dan de auto in, toen had mijn moeder ingepakt en die dacht dat ik ze aan zou trekken en had ze laten staan(mijn zusje deed dat wel altijd, ik nooit). Ik heb niet meer gecontroleerd en ben op mijn schoenen de deur uitgelopen.
Paar uur later in venhuizen mistte ik ineens wat...Toen heb ik laarzen kunnen lenen

Mijn zusje was op de kamp. haar bodywarmer vergeten Die heeft mijn vader toen nog gebracht. Kamp. was op wieringen en mijn vader ging toch naar friesland

Verder vergeet ik de videocamera nog weleens, die hebben we nog niet zolang namelijk

Het kan altijd erger: Simon hier van stal vergeet ELKE week wat: of zijn rijboek of zijn laarzen of zijn jasje of zijn cap. Het gebeurt nog een keer dat ie zijn paard vergeet !

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:59

Niekie schreef:
:) Leuk om te horen dat je cabochon ook zo leuk vindt
Ze hebben idd gouden karakters en over het algemeen mooie compacte bouw.
Aangezien cabochon helaas niet meer onder ons is kun je ook nog leuk verdienen

Vlak Wellingtons niet uit he ? Enige hengst die drie negens kreeg voor karakter: trainingsgedrag, stalgedrag en karakter (Bron: The Leading Stallions of The Netherlands by Jacob Melissen. Zo gezellig dat ik er weer ben....)

Ilzas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:03

Maar goed: heb Cabochon er ook even bij gezocht (kijk, zo ben ik dan ook wel weer) en wisten jullie dat Cabochon in 1989 onder de naam Olympic Vincent S Nederlands Kampioen dressuur was met Annemarie Sanders (Keizer) ? Naja, ik wist het in ieder geval niet...

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:59

Ilzas schreef:
Het kan altijd erger: Simon hier van stal vergeet ELKE week wat: of zijn rijboek of zijn laarzen of zijn jasje of zijn cap. Het gebeurt nog een keer dat ie zijn paard vergeet !

Van Simon zijn we dat allemaal allang gewend Valt niet eens meer op

Suzanne Raats is ooit eens naar de ponyclub gereden met een lege veewagen...Sta je gek te kijken op de club hoor
Zij dacht dat pa de pony geladen had en pa dacht dat Suus het gedaan had

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:04

Heeeee zusssieeee, je bent weer van de partij!! Heb je nou eindelijk eens internet daar? wel fijn!!
Kimberley heeft Luc zeiknat laten regenen, ik zei: een beetje regen is niet erg, kom ik net op stal is zijn heele deken doorweekt en is ie helemaal zeiknat, heeft ie gewoon in die storm buien gestaan!! Want toen belde ik namelijk van af mijn werk: zo van: hij staat nu toch niet nog buiten he? Kimberley: Oh ehh jawel, ohh ehh stormt het??? nou dna haal ik hem wel binnen......mennnnn ik was toch pissig......sorry moest er ff uit!! En ik van de week nog wel vet lief een cadeautje gegeven omdat ik zo blij met dr was! Ik vind het nog steeds ( evengoed ja) heel fijn als ze lucje buiten zet, maar dan nog: je eigen paard of niet, hersenen heeft iedereen toch mee gekregen??? arrgggg

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:08

Ik wel

Wellingtons zijn meestal erg fijne paarden, maar die zijn me vaak net een slag te koud. Bloedpercentage is praktisch gelijk aan dat van amethist, maar die zijn net een slag heter in het werk(en dat past mij persoonlijk beter)

Deedejee: Ik heb laatst trouwens op concours een halfzusje van Ot uit een amethist-merrie gezien! Superfijn paard. Mooi op het lijf, groot genoeg, fijn lopen en super springen!
Dus als je ooit nog eens wil dekken zou ik Koriander op het verlanglijstje zetten

Leuk dat je er weer bent Leonoor!

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:14

Nou Imea van mijn zus wat anders een heete heks hoor!!
Weliswaar een lieve heete heks , dat wel
Hebben jou paarden in die stormbuien/hagel buien buiten gestaan vandaag?
Ik geloof wel dat jij hersenen hebt mee gekregen hoor! hihi