De Chardonners bokken door! [deel 3]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:35

kimmiepimmie schreef:
hee joyce,

kan jij woensdag na 3 uur?

Ja dat moet wel lukken.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:35

Vaardigheid 1/2 05 Juli 2009 schreef:
1. Femke Toet 1e Paraat / 2e Manno
2. Joyce Wolters 1e Paraat / 2e Ollever
3. Karin Wolters 1e Aron / 2e Stefan
4. Iris Helleman 1e Shadow / 2e Absan
5. Amanda Jol 1e Yorick? / 2e ??? (Wordt misschien al ingeschreven door Caroline)
6. Jeany Bijloo 1e Macho / 2e Thomars
7. Jorine Huisman 1e Sophie / 2e Absan
8. Celine Bosman 1e Macho / 2e Winston
9. Stefanie Eijgenraam 1e Winston / 2e Thomars
10. Liselotte de Hoog 1e Lovis / 2e Zavier?

Steef

Re: De Chardonners bokken door! [deel 3]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 08:36

OMG _O- Joyce kom is snel online :')

Dankje Elise :)

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:37

oke zullen we dan uhm rond half 4 4uur afspreken?

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:37

Heel even dan ben zo weg.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:35

klopt het dat ondertussen iedereen alweer is vertrokken?

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:43

Nee:)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:54

Ik lees ff bij ihhihi daarna nogal wat te doen...eiland schoonmaken en bestelling wegwerken

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:54

Soort van semi :D Een keer in de zoveel tijd kijk ik even bij wijze van studie ontwijkend gedrag O:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:56

Jongens ook hier toch nog maar een berichtje : Omdat ik de meeste van jullie nog wel spreek, en ik het al moeilijk zat vind, dus niet veel zin heb om het verhaal vele malen uit te leggen.
Plaats dit in alle topics waar ik reageer :
Ik vind het toch wel prettig om dit van me af te schrijven, en mensen te vertellen hoe het nu werkelijk zit. Ook omdat ik het vervelend vind om later nog geconfrenteerd te worden met wat er allemaal gaande is.
Vanaf donderdag avond aanstaande, zijn Mallow en ik geen team meer.
Het breekt mijn hart dit te typen, maar ik zie geen uitweg meer. Mallow en ik zijn sinds oktober 2007 samen, en ook sinds dat moment onafscheidelijk. In dec. 2008 besloot zijn eigenaresse hem te verkopen, en heeft ze hem verkocht aan de staleigenaresse. Een maand daarna, heb ik doormiddel van een contract Mallow van haar over genomen. Ik leasde hem toen immers al dagelijks van haar, en dit leek ons voor allebei de partijen een prima oplossing. Dus een week later een contract opgestelt, ondertekend, dat mallow niet voor lange tijd van deze stal af mag, en dat er samen wordt besloten over zijn einde. ( Mallow is dampig ) Ik was het er helemaal mee eens, ik wilde toch niet van stal, en over zijn einde beslissen vond ik een prettig gevoel te doen met een vrouw die ik volkomen vertrouwde, en mij met haar 40 jaar paarden ervaring kon steunen en adviseren.
Ook is in het contract beschreven dat alles gedaan en nageleefd moet worden om Mallow in een zo goed mogelijke conditie te laten verkeren. Mallow is als een familie lid voor me, ik denk dat de meeste ( waarschijnlijk jullie allemaal wel ) wel weten hoe onvoorwaardelijk veel je van een paard kan houden, en hoe gigantisch veel zo'n vriendschap tussen mens en paard kan betekenen. Zo dus ook mallow voor mij. Ik was ziels gelukkig, ik had mijn eige paard! En wat voor een. Mallow was eindelijk van mij! Ik kon beslissen wanneer en of hij medicijnen kreeg, en hoe en wat. Maar na een week begon de elende al. Buiten mijn weten om kreeg mallow Ventipulum, en als ik er wat van zei, kreeg ik te horen, we vertellen je dat niet, want dan ga je je onnodig zorgen maken. PARDON? Mijn paard!? Toen wilde ik graag dat mallow voortaan zijn kuil in hooinetten kreeg ( hij staat op vlas, en dit kan extra benauwend voor hem zijn ) Nou ik heb hier MAANDEN om gezeurd, en nu heb ik uiteindelijk mijn zin, ik mag ZELF de hooinetten vullen en klaarhangen, dan willen zij het wel in zijn stal hangen. De laatste dagen, blijven de hooinetten hangen, en wordt mallows kuil weer gewoon in zijn box gesodemieterd. Hij krijgt ook dan geen biks, want ja, waar moet je dat laten als er geen kuil op de grond ligt? ( Heb er een zware bak voor gekocht, maar deze wordt elke keer uit zijn stal gehaald ). En toen dus vandaag, ik naar de stal eigenaresse, ik wil mallow binnenkort een weekje ergens op het land zetten, want dat heeft die wel verdient! Hoezo? Dat vind ik een beetje nutteloos, je moest is weten hoe blij mallow altijd is als die weer naar binnen mag. Pardon? Een dampig paard?! Jullie zouden eigenlijk is moeten komen kijken. Mallow komt altijd als allerlaatste sjokkend van het land, als hij 5 minuten in z'n stal staat wordt hij gek, raakt in paniek, gaat zweten, krijgt het benauwd, maar nee, mallow is oh zo blij als die in zijn stal staat. Ik betaal me groen en geel, 300 euro aan stalling, en de rest van de kosten kennen jullie ook wel, maar dan heb ik natuurlijk nog extra aan DA kosten omdat mallow dampig is. Ik betaal dus voor een eigen paard, dat mijn paard niet is. Ik mag hem geen weekje mee nemen, ik mag gewoon niks zelf beslissen. De tranen stromen over m'n wangen als ik dit typ. Het voelt gewoon alsof mijn hart uit m'n lijf wordt gerukt. Mallow is mijn kindje, als ik het niet doe, wie doet het dan wel? Maar hoe lang kan ik hier nog mee doorgaan. Mallow is chronisch ziek, hij wordt nooit meer beter, en haalt het niet meer om 20 te worden ( hij is nu 12 ). Het enige wat ik hem kan geven is alle liefde die ik heb, maar op deze manier kan ik dat niet. Ik zit vol stress, en ga niet meer met plezier naar stal. Mallow voelt dat uiterraardt aan. We gaan donderdag praten. Ze heeft meteen eigenlijk al aangegeven dat ze geen paarden meer wil verkopen, dus ga dit ook niet meer proberen. Ik heb geen energie meer, en vind het de moeilijkste beslissing die ik ooit heb moeten nemen, en voel me een vreselijk mens, om mallow in de steek te moeten laten. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, en trek het simpel weg gewoon niet meer.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:01

Jeetje eef :( Ik weet eigelijk niet zo goed wat ik moet zeggen nu..

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:04

Jeetje Eef :(:) Wat een ongelooflijke rotsituatie! Ik snap dat je daar helemaal stuk van bent. Zou je niet eerst het gesprek donderdag afwachten en dan een beslissing voor jezelf nemen? Het lijkt me zo vreselijk namelijk om je maatje volledig te moeten missen.

Vanaf mijn kant iig heel veel sterkte en een knuffel! :(:)

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:47

hoi Eef

Sterkte, hopelijk vind je donderdag toch nog een oplossing? Altijd lastig met die contracten, want als ik het goed begrijp ben je op papier niet de eigenaar? Misschien kun je de eigenaresse toch doordringen van het feit dat je voor Mallow het beste wil?

Enne nu even niet opgeven, ik begrijp dat je moegestreden ben, maar het is juist nu even belangrijk om door te blijven vechten!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:02

Ik ben op contract wel de eigenaar, maar op papier niet ( paspoort etc. )
Het is gewoon, mallow gaat met grote sprongen achteruit, denk joyce, als jij nu langskomt dat je je kapot schrikt. Ik vind het genoeg geweest voor mallow, hij heeft genoeg gestreden, en is gewoon niet meer te redden. Het is gewoon nu wachten tot zijn hart het begeeft. Maar omdat ik de beslissing van zijn einde ook niet mag beslissen, en de staleigenaresse ken, weet ik dat zij mallow nog jaren in leven wil houden. En kan dat niet aanzien. Vreselijk egoistisch, ik weet het. Maar kan gewoon niet doorgaan op de manier. Want ik mag dan dus nog wel voor alles blijven betalen, maar zij neemt de beslissingen, en dat is gewoon fout.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:09

Ik snap die eigenaresse echt niet, jij wilt goed voor Mallow zorgen, dat is voor haar een zorg minder... ze zou dus alleen maar blij moeten zijn. Als jij hem kan kopen kost hij haar verder geen geld meer...

Wat is haar bedoeling dan verder met Mallow? hem laten dood gaan? dat is dan toch dierenmishandeling? Kan je niet ergens juridisch advies inwinnen (via Bokt)

Wat een oneerlijke strijd zeg, als jij Mallow op deze manier kwijt zou raken

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:15

Jeetje Eef! :oo Weet gewoon niet wat ik ervan moet zeggen, heb natuurlijk met eigen ogen gezien wat voor team jullie zijn.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:17

kimmiepimmie schreef:
oke zullen we dan uhm rond half 4 4uur afspreken?

Ja prima!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:19

Eef veel sterkte donderdag :(....

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:19

Ik ga donderdag met haar praten, overleggen of ik hem over mag nemen. Als ze nee zegt stap ik naar de bijstandsrechter. Als ik dan m'n gelijk krijg, neem ik mallow mee, en laat ik m inslapen.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:20

Heeeeel veeel sterkte Eef! En hoop echt heel erg, dat Mallow met jouw mee mag! Dat is het beste wat hem kan overkomen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:22

Dankjewel meis, ik hoop het ook. Het is leuk geweest voor Mallow.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:25

Mallow schreef:
Dankjewel meis, ik hoop het ook. Het is leuk geweest voor Mallow.

Wel dapper hoor dat je het zo bekijkt! Heel veel sterkte Y;( (is er echt niets meer aan te doen, op het land zetten o.i.d?)
Je redeneert in ieder geval vanuit Mallow, dat is top!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:30

Ik kan hem inderdaad op het land zetten. Maar een paardwaardig leven heeft mallow al heel lang niet meer. Ik kan nu afwachten tot het alleen maar slechter met hem gaat, en dan een besluit nemen. Maar dat is niet eerlijk tegen over hem. Hij verdient het om alle lucht in zijn longen te hebben, en ik ben bang dat dat nog maar op 1 plek mogelijk is, en dat is de hemel.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:20

Mallow schreef:
Ik kan hem inderdaad op het land zetten. Maar een paardwaardig leven heeft mallow al heel lang niet meer. Ik kan nu afwachten tot het alleen maar slechter met hem gaat, en dan een besluit nemen. Maar dat is niet eerlijk tegen over hem. Hij verdient het om alle lucht in zijn longen te hebben, en ik ben bang dat dat nog maar op 1 plek mogelijk is, en dat is de hemel.

Mallow mag blij zijn met jouw besluitvaardigheid! nogmaals sterkte Y;( :(:) en respect voor je!

Jeany_Orion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:46

Wat verschrikkelijk eva! Sterkte!