Manege Chardon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Re: Manege Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:55

Ik heb zélf nog nooit commentaar gehad ven meerdere insturctrices in de les dat hij zijn mond steeds open houdt. Hij doet het wel, maar ze zeggen ook dat het niet door het getrek komt want ik trek niet.
Ik heb ook een keer te horen gekregen, dat hij zijn MOND open doet als hij iets erg moeilijk vindt en op meerdere dingen tegelijk moet letten (nageven-inbuigen-doorlopen). Dat merk ik zelf ook wel, hij heeft er gauw zijn aandacht niet bij enzo.
En ik let écht niet alleen maar op dat zijn kop in de krul is hoor zoals het nu wordt genoemd.
Anders had ik die drie jaar wel op een ander paard gereden, falco krijg je namelijk niet eens met getrek erin. En hij gaat vanzelf inbuigen. Ik heb zoals Eva zegt aan die punten eerst gewerkt, en heb na 3 jaar dan toch gemerkt dat hij nu gaat nageven. Maar ik trek hem absoluut[ neit want hij geeft niet na door getrek en geschop. Dus dat zou totaal geen zin hebben.

En ik ga binnenkort waarschijnlijk met mijn moeder privélessen volgen, ik op Falco en mijn moeder op een ander makkelijk beginpaard. Ze wil leren paardrijden. Knipoog Even nog een dag uitkiezen wat voor ons allebei geschikt is. Het lijkt me wel heel leuk!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-11-08 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:56

@ joyce ; ja en het gekke was toen ik begon met mallow was ik heel wantrouwend. Ik durfde zijn achterhoeven niet eens uit te krabben. Omdat ik op de manege altijd te horen kreeg dat dat paard gemeen was, en die beet, en die deed dat en de ander weer zo. Ik was altijd bang er af gegooit te worden, en er waren ook echt paarden waar ik niet meer op durfde. Maar mallow heeft echt m'n vertrouwen gewonnen. Hij is zo geduldig. ( behalve met gras eten dan Haha! * denkt weer even terug aan de shoot )

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:56

Leukerd is het he Eva Haha! Nico Haha!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 19:57

Jorine_Falco schreef:
Ik heb zélf nog nooit commentraar gehd ven meerdere insturctrices in de les dat hij zijn mond steeds open houdt. Ik heb ook een keer te horen gekregen, dat hij zijn MOND open doet als hij iets erg moeilijk vindt en op meerdere dingen tegelijk moet letten (nageven-inbuigen-doorlopen).
En ik let écht niet alleen maar op dat zijn kop in de krul is hoor zoals het nu wordt genoemd.
Anders had ik die drie jaar wel op een ander paard gereden, falco krijg je namelijk niet eens met getrek erin. En hij gaat vanzelf inbuigen. Ik heb zoals Eva zegt aan die punten eerst gewerkt, en heb na 3 jaar dan toch gemekert dat hij nu gaat nageven. Maar ik trek hem [b]absoluut[/b[ neit want hij geeft niet na door getrek en geschop. Dus dat zou totaal geen zin hebben.

Dan hoef jij nog niet gelijk zo te reageren als Joyce je er op wijst. Je kan er ook gewoon wat doen als iemand zoiets tegen je zegt. Je instructrice kan ook niet op iedereen tegelijk letten.

Edit: Spelfout + verduidelijking
Laatst bijgewerkt door Steef op 29-11-08 19:58, in het totaal 2 keer bewerkt

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:57

Eevj schreef:
@ joyce ; ja en het gekke was toen ik begon met mallow was ik heel wantrouwend. Ik durfde zijn achterhoeven niet eens uit te krabben. Omdat ik op de manege altijd te horen kreeg dat dat paard gemeen was, en die beet, en die deed dat en de ander weer zo. Ik was altijd bang er af gegooit te worden, en er waren ook echt paarden waar ik niet meer op durfde. Maar mallow heeft echt m'n vertrouwen gewonnen. Hij is zo geduldig. ( behalve met gras eten dan Haha! * denkt weer even terug aan de shoot )

hahaha ja Haha! het verbaasde me nog dat er zulke mooie uitkwamen Haha! en je had ze super snel binnen ook Haha!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:58

hahahaha ik kreeg vandaag zo'n opmerking van Annemiek whahahahha

Joyce zit jij te slapen of is het Koetsier.... hahaha ik zo dat zal ik wel zijn.... lette meer op me rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:58

Stefanie: Ik reageer niet zo, ik leg het alleen uit dat hij NIET door getrek na is gaan geven. Knipoog En ik weet zeker, dat een instructrice dat echt wel gezien zou hebben hoor. Dat is de bedoeling toch, ik bedoel waarom rijd je anders in een les. En ik kan ook eigenlijk niets aan dat 'open mond' doen aangezien hij dat dus gewoon doet. Ik denk dat een ander bit misschien wel een oplossing kan zijn of een tandencontrole.
Met aaningelen gaat hij ook altijd met zijn hoofd naar voren + mond open.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:00

hahaha Karin heeft HET bewijs dat niet alles word gezien whahahahahahhahahah

Ze is er een keer afgevallen en bijna niemand had het gezien;) zo snel zat ze erop whahaha Haha!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 20:01

Nouja ik heb dat nog nooit bij iemand gezien dat ie met z'n mond open loopt, al loopt ie bij andere ook wel is nageeflijk

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:03

Stef_Winston schreef:
Nouja ik heb dat nog nooit bij iemand gezien dat ie met z'n mond open loopt, al loopt ie bij andere ook wel is nageeflijk

Ik wou dat Falco groter was Haha! hij was mijn lievelings ponietje:D!!! Musk was een vergrootte versie van hem Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:03

Het zijn ook stukjes. Mond open mond dicht. Doorlopen. Mond open mond dicht. Ik zie het heel vaak bij anderen. Ook in de les voor mij , maar dan geeft hij niet eens na.

Maar hij is dan ook vaak niet aan het werk hè. Meestal loopt hij op ZATERDAG beginnerslesjes voorop, en soms nog een extra uurtje ofso. En meestal moet hjij niet veel moeilijke dingen doen zoals:
- wijken
- volte 5 meter
- volte's in het wijken en doorwijken
- terwijl je linksom wijkt opeens de rechterstelling aanpakt
- galop-halthouden

Knipoog En dat vindt ie gewon moeilijk en dan gaat zijn mond open.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:04

Elk paard is met getrek in een krul te krijgen, dit is het minst pijnlijkst voor ze bij getrek. Ook mallow is in de krul te krijgen zo, zelfs zonder bit zal dat makkelijk gaan.
Manege lessen zijn zo ontzettend druk ( vaak gewoon te druk ) om echt zo goed les te krijgen dat daar op gelet wordt. En z'n mond open? Ik val echt bijna van m'n stoel. Z'N MOND OPEN? En je trekt niet? je hebt niet teveel contact? Maar hij doet z'n mond open omdat die het moeilijk vind. Dus als jij een wiskunde opgave moeilijk vind ga je met je mond open zitten, en zet je overal spanning op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:04

DJoysDesignz schreef:

Ze is er een keer afgevallen en bijna niemand had het gezien;) zo snel zat ze erop whahaha Haha!

Maar getrek gaat de hele les door.
En als een instructrice dat niet ziet, is het geen goede lesgeefster als ze geen getrek ziet. Dus die rede klopt gewoon niet.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:06

Jorine_Falco schreef:
DJoysDesignz schreef:

Maar getrek gaat de hele les door.
En als een instructrice dat niet ziet, is het geen goede lesgeefster als ze geen getrek ziet. Dus die rede klopt gewoon niet.

Ik hoop dat er gestopt wordt met trekken als die in z'n krulletje loopt Lachen Liep die de hele les in een krul dan?

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:06

Eevj schreef:
Elk paard is met getrek in een krul te krijgen, dit is het minst pijnlijkst voor ze bij getrek. Ook mallow is in de krul te krijgen zo, zelfs zonder bit zal dat makkelijk gaan.
Manege lessen zijn zo ontzettend druk ( vaak gewoon te druk ) om echt zo goed les te krijgen dat daar op gelet wordt. En z'n mond open? Ik val echt bijna van m'n stoel. Z'N MOND OPEN? En je trekt niet? je hebt niet teveel contact? Maar hij doet z'n mond open omdat die het moeilijk vind. Dus als jij een wiskunde opgave moeilijk vind ga je met je mond open zitten, en zet je overal spanning op?

De lessen staan op 12 personen Haha! ik heb er zelf geen last van , maar als je kijkt is het best druk.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:07

Eevj schreef:
Ik hoop dat er gestopt wordt met trekken als die in z'n krulletje loopt Lachen Liep die de hele les in een krul dan?

Nee laatste stukje in de krul

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:07

ja om 1 iemand op 12 mensen te laten letten is inderdaad gewoon veel Lachen

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:08

Eevj schreef:
ja om 1 iemand op 12 mensen te laten letten is inderdaad gewoon veel Lachen

Gelukkig kunnen ze in mijn les goed rijden Haha! en rijden we elkaar nooit in de weg Tong uitstekenwahahahha alleen Karin sneed me af Tong uitsteken Maxi schrok rende naar links Tong uitsteken ojee en daar stond koetsier whahahha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:09

Eevj schreef:

Hij is nooit nageeflijk geweest door getrek, écht niet. Hij is door de manege erg bot in zijn mond. Een meisje uit de 6 uur les, heeft het hele uur hem naar beneden lopen trekken, en wat doet ie? Gewoon hoofd omhoog. En dat heb ik al vaker gezien, heel vaak. 1x Ging hij wel naar beneden, maar dan was het echt een valse knik. MET zijn mond OPEN de hele tijd.
Er waren 10 mensen in de les, maar ze ziet ECHT wel of je trekt of niet, wanttoen hij die ene keer dus nar beneden ging eheeft ze wel 50x gezecht: NIET trekken NIET trekken NIET trekken etc. Dus dat ziet ze echt wel hoor, want als dat meisje niet trok was ie er gelijk weer uit dus in een stiekem hoekje trekken helpt echt niet.

En nee ik trek niet en heb ook niet teveel contact. Heel lang uitdraven heeft hij soms ook zijn mond open heb ik vaak gezien, en dan heeft hij niet veel contact en kan er niet eens worden getrokken met hele lange teugel.

Maargoed, het is mijn eigen pony niet en ik kan hem dus ook niet na laten kijken. Hij doet het met aansingelen ook, dus misschien is er wel wat mijn zijn tanden of ligt het bit toch af en toe niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:10

DJoysDesignz schreef:
Eevj schreef:

Nee laatste stukje in de krul

Dat isniet waar.

Ik heb gezegt, dat ik NIET trek. Ik weet het zeker. Ik trek hem NIET in de krul want dat helpt niet. Mensen gaan gelijk conclusies trekken, maar annemiek zegt ook dat ik niet trek en die is instructrice.
En falco heeft 3/4 van de les niet in de krul gelopen, maar nageeflijk. waarvan maar kleine stukjes met zijn mond open.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:11

Met aansingelen doen heeel veel paarden het... zo.
Koetsier die vreet zowat zijn stal op.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:12

Jorine_Falco schreef:
Dat isniet waar.

Ik heb gezegt, dat ik NIET trek. Ik weet het zeker. Ik trek hem NIET in de krul want dat helpt niet. Mensen gaan gelijk conclusies trekken, maar annemiek zegt ook dat ik niet trek en die is instructrice.
En falco heeft 3/4 van de les niet in de krul gelopen, maar nageeflijk. waarvan maar kleine stukjes met zijn mond open.

Ik zeg toch alleen dat die het laatste stukje zo liep als je vertelde.... Tong uitsteken ik zeg hier niets over trekken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:13

Als ik vertelde? Hij liep 3/4 van de les nageeflijk? maar laat maar Knipoog

Ik hoor van velemensen dat ik hem NIET trek, en hij gat uitzichzelf en ik hoor ook dat hij dan gewoon zijn mond open doet. Ik kan geen TA naar hem laten kijken, hoewel ik het hem heel erg gun. Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-11-08 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:13

Nico is cool trouwens joyce Haha!