Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:25

Tja ik moest kijken of er nog lessen uitvielen en aangezien de bus om ietsjes over 7 gaat moet ik er wel vroeg bij zijn Knipoog

Net op Loen gereden, wat een k-les! Op stal was ze al niet op haar best, beetje happerig en heel onrustig, ook toen ik er net op zat, alsof er een kanon in haar reet zat. Probeert aad me ook nog een zweepje aan te smeren terwijl ik haar maar aan het inhouden was en proberen haar rustig te krijgen. Met aandraven kon ze even haar energie kwijt dus toen ging het allemaal goed, galopje 1 ging ook heel netjes en het gebroken lijntje in galop ging super. Toen moesten we een linksomkeert maken in galop, ik reed als 4e in het rijtje ofzo. Kind 1 snapte het niet, kind 2 ook niet en kind 3 en 4 volgde natuurlijk. Dus ik dan maar voorop, Luna draaide braaf en zat dus in de goede "verkeerde" galop Knipoog Opeens staan daar kind 1,2,3 en 4 weer, vlak voor Luna's hoofd, dat beest (&Ik) schrok zich rot, daar ging mijn goede "verkeerde" galop. Aad riep dat je in een rechte lijn moest aanspringen, ik dat proberen op een volte, maar het was alweer verpest voor mevrouw, alles moest gehaast en ze luisterde ook weer niet best. Bowie nog bijna onthoofd Schijnheilig en dan was het einde.

Ik was net zo blij dat ze braaf ging doen, maar helaas moest het weer zo eindigen. Volgende keer hopelijk beter Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:46

Oja, ik zat weer op het kleine monster Duivel
Het was ook echt niet mijn beste les, Bowie was ontzettend vervelend. Aan het begin zat ie een beetje onoplettend te stappen, maar hij liep wel lekker. Toen moesten we aandraven maakte hij er een gallopje van. Aad schoot in de stress, maar ik was sagerijnig dus gaf een paar tikken. En aad maar roepen, rustig, rustig, achterover Bloos Maar goed, hij was toen wel lekker actief. Daarna ging het eigenlijk wel mwa. Hij was stiekem weer braaf geworden. Liep niet aan de teugel, maar hij liep wel fijn op zich. Achterwaarts wilde hij echt niet en ik ergerde me dood aan Kimberly. De kleintjes huppelde weer leuk mee verder.
Toen mochten we ook nog galloperen en het ging wel aardig, alleen net toen Aad een rechtsomkeert wilde maken zat ik op volte. Dus op Bowie op de hoefslag geparkeerd. Alleen Kanjer moest voorop en tja, toen viel Bowie terug in draf. Heel die contra-gallop heb ik dus niet gedaan Schijnheilig (vind die moeilijk, bowie Ach gut )
Halverwege viel Luna Bowie ook nog aan, of ten minste, ze wilde afsnijden. Bowie pikte het niet helemaal dus het was een prachtig ik stop, jij stopt moment. Ach ja, drie seconde later gallopeerde we alweer verder.

Op het einde nog even Theorie. De Ghroka besproken en lekker naast Kanjer zitten stappen.

We hebben Aad nog steeds niet kunnen overtuigen zonder zadel te mogen en dat moest ie er nog even lekker inwrijven toen Bowie ervan door ging. 'Jaha, dat had je zonder zadel niet uitgezeten! Dan had je je nek gebroken, gnagnagna...'

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:53

Ja Fenna, ik durf niet meer op een paard te stappen als je zo makkelijk je nek kunt breken Clown

Luna wilde Bowie volgens mij eigenlijk helemaal niet aanvallen, maar haar bocht was alleen iets te scherp omdat ze zich achter Bowie wilde duwen, dus ik gaf haar een schop en toen kwamen we niet helemaal goed uit Knipoog Maar ja niemand gewond Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 18:56

aha, Bowie dacht dus wel dat je aan wilde vallen Duivel (ik dacht eerst dat het alleen aan Bowie lag, omdat het sukkeltje een rede wilde om iemand te trappen, maar dat valt dus mee Bloos )

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:38

Jij wel en ik niet Boos! moet echt bij jullie in de les.
En het heeft hier gesneeuwd dat ik vanaf de trein naar huis kwam, overal zat sneeuw, in mijn omgeslagen broekspijpen, in mijn sjaal mijn jas.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:40

Wat is de Ghroka ook al weer??
Geslacht, hoogte, ras, o......,k....., en a......?

@ Fenn, pb je email adres even, dan mail ik de foto's door.

Ik heb gister lekker gereden!!! Op Billy, opa van de manege, vreselijk lief en rustig (antoinetjepaardje). Ik moest me alleen een beuk drijven (ala Kanjer), zegt de instructeur aan het einde van de les... ow, had je geen zweepje? had er om een gevraagd.... die engelsen zijn af en toe echt ******

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:45

Geslacht Hoogte Ras, overig (toch?) Kleur en Aftekeningen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:06

Afbeelding

Billy lijkt me geen merrie Knipoog hoogte ala Jack, en de kleur kun je op de foto zien.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:26

Wow Antoinette een foto Haha! Ziet er goed uit!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:29

onwijs leuke foto en ziet er uit als een mooi paardje Lachen
De ghroka voor degene die hem willen:
Geslacht
Hoogte
Ras
Ouderdom
Kleur
Aftekeningen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:27

he ouderdom, verkeerd gegokt, waar moeten alle 'overige' kenmerken dan bij?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:22

volgens Aad en de Ghroka zijn die er niet Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:57

Nee als je dat allemaal invult moet je 1 uit duizenden kunen halen volgende aad en de Ghroka Tong uitsteken
Maar wat voor overige dingen wil jij nog kwijt dan Wendy?
Paardje staat er mooi bij antoinette Knipoog

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:57

danku danku, ja hij is wel fotogeniek he, ik zie er een beetje uit als een opgeblazen ballon met die fleecetrui aan.. maar het was dan ook koud!!! sneeuwt het al bij jullie?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 07:44

eventuele rare bultjes rare kruinen en allerlei plekjes. bv. drukplekken.
En hier nog niet, maar blijf uit voorzorg lekker thuis. Heb geen zin om in de jaarbeurs te slapen Bloos
Al hoewel, dinsdagavond hadden we beetje sneeuw, volgens de krant lag er richting den haag/zoetermeer veel meer sneeuw. En gisterenochtend heeft het hier lang gehageld/natte sneeuw gevallen en bleef zelfs een beetje liggen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 08:38

Nou ik heb ook geen sneeuw in den haag gezien hoor! Schijnt dat het vandaag weer gaat sneeuwen, dus ik hoop dat ik nog thuis kom Knipoog
Ik heb ook geen hagel gezien gisteren!
Drukplekken ed zijn toch geen dingen die een paard zijn hele leven heeft, dus dan moet je de ghroka steeds aanpassen Tong uitsteken

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:19

Ja er is een heel weeralarm voor vandaag, dat het hevig gaat sneeuwen zelfs. Rond 12 uur komt het richting ons, dus weet niet of ik dan nog naar de paarden (en naar school) kan.. Schiet niet echt op om met je fietsje te moeten..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:32

kooslover schreef:
Drukplekken ed zijn toch geen dingen die een paard zijn hele leven heeft, dus dan moet je de ghroka steeds aanpassen Tong uitsteken

Van die witte plekken op de schoft en heb zelfs een paard meegemaakt had ze op zijn benen van de beenbescherming die te strak heeft gezeten. Na een drukplek kunnen witte haren terug groeien en dat bedoel ik dus, die gaan niet meer weg.

En het sneeuwt hier!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:51

Nee maar ik bedoel dus dat het paard dat niet zijn hele leven al heeft en hij dus drukplekken krijgt van het zadel of zoals jij zegt de beenbeschermers, ik vroeg me alleen af of je dat er ook bij moest rekenen Clown Naja het wordt een beetje ingewikkeld allemaal nu...

Ik ben gelukkig weer thuis, mocht eerder weg van mijn sukkelmentortje Nagelbijten / Gniffelen

Prinsje is kreupel en vandaag naar de dierenarts gegaan... Wat hij heeft is nog onbekend.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 15:15

Arme Prins. Prins is ook wel leuk en niet zo groot en lief op stal. Gaat goed de laatste tijd bij Aad Huilen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:08

Als het goed is komt er ook wel weer een nieuw paardje.

Maar het gaat inderdaad niet zo goed

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:22

Wat een pech allemaal. Het gekke is ook dat Prins eigenlijk ook nooit kreupel is!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:48

Nee daar zat ik laatst dus nog te denken: Prins heeft eigenlijk nooit wat! Hij liep dinsdag wel ontzettend druk te doen in zijn eentje in de paddock Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:04

prins heeft inderdaad bijna nooit wat Nagelbijten / Gniffelen
Wel een beetje zonde dit, het gebeurt vaak de laatste tijd dat er een paard kreupel is. Ach gut

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:09

Ja teveel en Izzy en Niels en Gerald Huilen
Tis te hopen dat Prins er weer boven op komt. En dat Aad weer met leuke paardjes terug komt.