Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hitime schreef:Dankje!Ze krijgt echt ook al halsspieren boven en meer buikspieren ipv. een buikje. Ben best wel gek met haar.
Ik had vanmorgen niet echt zin om te rijden, en aan de longe was ze ook echt weer een draak.. Heel hard gaan, en dan iedere keer naar binnen vallen omdat ze niet de druk aan de longe wil. En ik vind 't lastig om haar dan met m'n hand/zweep naar buiten te zetten, zonder dat ze nog niet meer crossen gaat..
Maar daarna het rijden erop ging wel oké op zich. Toen dacht ik dat m'n 'instructrice' (weet niet hoe ik dat moet noemen) de longe aan de andere kant wilde doen.. Maakte ze me los! En toen ging ik een stukje los draven.
Ik was er weer helemaal wijs mee haha, gelijk weer nieuwe moed om door te gaan.
Weet iemand trouwens wat er wordt bedoeld met de bloedpercentage's die je bij de stamboom online kunt zien? Vanaf wanneer voert een paard veel bloed en wanneer weinig, en wat zijn daar de 'consequenties' van t.o.v. het gedrag?
xClairex schreef:Lesley heeft 46,49%
Volgens mij verschilt het ook wel per paard, want niet elk paard met meer volbloed erin geeft er ook een reactie op lijkt mij?
Awh Loes
suikermeisje schreef:Nee maar over het algemeen zijn ze wel gevoeliger etc. Staat volbloed bekend om. En natuurlijk ligt het er ook aan wat er verder inzit.
Dakar heeft 46,1%. Voor de eventing hebben ze graag een hoog percentage.
Je kunt toch nooit paarden generaliseren, kijk naar shetten. Zijn lang niet allemaal zo sloom als sommige anderen. Welshjes: lang niet allemaal zo fel en pittig als anderen. Elk dier heeft een ander karakter. Daarom moet je naar het algemeen kijken
Hitime schreef:Ja, dat hoorde ik ook al.. Is ook wel logisch. Van Jazz zeggen ze ook dat het allemaal heethoofden zijn, en sommigen willen er bijvoorbaat al geen, maar ook een Jazz kan heel cool zijn.. Zegt an sich niks natuurlijk.
Die van mij heeft 40.82%, valt nog wel mee in vergelijking dan.
Van wie is Lesley?
En Dakar ook al weer? Was iets met een C toch?