The party starts when we arrive, Reelaerliefies nummer 5!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: The party starts when we arrive, Reelaerliefies nummer 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:19

antibiotica maakt denk ik niets uit hoor. Maar op kleine wondjes smeer ik niets, geneest ook wel zonder zalfje :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:51

ik zal nog even een foto spammen van de haf die we toen geruild hebben :)
gaat nu erg goed trouwens met rijden, loopt dressuurmatig al vrij goed :j

Afbeelding

Afbeelding

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:57

OMG ik ben hier echt al zo lang niet meer geweest.. heb het echt ziek druk met school :( durf het bijna niet te vragen maar, hoe is het met iedereen?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:59

goed hoor =)? En met jou?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:01

Fijn :)
Ja ook goed, alleen dus echt mega druk met school.. :( vwo is echt wel moeilijk. haha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:04

is het geen idee om havo te doen dan als zo moeilijk is? Of wil je graag uni gaan doen?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:06

heb mn havo diploma al haha.. ben doorgestroomd omdat ik naar de uni wil idd :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:09

oohw haha :+ faal. Nja dan is het nooit noodzaak gelukkig :)
en met HBO P kun je ook nog doorstromen he. Ligt er wel aan welke opleiding je wil doen.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:15

Ik wil graag diergeneeskunde gaan studeren en dan kun je niet via HBO instromen helaas.. maarja dat wordt hard bikkelen dan maar.. ga nu ook maar weer eens aan de slag :o

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:56

hahaha evelien, ik zeg eerlijk dat ik nu ik diergeneeskunde doe dat ik weer verlang naar de rust op het vwo :P hahaha
maar het is echt een leuke studie hoor! kan hem aanraden!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:16

als je tot je kin in de strond zit, moet je je hoofd niet laten hangen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:40

Hee Eef, welkom hier weer. :P Scheelt wel als je een doel voor ogen hebt.. je weet waar je 't voor doet! :) Ik had op zich met 't VWO ook genoeg moeite hoor.. Maar ook gehaald, dus dan kan jij 't vast ook. :P

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:23

Ruth, ik zie een leuke foto op facebook! blijft een leuke knol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:36

Dankje! :D Ze krijgt echt ook al halsspieren boven en meer buikspieren ipv. een buikje. Ben best wel gek met haar. :j

Ik had vanmorgen niet echt zin om te rijden, en aan de longe was ze ook echt weer een draak.. Heel hard gaan, en dan iedere keer naar binnen vallen omdat ze niet de druk aan de longe wil. En ik vind 't lastig om haar dan met m'n hand/zweep naar buiten te zetten, zonder dat ze nog niet meer crossen gaat.. :P
Maar daarna het rijden erop ging wel oké op zich. Toen dacht ik dat m'n 'instructrice' (weet niet hoe ik dat moet noemen) de longe aan de andere kant wilde doen.. Maakte ze me los! En toen ging ik een stukje los draven.
Ik was er weer helemaal wijs mee haha, gelijk weer nieuwe moed om door te gaan. :D

Weet iemand trouwens wat er wordt bedoeld met de bloedpercentage's die je bij de stamboom online kunt zien? Vanaf wanneer voert een paard veel bloed en wanneer weinig, en wat zijn daar de 'consequenties' van t.o.v. het gedrag? :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:39

uhm.. bedoel je bloed van ras?

ik heb ook zin om te rijden jongens,, ik voel me zo rot, het liefst zou ik lekker naar huis gaan maar zit hier nog wel 3 dagen dus ik moet nog even.. wilde dat ik gewoon mijn gedachtes heel even uit kon zetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:46

Zit je in Utrecht? :(:)

Ja, het percentage volbloed. Zie bijvoorbeeld op HorseTelex. :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:46

Hitime schreef:
Dankje! :D Ze krijgt echt ook al halsspieren boven en meer buikspieren ipv. een buikje. Ben best wel gek met haar. :j

Ik had vanmorgen niet echt zin om te rijden, en aan de longe was ze ook echt weer een draak.. Heel hard gaan, en dan iedere keer naar binnen vallen omdat ze niet de druk aan de longe wil. En ik vind 't lastig om haar dan met m'n hand/zweep naar buiten te zetten, zonder dat ze nog niet meer crossen gaat.. :P
Maar daarna het rijden erop ging wel oké op zich. Toen dacht ik dat m'n 'instructrice' (weet niet hoe ik dat moet noemen) de longe aan de andere kant wilde doen.. Maakte ze me los! En toen ging ik een stukje los draven.
Ik was er weer helemaal wijs mee haha, gelijk weer nieuwe moed om door te gaan. :D

Weet iemand trouwens wat er wordt bedoeld met de bloedpercentage's die je bij de stamboom online kunt zien? Vanaf wanneer voert een paard veel bloed en wanneer weinig, en wat zijn daar de 'consequenties' van t.o.v. het gedrag? :)

ox en xx heb je. arabisch volbloed en engels volbloed. Dakar heeft iets onder de 50% en dat is opzich redelijk was volbloed erin.
Volbloeden zijn vaak wat heter in de omgang en het rijden dan bijvoorbeeld een gelderse of groninger.

Loes :(:)

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:56

Lesley heeft 46,49%
Volgens mij verschilt het ook wel per paard, want niet elk paard met meer volbloed erin geeft er ook een reactie op lijkt mij?

Awh Loes :(:)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:57

xClairex schreef:
Lesley heeft 46,49%
Volgens mij verschilt het ook wel per paard, want niet elk paard met meer volbloed erin geeft er ook een reactie op lijkt mij?

Awh Loes :(:)

Nee maar over het algemeen zijn ze wel gevoeliger etc. Staat volbloed bekend om. En natuurlijk ligt het er ook aan wat er verder inzit.
Dakar heeft 46,1%. Voor de eventing hebben ze graag een hoog percentage.
Je kunt toch nooit paarden generaliseren, kijk naar shetten. Zijn lang niet allemaal zo sloom als sommige anderen. Welshjes: lang niet allemaal zo fel en pittig als anderen. Elk dier heeft een ander karakter. Daarom moet je naar het algemeen kijken :)

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:05

suikermeisje schreef:
Nee maar over het algemeen zijn ze wel gevoeliger etc. Staat volbloed bekend om. En natuurlijk ligt het er ook aan wat er verder inzit.
Dakar heeft 46,1%. Voor de eventing hebben ze graag een hoog percentage.
Je kunt toch nooit paarden generaliseren, kijk naar shetten. Zijn lang niet allemaal zo sloom als sommige anderen. Welshjes: lang niet allemaal zo fel en pittig als anderen. Elk dier heeft een ander karakter. Daarom moet je naar het algemeen kijken :)

Ja das best logisch natuurlijk, bij Lesley zit er wel duidelijk volbloed in haha.
Elk paard heeft natuurlijk zijn eigen karakter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:06

Ja, dat hoorde ik ook al.. Is ook wel logisch. Van Jazz zeggen ze ook dat het allemaal heethoofden zijn, en sommigen willen er bijvoorbaat al geen, maar ook een Jazz kan heel cool zijn.. Zegt an sich niks natuurlijk. ;-)
Die van mij heeft 40.82%, valt nog wel mee in vergelijking dan. :P

Van wie is Lesley?
En Dakar ook al weer? Was iets met een C toch? O:)

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:09

Wat ik heb gehoord over Jazz is dat je er echt mee moet kunnen werken en dat het anders geen leuke paarden zijn, maar das natuurlijk over het algemeen getrokken.

http://horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=137870
Das van Lesley, d'r vader is op internet altijd beter te vinden als Olympic Ferro :)
Vind het wel jammer, Lesley heeft een veulen gehad (staat ook bij de nakomelingen) maar die is verder nergens te vinden, ben heel benieuwd hoe die eruit ziet haha!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:11

Hitime schreef:
Ja, dat hoorde ik ook al.. Is ook wel logisch. Van Jazz zeggen ze ook dat het allemaal heethoofden zijn, en sommigen willen er bijvoorbaat al geen, maar ook een Jazz kan heel cool zijn.. Zegt an sich niks natuurlijk. ;-)
Die van mij heeft 40.82%, valt nog wel mee in vergelijking dan. :P

Van wie is Lesley?
En Dakar ook al weer? Was iets met een C toch? O:)

klopt, Cartano x ircolando :)

Jazz is over het algemeen wel lastig bloed. M'n zus heeft een paard met daar verder in weg jazz bloed en is nu 6 maar kan nogsteeds niet een normale B proef lopen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:12

Ferro is wel goed bloed hoor :j

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:16

dank jullie wel allemaal..
ik zit idd naar in utrecht en ik heb de hele week nog verplicht practicum dus ik kan geen kant op