En ik ben te moe om te antwoorden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kirsten_S schreef:Ik denk dat als je er zelf nog niet aan toe bent en je er geen goed gevoel over (en je zit niet op een vertrouwd paard) gewoon moet afbellen en vaker springlessen moet gaan nemen. Want als jij er zelf geen vertrouwen in hebt en bang bent, dan voelt het paard het ook en zou die veel sneller weigeren.
Als je echt het gevoel hebt er niet klaar voor te zijn dan is het verstandiger om af te bellen. en heb je er toch wel een beetje zin in en wil je het gewoon proberen dan is me 1e berichtje over jou wat gerichter om te lezen
Astor schreef:Agja, ik ga hier verder niet op in want dit kan heel lang door blijven gaan
En ik ben te moe om te antwoorden
fallenangel3 schreef:Kirsten_S schreef:Noujah altijd weer een ervaring rijker! maar ik snap natuurlijk wel dat het niet leuk is als je op een minder leuk paard zit en dan je angst verergerd. ik denk dat als je op een moeilijk paard zit je het gewoon moet proberen en moet aankijken hoe het gaat. Gaat het niet dan stop je gewoon na het losrijden, gaat het wel dan moet je het gewoon proberen.
Niet elke keer gaat het perfect zoals je het zelf wilt (heel jammer natuurlijk!) , maar het is het proberen waard. Zoo gaat het wel goed, en heb je een prijs of een plaats onder de 10
Het gaat mij niet om een minder leuk of leuk paard. Ja tuurlijk wil ik op Rox, maar niet om te winnen maar omdat ik Rox gewoon vertrouw. Dunja vertrouw ik voor geen meter..... het gaat me er neit om of ik haar leuk vind of niet leuk.
Geen enkele wedstrijd is bij mij perfect gegaan. Dat verwacht ik echt niet... zoals ik al zei ben ik dolgelukkig als ik ben blijven zitten. Ik heb twee keer foutloos gereden en dat was ook echt pure mazzel.. meer kan ik het niet noemen. Ik hoef echt geen eerste te worden hoor en zeker niet in de top 10 of zo....
Mijn derde keus was dan ook Bailey... daar heb ik vorige keer 3 weigeringen mee gehad. Maar het punt is dat ik de weigeringen wel heb voelen aankomen, dit ware geen vuile weigeringen zoals Dunja toen had gedaan.
! Nou kan je nagaan hoe frusterend dat is. Ik heb dan ook van mijn fouten veel geleerd, maar ik kan niet garanderen dat het nu altijd goed gaat. fallenangel3 schreef:Kirsten_S schreef:Ik denk dat als je er zelf nog niet aan toe bent en je er geen goed gevoel over (en je zit niet op een vertrouwd paard) gewoon moet afbellen en vaker springlessen moet gaan nemen. Want als jij er zelf geen vertrouwen in hebt en bang bent, dan voelt het paard het ook en zou die veel sneller weigeren.
Als je echt het gevoel hebt er niet klaar voor te zijn dan is het verstandiger om af te bellen. en heb je er toch wel een beetje zin in en wil je het gewoon proberen dan is me 1e berichtje over jou wat gerichter om te lezen
Ik ben niet iemand die gaat afbellen als ik niet op het paard zit waar ik op wil. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Weet je als je na mijn voorgaande berichtjes nog steeds niet doorhebt waarom ik het gewoon van te voren wil weten, dan heb ik verder ook niks te zeggen. Jij begrijpt dan gewoon niet hoe mijn gevoelens in elkaar steken en dan vind ik het ook wel jammer dat ik dat hier niet mag uiten.
Het is namelijk iets dat heel erg door mijn hoofd spookt....... zeker omdat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn van deze sport.
Kirsten_S schreef:fallenangel3 schreef:
Het gaat mij niet om een minder leuk of leuk paard. Ja tuurlijk wil ik op Rox, maar niet om te winnen maar omdat ik Rox gewoon vertrouw. Dunja vertrouw ik voor geen meter..... het gaat me er neit om of ik haar leuk vind of niet leuk.
Geen enkele wedstrijd is bij mij perfect gegaan. Dat verwacht ik echt niet... zoals ik al zei ben ik dolgelukkig als ik ben blijven zitten. Ik heb twee keer foutloos gereden en dat was ook echt pure mazzel.. meer kan ik het niet noemen. Ik hoef echt geen eerste te worden hoor en zeker niet in de top 10 of zo....
Mijn derde keus was dan ook Bailey... daar heb ik vorige keer 3 weigeringen mee gehad. Maar het punt is dat ik de weigeringen wel heb voelen aankomen, dit ware geen vuile weigeringen zoals Dunja toen had gedaan.
Bij Dunja is het een kwestie van de juiste knoppen vinden, en ik weet wel dat ze irritant kan weigeren (dat heb ik genoeg gehad en ook met springwedstrijden)
En bij mij is het ook heel vaak fout gegaan. Bij niemand gaat het altijd goed, je moet je daarmee niet vergelijken, bij een ander kan het na 100 keer goed zijn gegaan ook een keer flink fout gaan.
Bij mij was het zelfs een traditie om elke wedstrijd me lijn te kruisen! Nou kan je nagaan hoe frusterend dat is. Ik heb dan ook van mijn fouten veel geleerd, maar ik kan niet garanderen dat het nu altijd goed gaat.
. Het kan me ook niks schelen als ik een weigering heb of dat ik verkeerd rijd of wat dan ook... zolang ik er maar niet vanaf val.. omdat dit gewoon een enorme impact heeft op mijn zelfvertrouwen... Astor schreef:Sam ik weet dat je het kan !!
En ik hoop dat je dan in ieder geval niet op Dunja zit want ik weet hoe je over haar denkt.

Elja schreef:Sam luister eens
Je leert van alles en ook als je op bijvoorbeeld Dunja zou zitten.
Als je het niet durft is Frans er die je kan helpen, maar vraag daar dan ook om.
Als je een BP wilt lenen moet je dat gewoon aan iemand vragen
Ik heb een paar wedstrijden gedaan op Grava en geloof me dat is niet makkelijk!
Het maakt niet uit op welk paard je zit, ookal wil je graag op je lieveling.
Het liefst zit ik ook op Astor hoor!
Laten we hier maar lekker over ophouden he
en een keer zat dennis me gewoon uit te lachen !
omdat het er gewoon niet uit zag !!
!
! Mooi gedaan zoo !

Elja schreef:Nou ik vind haar echt wel moeilijk met springe, hoe leif ze ook is
haha