't Einde is zoek.. Wij beppen door tot op 't Einde!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noesie

Re: 't Einde is zoek.. Wij beppen door tot op 't Einde!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 17:04

over 5 dagen zit ze op 11 maanden..
ze heeft afgelopen nacht heel veel gelegen, ben ook tot 1.15u gister voor de tv blijven zitten omdat ik vond dat ze anders was en helemaal plat ging liggen slapen wat ik haar nog niet eerder had zien doen, toen daarna stond ze weer rustig en ben ik maar naar bed gegaan, mn ouders hebben nog n keer of 4 gekeken en ik ben zelf om 4.30 u nog gaan kijken maar ze was gewoon rustig..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:08

Oeh spannend!!!

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 20:34

mocht iemand onverhoopt een tand vinden in de wei
ja kweet ts zoeken naar speld in hooi berg maar dan is ie
van Xena en nee je hoeft hem niet terug te plakken maar zou
hem wel graag willen hebben Haha!
aangezien Xena vandaag erug vervelend was heb ik der tand los geslagen
bij dr maar niet los genoeg Haha! Boos! hahah nee madam had weer wedstrijdje
halsters kapot maken 2 in 10 min tijd dat is zelfs voor haar een record maar dr muskaton
sloeg tegen dr bakkes aan vandaar die tand...
maar daarna met zware touw halster knopen in dr touw en een als vogel verschrikker
uitziende Nico met zijn petje op een levend verbrande Theo een gewapend met zweep Kelly en ik met de volgende halster in de aanslag hebben we gewonnen.. ze is 2 keer op dr plaat gegaan want ze dacht oh deze krijg ik ook wel stuk helaas dus niet Tong uitsteken voorlopig kan ik gaan sparen voor halsters
maar eerst maar eens een tijdje die touw halster om doen todat ik weet dat ze t NOOIT meer
doet Duivel

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:47

nou, dat was weer even een strijd
maar op het laatst bleef ze netjes staan
hopen dat ze het nu gauw afleert
trouwens een erg sterk halster dat touwhalster van theo Nagelbijten / Gniffelen

Zoi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:57

Wat wou ze doen dan? of juist niet?
Kan he niet helemaal volgen, geloof ik Blond

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:28

spannende tijden voor Noes en Donna Haha!
en ik las over een stoute Xena Nagelbijten / Gniffelen

De Lama's waren weer ouderwets leuk weer gister.. Lachen

De reis erheen was een drama... trein met heel veel storingen en motorpech enzo, dus we deden ruim anderhalf uur over het stukje naar Groningen, terwijl het normaal maar 40 minuten duurt... had gelukkig meer dan een uur speling, dus ik was gelukkig nog op tijd bij de Martiniplaza.

De show was echt heel leuk, ouderwets lachen.. en Jeroen zag er weer bijzonder aantrekkelijk uit Kwijl

Na de show nog op de jongens gewacht... Ruben Nicolai kwam als eerste naar buiten.. met hem op de foto, maar later zag ik dat de camera de foto niet had gemaakt... dus ik naar hem toe.. "Ehm... Ruben? De foto is mislukt"... hij zo heel droog "Nou geen probleem, dan doen we het nog een keer" Haha!

Toen Ruben weg was heb ik de taxi gebeld voor een kwartier later, want de anderen konden toen niet meer lang wegblijven... nog geen 10 minuten later stond mijn taxi er dus al Scheve mond Maar gelukkig was de chauffeur heel aardig en was hij bereid om even te wachten, want Jeroen en Tijl kwamen net naar buiten Haha!

Helaas had ik geen tijd meer om op Ruben van der Meer en Patrick Lodiers te wachten, want de taxi stond er dus al... en ik had nog maar 10 minuten om de trein te halen (ritje duurt 5 minuten)... dus die hoop ik de volgende keer te ontmoeten... Lachen

Op de terugweg mocht ik het hele traject Groningen - Uithuizermeeden nog voorin zitten, bij de machinist... echt heel mooi om te zien, hoe alles naar je toekomt en weer voorbij gaat Haha!

Mijn vader stond me op het station op te wachten met de meiden en die gingen tekeer alsof ze me jaren niet hadden gezien Lovers

Foto's volgen vanavond, als ik weer thuis ben... ga me nu voorbereiden om weer naar Schiedam te gaan.. moet via Schiphol en Leiden... dus ik heb op voorhand al lekker veel extra reistijd Scheve mond

Tot vanavond!!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:44

Leuk Veer ben benieuwd naar je foto's eens kijken of je benen net zo licht geven als je jas verleden keer, whahahaha.

Ik heb gister lekker gebbq't !

Trouwens die gasten zijn gisteren volgens mij van stal gegaan.
Hoorde het gisteren van Nico en zag ze idd met een trailer aan de gang..... Blijft weinig over zo geloof ik, Starwin gaat deze week natuurlijk ook al weg.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:28

Zoi2003 schreef:
Wat wou ze doen dan? of juist niet?
Kan he niet helemaal volgen, geloof ik Blond

Xena vind het leuk om zo af en toe lekker te gaan hangen
ik denk dat het gaab ondertussen al 15 halsters heeft gekost
ze schrikt dan ook nergens van, maar gaat gewoon ineens hangen

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:30

ben benieuwd naar de foto's veer

de heren zijn idd verhuist
naar een stal dichter bij het huis van rene
het word idd stilletjes zo, maar er zullen vast wel weer nieuwe mensen komen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:44

Ik zou geen touwhalster gebruiken met vastzetten.
Dat snijd als een gek dus als ze dan gaat hangen kun je met een pincet het halster uit d'r vleesie peuteren.. Bovendien doet dat superzeer als er teveel druk op komt dus dat is alleen maar sneu en niet de juiste manier om 't af te leren. Voor Xena lijkt het me een betere manier om gewoon een emmer water tegen d'r kont te gooien als ze gaat hangen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:45

Probeer gewoon een leren halster ofzo, dat breekt niet zo snel.
Of zo'n halster met elastiek van Kavalkade.
Vera heeft 'm ook geloof ik.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:47

ik heb geen halster met elastiek... ik heb wel een touwhalster... Lachen

ik heb ook een halster van de paardendrogist, voor de gevoelige huid... maar denk niet dat dat sterk genoeg is om een hangende Xena te houden Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb nog een bling bling-halster over... dat leg ik wel bij je box neer vanavond Gaab Lachen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:48

Is dat dan niet zo'n kavalastic halster die blauwe?

Zoi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:29

Oh gaat ze hangen, ik snapte er al niks van.....
Tja als ze dat om niks doet, dan word je daar indd gek van.

Oplossing: los leren staan Haha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:42

Hahaha! Dat is denk ik geen optie, gezien ze nogal snel schrikt.
Het blijven vluchtdieren Tong uitsteken Scheelt wel halsters als ze op de groeneweg ineens een auto tegenkomt Lips are sealed
Geen strak plan dus Nagelbijten / Gniffelen

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:46

Nou een leren halster doet ook niet altijd zijn werk hoor. dan moet je er wel een nemen die echt van dik leer is, dat werkt wel, want valko deed het ook weleens regelmatig.....

Ik ga starkies een klein buitenritje maken.... lekker ff uitwaaien op het weggetje, hihihihi

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:49

Leuk verslag Veer over de Lama's, balen dat je zoveel extra reistijd had en vandaag weer hebt... Gelukkig ken je NS goed en had je veel extra ingeplant Haha!

Stoute Xena, misschien dat je van wat dikke boottouw een halster kunt knopen om het hangen af te leren? Een gewoon touwhalster is wel erg scherp wat Lies al zei Lachen
Los leren staan zou ik ook proberen, maar met paarden die steeds door de stal langs je paard heen moeten is dat behoorlijk lastig.

Ik heb gisteren weer een Endurance wedstrijd gehad en het was echt geweldig! We waren om ongeveer kwart voor 11 in Zelhem. Snel ons aanmelden bij het secretariaat, VET kaart en hesje met ons deelnemer-nummer erop gekregen. Even naar de WC en dan gelijk maar naar de voorbespreking, die was om 11 uur en dat scheelde ons heen en weer lopen aangezien we nog maar een minuut of 5 hadden.

Toen de paarden uitgeladen en in de paddock gezet. Alle spullen en voornamelijk flessen met water overgeladen naar de groomauto. Paarden nog wat te drinken aangeboden en op naar de voorkeuring.

Levi had een hartslag van 44, wat ik wel verwachte met die warmte. (vorige keer was het een graad of 15 en had hij een hartslag van 36 op de voorkeuring)
Wystan, de Fjord van Marjolein mijn rijmaatje had een hartslag van 48. Daar maakten we ons wel een klein beetje zorgen om, want we moesten nog 30 kilometer rijden...

Verder was alles goed, turgor, darmgeluiden, slijmvliezen, geen gevoelige spieren of iets en het voordraven ging ook goed. We konden dus van start Haha!

Starttijd aangevraagd en dat was 20 minuten later al dus hup snel weer terug naar de trailer. Nog een laatste keer overleggen met de grooms, opzadelen en beginnen met de rit!

Het parcours was erg goed uitgezet met de lintjes, dit keer zijn wij niet eens verdwaald Haha! Tong uitsteken

Onderweg kwamen we van alles tegen, zoals 3 ezeltjes die doodeng waren volgens Levi en Wystan! Een groepje kinderen die indiaantje aan het spelen waren ofzo in het bos (Ze waren in elk geval gesminkt met strepen op het gezicht)... Daar schrokken de paarden ook nog erg van, want toen wij een eindje voorbij waren begonnen ze te krijsen en ging Levi er in volle galop vandoor *oeps*

Ik dacht alleen maar "Niet mijn beugels verliezen, niet bokken" Clown Gelukkig kon ik hem aan het eind van het pad terugnemen en gingen we weer verder in een normale draf Haha!

Na 6 kilomter was het eerste groompunt. De paarden wilden nog niet drinken wat niet zo erg was, want we waren nog geen half uur onderweg. Wel een flinke plens water over zijn hals heen. De grooms gedag gezegd en verder met de rit. Op 10 kilometer was weer een groompunt, daar hetzelfde, al nam Levi nu wel een paar slokken water.

Het volgende groompunt was nu pas bij de P/A (een tussentijdse hartslagcontrole, de hartslag moet 60 of lager zijn, anders moet je 10 minuten wachten. De rijtijd loopt dan door dus gaat je gemiddelde snelheid in het parcours heel hard omlaag. Is na 10 minuten de hartslag nog niet genoeg gedaald dan mag je niet verder met de rit en word je dus afgekeurd)

De P/A zat op 18,5 kilometer in het parcours. Levi ging vlak daarvoor nog even plassen, waar ik erg blij mee was, want ik voelde dat hij moest, maar het liefst doet hij het op een stuk gras. Dus toen we een vlak stukje gras in de berm zagen stuurde ik hem daarheen en meneer ging plassen Haha!
Dat scheelt in de hoogte van de hartslag. Als paarden eigenlijk nodig moeten plassen is de hartslag hoger...

Bij de P/A na 2 minuutjes koelen en water proberen te laten drinken, aangeboden en Levi had een hartslag van 48, super dus!
Wystan had een hartslag van 58 ook nog goed gelukkig dus we konden weer verder!

Een paar kilometer verder kwamen nog iets engs tegen, een kar die langs het ruiterpad stond (er wel half op) met allerlei troep erop, gekleurde zakken e.d.
Levi stond vanuit draf ineens stil, Wystan ging voorop er wel langs dus ik stuurde Levi erachter aan... Ging goed totdat we er volledig naast reden, toen dook Levi ineens heel hard opzij en draafde heel hard de berm in langs een bomenrij (en het engste, een sloot Nagelbijten / Gniffelen ) Ik was mijn beugels ondertussen kwijtgeraakt en lag op zijn hals. Ik hoorde Marjolein nog heel hard roepen "blijf zitten, achterover, zitten!" en ik kon net met mijn handen op het zadel mezelf omhoog duwen en zo weer rechtop gaan zitten en Levi die ondertussen was gaan galoperen weer terugnemen. Pff kantje boord zeg maar Knipoog

Een tijd later waren we weer bij een groompunt, dat was de laatste tot aan de finish. Levi had nu wel dorst en nadat hij gedronken had en met appels verwend was kreeg hij nog een plens water over zich heen. Ik kreeg nog een volle bidon met water, want mijn voorraadje was ondertussen op Lachen

Op ongeveer 1 km voor de finish moesten we voorbij een tractor die aan het maaien was, we konden niet uitwijkergens heen en hij kwam recht op ons af. Dat was minder, want tja zoals ik al verwachtte spoot Levi der in galop voorbij, maar gelukkig na een aantal meter kreeg ik hem weer terug in stap. Wystan volgde wat kalmer Haha!

Bij de finish aangekomen had Levi een hartslag van 52 Haha! en nu Wystan nog... Spannend, zou ze het redden zonder straftijd?
Ja hij had een hartslag van precies 60 dus geen straftijd en helemaal goed uitgereden Go jij! Go jij!

Snel naar de trailer terug. Paarden afgezadeld, kijken of ze wilden drinken. Daarna weer goed gekoeld met een emmer water + spons. Al dat zweet eraf gehaald.

Na een half uur op naar de nakeuring.

Daar word weer alles gecheckt net als op de voorkeuring. Gelukkig was alles bij Wystan en Levi goed en de veearts zei tegen mij dat Levi zo nog wel een rondje kon Haha! Altijd leuk om te horen!
Levi's hartslag was gedaald tot 40, echt superblij was ik daarmee!
Wystan's hartslag was 58, ook goed volbracht dus Lachen

Terug naar de trailer, de paarden nog even in de paddock gezet en het hesje gaan inleveren bij het secretariaat. Kregen we nog een zakje muslie mee en een drinkbeker met de datum en wedstrijdnaam van gisteren Lachen

Ondertussen waren alle spullen al in de auto, de paarden weer op de trailer en konden we naar huis.

Uiteindelijk bleek ik 15e geworden te zijn met een snelheid van 10,7 km per uur Haha!
Hebben we sneller gereden dan ik dacht (ik dacht ongeveer 10,2)

Marjolein is als 32ste ge-eindigd uiteraard met dezelfde snelheid als van Levi en mij.

Ik ben nog nooit zo hoog geplaatst geweest dus ik zit met een big smile op mijn smoel Haha!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:50

ow ja en valko gaat as dinsdag op cytek ijzers ( alleen voor ) we gaan kijken of het been probleem daarmee een beetje nog opgelost kan worden??
Ben benieuwd hoor er zowel goeie als minder goeie dingen over, maar het is het proberen waard. Hij hoeft er namelijk maar een half jaar op te lopen en daarna kan hij gewoon weer op zijn blote voeten.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:27

Maar het zit toch in zijn achterbeen?
Dan denk ik niet dat je het oplost door hem voor op ijzers te zetten.
Zou 'm dan gewoon rondom zetten.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:30

Goed hoor Ien!!
Nu ik hier zo lekker in het bos kan rijden ga ik toch ook steeds meer denken of ik niet endurance zou gaan rijden, hahaha! Kan hier zát trainen in ieder geval, met al die bossen en heidevelden en zandverstuivingen. Misschien dat ik binnekort toch eens kijk of ik ergens in de buurt een kennismakingsrit kan rijden. Misschien wil Michelle dan ook gelijk wel mee. dat zal een KM of 20-25 zijn?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:39

Uprica schreef:
Nou een leren halster doet ook niet altijd zijn werk hoor. dan moet je er wel een nemen die echt van dik leer is, dat werkt wel, want valko deed het ook weleens regelmatig.....

Ik ga starkies een klein buitenritje maken.... lekker ff uitwaaien op het weggetje, hihihihi

Maar leer snijd in ieder geval niet. Als ze gaat hangen met zo'n nylon dingetje (omdat die goedkoop zijn zodat je een flinke voorraad kunt inslaan) of, nog erger, een touwhalster ben je verder van huis hoor. Dat wil je echt niet meemaken. Op websites waar je touwhalsters kunt bestellen word niet voor niets met dikke koeienletters afgeraden om ze ermee vast te zetten. Het snijd gewoon haar hoofd in partjes, en ik denk niet dat iemand daarop zit te wachten. Feit is dan wel dat ze het afleert, maar helaas wel op een beetje een verkeerde manier.

Ik zou me een heel hoop kosten besparen (geld voor halsters en voor veeartsen indien ze met een touwhalster word vastgezet) en gewoon een simpele emmer water pakken en tegen d'r kont aan smijten. Xena kennende is ze daar echt wel een tijd van onder de indruk.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:42

Trouwens, je hebt ook nog kans dat ze, als dat touwhalster 1x erg veel pijn gedaan heeft, helemaal geen halster meer om wil, omdat ze een link legt tussen halster en pijn. Ik vind touwhalsters hartstikke handig voor diverse doeleinden, maar in geen enkel geval om een paard mee vast te zetten. Nog geen seconde. Dat is net zoals als dat je een paard niet vastzet aan het bit, of aan een hangstenketting die onder de kin door zit.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:09

Zo effe je hart gelucht liesje Tong uitsteken Maar je heb wel gelijk Sigaar

Hoop dat ik wat terug hoor van de makro , heb gesoliciteert Haha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:14

Ben niet boos hoor, ik wil alleen liever ongelukken met m'n pleegkind voorkomen Knipoog

xenalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:31

Liesje89 schreef:
Probeer gewoon een leren halster ofzo, dat breekt niet zo snel.
Of zo'n halster met elastiek van Kavalkade.
Vera heeft 'm ook geloof ik.

al geprobeert pleegmams en emmer waters bezems stokken en noem maar op t was t dikke touw halster van theo en heb haar daarna goed na gekeken
en ze had niets ja uit eindelijk t respect om t niet meer te doen Knipoog