Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:45

Zijn er nog nieuwtjes over Odaymie?

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:12

nee geen nieuws over haar voor zover ik weet

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:25

Zo ik heb al gereden, het ging matig. Hij was er tussenuit gepiept met longeren, gelukkig liep het goed af.
Blijft toch eng zo'n lange lijn die rondom je paard zwiept.
In de proef was hij dus wel warm niet buiging was niet echt te vinden.
Leentje en Sanne, bedankt zowel het paard als het tuig zag er super uit.
Ben wel verwend voor deze wedstrijd. Paard gevlochten, spullen netjes gepoets, nog even en ik wil niet anders..........

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:23

Mijn wedstrijd ging met monty niet zo voorbeeldig volgens de jury.. zelf vond ik het nog wel meevallen behalve dat hij niet echt aan het been was.. Met Passoa ging het super.. paar foutjes die we voor morgen kunnen verbeteren.. zelfs al haar gangen een 6 en de stap zelfs een 7!!!! wie had dat 4 maanden terug kunnen denken.. toen die nog als een shetlandpony liep Haha!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:24

Gisteravond samen met djoontje even gaan kijken bij de wedstrijden, er zaten zo nu en dan wel leuke paarden tussen. Het was in ieder geval leuk om naar te kijken. Vandaag was het zelf weer tijd om op te stappen na vorige week zaterdag zonder te hebben moeten gedaan. Vandaag eerst even gelongeerd om de meeste frisheid eruit te halen en daarna de les in. Omdat er een hond zo leuk was om tussen de bakrand bij de spiegel te gaan lopen begon de les alweer met ren en vliegwerk, gelukkig niet zo heel heftig dus dat viel allemaal weer mee. NL liet zich over het algemeen lekker rijden, maar op sommige stukken was ze behoorlijk tegen de hand. Kreeg op den duur ook enorme rugpijn, ben toen even gaan stappen, waarop de rugpijn nog veel erger werd en ik misselijk werd en vlekken ging zien. Ben toch maar verder gegaan met rijden en hierdoor vergat ik de pijn even en was het redelijk te houden. Na het rijden even rustig aan gedaan en toen ging het wel weer, maar hoop dat ik volgende week niet zoveel last van mijn rug heb.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:46

Jakkie Sjaslique ik zou toch oppassen met je rug. Misselijk worden en vlekken zien is toch wel een teken dat er iets niet goed zit.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:02

Ik ken het.. maar dan moet je juist slim zijn en af stappen.. want dadelijk ga je door(wat ik dus ook zou doen) en dan lig je straks ineens naast je paard.. Wel na je lichaam luisteren Knipoog
Straks weer wedstrijd met Passoatje.. toenstraks al lekker gelongeerd aan het halster, dus ze zal hopelijk wel weer lief zijn vanavond Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:54

Succes iedereen en mss tot morgen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 01:12

Het ging goed met Passoa.. en H zei dat ze trots op me was dus mijn dag was goed Haha! alleen de jury vond het wat minder en zette me op 168 -2(verkeerd voorlezen) en 169 en twee keer 12e van de 21. Toch niet slecht vond ik zo voor Pasje haar 2e keer.. er waren 41 starts en 8 winst dus was best wel streng vond ikzelf.. Maar ik ben tevrede en daar gaat het om Haha!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:42

Gisteren weer op Pacootje gereden. Was weer even geleden en dat was ook goed te merken aan hem. Hij had niet door wie ik was en liet duidelijk merken dat hij totaal geen zin had. Altijd rot om hem dan even op zijn plaats te moeten zetten. Maarja daarna liep hij wel erg lekker. Zelfs nieuwe doorbraak gehad in galop: meneer ontspande netjes en bleef voor het eerst helemaal goed in balans. Hierdoor had ik een heerlijk actief ontspannend briesend paardje onder me galloperen en dat zit gelijk heel anders Pling . Helemaal trots op hem Go jij! Go jij! en na een paar rondjes gestopt en hem zeer uitvoerig beloond.
Na de stappauze was hij echter erg moe, en moest ik m juist wat meer bij elkaar pakken en flink achter zijn veter aanzitten. Maar na flink wat onenigheid berustte hij er ook maar in dat meewerken veel meer voordelen opleverde dan verzet Haha! .

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:12

zo het laatste weekend voorbij.. Gister van half 5 tot 12 op t secretariaat en vandaag van 1 tot tien, dus dat is weer genoeg voor voorlopig (1 en 2 maart pas weer)

Gister Olly gelongeerd en hij is nog niet goed.. Nu lijk ik weer meer te zien als vorige week (maar logisch dat ie fris was na 7 dagen stappen) FF afwachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 00:46

Dan moet ik jou nog gezien hebben Joyce, ik reed nl mee in Z2 en beide proeven prijs (2de en 1ste). Waren wel erg leuke prijzen!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:55

Ik heb ook de prijsuitreiking gedaan, dus dan moet je me wel gezien hebben haha.. Ja met indoor zijn er altijd extra prijzen zeg maar

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:08

Hey die amarie, die rijd gewoon een winstpunt, kei goed.
Die prijzen met indoor zijn super ( ha ha )

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:29

Ik had weer mazzel hoor Deb.
Jij hebt het toch ook goed gedaan vrijdagavond. Jammer dat je zondag gemist hebt.
Op naar begin maart maar weer.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:54

Vanaf vrijdag gaat Joyce aan t ponyrijden Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:58

pas maar op van een pony val je niet hoog maar wel snel.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:01

Haha nou we gaan niet zo beginnen he Tong uitsteken T zal wennen zijn..Olympus zet nooit geen pas verkeerd en Silvano kan wel eens gek doen ja

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:16

Doe toch maar voorzichtig.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:33

Vanavond Miami gereden, en me kastje eens opgeruimd....
Wat een troep komt daar uit, dode muizen, zelfs half-opgegeten muizen Misselijk
Bahbah, nu is het weer allemaal schoon (gelukkig) én alle vermiste spullen zijn weer terug. Clown

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:19

heej dat is een nieuwe naam voor mij Miami. Wie is dat dan. Bahbah echt smerig half opgegeten muizen. Vind Billy denk ik wel lekker hahah Haha!

Ik las eerder ook iets over Odaymie. Wat is daar dan mee?

Donderdag weer lekker rijden. Kan bijna niet wachten.......

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:21

Phoebesp schreef:
heej dat is een nieuwe naam voor mij Miami. Wie is dat dan. Bahbah echt smerig half opgegeten muizen. Vind Billy denk ik wel lekker hahah Haha!

Haha geen nieuw paard hoor, nieuwe naam voor Mirthe Vork , paard van P.
Ja die muizen van tegenwoordig.....
Hebben jullie misschien ook last van ofniet, buurvrouw ?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:22

Volgens mij ben ik de buurvrouw over heb je het over een ander kastje.
Ik heb bijna alles in dozen zitten en ik strooi gif, hopen gif. Nou is muizen nog tot daar aan toe maar ratten en die zitten er ook hoor. Zag er vorige week eentje in de kleine binnenbak (hoog bovenin) en eentje bij de manegepaarden. Ik kan je zeggen daar wordt ik niet blij van.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:25

Amarie schreef:
Volgens mij ben ik de buurvrouw over heb je het over een ander kastje.
Ik heb bijna alles in dozen zitten en ik strooi gif, hopen gif. Nou is muizen nog tot daar aan toe maar ratten en die zitten er ook hoor. Zag er vorige week eentje in de kleine binnenbak (hoog bovenin) en eentje bij de manegepaarden. Ik kan je zeggen daar wordt ik niet blij van.

Jaa ik bedoelde jou als buurvrouw haha!
Ja ratten zijn nog erger pffff.. Scheve mond

Ik heb trouwens niks meer gehoord over de carnavalskur gehoord die misschien werd gehouden, weet iemand daar wat van?
Want rowan & ik hadden al helemaal een muziekje gemixt enzo Blond

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:59

Uhm gezien er nog niks op het bord staat over de carnavalskur zal deze wel niet doorgaan. Erg jammer, maar dan hopen we maar op pasen.