Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sabinee__ schreef:Naja, ik ben van mening - god, komt ze weer - , dat als je flink en goed gaat grondwerken
( en ook voor het rijden, dus niet zomaar opstappen ) dat je echt een heel eind al komt..
. Maar ik denk dat Azra in de omgang al vrij
! 
) Marjolein29 schreef:Naar mijn idee is een zweep dodelijk op zo'n moment. Dan gaat ze helemaal uit dr panty denk ik!
Je wil een correctie en geen angst. Vooruit blijven rijden is het enige wat je kunt doen en blijven zitten natuurlijk.
Zolang je blijft zitten en haar niet teveel ruimte geeft gaat ze door krijgen dat ze niet kan winnen.
Vind dat je wel super blijft zitten Melissa!!
Met Lies erbij moet het goed komen, niet de moet opgeven want sjeezus als dit goed komt heb je een ster onder je kont!
Groetjes Marjolein.
Marjolein29 schreef:Naar mijn idee is een zweep dodelijk op zo'n moment. Dan gaat ze helemaal uit dr panty denk ik!
Je wil een correctie en geen angst. Vooruit blijven rijden is het enige wat je kunt doen en blijven zitten natuurlijk.
Zolang je blijft zitten en haar niet teveel ruimte geeft gaat ze door krijgen dat ze niet kan winnen.
Vind dat je wel super blijft zitten Melissa!!
Met Lies erbij moet het goed komen, niet de moet opgeven want sjeezus als dit goed komt heb je een ster onder je kont!
Groetjes Marjolein.
Kirsten_S schreef:Sabinee__ schreef:Naja, ik ben van mening - god, komt ze weer - , dat als je flink en goed gaat grondwerken
( en ook voor het rijden, dus niet zomaar opstappen ) dat je echt een heel eind al komt..
Oh dat denk ik ook wel , sinds ringo ben ik daar ook wat meer over gaan nadenken
en heb ik al wat theoriën bedacht. Maar ik denk dat Azra in de omgang al vrij
dominant is en daarom snel der eigen plannetje trekt, klopt dat melis?
Bij ringo is dat wel zo, hij heb door omstandigheden slechte gewoontes ontwikkeld
waardoor die misbruik maakt van zijn eigen kracht en denkt de baas over je
te kunnen spelen. Dat in combinatie dat die onzeker is, krijg je al snel een paard die
geen respect voor je heeft en je niet vertrouwt in situaties waar hij dingen eng
vindt.
Je hebt je eigen uitspraak al gemaakt voordat anderen zijn gehoord!
Kirsten_S schreef:Oh dat denk ik ook wel , sinds ringo ben ik daar ook wat meer over gaan nadenken
dominant is en daarom snel der eigen plannetje trekt, klopt dat melis? Bij ringo is dat wel zo, hij heb door omstandigheden slechte gewoontes ontwikkeld
te kunnen spelen. Dat in combinatie dat die onzeker is, krijg je al snel een paard die
geen respect voor je heeft en je niet vertrouwt in situaties waar hij dingen eng
vindt.
Sabinee__ schreef:Juuuuuuist met dominantie moet je gaan grondwerken! Juist dan!
Met grondwerken krijg je wederzijds respect en kan je juuuuuist werken aan een juiste dominantieverhouding!
Hoezo heb ik al een eigen uitspraak zonder anderen gehoord te hebben?
Annie_ schreef:Terwijl ze naar paarden niet dominant is naar mijn idee,
ik kon er niet met ven en kieg in de paddock zetten om dat ik bang was dat ze getrapt zou worden want ze jaagde er heel erg op. Ook als ze alleen met ven ging of alleen met kieg.
En ze kon met jas in een paddock en daa rkan je als paard alleen veilig instaan als je een beetje onderdaanig bent

Sabinee__ schreef:Annie_ schreef:Terwijl ze naar paarden niet dominant is naar mijn idee,
ik kon er niet met ven en kieg in de paddock zetten om dat ik bang was dat ze getrapt zou worden want ze jaagde er heel erg op. Ook als ze alleen met ven ging of alleen met kieg.
En ze kon met jas in een paddock en daa rkan je als paard alleen veilig instaan als je een beetje onderdaanig bent
No offense, maar dan geeft Melis dus juist een houding af waaraan Azra denkt dat zij dominanter is ..
Probleem ligt dan niet bij Az, maar bij Melis ..
Echt no offense, en weet ook niet of het zo is!
Astor schreef:Kirsten_S schreef:Oh dat denk ik ook wel , sinds ringo ben ik daar ook wat meer over gaan nadenken
dominant is en daarom snel der eigen plannetje trekt, klopt dat melis? Bij ringo is dat wel zo, hij heb door omstandigheden slechte gewoontes ontwikkeld
vindt.
Dat klopt inderdaad! In de omgang blijft Azra net zo lang met iets doorgaan dat ze wilt.
En dat kan ik haar straffen of slaan wat ik wil maar ze blijft het doen en kijkt ze je aan van ik doe toch lekker waar ik zelf zin in heb.
Het is niet dat ze schrikt als je haar een tik geeft ofzo. Ze reageert er helemaal niet op als je met haar bezig bent op stal ofzo.
Astor schreef:Ik denk dat het meer is dat weingi mensen uit dit topic er ervaring mee hebben of er daadwerkelijk mee bezig zijn.
Ik wil me er zeker meer in gaan verdiepen, hoe dat nou zit. En helemaal als het kan helpen zodat het beter gaat tussen mij en Az.
Kirsten_S schreef:Astor schreef:Ik denk dat het meer is dat weingi mensen uit dit topic er ervaring mee hebben of er daadwerkelijk mee bezig zijn.
Ik wil me er zeker meer in gaan verdiepen, hoe dat nou zit. En helemaal als het kan helpen zodat het beter gaat tussen mij en Az.
Gelukkig heb ik nu een boekje van Noor waar ik een beetje de beginselen kan lezen![]()
Best interessant, maar ontiegelijk moeilijk als het paard ineens iets doet waar over in
het boekje niet staat