Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:11

:wave: hoi Milou, ik ken jou ook vanuit het hardloperstopic. Ik ben hier niet veel meer te vinden, rijd niet meer bij Smit, maar voor een buitenritje ben ik wel weer een keer in. Paard maakt me totaal niet uit, ik vind alle paarden lief :) Alleen op Manda hoef ik ook niet zo nodig meer naar buiten.

Ik ken de nieuwe paarden van Smit ook niet meer. Behalve Ari, is die er nog?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:17

antoinetje schreef:
Tsjimme is een ieniemienie vergeken bij de shires wasr we op gaan rijden!
Manda is nu heel braaf gaan ook onervaren ruiters op naar buiten. Met Fox gaat het goed, die is nog rustiger geworden en ook trekkers doen hem niet zo heel veel meer.
Ik zat mezelf te bedenken ik weet niet of Gijs het wel ziet zitten om met een stel mutsen te gaan rijden! Haha.

Bo is ook wel wat voor jou Es, is ook heel braaf en niet al te groot!

Ik kan nog wel proberen om mijn pa mee te slepen, nu kunnen we geen ruzie meer maken wie op bowie mag :o En dan heeft Gijs ook nog gezelschap van een man.

Bo is echt een hopeloos paard, Bo en ik zijn nooit vriendinnen geweest.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:18

Hoi Fenn! Wat grappig jou hier dan ook tegen te komen! en zit jij ook niet in het breitopic? Ben daar momenteel niet zo actief, omdat mijn breien een beetje op non-actief staat, maar lees daar nog wel altijd bij!
Arie is er nog wel ja (tenminste, ik weet niet hoe lang jij niet bij Smit bent geweest en of er eerder ook een Arie was, maar nu staat er wel een Arie ja, dus gok wel dat het dezelfde betreft!).

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:23

Ja, ik zit ook in het breitopic :j Heerlijk om rustig van te worden. Ben vandaag bezig om project sjaal echt op te laten schieten.

ik ben al twee jaar niet bij Smit geweest ben ik bang.. En daarvoor ook alweer een tijd niet. Ik heb wel de pony met wie Wendy ment nog een hele tijd bijgereden en daar het duin ook onveilig mee gemaakt. Fijn duin en Smit is ook wel een fijne manege.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 14:44

Hey Fenna leuk dat je ook weer een komt buurten! Hoe staat het met de studie? Als we helemaal willen bijpraten kunnen we beter aanvragen of we met zn alle een dagtocht mogen rijden :').

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:52

Dat trek ik niet hoor :')

Op Avalon heb ik ooit ook nog eens gereden. Volgens mij was dat de laatste keer bij Smit. Prima beestje. Mij maakt het allemaal niet zoveel uit, alleen voor Bo, Guus en Tsjimme ben ik niet zo te porren.

Wie is trouwens toch dat paard wat ontzettend op Paco lijkt?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:20

No way om een dagtocht te doen! Dat trek ik ook niet. Doe dan een dagtocht met een huifkar, dat is veel beter uit te houden.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:27

Ik vond 2 uurtjes vorige keer al aardig pittig :=

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:31

Ik weet dat ik ruim een uurtje uithoud op Mazzeltje, lekker in eigen tempo, maar dan de dag erna nog wel beetje spierpijn. Dan moeten die 2 uur ook wel lukken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:33

En een paar keer oefenen met 2uurs ritjes en dan een dagtocht? het is 2x 2,5u en tussendoor rustig en gezellig lunchen bij de Oase! (zeg ik, die donderdag dus voor de 6e keer op dagtocht gaat....oeps!)
Nee hoor, een 2uurs ritje lijkt me ook gezellig :D!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:39

Ik houd alles vol ;) Dat scheelt vast.

Milou, de zesde keer al. Toe maar, dat heb ik in mijn hele Smit carrière maar één keer gedaan. Was gelijk ook de enige keer dat ik er bij Smit buiten afdonderde. Oxana gaf een bokje :=

En Esther, het gaat goed hoor. :)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:43

Ik ben ook maar twee of drie keer op dagtocht geweest. Eentje op Koos. Een halfje op Bo die toen ook nog redelijk pittig was (haar eerste dagtocht), dus dat was echt geen prettige rit. Daar wilde ik terug niet op, dus toen heb ik met Aad geruild voor Prins. Dat was prima :)
Laatst bijgewerkt door Saskia89 op 16-09-12 15:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:43

fenn, ik kan er ook niets aan doen. vorig jaar was het ter voorbereiding op mijn ruitervakantie en afgelopen voorjaar ook. en nu wil ik die routine ook een beetje vasthouden van de hele dag rijden. bovendien vind ik de waterleidingduinen erg mooi. elke keer ziet het er wel weer anders uit!
oxana ken ik niet.

zou niet weten welk paard bedoeld wordt wat zo op paco lijkt, aangezien ik paco niet ken. misschien kan antoinette hier uitsluitsel over geven?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:53

Dit is Paco (was nog op de manege waar ik voor Smit gereden heb en waar Paco vandaan kwam):
Afbeelding
Afbeelding

Het is een zwarte E pony, geen aftekeningen, alleen had hij bij Smit korte manen, terwijl ik lang toch mooier vind.

Ik heb ooit een 1/2 dagtocht gereden, wat toen volgens mij al redelijk verkort werd naar een normale buitenrit omdat het weer zo slecht was, die heb ik toen nog op Lover gereden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:55

Is het paard wat je op Paco vind lijken ook niet zo groot? Dan gok ik dat het Tiësto is. Dat is het eerste wat in mij opkwam bij het zien van de eerste foto. Niet zo'n groot paardje of misschien grote pony zelfs en idd zwart?
Tiësto is sinds november in bezit van de manege. In het begin nogal onstuimig van wat ik begreep en is nu ook nog steeds lekker voorwaarts en kan er af en toe een onverwachts bokje uitgooien.....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:00

Tiësto, wat een hippe naam := Klinkt als een leuk paardje.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:03

hele hippe naam ja. heb wel gelachen dinsdag om hem. op het strand reed ie achter ushi en vond de galop te langzaam gaan, dus zet aan en wil er langs. ruiter had hem snel onder controle en toen is er maar besloten dat ie voor ushi mocht.....hahaha
voorlopig hou ik het denk ik bij mijn kleine-grote vriend, boef adje :D!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:06

Klinkt inderdaad wel leuk, ondeugend paardje!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:28

Adje leek me ook altijd wel een leukerd. Wel lekker voorwaarts, maar toch braaf.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:44

kooslover schreef:
Adje leek me ook altijd wel een leukerd. Wel lekker voorwaarts, maar toch braaf.

hij is ook een leukerd :D! kan alleen wel ondeugend zijn. heeft net als ushi een neiging om uit te breken naar links. heb hier alleen nog nooit iets van gemerkt....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:47

Ushi is wat langzamer, toch? :o

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:51

neehoor, ushi kan prima meekomen. dacht ik vorige keer ook toen ik last minute op ushi moest ipv op adje (stond al klaar in de bak om op te stijgen). in stap misschien iets harder werken op de bos en duinpaden (adje ook wel), maar in draf en galop komt ze prima mee. eerste galop op het strand bleef ze wat achter en dacht ik dat ze niet harder kon, tweede galop liep ze gewoon braaf mee naast upps. ze wordt soms ook wel eens voorop gezet voor het langs de weg lopen en dan zit er ook gewoon goed tempo in wat voor de grote paarden makkelijk te doen is, niet dat die ineens onwijs moeten inhouden....
net als adje trouwens heeft ushi ook de uitbraakneiging naar links....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:21

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:35

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:13

Hey wat zijn jullie ineens druk :-)
Nothing beats Arkootje! :-)