stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zirano

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:51

Ik zal even voor je in de rondte vragen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:23

Balen Natasha! Ik hoop dat je snel wat vind... Je mag hier wel op de bank slapen, als je acuut weg moet hoor!
Ik heb ook nog wel een bed, als ik de logeerkamer even uitmest! Haha!

Ohja, ik ben mijn halster en touw kwijt. de roze. (lichtroze, wit onderlegd halster, wel erg vies, Tong uitsteken met lichtroze touw) Ik hou het er maar op dat hij gister weggewaaid is, want hij hangt niet echt stevig achter mijn staldeur..
Laatst bijgewerkt door Dabo op 02-11-06 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:25

Hoi Ellen! Heb je een foto van je nieuwe uitrijdeken?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:30

Gieltje2002 schreef:
Hoi Ellen! Heb je een foto van je nieuwe uitrijdeken?
Jaaah, maar hij is dus nog niet klaar he:
Afbeelding
ene kant
Afbeelding
andere kant Knipoog
Ik heb hem vanavond gepast, en hij past perfect! Nu nog een donkerblauwe bies eromheen, Klittenband erop, en dan is hij klaar! Haha! Haha!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:39

Wauw, erg leuk! En zeker heel origineel! Jullie gaan zeker de blits maken!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:51

thnxx Esther! Tis wel apart en opvallend he? haha Nouja, als ik er op uitgekeken ben, maak ik gewoon weer een nieuwe, het is simpel te maken, en dan verkoop ik deze gewoon weer!
(volgens mij ben ik hem zo kwijt!)
Heb die camouflageuitrijdeken op marktplaats staan, en die ben ik ook al bijna kwijt (is bijna, maar nog net niet helemaal!) Haha! Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:13

Lollig ding Ellen! Ben benieuwd hoe t Bella staat.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:32

Hoor mnet dat die paarden in Friesland vannacht weer in t water moeten staan..... dit gaat niet goed aflopen vrees ik!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:48

ShirleyA schreef:
Lollig ding Ellen! Ben benieuwd hoe t Bella staat.
Flitsend, wedden? Haha!

Ja, die arme paarden he... Ik hoop echt dat dat water snel gaat zakken, zodat ze gered kunnen worden. Als de paaltjes weer boven water komen, en ze kunnen zien waar de wegen lopen, en het prikkeldraad, gaan ze toch met 'lok'paarden ernaar toe? Ik hoop dat dat morgen is!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:53

Ik zag de beelden op het journaal. Ze staan al ruim een dag hutje mutje op een 'eilandje'. Lijkt me echt niet goed voor hun hoeven en spieren. Die eigenaar moeten ze heel hard straffen en al die paarden in beslag nemen. Die verdienen een betere baas. Heel naar die beelden van die kadavers. Je zou je als eigenaar rot moeten schamen...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:58

Ohhh die kadavers.... echt een k lo te beeld was dat zeg! Ik denk niet dat al die 100 paarden vd landeigenaar zijn. Ik Frieslan staan veel paarden v anderen ook. Zo heeft Missie er ook 3/4 jaar gestaan. Veel mensen brengen hun jinge beesten er heen zodat ze gezond opkunnen groeien in n kudde.
Ik neem aan dat dat nu ook t geval is, want ik hoorde op t nieuws iets over de eigenaren vd paarden die aan wal stonden.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:25

Ik moet er toch niet aan denken... stel je voor dat je je paard daar tussen hebt lopen. Ik zou helemaal gek worden en ik denk die mensen daar van mij, want ik zou echt niet van de zijde van mijn paard wijken. Desnoods ga ik 24 uur in mijn bootje daar varen. Ik ga er niet teveel over nadenken. Straks ga ik er nog van dromen... Gelukkig staan onze kanjers hoog en droog bij Taams. Maar voor die andere paarden is het echt sneu. Ik ga duimen dat het morgen goed komt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:52

Dabo schreef:
thnxx Esther! Tis wel apart en opvallend he? haha Nouja, als ik er op uitgekeken ben, maak ik gewoon weer een nieuwe, het is simpel te maken, en dan verkoop ik deze gewoon weer!
(volgens mij ben ik hem zo kwijt!)
Heb die camouflageuitrijdeken op marktplaats staan, en die ben ik ook al bijna kwijt (is bijna, maar nog net niet helemaal!) Haha! Haha!

ja aan mij!!!!!! Haha! (als ie past uiteraard)

ik woon dus nog bij "moeders" thuis maar het contact tussen haar en mij is zeer k.u.t. sinds mijn vader is overleden en wordt eigenlijk alleen maar erger
ze had na 2 maanden al een nieuwe vriend die langzaam "naar binnen kruipt" en alles overneemt en haar brainwhast..
sinds een jaar is de situatie eigenlijk al onhoudbaar maar ik vond telkens nog de kracht om toe te geven en de lieve vrede te bewaren en het allemaal te slikken ivm mijn dak boven het hoofd..
2 x is de hel al goed losgebarsten maar nu dus weer...en zeker in dusdanige mate dat ik niks meer met ze te maken wil hebben en mijn moeder in mijn ogen wat dat betreft overleden is..
zwaar k.l.o.t.e. dus..

lief van je dabo maar aan een bank of logeerkamer heb ik helaas niks...gelukkig kan ik voorlopig wel bij mijn vriend slapen maar ik wil gewoon nog niet samen gaan wonen daar is het veels te vroeg voor..
ik zoek dus gewoon met spoed een eigen stekkie....
marktplaats ,woningbouw en derg heb ik uiteraard al geprobeert en nu wandel ik alle wegen (dus ook deze) af in de hoop te slagen...

het probleem rijst ook nog eens dat ik geen duizenden euro's bezit en ik alles op alles wil zetten om Wild Rose gewoon te behouden...(dan maar desnoods in een caravan met kliekjes als voer)

op zich is het financieel wel mogelijk hoor...als ik gewoon een leuk 2 kamer appartementje zou krijgen van de woningbouw met een huur van rond de 300,-...dan ben ik al een heel tevreden mens..(en ja er bestaan genoeg van die woningen alleen ben ik na 4 jaar inschrijving nog steeds niet aan de beurt) Huilen

sorry voor het lange gejammer....maar enigzins lucht het ook een beetje op

(maar niet bepaald gezellig Bloos )

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 23:56

die paarden kunnen ze straks alsnog afmaken Boos!
omdat die hoeven tezacht worden en ze straks zonder hoeven het water uit komen (als ze er nog uit komen) Verdrietig arme beesten ik wou dat we er iets aan konden doen Verdrietig
ik bedoel hier mee dat die hoeven los geweekt zijn van de benen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:14

Gaat dat zo snel dan al? Laten we hopen van niet... arme dieren, ik leef met ze mee!

Inderdaad K.lote, Natasha!! Echt zwaar ** voor je. Ik kan je helaas niet meer bieden dus dan die logeerkamer.. Ik weet ook niets, heb geen contacten verder. Ik wens je VEEL sterkte in elk geval! Ach gut
De uitrijdeken gaat Rose niet passen denk ik, want hij is Bella dus ook al te klein, en die is maar 1.57, dus Rose is nog wel een centimetertje of 10 groter denk ik! (dus ook minstens 10cm langer) Haha!

[edit] Even een linkje naar mijn [ITP] topic: Narbella, mijn Franse toppertje, toen en nu
[/edit] Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 00:22

ja dat gaat heel snel als je dan al 48uur ofzo in het water staat.
dat gaat weeken en dan krijg je kapote hoeven Verdrietig
hoop het natuurlijk niet voor die paarden

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 06:16

Goedemorgen dames en heren.
Het weer van vanmorgen.Het is minder koud dan gisteren en de regen is tot nu toe achter gebleven(gelukkig maar dan zakt het waterpijl voor die arme paardjes ook.Ze hopen dat het vandaag zover droog komt dat ze vanzelf naar een ander stuk kunnen lopen.
De Da komt regelmatig in zijn bootje langs om de paarden te bekijken en ze krijgen momenteel vers water en hooi.
Ik ga weer lekker met mijn koortskoppie mijn bed in.Bouwvakkers heb ik al gezien vanmorgen en hebben mij verder een kop hete thee gegeven en nu maar slapen.Mocht er iemand bij Taams Zirano vanmiddag los willen gooien alvast bedankt van de koortskip.
Brenda mail even de maat en ik bel je vanmiddag over de prijs.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:13

Goedemorgen weervrouwtje Haha!

Beterschap en succes vandaag!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:16

Wat een k*t situatie zeg Natasha Scheve mond Ik wou dat ik wat voor je kon betekenen maar ik zou het zelf ook niet weten helaas. Ik hou wel mijn oren voor je open!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:19

Ik hoorde vanochtend dat het idd om een landeigenaar gaat en om de eigenaar van de paarden en die zijn nu samen aan het bekvechten wie de schuldige is Scheve mond Die arme paarden. Ze gaan vandaag proberen ze te redden hoorde ik vanochtend op het nieuws.

Ik zou zelf ook 24 uur in mijn bootje rondvaren denk ik Esther, ze zouden dan idd gek van ons worden Haha! Ben ook erg blij dat onze paarden hoog en droog bij Taams staan!! Ik hoop zo dat ze de paarden in Friesland kunnen redden vandaag!

Flitsende deken Ellen Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:43

Ik weet niet hoe maar ik had mijn paarden er al weg gekregen! Ze staan niet in t water dus die hoeven zullen t wel redden al is t nooit erg goed. Maar eraf weken zal niet zo maar gebeuren want er is dag en nacht een da, en als t zo was dat die paarden t zoiezo niet zouden redden had ie allang iets gedaan.
Ilion heeft ook ooit n hele dag in t water gestaan omdat zijn stal lekage had: vaddaar dat hij snel rotstraal heeft. Ze gaan vandaag proberen de paarden op t veilge droge te krijgen. De paarden staan er wel erg lusteloos bij zag ik op tv....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:23

JOEPIIIIII de paarden in Friesland zijn gered!!!!!
http://www.telegraaf.nl/

MARRUM - De reddingsoperatie van de honderd paarden bij Marrum lijkt succesvol te verlopen. De beesten renden in rap tempo als gehele kudde naar de kant. Klokslag twee uur gingen de eerste paarden de zeedijk op. Een gestruikeld paard is achtergebleven en wordt geholpen.

Zes paarden liepen tot aan hun buik het water in, de zogenaamde lokpaarden. De tachtig tot honderd paarden op het eilandje werden hierdoor naar de vaste wal gelokt. Volgens omstanders was het een spectaculaire gebeurtenis. De paarden renden in gallop door het hoge water.

Ik denk, ach nee ik weet t zeker! Ik zou staan janken als ik er bij was geweest! Al die paarden in galop naar hun redding.....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:25

De paarden stonden al sinds de nacht van dinsdag op woensdag ingesloten, nadat een storm de kwelders bij de Waddenzee deed onderlopen. Zeker achttien paarden zijn verdronken.

Reddingsactie

Een eerdere reddingsactie werd afgeblazen, omdat het water dusdanig was gedaald, dat de pontons van het leger niet konden worden gebruikt. Het water is nu gedaald tot ongeveer zestig centimeter en is daardoor goed doorwaadbaar voor de dieren. Donderdag werd een tweede poging om de dieren te lokken afgebroken omdat de paarden in paniek zouden kunnen raken en dan alsnog verdrinken.

Volgens burgemeester Wil van den Berg was ook de eigenaar van de dieren aanwezig om te helpen. De burgervader zegt dat hij alle dieren in bezit heeft en dat hij ze niet voor anderen houdt, zoals hij eerder stelde.

Aangifte

De paarden hadden volgens onder meer de Partij voor de Dieren eerder in veiligheid gebracht moeten worden met het oog op de aangekondigde storm die het hoge water dinsdagnacht veroorzaakte. De partij heeft donderdag al aangifte gedaan.

Van den Berg wil nog niet ingaan op een eventuele schuldvraag. De politie heeft proces-verbaal opgemaakt. "Onderzoek zal moeten uitwijzen wie waarvoor verantwoordelijk is en of sprake is van nalatigheid", zegt hij. Volgens Van den Berg is wel geprobeerd de dieren tijdig in veiligheid te brengen, maar is dat niet gelukt vanwege het grote aantal.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:30

Nou de dief is niet opgerot naar zijn land hoor Boos!

Hoor van Daan dat zojuist de ruit van de auto van Carlijn is ingetikt en haar tas met inhoud is gestolen Lips are sealed

Het vermoeden is wel dat 1 van de werklui het geweest is want 1 van die werklui zijn auto stond op het erf en die was ook opeens weg. Het is rond half 2 gebeurd. Is dat schafttijd Verward Blijkbaar heeft er 1 een bijbaantje gevonden bij ons op stal Scheve mond

Het moet nou toch echt niet gekker worden zeg Stoom uit je oren Er moet nu toch echt aktie ondernomen worden tegen deze criminaliteit!!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 14:35

ja klopt anky van die tas
het was om 1uur schafttijd