Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:36

Wat is dat wakker? De bank slaapt zo lekker :Z Donderdagavond/nacht feestje gehad, gisteravond afscheid gehad van collega met gezellig uiteten, wat ook niet zo vroeg werd en vandaag vanaf half 7 tot half 5 gewerkt. Dus ben nu kapot. Vanavond maar op tijd bedje in duiken en hopen dat ik morgen weer beetje fris en wakker ben om Mazzel veilig over de weg te laten wandelen.

Welkom Danseresje, gezellige mensen mogen zich altijd aansluiten en lekker mee kletsen. Hoe was jullie buitenrit?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:04

Lekker mennen met Mazzel :-) klinkt alof je druk druk druk bent Wen.
Rit was heel erg leuk! Milou heeft of Adje gereden, de Hafdinges, zou ook wel wat voor jou zijn Wen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:14

Hmm misschien moet ik toch maar een keertje meegaan, moet ik wel adje proberen te reserveren bij gebruik aan bowie.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:17

Dan moet je wel een keer boeken as Milou niet meegaat!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:43

Horsefreak schreef:
...
Welkom Danseresje, gezellige mensen mogen zich altijd aansluiten en lekker mee kletsen. Hoe was jullie buitenrit?

Dank je wel! Of ik gezellig ben, dat laat ik Antoinette maar beantwoorden, haha :D!
Buitenrit was erg fijn. Wel wat druk aan ruiterverkeer, maar al met al lekker kunnen rijden. Adje is mijn kleine, grote vriend bij Smit en rij er de laatste tijd bijna standaard op. Heerlijk beest :D
Overigens daarna nog heerlijk over het strand gewandeld met Antoinette en een onstuimige Jock :D!

Horsefreak schreef:
Hmm misschien moet ik toch maar een keertje meegaan, moet ik wel adje proberen te reserveren bij gebruik aan bowie.
antoinetje schreef:
Dan moet je wel een keer boeken as Milou niet meegaat!

Ach, wil hem best afstaan hoor! Moet ik alleen even bedenken op wie ik dan wel wil :D! Jij nog ideeën?

Nou, zoals jullie ondertussen begrijpen uit de berichten van Antoinette, luister ik in het echte leven naar de naam Milou. Ben 28 en verpleegkundige van beroep. Ben woonachtig in Leiden en sinds 2 jaar weer aan het rijden. Als kind heb ik 3 jaar gereden en heb een onderbreking van 14 jaar gehad. Tijdens een vakantie in Zweden op een paard terecht gekomen en toen ben ik gaan rondkijken voor maneges. Helaas door afhankelijkheid van OV kon ik destijds nog niet naar Smit, maar ben ik in Hazerswoude-Rijndijk gaan rijden. Veel geleerd en na een half jaar mijn eerste buitenrit gereden, bij Smit. Als ik de kans had, ging ik er steeds weer heen voor een buitenritje en dagtochten, maar ja, dat stomme OV werkte nooit zo mee. in april een auto en na mijn tweede ruitervakantie in Frankrijk vond ik de bakrondjes toch wel erg saai. Ja, en toen was het 1+1=2 en ben ik overgestapt naar Smit, waar ik dus nu met veel plezier op boefje Adje rijd.
Verder loop ik hard. Morgen ga ik mijn laatste opbouwles doen van Start to Run en heb dan 30 lessen erover gedaan om 30min achtereen hard te lopen. Dit hardlopen ga ik doorzetten, want heb gemerkt dat ik hier mijn hoofd lekker mee kan vrij maken!
Mijn boktnaam is vanwege mijn andere grote passie: Dansen. Tot iets minder dan 2 jaar geleden zelf fanatiek klassiek gedanst, maar door een blessure hiermee gestopt, maar ben er nog wel veel mee bezig.

tot zover een kleine introductie. Weet niet of jullie nog meer willen weten. Vraag maar!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:59

Ragna vond ik ook fijn om te rijden. Ik weet niet of er nog meer kleine boefjes zijn. Ik wil eigenlijk gewoon type Bowie, klein soms heel lief, maar op zijn tijd ook clown vol met verassingen. Ik ken nu lang niet alle paardjes meer, alleen de oude garde nog.

En leuk Milou dat je je voorgesteld hebt. Ik heb nog wel vraag, heb je huisdieren?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:03

Ragna is er nog steeds en dan hebben we haflinger Ushi nog. Kan ook een boefje zijn. Bowie ken ik niet, behalve van heel af en toe in de stand naast Adje gezien te hebben.
Die 3 zijn echt de ponyclub zeg maar! Verder, klein soms heel lief maar op zijn tijd ook clown vol verrassingen....geen idee!

als antwoord op je vraag Horsefreak (sorry, weet je echte naam niet): heb geen huisdieren. Woon op een 1kamer-flat en met mijn wisseldiensten vind ik het eigenlijk toch wel een soort van zielig als ik weinig thuis ben.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:13

Mijn echte naam is Wendy en ik zou zeggen, neem kijkje in mijn profiel, mocht je meer willen weten, dan moet je het maar vragen.
En ik snap het wel ja. Ik woon doordeweeks op kamer in Utrecht, heb wel wat ruimte, maar niet echt de tijd voor dier. Gelukkig hebben we nog een huiskat en bij mijn ouders een lieve hond, waar ik ben als ik vrij ben.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:52

Hoi Milou, welkom in het topic. Leuk dat we toch nog eens nieuwe leden krijgen. Zo blijven we ook nog een beetje op de hoogte van de gebeurtenissen bij Smit. Rijd je elke week?

Ik kwam van de week de smitgroep weer tegen in het bos en toen liep er een hafje voorop dat ik niet herkende. Is er niet stiekem nog eentje bij gekomen? Adje liep midden in de rij, dus die was het niet en ik weet 100% zeker dat het Ushi niet was ;).

Binnenkort wil ik echt een keer mee hoor Antoinette :') Al vind ik eigenlijk dat Fenna er dan ook aan moet geloven. Vorige keer hebben we aan Aad beloofd dat we weer eens zouden komen :=

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:07

Horsefreak schreef:
Mijn echte naam is Wendy en ik zou zeggen, neem kijkje in mijn profiel, mocht je meer willen weten, dan moet je het maar vragen.
En ik snap het wel ja. Ik woon doordeweeks op kamer in Utrecht, heb wel wat ruimte, maar niet echt de tijd voor dier. Gelukkig hebben we nog een huiskat en bij mijn ouders een lieve hond, waar ik ben als ik vrij ben.

Leuk, je profiel Wendy! En wat een leuk paard, je verzorgpaard. Her en der een plukje witte vacht en manen, echt heel leuk!
Thuis bij mijn ouders hebben we wel twee poezenzusjes gehad. De laatste daarvan is nu iets meer dan een jaar geleden overleden.

kooslover schreef:
Hoi Milou, welkom in het topic. Leuk dat we toch nog eens nieuwe leden krijgen. Zo blijven we ook nog een beetje op de hoogte van de gebeurtenissen bij Smit. Rijd je elke week?

Ik kwam van de week de smitgroep weer tegen in het bos en toen liep er een hafje voorop dat ik niet herkende. Is er niet stiekem nog eentje bij gekomen? Adje liep midden in de rij, dus die was het niet en ik weet 100% zeker dat het Ushi niet was ;).

Binnenkort wil ik echt een keer mee hoor Antoinette :') Al vind ik eigenlijk dat Fenna er dan ook aan moet geloven. Vorige keer hebben we aan Aad beloofd dat we weer eens zouden komen :=

Hoi Saskia (heb in je profiel gespiekt! Wat een leuke hondjes heb jij!)! Ik rij elke week bij Smit. Nu nog buiten ipv de les. Ben heel benieuwd naar de lessen, want wat dat betreft ben ik eigenlijk blind overgestapt. Daarnaast nog wat extra buitenritjes en dagtochten en dan heb ik weer voldoende uurtjes in het zadel!
Ik weet niet welk hafje er dan voorop liep. Adje en ushi zijn de manege-hafjes en ik weet dat ushi wel voorop wordt gezet.....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:23

Kon me al bijna niet voorstellen dat er nog een pony bij gekomen was.

Van de winter kun je ook nog trouw je buitenritje blijven rijden, toch?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:44

Dan moeten we Fenna, Es en Wendy eigenlijk overhalen om mee te gaan. Als Gijs zijn ruitetbewijs dan heeft kunnen we mischien wel regelen dat we met een clubje wegkunnen op buitenrit (niet vechten om Adje he dames ;-))

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 11:46

Als ik nu met mn eigen paard mag meerijden :').

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:29

Haha, nou wil ushi of ragna ook wel hoor, als het maar klein en breed is ;) En dat zou wel gaaf zijn, kom op Gijs, halen dat ruiterbewijs, moet je makkelijk kunnen!
Ik weet niet hoe Mazzel het aan zou kunnen, die zou ik ook mee kunnen nemen in overleg met andere verzorgers. Vandaag heeft hij in ieder geval weer voor de kar gestaan en weer lekken Noordwijkerhout onveilig gemaakt, was een lekker ritje.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:35

Klinkt goed Wen!
Haha Es durf je niet op een manegepaard? ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 12:48

Na mijn laatste ervaring met Manda liever niet meer nee :'). Lag er bijna naast omdat ik de beugels op mijn maat had gedaan en zij nogal hobbelde en ik mn beugels kwijt raakte :P. Dus daarna maar over gegaan naar jockeyzit... En daarna op strand aan het poedersuiker want de rem deed het niet :'). Heb ik bij die van mij nooit last van.....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:58

Saskia, ik zal van de winter ook nog wel buitenritjes blijven maken ja. Maar nu gaan we tijdens de les nog naar buiten, erg lekker. alhoewel dat dinsdag één van de laatste keren zal zijn denk ik.
dat klinkt niet fijn esther, die ervaring op Manda......

Enne, Antoinette, Gijs gaat het nog druk krijgen op deze manier, haha ;)! (ik kan gewoon geen knipoog-smiley vinden in de lijst :? )

edit: na het posten doet ie het.....nou ja, typisch gevalletje van :o? ?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:12

Hahaha, gaat goed.

Ik offer mij trouwens heel vrijwillig op voor Manda :). En Es gewoon Tsjimme aanvragen, dat ging toch altijd goed?

Hoe is het met Fox?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 13:23

Als ik voorop mocht wel ja :'). Maar weet je wel niet hoe groot die is :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:31

Ja mag met een krukje opstappen O:)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:40

Tsjimme is een ieniemienie vergeken bij de shires wasr we op gaan rijden!
Manda is nu heel braaf gaan ook onervaren ruiters op naar buiten. Met Fox gaat het goed, die is nog rustiger geworden en ook trekkers doen hem niet zo heel veel meer.
Ik zat mezelf te bedenken ik weet niet of Gijs het wel ziet zitten om met een stel mutsen te gaan rijden! Haha.

Bo is ook wel wat voor jou Es, is ook heel braaf en niet al te groot!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 13:45

Bo vond ik altijd vreselijk, zat ook echt heeeeel beroerd :'). Ik ben echt zo blij met een pony die zo lekker zit!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:46

Haha ja ik ken het probleem, Major zat ook als een huis!
Ik denk dat Arko ook wel wat voor jou zou zijn die is ook heel braaf!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:53

Avalon is ook niet zo groot. Kan soms wat truukjes uithalen, maar als je hem gewoon vanaf het begin rijdt, is er niet zoveel aan de hand. Zit ook erg lekker vind ik persoonlijk.

en Antoinette, anders hebben we nog wel een andere voorruiter toch? je weet wel wie ik bedoel en denk dat die dat best kan handelen ;)!

Esther, Tsjimme is misschien wel groot, maar zit m.i. zo ongeveer als een koninklijke zetel......dan maakt die hoogte toch niet zoveel meer uit?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 13:58

Ik zat vroeger altijd op grote paarden, maar ben nu zo gewend aan mn pony van 1.54 :o. Lijkt me wel weer gaaf om een keer op een groot paard dat al bevestigd is te dressuren... Gewoon is om te voelen hoe dat ook alweer is :P.