KHNS instructie week 8 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ladyisabelle

Re: KHNS instructie week 8 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:42

Je basisentingen gewoon, Rhino en zo is niet nodig.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:23

Ik sta er niet op met de E, maar wel opgegeven dus kom er waarschijnlijk nog wel op.
Alleen ligt het dan wel een tijdje stil als ik aan het inrijden ben :P

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:47

Jaa :P
Maar het zijn ook echt weinig mensen die meedoen. Meestal zijn het er veel meer!

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:39

Ja, en hij zit ookal vol ;s.
Vond dat wel heeeel raar ::P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:34

xCarolaa schreef:
Alleen ligt het dan wel een tijdje stil als ik aan het inrijden ben :P

mag ik zeggen hoe ontzéttend irritant ik dergelijke opmerkingen vind :o . Je doet toch gewoon je best om alles zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen? In het Z zitten er bij sommige mensen maar 2 combinaties tussen en die zorgen ervoor dat de wedstrijd gewoon in 1 keer door kan gaan, heb even op de startlijst gekeken maar er zitten 8 + een keer verhogen tussen je beide pony's, dat is zeker een kwartier/20 minuten, dat red je toch zat met springen?

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:31

Kijk en daar kan ik niet tegen :P.
Mensen in de Z hebben toch wel vergevorderde pony's, die je zo even 10 minuutjes inrijd.
Ik heb jonge pony's, die ook de omgeving nog wel spannend vinden, dus dan kan ik toch niet van ze verwachten dat ze in 10minuutjes lekker lopen om het parcour in te gaan ??

Ik snap wel dat je het kan verwachten van de wat oudere pony's, of meer die er aan gewend zijn.
Maar van jonge dingen kun je inrijden in zo'n snelle tijd niet verwachten :).
Ik zou het zelf wel kunnen, maar ik denk niet alleen aan mezelf.
Anders had ik het wel gedaan hoor, maar ik neem me zusjes zadel ook mee dus de andere is al wel opgezadeld.
Maar het is wel jammer dat de gestresste als tweede moet :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:13

mijn verslagje van vandaag:

ik had vandaag les met Elvis, ik stapte naar de bak wil hij het paadje naar de bak niet in helemaal steigeren enzo die mafkees, heb nog een aantal pogingen gedaan om hem er heen te krijgen maar hij vondt het toch best wel eng, dus toen maar afgestapt en in de bak weer opgestapt. In het begin beetje dribbelig dus gelijk maar aan het werk gezet. Voorderest ging me les echt super goed, rijden gaat ook steeds beter en we kunnen steeds weer een stapje verder. Hij begint ook steeds losser te worden etc... Zal binnenkort wel aan me ma vragen of ze foto's of filmpjes wil maken. Waarschijnlijk mag ik volgende maand het terrein weer af dus dan wil ik gaan starten :)

Daarna nog met Herbie gesprongen, was voor hem volgens mij de eerste keer. Eerst losgereden, toen was hij wel een beetje stout, daarna over een cavelletie gesprongen, deed hij erg leuk en ging ook erg goed. daarna balkjes gedraafd en een kruisje gesprongen. ook nog een inuitje neergezet, sprong hij erg netjes, kruisjes stonden nog op een beste hoogte vond ik voor hem. (hij is natuurlijk niet zo groot).

Daarna gingen we met de stal voetje van de vloer speelde (wilde Lousje het jongetje van 4), en toen was er zo'n dekenkist, ben er 5x ofzo goed opgesprongen de keer daarna ging het natuurlijk mis, knalde keihard met mijn been tegen die dekenkist aan. toen nog niet zo'n last ervan en rende rustig verder :') kijk ik net naar mijn been, zit er echt zo'n open wond en helemaal bont en blauw :oo

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:20

Mooi dat het aan het eind toch goed ging :D.
&ook leuk dat hij het springen zo goed en snel oppakt :)!

Hihi, dat het mis ging is natuurlijk minder, vooral zo'n wond >.<

Mijn verslagje van gisteren (A);
Moest er dus vroeg uit, was me elastiekjes kwijt dus kon niet invlechten ..
Nja, maakt ook niet uit want het was springen :P.
Toen vroeg weg omdat me zusje L rijd en die eerst was, voor de B.

Er waren in totaal maar 50 starts ofzo in de Z, M, L & B.
Nja, ik moest klassiek eerst met de E, 3kwartier in gereden dus hij liep een super rondje :).
Niet te hard, netjes beetje rond in de bochten en op de lijnen.
Had helaas 1 balkje, omdat ik niet heeel netjes uitkwam maar ook niet te dicht ofzo, stond net wat te laag dat stijltje dus hij tikte 'm mee met z'n voorbenen.

Me pa had volgende al opgezadeld en gestapt, dus kon er zo op.
Had geluk dat overal ingebouwde barage was, want dat gaf toch genoeg tijd om lekker in te rijdn :D.
Was eerste met 51,5 stijl.

Tweede parcour was ik eerst met de vos, ging hardstikke netjes en was ook eerste.
Met de E ging het ook weer heel netjes, alleen me zusje had hem iets ingereden dus kon wel merken dat ie niet helemaal lekker liep.
Hij heeft namelijk wel een beetje handleiding, maar het viel me nog mee dat ie niet gek deed :D.
Had twee balkjes.

Vandaag ga ik oefen crossen :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:16

veel plezier! ik wil binnekort ook weer gaan crossen :)

mag volgende maand het terrein weer af :D en 13 mei ga ik waarschijnlijk voor het eerst starten met hem :) in het L1.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:30

Gefeliciteerd Carola!

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:39

Ik had gisteren ook springwedstrijd in Ermelo :)

Gefeliciteerd nog Carola!

Heb echt heerlijk gereden! Eerste parcours foutloos en een tweede prijs. Tweede parcours ging bijna nog beter met de galop, maar ik had helaas een balkje. Dus mocht ik niet de barrage rijden. Dat wilde ik wel graag om even te oefenen. Maar ja, ik heb er wel een heel fijn gevoel over :)

Vandaag heb ik heerlijk in het bos gereden. Nog even galopstukken getraind voor Markelo. Gaat helemaal goed komen. We hebben er zin in! :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:20

Mooi dat je les goed ging, Damelza!

Gefeliciteerd Carola en Henrike!

Ik had vandaag SGW Chaam:
Jetske_ schreef:
Wij hadden een rare dag. Met dressuur was Las -zacht uitgedrukt- wat vervelend. In mijn proef al helemaal: hij sprong de hele tijd weg, echt de héle tijd en toen schenen we ook nog verkeerd te rijden. De cross nog snel even gelopen en toen vol zenuwen naar de tent om te checken of we überhaubt wel zou mogen crossen (het zou me niks verbaasd hebben als ik <150 gehaald zou hebben ... ) MAAR we zijn flink gematst: 171 .. poeh :+ . We stonden dan wel laatste, wel mochten iig springen!
Springen ging heel simpel en foutloos. Voor het crossen was hij heel enthousiast. De eerste sprong ging heel enthousiast, een aantal hindernissen daarna was hij nog wat twijfelig, maar daarna kreeg hij de smaak te pakken. Resultaat: foutloos en 9 sec buiten de tijd! Nog een plaats of 4 omhoog geklommen in het klassement, maar door die lage dressuurscore niet erg hoog geëindigd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:20

Mooi dat jullie allebei wel fijn gereden hebben!

Heb 1 mei de eerste wedstrijd op gras dus besloten dat de smid dus weekje eerder komt. Heb in de komende 7 weken nu 5 wedstrijden en 2 crosstrainingen staan (en de komende 2 weekenden niets) dus word aanpakken voor dr :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:14

Henrike, fijn dat je wedstrijd goed ging :), jammer van het balkje en gefeliciteerd!

Jetske, jammer van de dressuur, wel fijn dat het verder goed ging!

ik ga 13 mei denk voor het eerst dressuur starten in het L1 :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:17

Leuk Damelza!

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:29

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:30

Hihi nieuw leven.

Afbeelding

De 3 rode waarschijnlijk mannetjes, en schildpad katje waarschijnlijk vrouwtje :D.
Nu lijkt ze nog zwart, maar ze word net als der moeder schildpad kleur ofzeu, vorige nestje was het ook zo :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:13

Carola, zag je topic van gister.
Zag dat daar andere beschermers werden aangeraden (3 in 1 zuigt vol met water). Heb goedkope crossbeschermers gevonden die voldoen voor de B&L. http://www.equimatch.nl/default.asp?clu ... ageid=228& voor de voorbenen en http://www.equimatch.nl/default.asp?clu ... ageid=228& voor de achterbenen. Vond het wel zo netjes om even aan je te melden, als de waterbak vrij vroeg is (of iig voor de bultjes in Markelo) dan vergt dat best wat energie als die beschermers zo vol zijn :+ .

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:34

Oke dankje ;d.
Maar ik denk dat ik ze niet mag kopen van me pa ;o, omdat deze ookal 60 euro waren en hij dat toch beetje duur vond :P

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:54

Iedereen gefeliciteerd met de punten en prijzen!!

Lieve poesjes Carola :)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:54

xCarolaa schreef:
Oke dankje ;d.
Maar ik denk dat ik ze niet mag kopen van me pa ;o, omdat deze ookal 60 euro waren en hij dat toch beetje duur vond :P

Heb je geen harde? Die kan je dan bijna nog beter omdoen :j

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:14

Ik cross met 3 in 1 beschermers, maar ik moet de crossbeschermers weer gaan introduceren .. Ze liggen hier nl al eeuwen in de kast. Voor in een SGW (B/L) kan het prima, zeker omdat je dan (meestal) maar één keer door een relatief klein waterbakje gaat en die zit meestal behoorlijk aan het einde. Op trainingen rij je meerdere keren erdoor, of blijf je er wat langer in staan. Dan merk je het meer. Alhoewel ik nooit echt het idee heb gehad dat ze zich helemaal vol zogen.
Er zijn trouwens ook veel mensen die met normale peesbeschermers crossen en heb zelfs eens iemand gezien die zonder crosste, dat laatste vind ik toch wel erg riskant :=
Ik zou iig íets om haar achterbenen doen, kan toch schelen, mocht ze wat aantikken.

Wat leuk, die kittens :+:

Ik heb net gereageerd op je foto's, ze zijn echt leuk :j !

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:18

Ik heb trouwens ook nog een paar voorbeschermers(speciale voor de cross, van NEW) te koop!

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:34

Nja, ik merkte dus ook nietecht dat ze vol zaten ..
En aan het einde van de rit met afzadelen waren ze alleen nog wat vochtig.
Met schoonmaken merkte ik wel dat er redelijk wat water in zat ;o.

Nja, ik moet maar even kijken hoe het gaat. Heb verder niet gemerkt dat ze er last van had.
Anders koop ik ze wel van me eigen geld (A)

Op het moment kan ik niet met achter rijden, want heb ze niet.
Ze waren er niet, alleen in paardenmaat maar dat gaat noooooit passen :P.
Dus moet ze nog aanschaffen als ik er uberhaupt mee doorga :p.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:34

ladyisabelle schreef:
Ik heb trouwens ook nog een paar voorbeschermers(speciale voor de cross, van NEW) te koop!

Hoe duur ongeveer :D ?