Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliefjuh

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:18

mm wil ik ook een keer met Olief doen.. lijkt me best spannend. Zet je 'm ook nog hier neer, Aniek?

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:58

Heee mensies! Ik wou jullie even een te lieve foto laten zien van de paardjes thuis! Haha!

Afbeelding

Liefs, Amber

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:29

Mooie foto Amber!
Neusje lijkt wel minder scheef... (of lijkt dat alleen zo?)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:33

Jee aniek..dat is nogal wat. Wel goed dat je het te weten gekomen bent! Je kan nu wel weer lekker gaan rijden enzo en straks komt het vast goed op je nieuwe stal! Ik ga zeker een keer met je mee he! Lachen

Urs vandaag weer gelongeerd, ze ging weer fijn Lachen

Maaik, wel spannend! En jammer dat het niet wat was geworden met dat 14 jarig meisje. Had je wel een goed gevoel bij dat meisje?

@ Amber, ik vind het echt een geweldig mooie foto!
Plaats je nog een topic ervan?! Van je fotoshoot, wil wel ff zien!
Die 2 zien er goed uit. Had je ook van Hermie gedaan?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 22:09

Heftig Aniek. Vind zulke mensen toch wel erg bijzonder.
Bij Tempo had ze 't ook helemaal goed alleen heeft de behandeling zelf weinig geholpen.. dat was minder.

Dat meisje had ik niet gezien Fioon, toen was ik thuis.
Die man vandaag sprong er wel leuk op maar hij vond haar niet goed genoeg, logisch als je hoorde wat hij achteraf zei: Dat hij een paard zoekt voor een beginnend ruiter die meteen in het 1,20 wil beginnen. Ja dat had ik van te voren kunnen zeggen dat dat niet ging lukken. Tem sprong verder wel netjes, kwam overal overheen (1,20) maar mag nog iets sterker in dr techniek maja dat komt wel.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:36

Oow.. oke, dat wist ik niet. Sorry had ook niet gekeken wanneer je het geplaatst had.
Nou ben benieuwd als er toch nog wat op het pad komt ! Lachen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 05:57

Ik hoop het..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 17:23

dood hier ofzo?

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:37

Zooo ik ben er ook weer eens. Gister weer gereden, ging de eerste 20 minuten erg lekker, tarzan was lekker voorwaarts en soepel dus ik was weer helemaal blij.. totdat we gingen galopperen en toen werd ie wel heel erg voorwaarts, zeg maar met 180 km/u door de bak heen Clown Hij had nog niet gelopen dus hij moest even zijn energie kwijt denk ik.. Alleen ik had net gegeten dus mijn maag trok het btje slecht en werd heeel erg misselijk na het galopje dus kon vrij weinig meer, maarja..

Ben er nu weer de komende tijd niet. Ga zaterdag, zondag of maandag op vakantie en tis nog niet helemaal zeker wanneer we terug komen dus heb maar tot de 14e afgezegd..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 19:53

Vervelend is dat he. Heb dat ook wel eens als ik meteen na het middag eten meteen wat paarden rijd.

Yohoooo Maaike moest een pirouette leren draaien.. Voelde me echt DOM. Scheve mond
Tis weer eens bevestigd: paardrijden is alles behalve simpel. Haha!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 05:06

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 12:10

Lekker poownie. Haha!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:28

Halloooo
Ik was gister naar Friesland vertrokken, maar nu al weer lekker thuis....
Ga zondag avond weer heen denk ik! (mn ouders zijn op vakantie en zitten daar in een huisje Lachen )

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:55

ik wil de reading wel neerzetten.. hij is best lang...

Hoi Aniek,

Hier de reading met Mellenie.

Mooie dame, veel uitstraling, pittig, maar wel een braaf karakter...

Zal ook niet zomaar iets doen qua gedrag om je te plagen of iets dergelijks, ga er altijd van uit dat er dan iets aan de hand is, angst of pijn...

Mellenie is een tikkeltje aan de onzekere kant, wat te maken kan hebben met een verleden, maar toch ook wel een stuk van haar karakter is, ze voelt heel goed aan en reageert ook best wel op haar ruiter. Probeer dus zelf die rust in haar te vinden.

Mellenie vind het toch erg leuk om te werken en doet stevig haar best voor je, soms lijkt ze bepaalde hulpen niet te begrijpen van je, waardoor er wat frustratie ontstaan tussen jullie beiden, Mellenie begrijpt niet wat je bedoelt, en jij begrijpt niet waarom Mellenie bepaalde dingen doet of niet doet.

Probeer niet boos op haar te worden, dit is namelijk in het verleden al te vaak gebeurd en het heeft haar gemaakt tot wat ze nu is. Soms reageert ze wat heftig, puur omdat ze gewoon niet weet hoe anders te reageren, probeer ook hier de rust in te vinden, hoe moeilijk dit ook is soms. Jij bent haar leider en zij moet je kunnen vertrouwen op alle gebied. Af en toe is die link er niet tussen jullie.

Waar je bij Mellenie op moet letten is dat je haar van voren niet te vast pakt, snap je wat ik bedoel? Niet te veel druk op de teugels uitoefenen en ook niet knijpen in de teugels, ze vind dit erg vervelend en misschien is ze zelfs wat vervelend met haar hoofd soms, maakt zich erg sterk op zulke momenten. Geef haar wat meer ruimte om te "ademen", het voelt voor Mellenie alsof ze geen adem krijgt. Dit is een stukje stress uit haar verleden met het rijden en probeer zelf ook eens op je ademhaling te letten als je rijdt, in en uitademen en niet je adem ophouden, het lijkt erop dat je dit wel eens doet, dus Mellenie ook.

Verder een paardje wat zeker niet voor iedereen geschikt is, er moet een klik zijn, en anders zet ze zich niet open voor konkakt, een beetje eigenwijs dus, maar dat mag wel, een beetje karakter is wel leuk, toch?

Verder laat ze me water zien... Is daar iets mee gebeurd misschien of heeft ze angst voor water??? Ze laat me ook een sloot zien, weet je iets van een ongelukje in een sloot???

Het springen vind Mellenie wat minder, ze heeft wat faalangst.... bang om te vallen of bang om niet uit te komen met haar passen, vandaar heel hard of juist niet... Jij moet haar ervan overtuigen dat ze het kan, probeer dus goed leiding te geven op dat gebied. Je lijkt er zelf ook wat angstig voor te zijn en is niet echt je hobby ook, zit er misschien ook een angst om te vallen bij je tijdens het springen?

Ook krijg ik bij Mellenie een zwakte door op haar pezen, ik weet niet of ze ooit een blessure heeft gehad aan haar pezen of een wond ofzo daar in de buurt? Hou dit zeker even in de gaten bij haar, het is een zwakke plek in haar lichaam.

Verder houdt ze wat makkelijk vast wat betreft haar spieren, dus heeft ze makkelijk spierpijn, wat erg lastig kan zijn voor haar, ook hier wordt Mellenie wat onzeker van en moet dit op een of andere manier uitten, meestal is dit bok of vluchtgedrag. Spierpijn die overbelast wordt gaat steken en zo voelt het ook bij Mellenie, waardoor ze schrikt en reageert... Probeer zoveel mogelijk ontspanning in haar te krijgen.

Verder een leuk paardje met best wel wat talenten in haar... doe je best voor haar en zij zal het voor jou ook doen. Ze vind je aardig en je bent goed voor haar, dit kan ze erg waarderen.

Haar verleden is wat rommelig geweest, met meerdere ruiters/ eigenaren waar ze geen klik mee had, ongeduldig waren met haar en vooral ook boos werden op haar, wat ze heel erg vond...

Er is nog een stukje onzekerheid wat Mellenie me doorgeeft en dit gaat over haarzelf.... ben je van plan haar weg te doen of iets anders in die geest? Het maakt haar erg verdrietig, ben je zelf ook wat emotioneel daaronder of is er iets anders aan de hand in je priveleven bijvoorbeeld waardoor je wat verdrietig bent???

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:42

Woow Aniek.. Ik had dit zelf niet op bokt gezet.. Ik weet niet. Er lijken namelijk prive dingen in te zitten zeg maar.
Ze kan het erg goed vertellen! Lachen

Kan je mij ff pm sturen, want ik wil ook nog x een reading laten doen en dan een goede, net als deze.. Lachen
Kan je dr dan ff wat meer over vertellen..?! Lachen

Vandaag gereden, kon maar halfuurtje trok t niet verder..
Volgens mij weet niemand wat er gebeurd is.. Mja maakt niet uit..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:37

Wat is er gebeurd dan?

Aniek, deze reading had je toch al een tijdje? Komt me bekend voor. Lachen

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:45

ja klopt Haha!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:06

Goeiemorgen!

Gister weer lekker gereden op Ko! Leuk paardje wel! En hij heeft nu een dressuurzadel dus dat zit wel even beter! Heb alleen wel spierpijn in mijn scheenbenen... (Denk dat dat komt door het in de verlichte zit staan bij het uitdraven....)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:07

Ben uitgegleden en 2,5 week lang dikke en pijnlijke enkel (was tegen dr rand geknald) en woensdag foto laten maken, niks gebroken. Dus het komt er op neer dat het of goed gekneusd is of dat er misschien een scheurtje in zit..
Nu is die ingetaped sinds woensdag en is ook niet echt een prettig gevoel, dus ga t er waars weer afhalen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:06

Pijnlijk Fiona..
Leuk Maaike, piroutte draaien, op zulke paarden voelt dat echt gaaf aan denk ik.

Ik heb nog wat te vertellen voor de mensen die het intresseert:
Nou, Patrick en ik hadden besloten dat we toch heel graag een 2e hond wilde.
Na wat getwijfel wilde we of een syberische husky, of weer zo'n soort kruising als Dizo (dus een labrador met een poolhond).
Dus laatste tijd wat op internet rondgekeken, kwamen we vandaag een leuk nestje tegen, Patrick gebeld, wat dingen gevraagd, en een afspraak voor morgen gemaakt.
Toen ging ik naar boven om naar de ouders van Patrick een foto van het nestje te sturen, en zag dat we een nieuwe mail hadden van de mensen van Raya, Dizo's zusje. En mijn mond viel echt open, ik riep gelijk Patrick.
Heel verhaal, maar t komt erop neer dat ze Raya weg moeten doen wegens omstandigheden (ga ik liever niet op in). Of we mensen wisten waar ze heen kon. Dus Patrick en ik dachten gelijk, dit is zo bedoeld, dat kan niet anders!!!
Dus na wat geregel, ze moet ook nog gesteriliseerd worden enzo, maar dan komt ze bij ons wonen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben zo blij, Dizo's zusje, is het niet gaaf?
Ze heeft wel enigszins een heropvoedcursus nodig, maar komt helemaal goed!!

En dit topic:
[HAW] Engels volbloed beginnend dressuur werk *shoot*

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 12:23

Wat leuk Jasmijn! Dat heeft dan echt zo mogen zijn!!

Ja is heeeel gaaf op die paarden rijden maar wel hartstikke moeilijk, iemand zei ooit eens geen kunst is als het paard het kan maar ik vind dat onzin.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:28

bwehhhhh waarom zijn er zooooooo veel studies!
Was toch makkelijker geweest als er minder keus was... Maar misschien zou er dan helemaal geen studie zijn die me zou aantrekken en waar ik de juiste vooropleiding voor heb...

Fiona, wat ga jij nou doen na de zomer? Gewoon werken of een andere studie ook?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:36

Werken..

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:12

morgen gaan brenda en ik jullie verlaten.. teminste.. op stal dan.. hier niet natuurlijk.. Haha!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 17:16

Succes op jullie nieuwe stal! Maak je foto's?