ik wil de reading wel neerzetten.. hij is best lang...
Hoi Aniek,
Hier de reading met Mellenie.
Mooie dame, veel uitstraling, pittig, maar wel een braaf karakter...
Zal ook niet zomaar iets doen qua gedrag om je te plagen of iets dergelijks, ga er altijd van uit dat er dan iets aan de hand is, angst of pijn...
Mellenie is een tikkeltje aan de onzekere kant, wat te maken kan hebben met een verleden, maar toch ook wel een stuk van haar karakter is, ze voelt heel goed aan en reageert ook best wel op haar ruiter. Probeer dus zelf die rust in haar te vinden.
Mellenie vind het toch erg leuk om te werken en doet stevig haar best voor je, soms lijkt ze bepaalde hulpen niet te begrijpen van je, waardoor er wat frustratie ontstaan tussen jullie beiden, Mellenie begrijpt niet wat je bedoelt, en jij begrijpt niet waarom Mellenie bepaalde dingen doet of niet doet.
Probeer niet boos op haar te worden, dit is namelijk in het verleden al te vaak gebeurd en het heeft haar gemaakt tot wat ze nu is. Soms reageert ze wat heftig, puur omdat ze gewoon niet weet hoe anders te reageren, probeer ook hier de rust in te vinden, hoe moeilijk dit ook is soms. Jij bent haar leider en zij moet je kunnen vertrouwen op alle gebied. Af en toe is die link er niet tussen jullie.
Waar je bij Mellenie op moet letten is dat je haar van voren niet te vast pakt, snap je wat ik bedoel? Niet te veel druk op de teugels uitoefenen en ook niet knijpen in de teugels, ze vind dit erg vervelend en misschien is ze zelfs wat vervelend met haar hoofd soms, maakt zich erg sterk op zulke momenten. Geef haar wat meer ruimte om te "ademen", het voelt voor Mellenie alsof ze geen adem krijgt. Dit is een stukje stress uit haar verleden met het rijden en probeer zelf ook eens op je ademhaling te letten als je rijdt, in en uitademen en niet je adem ophouden, het lijkt erop dat je dit wel eens doet, dus Mellenie ook.
Verder een paardje wat zeker niet voor iedereen geschikt is, er moet een klik zijn, en anders zet ze zich niet open voor konkakt, een beetje eigenwijs dus, maar dat mag wel, een beetje karakter is wel leuk, toch?
Verder laat ze me water zien... Is daar iets mee gebeurd misschien of heeft ze angst voor water??? Ze laat me ook een sloot zien, weet je iets van een ongelukje in een sloot???
Het springen vind Mellenie wat minder, ze heeft wat faalangst.... bang om te vallen of bang om niet uit te komen met haar passen, vandaar heel hard of juist niet... Jij moet haar ervan overtuigen dat ze het kan, probeer dus goed leiding te geven op dat gebied. Je lijkt er zelf ook wat angstig voor te zijn en is niet echt je hobby ook, zit er misschien ook een angst om te vallen bij je tijdens het springen?
Ook krijg ik bij Mellenie een zwakte door op haar pezen, ik weet niet of ze ooit een blessure heeft gehad aan haar pezen of een wond ofzo daar in de buurt? Hou dit zeker even in de gaten bij haar, het is een zwakke plek in haar lichaam.
Verder houdt ze wat makkelijk vast wat betreft haar spieren, dus heeft ze makkelijk spierpijn, wat erg lastig kan zijn voor haar, ook hier wordt Mellenie wat onzeker van en moet dit op een of andere manier uitten, meestal is dit bok of vluchtgedrag. Spierpijn die overbelast wordt gaat steken en zo voelt het ook bij Mellenie, waardoor ze schrikt en reageert... Probeer zoveel mogelijk ontspanning in haar te krijgen.
Verder een leuk paardje met best wel wat talenten in haar... doe je best voor haar en zij zal het voor jou ook doen. Ze vind je aardig en je bent goed voor haar, dit kan ze erg waarderen.
Haar verleden is wat rommelig geweest, met meerdere ruiters/ eigenaren waar ze geen klik mee had, ongeduldig waren met haar en vooral ook boos werden op haar, wat ze heel erg vond...
Er is nog een stukje onzekerheid wat Mellenie me doorgeeft en dit gaat over haarzelf.... ben je van plan haar weg te doen of iets anders in die geest? Het maakt haar erg verdrietig, ben je zelf ook wat emotioneel daaronder of is er iets anders aan de hand in je priveleven bijvoorbeeld waardoor je wat verdrietig bent???