stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gieltje2002

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:06

ShirleyA schreef:
@ Esther Lastig zo'n drukte in de bak ja. Maar tijdens je les was t redelijk leeg. Dat was dan wel weer lekker. Ik kreeg alleen even een oorlogskreet v je vlak naast me hihi.

Oeps, dat is me dus helemaal ontgaan... Bloos Zal wel geweest zijn omdat ik aan het galopperen was en Giel eruit dreigde te vallen. Als hij eruit valt moet ik hem op zijn kop geven en dat trachte ik met een oorlogskreet te voorkomen. Het klonk zeker als een Indiaan..?! Ik kreeg hem later van Henriette terug die op Jelle les had van Luc. Die moest ook in galop blijven. Ik zat op Jannes en een aantal paarden stoven van haar oorlogskreet even opzij. Dat is altijd zo lastig met jonge paarden. Je doet veel op je stem. Dus kan me voorstellen dat het vervelend is als je rustig aan het stappen bent... Zal er proberen de volgende keer op te letten... hi hi Haha! en anders mag je me best uitschelden voor Indiaan.... Knipoog

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:09

Ik hoorde vandaag van Jolanda van Bonita dat ook haar Lick it een tijdje terug is verdwenen. Toen hing ook alleen het touwtje met de haak er nog en de houder en steen waren foetsie... Dus denk dat het dezelfde persoon is... Zo'n persoon moet toch een keer gesnapt worden!!! Boos!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:11

Iets heeel anders... Mijn moeder werd vandaag gebeld door van der Hoeven, de arts v t avl. Hij vertelde dat zi ivm de komende operatie v as dinsdag met t team nog de foto's v mijn moeders finger hebben bekeken en besproken en.... ze hebben beslote toch niet t amputeren maar te gaan bestralen Ziek Ziek Ziek We zijn er eigenlijk best v in de war. We hebben t alle 2 een paar x gevraagd of dat echt niet anders kon en elke x zei hij van niet en nu plots wel. Mijn moeder zei me dat ze niet eens blij kon zijn nog omdat ze t zo bizar vind. Ze had zich al ingesteld op de operatie in hoeverre dat kan natuurlijk. En natuurlijk kunnen we wel dansen v geluk, maar het voelt heel dubbel: wat als ze toch hadden geamputeerd en t eigenlijk niet nodig was? Dan zouden we dat natuurlijk nooit weten maar t geeft wel te vragen allemaal.
Maandag beginnen de bestralingen al. En ik hoop echt dat die amputatie nu voorgoed vd baan is. Dat zou ik zo geweldig vinden voor mijn moeder Go jij! Go jij! Hyper!
Maar we moeten eerst nog even wennen aan deze positieve ontwikkeling.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:19

Super voor je moeder he Shirley!!
We doen gewoon even een vreugde dansje, net als Thimo deed!
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! (of was het een 'indianen' dansje) Haha! Haha!

Ik heb in het begin ook veel op mijn stem gereden, vooral met GAAAALOP! hahaha
Nu kan ik (bijna) vanuit halthouden/stap in galop aanspringen, zonder mijn stem te gebruiken. Ik zeg alleen even: 'Bella, Let op!' Haha! Dan weet ze dat er iets bijzonders komen gaat hihi
Verder gebruik ik mijn stem toch nog wel vaak volgens mij.. BRAAAAAAFFF Bella! hahaha Helemaal als ze goed aanspringt, dus springt Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:29

Hi Shirley,dat is echt iets voor het AvL ze bespreken nl altijd elke patient in de week voor de operatie en elke arts geeft dan zijn mening,soms wordt een behandeling dus anders als eerst in gedachten was.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:04

Gieltje2002 schreef:
ShirleyA schreef:
@ Esther Lastig zo'n drukte in de bak ja. Maar tijdens je les was t redelijk leeg. Dat was dan wel weer lekker. Ik kreeg alleen even een oorlogskreet v je vlak naast me hihi.

Oeps, dat is me dus helemaal ontgaan... Bloos Zal wel geweest zijn omdat ik aan het galopperen was en Giel eruit dreigde te vallen. Als hij eruit valt moet ik hem op zijn kop geven en dat trachte ik met een oorlogskreet te voorkomen. Het klonk zeker als een Indiaan..?! Ik kreeg hem later van Henriette terug die op Jelle les had van Luc. Die moest ook in galop blijven. Ik zat op Jannes en een aantal paarden stoven van haar oorlogskreet even opzij. Dat is altijd zo lastig met jonge paarden. Je doet veel op je stem. Dus kan me voorstellen dat het vervelend is als je rustig aan het stappen bent... Zal er proberen de volgende keer op te letten... hi hi Haha! en anders mag je me best uitschelden voor Indiaan.... Knipoog

Ik ben gek op inianen! Dus voor mij is dat geen schelden hoor Esther... (bof ik even dat Thimo wat indianen bloed heeft haah). En Ilion trekt zich er natuurlijk weer helemaal niets v aan! Alleen ik schrok, maar ben ook minder stoer dan Ilion hahaha. Het was idd toen je in galop was in n hoek. Geeft niet hoor, mijn hard klopt allang niet meer in mijn keel Knipoog Verder ging je wel goed! Zag er leuk en netjes uit
OK dan!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:10

Jee ze hebben nu 18 paarden in Friesland uit t water kunnen redden. De eigenaar had de veiligheids waarschuwing niet in acht genomen en zijn paarden laten staan op een stuk land dat onder is gelopen vannacht. De reddingactie gaat nog door en ze hopen voor middennacht de laatse paarden op land te krijgen. Helaas zijn er ook enkele paarden verdronken... Jee zeg die paarden zijn dus al de hele dag op een stuk waar ze in t water staan, dat kan ook niet echt best zijn voor die beestjes Verward Ze moeten aan een lijn nog een stuk zwemmen op veilig te zijn. Het is echt heel droevig! Hoe kan je zo met je beesten omgaan? Ziek Hamer

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:31

je zou zijn strot omdraaien en eers even heeeeel lang laten zwemmen

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:38

Ja, er stonden 100 paarden op een land, wat nu helemaal omringd is door water. Die beestjes staan een meter in het water en er zijn er al 18 verdronken Huilen . Dus 18 gered en 18 verdronken... Ze zijn onderkoeld en moeten 500 meter zwemmen voor ze aan land kunnen. De dierenarts adviseerde om ze nu te laten staan met dikke dekens, omdat ze waarschijnlijk door de onderkoeling het lange zwemmen niet meer redden en je weet wat een paard dan doet... Die geeft op en verdrinkt... Ik moet er toch niet aan denken dat je paard daar tussen staat. Vroeg me al af of ze die beesten niet een voor een met een helikopter en een band onder de buik kunnen ophalen? Heb ik wel eens op televisie gezien. We moeten Patricia Paay en Adam Curry maar even bellen. Die hebben toch een heli...? Maar zonder gekheid, het is een schande dat dit gebeurt en dat er zo weinig gedaan wordt. In Amerika zijn ze tijdens die rescue programma's dagen bezig om een poesje uit een rioolbuis te halen, waarvoor ze alles openmaken. En 100 paarden kunnen we in Nederland niet redden..?!!! Boos!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:45

Overal staat een verschillend aantal van de verdronken paarden. Op www.nu.nl staat 15 en ergens anders las ik weer 18. Maakt niet uit, het zijn er in ieder geval te veel. Ze gaan nu in ieder geval de helft van de militairen van 105 Brugcompagnie uit Wezep inzetten om de paarden vannacht proberen te redden. De andere helft is voor Afghanistan... Ik zou best iets willen doen. Vind het echt verschrikkelijk.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:32

Ja, wat vreselijk he.. Ik zag al een klein stukje tijdens het nieuws.. Heb het niet helemaal goed kunnen volgen, ik was aan de telefoon..
Had het ook al op nu.nl gelezen. ze hebben dus nog maar 18 paarden gered? vreselijk...
Ik hoop dat dat water HEEL SNEL gaat zakken!! zo sneu, arme beessies.. Verdrietig Verdrietig

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 02:29

Azzaro schreef:
haha goed gezegd marjan!

En laten we het hier inderdaad heel gezellig houden Haha!

Lekker Natas dat je les zo goed ging en dat rosanne ook gaat lessen is natuurlijk helemaal top! Hoe is het met je liefde?

ja echt helemaal geweldig!!!
we zijn niet uit elkaar te slaan Tong uitsteken
echte liefde dus Knipoog

@ shir: wat goed dat je positief nieuws van je moeder ontvangen hebt ,nu maar hopen dat de bestraling goed aan gaat slaan
heeft het veel consuqenties?

Ik moet trouwens afkloppen wat betreft de diefstallen tot nu toe ben ik alleen mijn halstertouw kwijt geweest en die had ik snel weer terug gevonden...op veldt kon ik wel eens dagen zoeken Boos!
maargoed laat ik het niet te hard roepen anders ben ik straks het volgende slachtoffer Sigaar

@zirano: ik heb begrepen dat jij een meetstok had toch? zou jij misschien Wild Rose eens voor mij op willen meten? ik ben toch wel benieuwd wat ze nou daadwerkelijk meet....

Morgen maar weer eens oefenen wat ik in mijn lessen heb gehad en hopen dat het net zo goed gaat Haha!

@Bren: Harstikke bedankt dat je Rose even in de molen wou zetten!
Alleen mijn mening is wel dat hier soms te "overdone" gereageerd wordt...Als ik de tekst lees bedoeld shir het helemaal niet zo slecht en geeft ze dus een positief tegenbericht terug...niemand bedoeld het echt kwaad en ik snap de reacties enigzins wel...maar om nou gelijk niks meer over je paarden te vertellen Verward
ik vind dat iets te heftig gereageerd..we zijn juist heel geintresseert in pas en bo en blijven dit graag lezen en horen
misschien je verhaal lijn iets anders neerzetten? dan komt het denk ik wat anders over Knipoog
enne .....dit berichtje bedoel ik dus ook niet kwaad of banketstaaf maar zie het maar gewoon als hulpje om het hier gezellig te houden Knipoog Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 05:37

Ik sluit mij hierbij aan,het moet gezellig blijven en we willen graag op de hoogte blijven over pasha en Bo.
Hier dan weer het weer.
Koud en dan bedoel ik echt koud doorde harde wind,het miezert dus dames denk maar goed aan de dekens van de paarden.
Ik hoop dat straks weer het zonnetje schijnt.
Zirano heeft gisteren twee kiezen laten trekken en een melktand.
Hopelijk gaat het eten nu beter.
Mocht er iemand vandaag bij taams zijn wil die dan aub Zirano losgooien(brenda nog bedankt van gisteravond)Als je nog wortels wilt dan hoor ik het wel.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 07:35

Thanks naadje, jij snapt t!

De toestand vd al die paarden is minder slecht dan gister middag, hun conditie is verbeterd en daardoor is de actie v gisternacht gestaakt. Het water daalt zo snel dat de vlotten steeds vast liepen. Nu willen ze met een paar makke paarden er heen om zo te kijken of die stakkertjes mee willen lopen. Ik vind wel dat ze hun best doen hoor Esther. Het zijn ook wat verwilderde paarden omdat ze niet elke dag in handen komen en die krijg je ook minder makkelijk te pakken, dus hoe ze dat met n heli moeten doen weet ik dan ook niet.
Maar een ramp is t wel, zag net beelden v aangespoelde paarden: geen leuk beeld!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:21

Azzaro schreef:
jaa stil is het zeker!
Ik had trouwens de doppen van Zirano gezien wat een dingen he niet normaal zeg!

Was alles goed gegaan met de doppen van Zirano?? Had er verder niets meer over gehoord. Kan hij nu weer beter eten?

Ik vermoedde al een tijd dat de autodiefstallen met de werklui te maken hadden want als je gaat nadenken wanneer het is begonnen... dat is aan het begin van het weideseizoen. Laura van Alco was de 1e, de paarden stonden toen net op het land en de werklui waren daar nog niet zo lang begonnen.

Feit blijft dat ik nog steeds mijn auto achter zal parkeren omdat ik het nog steeds niet vertrouw en die vent misschien wel handlangers had en wie zegt mij dat hij terug is naar zijn land? Hij is niet gearresteerd ofzo Verward

Vraag me nu nog af wie verantwoordelijk is voor al die paardenspullen die gejat worden Scheve mond

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:22

ShirleyA schreef:
Dabo schreef:
Ik heb vanmorgen even lekker uitgebreid met Piet, Pia en Laura geouweneeld. Kwamen de auto-inbraken ter sprake. Bleek toch (hoogstwaarschijnlijk) een lasser te zijn, die daar langs de weg aan het werk was he! Die is nu schijnbaar opgehoepeld naar het land waar ie vandaan kwam (uhm, Afghanistan ofzo..?) Dus we kunnen onze auto's weer veilig voor parkeren Haha!

Hoezo denken ze dat t n lasser is geweest? En is zijn werk zo gevaarlijk dat hij een cap heeft gejat v Mandy? Knipoog
Het zou wel fijn zijn als het waar is, dan is t nl niet een v ons!

*LOL* Nagelbijten / Gniffelen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:31

En verder ben ik het met Shir en Naadje eens. En Bren je mag gerust over Bo en Pas blijven schrijven maar geen paniekverhalen als er geen kern van waarheid is Knipoog Tong uitsteken

Wat vreselijk van die paarden. Zag het vanochtend op het nieuws. Er zijn er al een stuk of 17 verdronken zeiden ze en de rest willen ze even laten staan omdat het water ging zakken en ze bang waren dat de paarden in paniek raakten en zouden verdrinken. Wat een ongelooflijke banketstaaf die eigenaar zeg. Hij had die paarden 2 wkn geleden al van dat land af moeten halen Boos!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:28

hey mensies ff een minder oproepje..

wie weet er misschien met spoed woonruimte of een kamer te huur?
Het gaat hier dus absoluut niet goed en moet zo snel mogelijk weg!..

dit berichtje in de hoop dat jullie misschien nog een verlaten kennis of wat ook kennen die dit heeft..

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 10:39

AnneOmie schreef:
En verder ben ik het met Shir en Naadje eens. En Bren je mag gerust over Bo en Pas blijven schrijven maar GEEN PANIEKVERHALEN ALS ER GEEN KERN VAN WAARHEID IN IS Knipoog Tong uitsteken Boos!

waar slaat dit op ik krijg het toch ook maar tehoren. ik verzin dat niet hoor.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:35

Niet zo schreeuwen Brenda, ik had dat niet in Capslocks gezet!

Precies zoals ik het zeg en ik bedoelde het niet naar dus je hoeft je ook niet zo aangesproken te voelen. Ik zei toch niet dat je het verzon, dat zijn jouw woorden.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:26

Zullen we er maar gewoon een streep onder zetten en het op miscommunictie houden en vanaf nu gewoon gezellig kleppen en het wel en wee over onze knoerten vertellen.Het heeft nu wel lang genoeg geduurd.
Annemieke het was het verkeerde slot.hij was twee cm te groot
Verkeerd besteld door hun en nu is met spoed het goede slot besteld.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:27

Wat jammer, wat een sukkels zeg Scheve mond

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:27

adem in adem uit....

Natas watskeburt? Ik bedoel wat is er gebeurd haha! Vervelend zeg dat je zo opeens weg moet!

Laten we het inderdaad maar gezellig houden anders open ik een topic voor alleen maar aardige mensen Bloos
Laatst bijgewerkt door Bingelding op 02-11-06 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:28

Azzaro schreef:
adem in adem uit....

Natas watskeburt? Ik bedoel wat is er gebeurd haha! Vervelend zeg dat je zo opeens weg moet!

Haha!

Ja idd watskeburt Natasha?? Woonde je nog thuis? Ik weet helaas ook niks voor je.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:10

Ja Naadje waarom moet je op stel en sprong weg????