Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

winnitou

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:09

hi Nancy, verveel je je nu je niet op de manege bent?

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:10

wordt tijd dat je ook eens gaat posten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:47

meelen schreef:
Sanne heeft 3 jaar clusius gedaan, en wat is ze nu? gediplomeerd stalhulp.

Ze heeft uiteindelijk - denk ik - wel gedaan wat ze wilde: met paarden werken!
Ik heb zelf allerlei hoge opleidingen gevolgd (omdat ik "zo makkelijk kon leren") en zit nu dus met een stapel diploma's, waar je rustig een flinke kamer mee kunt behangen, maar heb uiteindelijk de baan gevonden waar ik helemaal gelukkig mee ben! Op kantoor verdiende ik een klein goudmijntje, maar het was voor mij alsof ik opgesloten zat in een gevangenis. Nu ik lekker buiten werk en vooral met de paarden, ben ik helemaal gelukkig! Het financiële plaatje moet ik maar op de koop toenemen! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:48

meelen schreef:
wij gaan ff naar papa.
tot Bokt }:0 :wave:

Vergeet je anti-uitglij-onderbindertjes niet! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:50

meelen schreef:
"in ons collectief" zegt al genoeg dacht ik

Welke sekte is dat?????? :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:53

winnitou schreef:
Oh wat is die vader van Rowan een vervelende klier van een vent.
Eerst vanavond kon ik Rowan niet aan de telefoon krijgen (bel iedere avond voor het naar bed gaan) want die was niet in de buurt...... en verder wordt er niks gezegd. En dan voel ik meteen al dat er wat is. Dus ik vragen waar Rowan is... en hij eroverheen praten. Nou dus niet.,.... Heb hem gezegd dat ie eerlijk moet zijn en geen dingen verzwijgen..... en ja hoor hij was aan het werk en Marit paste (5 minuten volgens zijn zeggen) op Rowan. De schijnheiligerd...i.p. dat ie nou eerlijk is. Zou vertrouw ik hem dus voor geen meter. Hij vertelt alleen de dingen die in zijn straatje uitkomen. Krijg wel het hele relaas van zijn medewerker die grieperig is en hoeveel koorst ie heeft enz enz. en dat ie daarom morgenvroeg misschien Rowan al om 6 uur komt brengen...
Had ik net Rowan aan de telefoon, de telefoon bij hun op luidspreker, zit die grote vent er als een klein kind doorheen te zwammen en kinderachtig te lopen doen.
Met Rowan overgehad dat het heel onbeleefd is en dat hij dat best tegen zijn vader kan zeggen of voortaan de telefoon niet meer op luidspreker.... of dat hij naar een andere ruimte gaat waar hij wel rustig wil bellen.

Ben je verplicht om Rowan daar nog te laten verblijven of mag je hem daar ook weghouden? Ik denk - als ik het zo nu en dan lees - dat Rowan al genoeg weet en voor z'n kiezen heeft gekregen: niet meer naar toe brengen (als dat zo makkelijk zou gaan dan, he)! ;)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:59

Shenavallie schreef:
meelen schreef:

Ik heb zelf allerlei hoge opleidingen gevolgd (omdat ik "zo makkelijk kon leren") en zit nu dus met een stapel diploma's, waar je rustig een flinke kamer mee kunt behangen, maar heb uiteindelijk de baan gevonden waar ik helemaal gelukkig mee ben! Op kantoor verdiende ik een klein goudmijntje, maar het was voor mij alsof ik opgesloten zat in een gevangenis. Nu ik lekker buiten werk en vooral met de paarden, ben ik helemaal gelukkig! Het financiële plaatje moet ik maar op de koop toenemen! ;)

wat voor een opleidingen heb je gedaan, Shenavallie?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:59

Vertelde Dennis net (toen ik hem even aandacht gaf ;) ): "Op m'n werk wilde een vrouwelijke collega weten wie god het eerste geschapen had". Dus mijn eerste reactie was: "Jezus, gaat het vanavond soms alleen maar over religie ofzo????". "Hoezo?", vroeg Dennis en ik heb het verder weggewuifd. Hij vervolgde: "Dus R. (een andere, mannelijke collega die niet op z'n mondje gevallen is) wist daar wel een antwoord op en zei "Een vrouw". Die vrouwelijke collega was helemaal verwonderd en gevleid en wilde graag weten waar hij dat op gebaseerd had. "Nou," zei die mannelijke collega, "dat is heel simpel. Die vent heeft eerst een vrouw geschapen, welke hij een weekje liet rondlopen. Toen dacht hij: dat kan ik beter! En toen heeft hij DE MAN geschapen"". :+ Bleek dat die vrouwelijke collega woest werd en geagiteerd de werkruimte verliet, whoehahahaha! Hoe kan iemand zich zo laten kennen! :D

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:07

Shenavallie schreef:
winnitou schreef:
Eerst vanavond kon ik Rowan niet aan de telefoon krijgen (bel iedere avond voor het naar bed gaan) want die was niet in de buurt...... en verder wordt er niks gezegd. En dan voel ik meteen al dat er wat is. Dus ik vragen waar Rowan is... en hij eroverheen praten. Nou dus niet.,.... Heb hem gezegd dat ie eerlijk moet zijn en geen dingen verzwijgen..... en ja hoor hij was aan het werk en Marit paste (5 minuten volgens zijn zeggen) op Rowan. De schijnheiligerd...i.p. dat ie nou eerlijk is. Zou vertrouw ik hem dus voor geen meter. Hij vertelt alleen de dingen die in zijn straatje uitkomen. Krijg wel het hele relaas van zijn medewerker die grieperig is en hoeveel koorst ie heeft enz enz. en dat ie daarom morgenvroeg misschien Rowan al om 6 uur komt brengen...
Had ik net Rowan aan de telefoon, de telefoon bij hun op luidspreker, zit die grote vent er als een klein kind doorheen te zwammen en kinderachtig te lopen doen.
Met Rowan overgehad dat het heel onbeleefd is en dat hij dat best tegen zijn vader kan zeggen of voortaan de telefoon niet meer op luidspreker.... of dat hij naar een andere ruimte gaat waar hij wel rustig wil bellen.

Ben je verplicht om Rowan daar nog te laten verblijven of mag je hem daar ook weghouden? Ik denk - als ik het zo nu en dan lees - dat Rowan al genoeg weet en voor z'n kiezen heeft gekregen: niet meer naar toe brengen (als dat zo makkelijk zou gaan dan, he)! ;)

Ha dan krijg je het gedoe van de vader die geen rechten zou hebben......en moeders die altijd....
Denk voor Rowan dat het beter is om kortdurend bij zijn vader te zijn....een paar uurtjes, laat hij maar leuke dingen met hem doen op de momenten dat paps daar energie en prioriteit aan stelt.
Van de week wou hij niet naar zijn vader, hij was bang dat ie al smorgens heen moest en wou thuisblijven. Maar toen hij 's avonds bij zijn vader kwam (zoals afgesproken) had hij er wel zin in... hij vond 2 nachtjes (van zondagavond tot dinsdagochtend) te veel..

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:24

winnitou schreef:
meelen schreef:

dat zegt nog niks over christelijk, dat zegt iets over collectiviteit

Ja, maar wat voor soort mensen zet zoiets op een geboortekaartje

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:26

winnitou schreef:

Niet meer naar mobiel bellen, alleen naar huistelefoon. (eikel)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:26

@ Winnitou:

Het wordt wel een lang en saai verhaal hoor! :D Ik ben begonnen op de Mavo, omdat ik het Lyceum/Gymnasium niet wilde doen. De reden was dat ik dan minder tijd had voor de paarden :o . Dus de Mavo heb ik met twee vingers en al m'n tenen in m'n neus doorlopen en ik hield zeeën van tijd over om naar de paarden te gaan, omdat ik eigenlijk nooit huiswerk had (dat maakte ik tijdens de les nog of in de koffiepauzes). Daarna ben ik naar de Meao gegaan, omdat ik van m'n moeder niet naar Deurne mocht ("Daar verdien je nog geen droog brood mee!"). De Meao was zoooooo saaaaaaaaaaaai en makkelijk, dat ik meer spijbelde dan op school was en toch met alle gemak m'n diploma behaald heb. Zo woonde ik al vroeg op mijzelf en had m'n kat jonkies gekregen. Dus belde ik op naar school: "Sorry, ik kan niet komen want ik ben vannacht oma geworden" :+ . En daar moesten ze het maar mee doen. Naast school werkte ik bij de plaatselijke krant, eerst als controleur van de advertenties/facturen en daarna mocht ik stukjes schrijven. Maar helaas moest de krant fuseren en werden de goedkopere krachten c.q. bijbaan-medewerkers ontslagen, waaronder ik. Toen ben ik de opleiding Bedrijfscommunicatie/PR gaan doen, maar dat vond ik ook saai (m'n klasgenoten snapten niet zo goed wat er verteld werd en dus werden de dingen tot in het oneindige herhaald en nog eens uitgekauwd....). Toen ben ik de opleiding Personeelszaken gaan doen, welke ik combineerde met de baan die ik toen had: verkopen van hard- en software voor midden- en grote bedrijven bij een IT-bedrijf. Ik vond het zulk stom werk, dat ik graag meer wilde leren. Ik groeide door naar de afdeling Personeelszaken, of zoals zij het noemden "Human Resource" en werd er Human Resource Assistente. Dat was nóg saaier: zulk simpel werk... Ik hoopte te groeien, maar kwam er achter dat hoe hoger je functie hoe simpeler/minder werk je krijgt. Ik moest naast het papierwerk, notuleren en het bijhouden van de dossiers/financiën, bij sollicitanten psychologische en intelligentietesten afnemen. Dat wil zeggen: het programma klaarzetten, de sollicitanten installeren, het proces uitleggen en de uitslagen communiceren met een collega. En verder zat ik veel op Internet te zoeken naar andere mogelijkheden om "gelukkig" te worden in het werk. Tijdens die periode heb ik nog een opleiding Communicatie gedaan (en nog wat cursussen) en heb ik les gegeven in Amsterdam in het onderdeel "Notuleren". Dat heb ik twee seizoenen gedaan en toen is de organisatie om financiële redenen gestopt met dat onderdeel. Jammer, want dat verdiende echt f*cking goed en was nog best leuk om te doen. Hoewel, het herhalingsgedeelte vond ik wat minder, maar goed ik probeerde me in te beelden hoe het voor die mensen moest zijn: die hoorden het tenslotte voor de eerste keer! Het was wel elke keer een kick om het zo voor elkaar te boksen dat die mensen (Melkert-baan) met trots hun diploma in ontvangst konden nemen en zo konden bewijzen dat ze meer in hun mars hadden dan de regering dacht. Zij konden door middel van dit soort diploma's eindelijk solliciteren naar een echt goed betaalde baan.
Verder heb ik - bezigheidstherapie - de opleiding Veterinaire Hulp in combinatie met het Honden- & Kattenbesluit gedaan. Dat was niet echt motiverend, want er zat weinig praktijk bij. Dus ben ik op een gegeven moment zelf maar naar Bouwman (VA) gegaan en heb ik gevraagd of ik bij de sterilisatie van één van m'n katten mocht zijn. Leuk hoor, zo'n vent met van die grote handen in zo'n klein popperig beestenlijfje, ha ha! Maar ook dat was het niet echt voor mij (niet eng, maar gewoon niet mijn ding). Toen ben ik de mencursus gaan doen bij Oege en de rest is geschiedenis. Het kan heel goed zijn dat ik iets vergeten ben, want ik ben echt een vergiet, maar volgens mij is dit een groot deel van wat ik heb gedaan aan opleidingen.
En wat ik het mooiste vind van alles: sinds ik eindelijk m'n plekje heb gevonden wat werk met paarden betreft, heeft mijn moeder gezegd: "Je bent nu echt gelukkig, he".

Ben je nog wakker????? :D

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:27

Shenavallie schreef:
meelen schreef:

Zo is dat, je moet doen waar je je gelukkig bij voelt. Geld is ook niet alles (maar wel handig)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:28

winnitou schreef:
Ha dan krijg je het gedoe van de vader die geen rechten zou hebben......en moeders die altijd....
Denk voor Rowan dat het beter is om kortdurend bij zijn vader te zijn....een paar uurtjes, laat hij maar leuke dingen met hem doen op de momenten dat paps daar energie en prioriteit aan stelt.
Van de week wou hij niet naar zijn vader, hij was bang dat ie al smorgens heen moest en wou thuisblijven. Maar toen hij 's avonds bij zijn vader kwam (zoals afgesproken) had hij er wel zin in... hij vond 2 nachtjes (van zondagavond tot dinsdagochtend) te veel..

Tja, dat is ook zoiets...
Ik hoop echt, maar dan ook echt dat ik daar nooit mee te maken krijg (wie niet)! Zoiets verscheurt je, lijkt mij.... |(

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:28

Shenavallie schreef:
meelen schreef:
wij gaan ff naar papa.
tot Bokt }:0 :wave:

Vergeet je anti-uitglij-onderbindertjes niet! :D

Hij was er erg blij mee. (evenals de kliek boerekool met worst en spekkies) Gaat ze morgen uit proberen.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:30

Shenavallie schreef:
meelen schreef:

Welke sekte is dat?????? :+

Ik kan het nooit onthouden hahaha, zal (als ik weer aan t werk ga) weer proberen en dan opzoeken op i-net.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:30

Mooi, hij doet ze toch wel goed om aan he! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:31

Ik ga nog even aan de surprise van Dennis werken, want hij is zojuist naar z'n werk gegaan! :D

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:32

Shenavallie schreef:
Vertelde Dennis net (toen ik hem even aandacht gaf ;) ): "Op m'n werk wilde een vrouwelijke collega weten wie god het eerste geschapen had". Dus mijn eerste reactie was: "Jezus, gaat het vanavond soms alleen maar over religie ofzo????". "Hoezo?", vroeg Dennis en ik heb het verder weggewuifd. Hij vervolgde: "Dus R. (een andere, mannelijke collega die niet op z'n mondje gevallen is) wist daar wel een antwoord op en zei "Een vrouw". Die vrouwelijke collega was helemaal verwonderd en gevleid en wilde graag weten waar hij dat op gebaseerd had. "Nou," zei die mannelijke collega, "dat is heel simpel. Die vent heeft eerst een vrouw geschapen, welke hij een weekje liet rondlopen. Toen dacht hij: dat kan ik beter! En toen heeft hij DE MAN geschapen"". :+ Bleek dat die vrouwelijke collega woest werd en geagiteerd de werkruimte verliet, whoehahahaha! Hoe kan iemand zich zo laten kennen! :D

Tjeetje wat een TUT

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:32

meelen schreef:
winnitou schreef:
dat zegt nog niks over christelijk, dat zegt iets over collectiviteit

uit een sekte, communie, vrije relaties, .....
gewoon vragen hoe het zit.... dan weet je het (en als je het hier op schrijft wij ook)

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:35

Shenavallie schreef:
Mooi, hij doet ze toch wel goed om aan he! :D

duh

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:36

alle mensen wat banketstaaf jullie veel heb ff gelezen maar ga niet overal op reageren hoor

ATE

ik ga popstars weer ff kijken doei doei

meelen

winnitou schreef:
meelen schreef:

uit een sekte, communie, vrije relaties, .....
gewoon vragen hoe het zit.... dan weet je het (en als je het hier op schrijft wij ook)

Als ik eens in zo'n bui ben, en ik "durf" .........zal ik eens een vissie uitgooien :D

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:37

Shenavallie schreef:
Ik ga nog even aan de surprise van Dennis werken, want hij is zojuist naar z'n werk gegaan! :D

suc6 ermee {:)