Vanmiddag Baco weer gereden. Gisteren liep hij super, maar vandaag had hij zijn turbo weer gevonden. Wel weer goed geeindigd. Hopelijk is hij morgen weer wat rustiger. En dan weer wachten tot maandag. Morgen in de namiddag of zondag komt zijn bazinnetje weer thuis. Maar heb de afgelopen week heerlijk op hem gereden en we hebben samen weer een hoop nieuwe dingen geleerd.
Mijn Pony is vandaag weer over de balk gesprongen EN! ze is er zelfs echt overheen gedraaft, eindelijk op het gemak geen stress en geen rare fratsen, gewoon dravend de balk over. Tag heb ik een beetje mee gespeelt. Balken en pionnen neer gezet beetje aan de hand tussendoor en slalom gewandelt, daarna touwtje eraf en ze bleef achter me aan wandelen tussen en over balken en pionnen. In d'r achteruit, stilstaan op commando gewoon lekker geklooid. Woogy=een beetje ziekjes. Heb de tibetaanse blafhoest opgelopen ergens. Hoop dat het morgen beter is want ik ben wel van plan te gaan rijden.
Ik heb Venga vandaag ook weer gereden. Ik moest eigenlijk van mijn instructrice wat meer in de binnenbak rijden om meer op mijn houding te letten, maar het was zo'n lekker weer , daarbij vond ik het asociaal voor de mensen die hun paard wilden losgooien om die eruit te sturen.
Venga gaf in het begin een mega bok, want meneer wilde niet buigen, maar dat hebben we toch voor elkaar gereden, daarna heeft Surani even op hem gereden. Tijdje geleden hadden we namelijk paard gewisseld, omdat Venga Tenders neefje is, dus de heren hebben nogal wat overeenkomsten. Maar toen had Venga een nogal rot zadel op, dus Surani moest nu even het verschil met toen voelen. Ze vond het echt top
Bax mocht vandaag weer voor het eerst lekker even los in de binnenbak... Na een uitgebreidde rolsessie ging hij als een konijn door de bak... ff lekker de energie eruit stuiteren...
Tsja,ik ben een werkend mens en als ik werk kan ik niet op Bokt zijn.
Die blafhoest hoor ik ook overal,heb je op een hoekje gestaan Woogy?
Het was alweer rustig op stal,heerlijk hoor!Heb in de buitenbak gereden,het was wel te doen maar ik vond hem eigenlijk een beetje te hard voor tence zijn pootjes. Daarna heeft hij zich nog een beetje uit kunnen leven in de binnenbak,heeft heerlijk liggen rollen en ik mocht het zand er weer af poetsen.
Ik vind het wel leuk als af en toe iemand anders op mijn paard zit maar andersom hoeft het niet van mij. Hoe vond je Tender Kim?
Ik moet maar eens een slachtoffer vinden om op mijn Taggerty te rijden, die is absoluut niet leuk op het moment...eigenlijk nooit m'n pony is geweldig en ik vind het wel leuk dat ik daar af en toe een ander op zie waggelen, maar ja die geef ik liever niet te vaak uit handen
Geen hoekjes voor mij, had het ineens donderdag avond, vervolgens gister ochtend echt ziek m'n bed uit gekomen en zit nu hoop ik wel aan de top ervan...alles doet zeer.
Vanmorgen ( voor mijn doen vroeg op stal, rond half elf ) Eerst heerlijk Baco gepoest en daarna heerlijk in de binnenbak gereden. Hij was tenopzichte van gister super braaf. Netjes in een rustig drafje en een heerlijk handgalopje, die ik nog niet eerder bij hem heb mee gemaakt en ook de overgangen terug gingen vandaag super goed. Hij had maar 4 tot 6 passen nodig om terug te komen, hele verbetering.
Donna stond heerlijk buiten van het ochtend zonnetje te genieten. Haar emmer was nog vol , dus ze heeft niet veel gedronken vanmorgen. En toen ze terug op stal kwam was haar hooi belangrijker dan de emmer met water. Heerlijk haar hapje gegeven en haar even na gekeken, een dikke knuf gegeven en hub naar huis omkleden voor de verlate kerst-brunch bij me schoonmoeder. Waar we dus te laat aankwamen, hahaha En nog even rond half 8 uur op stal geweest, Donna water gegeven en uiteraard weer een hele dikke knuffel ...
Nou dat was zo beetje mijn dagje tussen de paardjes ...
de beestjes hebben de hele dag water, alleen 's nachts niet. Maar ja 's nachts moeten ze slapen We hebben ze deze week wel een slokje gegeven maar bijna elke dag wilden ze niet eens in de emmer kijken, dus ik maak me daar geen zorgen om. Ze hebben toch wel de weken dat het vroor buiten gestaan dus hebben we ze voor de kat z'n pluimenstaart anderhalf uur 's avonds gestapt Is het toch maar een heel best stalletje, vind maar ergens waar ze ALTIJD! buiten staan
Donna haar drinkbak doet het met de vrieskou overdag zeer minimaal ( komt er dan maar per druppeltje uit )of helemaal niet. Heeft het van de week een keer gedaan overdag. Dus neem geen risico en rij gewoon savonds nog even naar dr toe om haar wat water te geven. En daarbij woon ik op zich vrij dicht bij, dus binnen een half uurtje ben ik heen en weer.
Vind het nogal overbodig om rond te rennen met water bij die van ons, ze drinken sowieso minder met die kou en omdat ze ook minder hard bewegen hebben ze nog minder dorst. Als ze elke dag volop hard moesten werken is het een ander verhaal.
M'n tibetaanse blafhoest is nog niet over...voel me zo uilensoep!
Ik had eigenlijk een chocoladebruine besteld, maar die is uitverkocht, dus nu bieden ze me deze aan. Deze is duurder, maar doordat hun de site niet hadden geupdate, krijg ik deze voor dezelfde prijs. Maar ik weet niet of dit een super kleur is voor mijn bonte peerd
Kim schaam je! wat boeit de kleur? alsie goed past maakt dat toch helemaal niks uit?
tja.... dat is wel een beetje waar. Ik vind gewoon dat merk erg fijn, omdat ze heel stevig zijn en meneertje echt een sloper is. Ik heb al heel wat dekens met scheuren weg kunnen gooien, dus dat die vorige van mij het bijna drie jaar heeft volgehouden is een wonder
What's up met Tag dan Woog? Ik vond t gezicht van je mams hilarisch toen ik zei dat ze wel gewoon naar buiten gingen Geeeen idee wie had bedacht dat ze binnenstonden die weken Maar een goeie wandeling is altijd leuk toch
@Tav: de vervanging is geregeld hoor Ben benieuwd hoe Tence ging, van de week ging ie weer heel best
Vandaag leuk tussen pionnetjes doorgestuurd, beetje rekening houden met de lessers die erg hun best deden. T was gezellig in de binnenbak