Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maartje1990 schreef:ik had een vraagje (voor de juryleden met name) op de site van de fnrs staat dat het bij de f proeven er om gaat hoe de ruiter rijd etc. omdat manegepaarden (zoals ze het op de fnrs site zeggen) vaak afgestompt zijn. In dat geval zouden bijv. toch geen slecht punt mogen geven als het paard in de verkeerde galop aanspringt terwijl er wél de goede hulpen gegeven zijn? Want het gaat er om dat de ruiter het goed doet of zie ik dit nu verkeerd? bedankt voor de uitleg alvast.
Shalimar schreef:Klopt, je moet als ruiter laten zien dat je weet dat paard verkeerd zit en dus terugnemen en opnieuw proberen. Zo laat je aan de jury zien dat je het verschil weet tussen goede en foute galop en de goede hulpen. Als paard dan nog verkeerd aanspringt dan hoor je volgens mij nog steeds een voldoende te krijgen. Maar dan volgens mij alleen als dat paard bekend staat om aanspringen in de verkeerde galop en dat bekend is bij de jury.
natje93 schreef:Shalimar schreef:Klopt, je moet als ruiter laten zien dat je weet dat paard verkeerd zit en dus terugnemen en opnieuw proberen. Zo laat je aan de jury zien dat je het verschil weet tussen goede en foute galop en de goede hulpen. Als paard dan nog verkeerd aanspringt dan hoor je volgens mij nog steeds een voldoende te krijgen. Maar dan volgens mij alleen als dat paard bekend staat om aanspringen in de verkeerde galop en dat bekend is bij de jury.
ik laat de pony altijd doorgallopperen
heb heb 1x terug genomen (de pony is erg moeilijk in gallop) en geprobeert om opnieuw aan en ik krijg gelijk een 3![]()
![]()
dus... blijf ik maar doorgalopperen en hoop ik maar op een 4 of 5.......