Ham, kaas, frikandel wat gaan die RSVABokkers snel![DEEL 12]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:06

Astor schreef:
Emmaa_ schreef:

Net als ik zei, waarna je tegen mij zei waarom ik op Ushi ging..

Ik heb niet gezegt het het rijden de laatste tijd niet goed ging ;)
En ik had alleen maar gehoord dat ze de laatse week sterk en druk was.
Dus toen had ik me allang ingeschreven en stond het al vast dat ik vandaag wedstrijd zou rijden ;)

Ik heb toch ook niet gezegd dat het de laatste tijd niet goed ging?
Het enige wat ik heb gezegd is dat ze één keer wat minder ging..
En jij trok toen ook gelijk conclusies, aangezien ik me ook al een
weekje terug ingeschreven heb.

Maar goed, ik ga me hier verder niet over uitlaten, ga alleen zeggen
dat het me wel opvalt hoe mensen veranderen hier.

Nou ja, daaaag .

Sabinee__

Re: Ham, kaas, frikandel wat gaan die RSVABokkers snel![DEEL 12]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:07

Ik vind jou echt een peopleperson, Noor :D .
Ga iets doen met mensen :) . Ook altijd handig voor later :j .
Of een Economie opleiding, ook handig denk ik ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:07

Pebbs schreef:
Dameesss ik heb een vraagje voor jullie ! wat over mij gaat!
Zoals jullie weten doe ik Paardenhouderij opleiding. Ik zit in mijn laatste jaar. Als alles goed gaat ( waar ik natuurlijk vanuit ga :) ) ben ik begin Juli afgestudeerd !

Mijn dillemma wat mij echt gigantisch bezig houd is ::
Wat ga ik daarna doen !

Het aanbod in de paarden is best klein. Als ruiter ( wat ik graag zou willen ) ben ik nu nog niet goed genoeg voor de grotere stallen.
Mijn idee is om verder te gaan studeren. Misschien een compleet andere opleiding doen dat ik daarin werk en de paarden als hobby er bij houd en misschien over 10 jaar in de paarden ga.

Mijn vraag aan jullie is. Wat vinden jullie bij mij passen ? Misschien levert het ideetjes op voor mij om over na te denken :)

Ik vind iets met kinderen wel echt iets voor jou Noor.
Maarehh.. ik wil niet dat je zegt dat je daar niet goed genoeg voor rijdt, want dat is echt niet zo.
Jij rijdt namelijk super netjes, maar vooral weet jij hoe je het hoofd koel moet houden als een paard
een wat wildere bui heeft, iets wat ik niet van iedereen kan zeggen. Jij kan goed met alle verschillende
soorten paarden om gaan, en daar heb ik respect voor!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:09

Pebbs schreef:
Ik vond de lengte van je beugels juist netjes. Op deze manier had je je been mooi liggen.
Het komt nu over op mij dat je een excuus geeft om zo te rijden.
Op het filmpje lijkt het dat Ushi wel aardig voor je been is. als jij drijft om te draven of galopperen doet ze dat. Zij moet de juiste beenzetting zetten voor ze die overgang kan maken. Ik vind haar niet traag aan het been.

Maar je neemt alleen de negatieve punten mee. ik heb ook gezegd dat je een nette proef heb gereden en het er verder goed uit zag op die puntjes na die mij opvielen. Dat interesseert je dan niet ????

De lengte was wel mooi maar ik kon niet goed druk houden op mijn beugels en mijn hakken uitdrukken.
En waarom zou ik een excuus geven om zo rijden? Dan heb ik alleen mezelf ermee.
Maar ik weet toch zelf ook geowon dat mijn benen teveel bewegen dus ik snap het punt niet?
En Ushi luistert ook als ik haar vraag of ze naar stap of draf etc moet. Alleen met de langere stukken in draf bijvoorbeeld.
Dan voelde ik haar wat inkakken waardoor ik dus moet bijdrijven. En ik weet dat mijn voeten teveel bewegen.
Maar ik heb mezelf nog nooit zo gezien in een proefje op film. Anders had ik er wel op gelet.

En je had ook positieve dingen gezegt en tuurlijk interesseert me dat wel en vind ik het alleen maar leuk om te horen.
Maar ik kan gewoon niet zo goed tegen kritiek en heb dan vaak de indruk dat ik dan weinig goed doe in jullie ogen :)
En ik geef ook gewoon eerlijk toe dat ik niet goed tegen kritiek kan. Maar ik hou er soms ook wel van als ik tips krijg etc.
Laatst bijgewerkt door Astor op 01-11-09 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:11

Sjeetje bedankt ems :o
Daar word ik echt een beetje verlegen van :o
Maar de reden dat ik dat zeg is omdat ik op de springstallen waar ik stage gelopen heb ( waar ik het niet naar mijn zin had ) dat waren de stages die voor de zomervakantie zijn gebeurt. Daar zeiden ze dat. Dat waren springstallen. Maar ik wil graag zowel in de dressuur als het springen verder. Ik ben idd best koel als een paard wat raar doet. Maar ik heb toch een beetje gelooft wat zij zeiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:11

Kom op zeg Melis.. Je wordt 2 keer eerste, wat echt een super
prestatie is, je ziet een filmpje en een hele hoop mensen zeggen
dat het een nette proef is, ze hebben alleen wat tips waardoor
het misschien nog net iets beter kan. En seriously, jij vind van
jezelf dat je niet goed kan rijden? Dan moet je echt die flapjes
even van je ogen halen, want je kan juist hartstikke netjes
rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:12

Pebbs schreef:
Maar de reden dat ik dat zeg is omdat ik op de springstallen waar ik stage gelopen heb ( waar ik het niet naar mijn zin had ) dat waren de stages die voor de zomervakantie zijn gebeurt. Daar zeiden ze dat. Dat waren springstallen. Maar ik wil graag zowel in de dressuur als het springen verder. Ik ben idd best koel als een paard wat raar doet. Maar ik heb toch een beetje gelooft wat zij zeiden.

Maar er zijn toch ook combi-stallen? Wat ik als ik jou was zou doen, is gewoon deze opleiding
afmaken en dan een jaartje niks doen. Langzaam gaan zoeken naar een stal waar je terecht
kan, maar toch wel blijven werken (en bij je ouders blijven wonen). Zo leg je geen druk op
jezelf om een leuke baan te vinden, waardoor je minder snel verkeerde keuzes maakt. Op die
manier heb je gewoon alle tijd om gewoon een leuke stal te vinden waar je het naar je zin hebt
en waar je voor een hele tijd terecht kan!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:14

Astor schreef:
Maar ik kan gewoon niet zo goed tegen kritiek en heb dan vaak de indruk dat ik dan weinig goed doe in jullie ogen :)

Meid, we zijn alleen maar positief geweest ? :+:

Pebbs schreef:
Sabinee__ schreef:
Ah joh, komt vast wel goed! :D En zo niet; dan ben je ook die ervaring weer rijker, en dat motiveert je om de volgende keer nog beter te presteren.. Toch? :D Komt goed meis, je gaat toch wel weer winnen hahahaha :D !

AMEN _/-\o_

Iriis_ schreef:
Toch niet door wat ik zei hè? Je moet gewoon lekker gaan rijden Melis!

Manon_S schreef:
Met goed gevoel erop gaan, ik weet dat je het kan!
Je bent echt een topamazone dus het gaat je lukken :D .

Kirsten_S schreef:
Komt wel goed melis, gewoon je best doen meer kan je niet doen!

Manon_S schreef:
Meliss je gaat het gewoon heel goed doen, beetje vertrouwen erin hebben hoor :D !

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:14

Tis ook niet aanvallend bedoelt Melissa. Maar ik vraag of ik je rijtechnisch commentaar mag geven en dat vond jij goed. Ik vind het dan jammer dat je er zo tegen in gaat en niet respecteert wat er gezegd word.

En ik bedoel het helemaal niet om je de grond in te trappen. Ik weet dat jij ook beter wilt worden en daarom heb ik deze puntjes gezegd zodat je er mee aan de gang kan en er beter van word. Je doet genoeg dingen goed en dat je niet tegen kritiek kan, tja dat zal je toch moeten leren. Ik heb het netjes gezegd zover ik weet en het is opbouwende kritiek. daar zou je beter mee over weg moeten kunnen dan echt kritiek

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:15

Emmaa_ schreef:
Pebbs schreef:

Maar er zijn toch ook combi-stallen? Wat ik als ik jou was zou doen, is gewoon deze opleiding
afmaken en dan een jaartje niks doen. Langzaam gaan zoeken naar een stal waar je terecht
kan, maar toch wel blijven werken (en bij je ouders blijven wonen). Zo leg je geen druk op
jezelf om een leuke baan te vinden, waardoor je minder snel verkeerde keuzes maakt. Op die
manier heb je gewoon alle tijd om gewoon een leuke stal te vinden waar je het naar je zin hebt

Is er niet iets van een HBO paardenopleiding? Dat is misschien nog wat uitgebreider, en kan je nog meer ervaring op doen door stages van hoger niveau omdat jij nu al zoveel ervaring hebt ?

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:17

Emmaa_ schreef:
Pebbs schreef:

Ja dat is wel zo, maar ik moet gewoon nog veel leren. en ik zit verdomme in me laatste jaar en heb echt het gevoel dat ik nog niet klaar ben voor de paardenwereld. Ze hebben mij op stages ( wat voor mij echt een serieuze kans leek om te groeien ) nooit de kans gegeven om beter te worden met rijden en daar zit mijn punt nu gewoon. Ik denk dat ik voor die stallen niet goed genoeg rijd..

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:18

@ Sabine, het enige HBO in de paarden zijn 2 opties.
HBO Hippische bedrijfskunde , economie en wiskunde zijn m'n slechtste vakken dus ik denk dat het te hoog gegrepen is voor mij.
Of naar het STOAS in Dronten HBO voor docent in paarden vakken. Ik vind het vreselijk om voor de klas te staan dus dat word 'm ook niet .. en dat was het

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:19

Sorry dat ik vloek maar het is een heel erg frustratie punt bij mij en het ligt een beetje gevoelig dat die stallen mij gewoon niet aannemen.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:20

Noor shut up! Je rijdt écht wel goed genoeg voor dat soort stallen
hoor, je denkt alleen van niet ;) En ieder mens moet toch leren?
En dat je dat toevallig niet leert op je "paardenopleiding" betekend
niet gelijk dat je nooit kan leren om "goed" te rijden (in jou ogen
dan, want ik vind je super netjes rijden), en dat leren doe je
juist door al die verschillende stallen af te gaan, en juist overal
proef te rijden, want als ze je niet goed genoeg vinden, dan
weet je in ieder geval dat je volgende keer iets anders moet
doen ;) En om eerlijk te zijn, zie ik jou juist echt als vaste ruiter
voor een grote stal die alle paarden rijdt, inrijdt en corrigeerd,
en ik weet niet of ik het ooit al gezegd heb, maar mocht er
bij mij ooit een paard komen, niet alleen in de nabije toekomst
maar ook in de toekomstige toekomst, ben jij zeker aan het
begin de eerste en laatste die erop komt, omdat ik op jou kan
vertrouwen, en omdat ik weet dat jij netjes kan rijden, en geen
onverantwoordelijke dingen doet.

Dus, daarom ;)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:21

Ik snap het hoor Noor :j .
Paardenwereld is ook echt heul lastig ..

Anoniem

Pebbs schreef:
Sorry dat ik vloek maar het is een heel erg frustratie punt bij mij en het ligt een beetje gevoelig dat die stallen mij gewoon niet aannemen.. ;(

Sorry :(:) Ik zal erover ophouden meissie!

Astor

Bedankt voor jullie tips met rijden! Ik vatte het verkeerd op en dat had ik niet moeten doen sorry!
En Noortje ik zal proberen om mijn knieen eraan te houden om zo mijn voeten stiller te houden.
Ik heb er gewoon vaker last van en ik moet er nu eens op gaan letten.
Het viel me eigenlijk nu pas weer op toen ik het filmpje zag.
Sorry dat ik er zo tegen in ging, ik zal er aan proberen te werken dat jullie het gewoon goed bedoelen.
En mijn verder willen helpen en daardoor wat tips te geven zodat het volgende keer beter gaat!

Emma, Ik ben inderdaad 2 keer eerste geworden achter elkaar op Ushi en ik ben er ook zeker trots op.
Maar ik weet dat ik gewoon beter kan en dat er nog veel dingen te verbeteren zijn.
En het naar mijn gevoel niet zo heel erg lekker ging en dan heb ik toch hoge punten en een eerste plek.
Ik vind het altijd een beetje dubbel dan. Omdat je toch eerste bent geworden maar voor je gevoel ging het niet zo.
Super lief dat je zegt dat ik netjes kan rijden maar ik zal nooit over mezelf kunnen zeggen dat ik goed kan rijden :P

Anoniem

Sabinee__ schreef:
Ik snap het hoor Noor :j .
Paardenwereld is ook echt heul lastig ..

Precies.. Vaak kom je uiteindelijk in de kantine
terecht. Sorry Noor, dat zeg ik niet om jou te ontmoedigen.

Sabinee__

Emmaa_ schreef:
Noor shut up! Je rijdt écht wel goed genoeg voor dat soort stallen
hoor, je denkt alleen van niet ;) En ieder mens moet toch leren?
En dat je dat toevallig niet leert op je "paardenopleiding" betekend
niet gelijk dat je nooit kan leren om "goed" te rijden (in jou ogen
dan, want ik vind je super netjes rijden), en dat leren doe je
juist door al die verschillende stallen af te gaan, en juist overal
proef te rijden, want als ze je niet goed genoeg vinden, dan
weet je in ieder geval dat je volgende keer iets anders moet
doen ;) En om eerlijk te zijn, zie ik jou juist echt als vaste ruiter
voor een grote stal die alle paarden rijdt, inrijdt en corrigeerd,
en ik weet niet of ik het ooit al gezegd heb, maar mocht er
bij mij ooit een paard komen, niet alleen in de nabije toekomst
maar ook in de toekomstige toekomst, ben jij zeker aan het
begin de eerste en laatste die erop komt, omdat ik op jou kan
vertrouwen, en omdat ik weet dat jij netjes kan rijden, en geen
onverantwoordelijke dingen doet.

Dus, daarom ;)

AMEN :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:23

Ik ben koken, heb hongerrrrr :D .
Lekker kip met rijst maken, jammie!

Noor, ik ga voor je denken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:23

Astor schreef:
[naam], Ik ben inderdaad 2 keer eerste geworden achter elkaar op Ushi en ik ben er ook zeker trots op.
Maar ik weet dat ik gewoon beter kan en dat er nog veel dingen te verbeteren zijn.
En het naar mijn gevoel niet zo heel erg lekker ging en dan heb ik toch hoge punten en een eerste plek.
Ik vind het altijd een beetje dubbel dan. Omdat je toch eerste bent geworden maar voor je gevoel ging het niet zo.
Super lief dat je zegt dat ik netjes kan rijden maar ik zal nooit over mezelf kunnen zeggen dat ik goed kan rijden :P

Nou kan ik eerlijk zeggen dat Ushi niet de makkelijkste is om te rijden, en dat ze je een heel slecht gevoel kan geven.
Ik heb het ook hoor, als ik op haar rij en Sandra zegt dat het goed gaat, denk ik op dat soort momenten juist
dat het totaal niet goed gaat. Omdat ze al zo veel kan, leg je de lat voor jezelf en voor haar heel erg hoog, en zij
kan het wel aan, maar jij als "manegeruiter" misschien niet. Je doet je best, en dat werpt zijn vruchten af,
omdat je eerste wordt! Ik zou gewoon lekker blijven rijden, en het is heus terecht dat jij eerste wordt,
want als ik het filmpje zo zie ziet het er echt netjes uit, en zijn je punten ZEKER terecht :j

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:24

Pebbs schreef:

Je moet niet alles geloven wat ze zeggen meis! Gewoon in jezelf geloven en ervoor gaan!
De paardenwereld is erg moeilijk om in te komen en je plek in te vinden.
Maar ook ik vind dat je super netjes rijd maar ik snap jou punt ook wel hoor.
Als je te horen krijgt van nou je kan niet rijden. Dat slaat toch wel even in als een bom.
En dan ga je toch over dingen nadenken. Maar als je iets wilt, dan gaat het je lukken!
Het zal wel moeilijk zijn maar ik weet zeker dat het je zal lukken! Je vind echt wel je plekje!

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:25

Je hoeft er niet over op te houden hoor ems, maar ik denk ik wil het er eens met jullie over hebben, kijken wat jullie er van vinden. en wil heel graag jullie mening erover weten. En vind het fijn dat ik die ook krijg van jullie !

Ems, vind het echt heel lief dat je mij zoveel complimentjes geeft ! word er gewoon helemaal sprakeloos van :o
Ik denk ook wel dat ik netjes kan rijden, tuurlijk heb ik mijn mindere momenten maar ik denk dat het ook een stukje angst is door wat die springstallen zeiden dat ik echt te slecht ben.. en dat ze me niet zullen aannemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:25

Noorie, Dronten zou ik niet doen. Ik hoor er zó onwijs veel verschrikkelijke verhalen over. En dan is het misschien wel mooi op je CV, dat je gestudeerd hebt aan Dronten, maar de stallen waar jij wilt rijden, zegt dat niets. Die kijken naar jou omgang met paarden, heus niet naar de plek waar je gestudeerd hebt. Er zijn toch ook genoeg mensen die dagelijks met paarden omgaan, en als bijbaantje op een stal werken waar ze jonge hengsten temmen, maar in het dagelijkse leven een Economische studie doen? Of een kantoorbaan hebben? Dronten zou verspilling zijn van je tijd, vooral als je kijkt naar de eisen die er aan je gesteld worden..

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:26

LEkker sabinee ! :D Bedankt, laat me weten als je iets voor me weet :)