Kirsten_S schreef:Tuurlijk snap ik dat wel, maar daardoor vind ik dat niet de kwaliteit van het rijden achteruit moet gaan. ik wil graag verder leren en niet nog meer met mezelf in de knoop komen omdat hij bezig is..
Als we dan helemaal geen les meer krijgen van hem, sorry maar geef mij dan maar die oude bodem terug,
En ik weet niet of het zo is, maar ik snap die verhouding van het minder stijf worden op een betere bodem? alsof ze door een betere bodem minder stijf worden? ik snap het effe niet. als iemand een paard gewoon aan ze lot over laat met rijden en hij doet wat hij wil is hij dan toch niet minder stijf omdat die op een goede bodem loopt? dat ligt toch grotendeels aan de ruiter zelf, miss een klein deel door de bodem, maar ik denk meer dat de ruiter zelf daar de grootste invloed op heeft. Niet aanvallend bedoeld maar ik snap je beredenering niet hierover??
Door die betere bodem veren de paarden beter mee en daardoor krijgen ze een minder harde klap op hun spieren en gewrichten.
En verder laat ik het maar hierbij. Ik vind het prima als jullie er anders over denken
Maar het is alleen wel heeel storend als jullie het blijven zeggen, omdat andere mensen daar anders over denken en het soms misschien wel een beetje als 'ondankbaar' op zouden kunnen vatten, want nu is het weer niet goed
Als ik met een probleem zit onder het rijden in de les, stap ik gewoon naar Frans toe (of hij nou aan het poepscheppen is of niet) en vraag of hij me kan helpen..