Manege voor o.a. gehandicapten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 12:51

ja, maar bij ons hebben we veel jonge vrijwilligers ( nouja, jong, die nog op school zitten) ik heb 4 jaar geluk gehad dat ik elke woensdag middagvrij had. en toen liep ik altijd naast de zelfde jonge. het ging steeds beter. tot het 5de jaar. toen had ik niet meer vrij op woensdag middag en nu gaat het niet meer goed. hij stuurt nu niet meer.. alleen als ik een keer langs kom stuurt hij weer. gelukkig gaat het wel een beetje beter. maar daarom hebben ze bij ons niet vaste vrijwilligers.

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:00

Naimz schreef:
Bij ons verkopen ze wel bodywarmers (die ik op die foto's draag).. Alleen niemand koopt ze.. Ik vind ze ook lelijk hoor, hehe

Nog los van de maat van die dingen! Ik weet niet of het nog steeds dezelfde bodywarmers zijn als met de opening? Normaal heb ik een M of L (van jas), maar ik verzoop nog in een S... Dan ga ik echt geen bodywarmer kopen..

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:10

superhaffies schreef:
ja, maar bij ons hebben we veel jonge vrijwilligers ( nouja, jong, die nog op school zitten) ik heb 4 jaar geluk gehad dat ik elke woensdag middagvrij had. en toen liep ik altijd naast de zelfde jonge. het ging steeds beter. tot het 5de jaar. toen had ik niet meer vrij op woensdag middag en nu gaat het niet meer goed. hij stuurt nu niet meer..

Tsja, ik denk wel dat hij 4 jaar veel geleerd heeft, en dat dat heel positief is. Dat er dan een terugval is, is jammer maar ik weet niet of het beter was geweest als hij ook die 4 jaar niet had gehad. Dat zijn altijd moeilijke dilemma's.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 16:43

Shadow0 schreef:
We proberen de ruiters zoveel mogelijk op vaste paarden te laten rijden, en de begeleiders ook zoveel mogelijk bij vaste ruiters te laten lopen. Dus eigenlijk wel ja.

Oke dan, ja dat hebben wij ook hoor.. Maar de begleiders hebben vaste ruiters die dan allemaal hun eigen paard hebben, maar dat is dus niet altijd dezelfde zegmaar.. En hierom:

Citaat:
Ik heb nu (helaas helaas) een pony....

dacht ik dat jullie dan de hele dag naast dezelfde pony liepen..

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:47

Oh zo
Ik snap het misverstand. Maar ik loop zowiezo maar 2 keer mee.
(Is best genoeg trouwens, je bent dan toch anderhalf uur bezig met wandelen, rennen, paard in de gaten houden, ruiter in de gaten houden, rest in de gaten houden.)

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 16:47

Hilli schreef:
Naimz schreef:
Bij ons verkopen ze wel bodywarmers (die ik op die foto's draag).. Alleen niemand koopt ze.. Ik vind ze ook lelijk hoor, hehe

Nog los van de maat van die dingen! Ik weet niet of het nog steeds dezelfde bodywarmers zijn als met de opening? Normaal heb ik een M of L (van jas), maar ik verzoop nog in een S... Dan ga ik echt geen bodywarmer kopen..

Haha ja idd!

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 16:53

Ik vind het over het algemeen ook best fijn om een vaste ruiter te hebben, en de ruiters volgens mij ook wel. Ik help op zaterdag in alle gehandicapten lessen (dat zijn er 3) en heb in iedere les wel vaste ruiters waar ik naast loop.

1 Jongetje waar ik nu naast loop, daar liep voorheen een meisje naast die op hem paste, en het was altijd 1 grote lol met die 2.. Alleen zij moest vanwege een knieblessure stoppen met het werk en nu loop ik naast hem. Ik merk wel dat 'ie haar nog wel mist, hij is nu ook wel stiller dan toen met haar zegmaar..

Ik heb ook een tijdje backriding gedaan met een jongetje van 3 en in het begin moest ik em nog best stevig vasthouden enzo, maar na een tijdje werd ie ondeugend! Hij ging aan mn haar trekken enzo.. Gewoon omdattie niet meer zo hard hoefde te werken, nu rijd ie zelf op een klein ponytje.. Echt geweldig om te zien dattie zo vooruit is gegaan.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:48

niets te melden * schop*

CynthiaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:24

Weet iemand iets over Arnoesch. Ze staat bij manege 't Hoefijzer in Zwolle.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 19:31

Sorry, die ken ik niet.. Manege ook niet trouwens..

bakkie

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:04

ik heb een vraagje voor iedereen die op een gehandicapten manege helpt.....

een paar jaar geleden heeft een vriendin van me haar roodbonte tinkertje weggedaan, er is tegen haar gezegd dat ze naar een manege voor gehandicapten zou gaan.....

nou vraag ik me af op welke manege's er een roodbonte tinkermerrie staat en hoe deze heet....
ik vraag me toch wel af of ze daar uberhaupt wel belandt is en zo ja hoe het met haar gaat of ging??

denk je dat je haar kent please pb me aub!!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:37

Wij hebben ook vaste vrijwilligers, meeste schoolgangers, die om de beurt naast iemand lopen, waar het nodig is. Het is dus een vaste ploeg, die onderling weleens wisselt van ruiters. 1 van de vrijwilligers rijdt voorop en dan volgt de rest. Is echt mooi om te zien.

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:43

@ Bakkie : Wij hebben geen Roodbonte tinker helaas!

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:55

Onze manege is geen gehandicapten-manege, maar er rijdt elke woensdag wel een verstandelijk gehandicapte op Dwen
Echt heel erg leuk, ze kan best goed rijden!!
Ik help niet (iets te jong, 13) met rijden, maar soms wel met afzadelen Y:)

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 19:32

@ IsSsatjuh: Leuk dat er bij jullie toch nog wel een verstandelijk gehandicapt iemand rijd.. Persoonlijk vind ik 13 niet echt heel jong hoor.. Ik was 11 toen ik hier begon met helpen nl..

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 19:37

trutje schreef:
Weet iemand iets over Arnoesch. Ze staat bij manege 't Hoefijzer in Zwolle.

die heb ik vrijdag nog gezien... wat wil je er over weten dan?

CynthiaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:38

Ik wil graag weten hoe het met haar gaat, ze is mijn oude pony. Ze was altijd een ontzettende schat.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:58

bakkie schreef:
ik heb een vraagje voor iedereen die op een gehandicapten manege helpt.....

een paar jaar geleden heeft een vriendin van me haar roodbonte tinkertje weggedaan, er is tegen haar gezegd dat ze naar een manege voor gehandicapten zou gaan.....

nou vraag ik me af op welke manege's er een roodbonte tinkermerrie staat en hoe deze heet....
ik vraag me toch wel af of ze daar uberhaupt wel belandt is en zo ja hoe het met haar gaat of ging??

denk je dat je haar kent please pb me aub!!

we hebben wel een tinker op de manege.... kweet alleen niet of ze roodbont is heb je een foto ofzo? is ze stevig gebouwd? hoe heet ze? en hoe oud ongeveer?

Beesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:03

OP de gehandicaptenmanege in Heel hebben ze er geen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:26

horseylove schreef:
Madurodam manege in den haag bij manege de wildhoef heb ik een paar jaar daar geholpen en gereden!
Zeer naar me zin gehad

Ik ook. Deed vrijwilligerswerk op de dagen dat mijn vriendin Gaby Vermeer les gaf.
Heb er toen ook mijn Z-paard aan verkocht voor een goede oude dag. Obelix is er nog 27 geworden, helemaal top!

Gaby gaf ook les op Manege Groenesteyn in Utrecht toen, Manege in Bodegraven Le Cheval, en Manege De Hazelaar.

Meerdere van die maneges kwam ik toen ook.

christellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:44

Naimz schreef:
@ IsSsatjuh: Leuk dat er bij jullie toch nog wel een verstandelijk gehandicapt iemand rijd.. Persoonlijk vind ik 13 niet echt heel jong hoor.. Ik was 11 toen ik hier begon met helpen nl..

Yeah!

Richard78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:15

IkhouvanChey schreef:
Bij ons op de Leeuwardermanege hebben ze ook gehandicapte lessen ik heb er wel een paar keer bij gekeken, maar ik help zelf niet mee. Het is best mooi om te zien dat zulke mensen ook kunnen paardrijden.

Waarom kom je dan niet helpen? Ik ben een van de vrijwilligers bij de SPG-Leeuwarden en met name op de donderdagavond (18.00-20.00) komen we vaak helpende handen tekort.

IkhouvanChey schreef:
Jammer genoeg is het betrouwbaarste manegepaard waar de meeste gehandicapten waarschijnlijk het meest plezier van hebben gehad met pensioen

Ach ja, goede oude "Jane". Was altijd een feest met aansingelen - kon ze zo lekker naar je happen... Maar was dat eenmaal gebeurd, dan ging ze er helemaal voor in de les.

IkhouvanChey schreef:
Verder zijn er natuurlijk nog veel meer betrouwbare paarden.
Gelukkig wel, maar ook zeer eigenwijze zoals de Fjord "Jumbo".

Maar het is inderdaad een genot om te helpen bij de lessen. Zelf help ik door een tekort aan vrijwilligers momenteel bij de lessen op maandag- en donderdagavond (elk 2 uur) en bij de schoollessen (speciaal onderwijs) op donderdagmorgen (totaal 4 uur). Dat is meteen het volle lessen-aanbod van de stichting.

Bij de avondlessen wisselen we als vrijwilligers wel regelmatig van ruiter, maar bij de schoollessen hebben alle vrijwilligers vaste ruiters. We proberen er ook altijd voor te zorgen dat ze op dezelfde pony's/paarden kunnen rijden, al is dat niet altijd even makkelijk als er een aantal kreupel zijn. Ondanks alles hebben we wel altijd erg veel plezier en dat is denk ik een van de belangrijkste dingen als je als begeleider/vrijwilliger bezig bent.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:13

*schop*

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:02

Zaterdag hebben we allemaal op schapenvacht gereden.
Zit wel wat anders dan een zadel..

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 14:04

Wij hebben ook schapenvachten.. Heb er nog nooit meegereden.. Lijkt me idd wel apart zitten Hebben jullie ook van die gelpats voor op t zadel?