rc het fjordenpaard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:03

_Tristan schreef:
Ben dit jaar meegeweest bij Rancho De Verano naast het Fjordenpaard.
Was super! Ik wil volgend jaar weer en hard sparen want het liefst neem ik dan Tris mee, die vind dat vast en zeker geweldig in zo'n kudde :D

als je je eigen paard mee neemt komt ie daar op stal te staan en niet bij de kudde :Y)

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:34

Diertjec schreef:
_Tristan schreef:
Ben dit jaar meegeweest bij Rancho De Verano naast het Fjordenpaard.
Was super! Ik wil volgend jaar weer en hard sparen want het liefst neem ik dan Tris mee, die vind dat vast en zeker geweldig in zo'n kudde :D

als je je eigen paard mee neemt komt ie daar op stal te staan en niet bij de kudde :Y)

Jawel, zolang het goed gaat in de kudde mag hij erbij.
Dit jaar kon er ook een eigenpaard bij.

xClaudiaaL

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:35

okee, dat is wel super chill dan :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:36

Oh dat wist ik helemaal niet? Dan zou het inderdaad leuk zijn!

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:37

Lijkt me erg gaaf om daar een keer heen te gaan! Maar dit jaar ga ik al naar een ander ponykamp :) .

Maak je trouwens alleen buitenritten daar?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:40

ja je maakt alleen buitenritten, maar wel hele leuke!

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:46

Oke gaaf :D Moet je ook een stuk over de weg?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:59

Suuskipje schreef:
meisjes van 18 of 19 kunnen heel verantwoordelijk zijn hoor :) denk niet dat dat van leeftijd af te lezen valt hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel iemand heeft..

Heb het ook niet over het verantwoordelijkheidsgevoel van dat meisje natuurlijk, zij deed hartstikke haar best. Maar je kan een groep van ruim 20 kinderen gewoon niet laten begeleiden door 1 persoon, en al helemaal niet door een 18jarige.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:19

@ _Aniek soms een heel klein stukje maar je rijd eigenlijk meestal gewoon in het bos!

en @ mistery het gaat tot nu toe gewoon prima met 1 persoon (ja ook 18 jarige waaronder ik zelf) die een groep van ongeveer 15 kinderen begeleid. en als je het er niet mee eens bent, niemand die zegt dat jij naar dit kamp moet gaan hoor :) gelukkig zijn er heel veel mensen die dit wel willen!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:44

wat leuk dat je paard dan ook gewoon in de kudde mag, dat wist ik ook niet :P
met gewoon kamp komen ze volgens mij bijna altijd op stal te staan, maar western is natuurlijk een kleiner clubje en staan ze met niet zo veel op t land.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:48

mistery schreef:
Suuskipje schreef:
meisjes van 18 of 19 kunnen heel verantwoordelijk zijn hoor :) denk niet dat dat van leeftijd af te lezen valt hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel iemand heeft..

Heb het ook niet over het verantwoordelijkheidsgevoel van dat meisje natuurlijk, zij deed hartstikke haar best. Maar je kan een groep van ruim 20 kinderen gewoon niet laten begeleiden door 1 persoon, en al helemaal niet door een 18jarige.

Maar wat is dan het verschil tussen een 18jarige en een 34 jarige?
Dat snap ik gewoon even niet, je kijkt toch ook naar de ervaring van diegene en toch ook naar het verantwoordelijkheidsgevoel, als de 18jarige cotnant achterom kijkt of alles goed gaat, goed communiceerd enzo en de 34jarige heeft moeite om op haar paard te blijven zitten en kaggelt weg zonder door te hebben of er iemand naast ligt, dan wil ik toch liever de 18jarige als leiding hoor ;)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:04

ja vind ik idd ook suus.

ik snap ook wel dat je denkt van, een 18jarige die een groep van 15kids leid..?
maar als het iemand is met veel verantwoordelijkheidsgevoel, en die goed oplet en kijkt wat iedereen aan kan enz kan het prima.
liever dat dan iemand die ouder is, maar niet goed op de groep let :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:57

Het is mijn mening. Echt onzin over dat pingen en twitteren. Wij hoeven op ons kamp onze mobiel ook niet in te leveren, en niemand zit 24/7 op twitter, niemand belt op het paard (nog nooooit gebeurt). En ik ga al naar dat kamp toe met het gevoel dat ik het niet leuk ga vinden dus dan laat ik ook geen gezellig kamp schieten. Want mijn eerste indruk is al niet positief. (: En ik heb er ook verhalen over gehoord dat het niet leuk is dusja.. ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:58

L_bonsai_L schreef:
ja vind ik idd ook suus.

maar als het iemand is met veel verantwoordelijkheidsgevoel, en die goed oplet en kijkt wat iedereen aan kan enz kan het prima.

Ja, en zij had absoluut geen verantwoordelijkheid.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:59

ieder zijn eigen mening maar ik vind het een domme reden dat je hiervoor een ponykamp laat schieten!

stel je gaat met het paardrijden door het meer, je telefoon word nat hij doet het niet meer.. en dan gaan die kinderen allemaal de leiding de schuld geven omdat die door het water ging enzo. gewoon onhandig!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:59

LovesKim schreef:
L_bonsai_L schreef:
ja vind ik idd ook suus.

wie is zij?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:04

Britt_Sisi schreef:
ieder zijn eigen mening maar ik vind het een domme reden dat je hiervoor een ponykamp laat schieten!

stel je gaat met het paardrijden door het meer, je telefoon word nat hij doet het niet meer.. en dan gaan die kinderen allemaal de leiding de schuld geven omdat die door het water ging enzo. gewoon onhandig!

Wij zwemmen ook met de paarden, maar wij mogen die dan gewoon in onze tas leggen. Eigen risico, again.

En met zij bedoelde ik dat meisje die ons leidde. Die iedereen was kwijtgeraakt.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:19

de leiding weet altijd niet van tevoren of ze door het meer gaan

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:22

Kijk dat is 1 18 jarige zonde rverantwoordelijkheidsgevoel ;)
Betekent niet dat je die allemaal over 1 kam dient te scheren niet waar?

Britt_Sisi hier is ook leiding en ook 18 (nou ja bijna 19 nu dan) en ik vind persoonlijk dat zij veel verantwoordelijkheid toont. Zelfs al gaan we met een groep huren dan is zij meestal degene die op let of alles goed gaat. Bij de 1 zit het erin gebakken en bij de andere niet, de leiding die jij meehad had dan duidelijk neit de capaciteiten om leiding te zijn.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:27

LovesKim schreef:
Het is mijn mening. Echt onzin over dat pingen en twitteren. Wij hoeven op ons kamp onze mobiel ook niet in te leveren, en niemand zit 24/7 op twitter, niemand belt op het paard (nog nooooit gebeurt). En ik ga al naar dat kamp toe met het gevoel dat ik het niet leuk ga vinden dus dan laat ik ook geen gezellig kamp schieten. Want mijn eerste indruk is al niet positief. (: En ik heb er ook verhalen over gehoord dat het niet leuk is dusja.. ;)

Dan doe je er goed aan niet te gaan als je er al geen lekekr gevoel over hebt! Even goede vrienden toch? Voor de 1 is zijn mobiele telefoon belangrijker dan voor de ander :)
En van verhalen moet je nooit uitgaan! Dat is altijd een persoonlijke mening van iemand en ik vind dat je pas kan oordelen als je er zelf geweest bent. Kijk wil jij tijdens je ponykamp uit serieus dressuur of springles krijgen dan moet je hier niet naartoe gaan. Dit is ene kamp waar je een week lang door de bossen hobbelt en waar je gewoon even lekekr kan relaxen :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:10

LovesKim schreef:
L_bonsai_L schreef:
ja vind ik idd ook suus.

maar dat was toch helemaal niet bij het fjordenpaard?

nouja, als het je geen leuk kamp lijkt moet je het idd niet doen, dat is zonde van je geld en tijd.
iedereen vind idd zoals suus zegt iets anders leuk. ik vind het ook lekker dat je alleen in het bos rijd in gezellige grote groepen enzo, maar ik kan me ook voorstellen dat je dat helemaal niet zo leuk vind, of dat je op kamp gaat om juist je vaardigheden te verbeteren. dan moet je hier idd niet zijn (tenzij het over je buitenrij ervaring gaat ;p )

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:14

LovesKim schreef:

nouja ze hebben er daar blijkbaar slechte ervaring mee, want vroeger mocht je wel je mobiel bij je houden (volgens mij)
dus dat hebben ze vast niet afgeschaft om de kinderen te pesten ;)
net als met je camera mee op het paard, dat kan gewoon gevaarlijk zijn, en er zijn kinderen van hun paard gevallen omdat ze met hun camera bezig waren, dat kan ook met je mobiel gebeuren.
als je hem mee hebt en hij gaat opeens af ofzo, ookal is het dan niet je bedoeling om te bellen, je zal toch op moeten nemen, of m weg moeten drukken ofzo ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:21

Klopt vroegah mocht dat wel hoorde ik. Maar denk dat ze best nare ervaringen hebben gehad en dan kan je nog zo hard 'eigen risico' roepen, jij bent als kampeigenaar dan toch verantwoordelijk en jij wordt erop aangesproken.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:34

Ja idd en het ook gewoon niet leuk voor de groep denk ik, als er iets weg is word er toch snel gezegt dat het gestolen is, en als iedereen elkaar dan gaat verdenken word het er niet echt gezelliger van..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:18

Ja of je telefoon begint ineens als een debiel geluid te maken omdat je hem niet op stil hebt gezet en die paarden schrikken zich een ongeluk..
En trouwens op echt heel veel kampen moet je tegenwoordig je telefoon inleveren en dat is niet alleen op een ponykamp