ik ben er de 3e en 4e, maar geloof dat ik al wel in de 2e week dagje mee kom lopen ik heb ook geen orun, maar dat maakte ze niks uit. Hebben jullie al keertje les moeten geven daar? Ze zeiden dat dat eigelijk wel moest van te voren, maar bij mij kon dat toen niet.
Hey, ik kom ook even binnenvallen, sorry! Maar toen ik op 'boschhoeve' ging zoeken kwam ik tegen dat meer bokkers hier leiding zijn geweest.
Ik ga heel waarschijnlijk 2 weken in de zomer daar (hulp)leiding zijn, ik ben 16. Superleuk kamp, ben er zelf ook 3 jaar geweest. Ben benieuwd of dit doorgaat, maar ik denk het wel Zijn er meer die dit jaar (weer) gaan?
He nog een zestienjarige! Wat leuk dat je wel leiding mag zijn, neem je een eigen paard mee? Krijg je een vergoeding? Waar zit de boschhoeve? Veel vragen haha
Ja ik vind het ook heel leuk! Het wordt denk ik wel iets van 'hulpleiding' dus geen les geven in mijn eentje etc. maar ik heb er wel echt zin in. Nee, ik neem geen eigen paard mee, de verzorgpaarden die ik nu heb kan in niet mee nemen. Ik krijg denk ik geen vergoeding, of echt iets van 20 euro per week ofzo. Ik doe het vooral voor de ervaring. De boschhoeve zit in Soerendonk, een klein dorpje in Brabant.
Vragen beantwoord? Haha. Ga je zelf nog leiding zijn ergens? De Boschhoeve zoekt volgens mij nog wel mensen, dit is in ieder geval de website: www.de-boschhoeve.nl
Naomi_unique
Geplaatst: 08-05-09 18:36
Ik wil ergens leiding zijn haha Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben mijn paard mee te nemen, ik weet niet of dat daar kan? Want anders ga ik me wel opgeven!
Edit: Als 16 jarige kom je namelijk verder niet zo snel aan een plek als leiding...
Maar ik wil ook wel als begeleiding mee op kampen en trektochten. Ben op dit moment 16 (in de zomervakantie 17) Maar hoe doen jullie dat dan? Zoeken jullie gewoon een manege/stal uit die kampen geeft en sturen die een mailtje of ja?
Ik ben ook een aantal keer leiding geweest bij de boschhoeve. Ik kwam altijd als ponykamp kind en toen ik 17 was was ik hulpleiding. Dat is dus alles behalve lesgeven en voorop rijden met buitenritten. Voor hulpleiding nemen ze meestal meisjes die daar al regelmatig op ponykamp zijn geweest of die daar rijden. Als je 18 bent en de paarden een beetje kent mag je soms lesgeven, ligt uiteraard aan je kwaliteiten (in het begin dus onder begeleiding), en voorop rijden met buiteritten (mits je de weg kent en een ruiterbewijs hebt).
De eigenaar houd er overigens niet zo van als leiding eigen paarden meenemen (omdat ze daar dan meestal te veel aandacht aan geven), maar het is wel mogelijk.
Misschien is het dat dan wel dat ik niet terug gemailt word. Ik heb daar nooit gereden en ik wil mijn eigen paard meenemen! Maargoed een beleefd meeltje dat het niet nodig is, of dat ik niet ben wat ze zoeken was wel fijn geweest....
@ Larissa Ja ik ben over en weer aan het mailen Alleen ik krijg net te horen dat ik mijn paardje (liever) niet mee mag nemen.. Dan houdt het dus voor mij wel op Maargoed ik zoek verder haha
rooz_89
Geplaatst: 22-05-09 21:00
Ik ben nu met Het land van Ny aan het mailen. Een soort Archeon alleen dan ( denk ik) een stuk groter, in Belgie . Net gegevens doorgegeven dus hoop dat ik daar aan het werk kan Ze zochten nog mensen dus als je nog niks hebt en ervaring hebt e.d. dan is het misschien nog wat voor iemand anders ook, kunnen we misschien samen reizen dat end
ow aha ik snapte hem al niet Klinkt wel heel stoer zeg belgische ardennen!
rooz_89
Geplaatst: 22-05-09 21:40
. Ja het is super mooi... moet je anders op youtube even nyx.be intikken en eerste filmpje bekijken... Het is een soort Archeon alleen dan dus ook met verblijf en alles, de kindjes slapen in een kasteel .
Ik ben de hele dag bezig geweest het forum door te worstelen, wat is het groot! Heb natuurlijk láng niet alle topics kunnen bekijken, maar via de zoekfunctie kwam ik hier. Een aantal jaren geleden ben ik zelf op ponykamp geweest bij Klein Oever, ik vond het helemaal fantastisch en denk er nog vaak aan terug. Nu ben ik ondertussen 23 en heb aan het einde van de zomervakantie nog wel een week vrij en het lijkt mij eigenlijk wel erg leuk om als stalleiding aan de slag te gaan op Klein Oever! Ik kan goed omgaan met kinderen en paarden, maar heb geen ervaring met instructie geven, vandaar dat stalleiding me een goed idee lijkt. Ik las al dat een aantal van jullie zijn/haar eigen paard meenam/meeneemt, hoe is dat bevallen? Ik ben wel benieuwd naar jullie positieve en negatieve ervaringen (heb er ook al veel over gelezen hier) als leiding, dus als jullie me daar wat over kunnen vertellen, heel graag!:D