Iriis_ schreef:Emmaa_ schreef:Waarschijnlijk wel. Het zijn allemaal canon lenzen, en het zijn vrij nieuwe lenzen. Deze camera is gekocht en uit de periode vlak voor er digitale camera's kwamen. Waarschijnlijk is het systeem nog het zelfde
Okeee, want als ik een camera koop, wil ik der wel eentje waar gewoon verschillende lenzen op passen, en niet alleen die van een bepaald merk zeg maar..
Hier gaat een heel verhaal volgen;
Ik heb speciaal voor een canon gekozen omdat ik canon lenzen heb al, en ik vind het zonde om straks met een nikon camera oid aan te komen zetten, en dat mijn lenzen er dan niet op passen.
Canon is een goedkoop, goed merk, en er zijn veel lenzen van op de markt, die ook nog eens niet zo gek duur zijn.
Canon is een heel fijn merk, ze maken makkelijke camera's, die zelfs iemand met weinig verstand ervan, makkelijk kan gebruiken, en ze liggen heel fijn in de hand. Ik heb een keer met de 350D (van canon) van mijn nicht gefotografeerd, en daar zijn nog redelijke foto's uitgekomen, en daarna heb ik haar nieuwe gehad, een nikon D50 (daar zijn er maar weinig van op de markt) en ik moet zeggen dat de foto's met de canon mooier waren gelukt, en hij lag veel beter in je hand.
Als je gewoon hobbyfotograaf wilt zijn, dus gewoon omdat je het leuk vind om foto's te maken, dan zou ik geen al te dure camera kopen, een 400d is gewoon een redelijke camera, 477 valt nog best mee opzich, en je kunt namelijk altijd nog uitbreiden met meer lenzen. Het ligt niet heel erg aan je body namelijk, meer aan je lenzen of je foto's er leuk uit komen.
Heel verhaal, en dat mag jij lekker lezen
.Ik hoop dat je eruit kan opmaken het antwoord op je vraag;
Ik weet niet of ze erop passen, ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en als je lenzen koopt, Sigma lenzen (een merk dat alleen lenzen verkoopt dusz geen body's, en die dus lenzen maakt die overal op passen) of gewoon van het merk van je camera. als je echt nog wilt gaan uitbreiden met lenzen, dan zou ik canon kopen, want daar heb je makkelijk lenzen van
. Ik zie niet heel veel nikon lenzen op de markt in ieder geval
. Het zijn allemaal canon lenzen, en het zijn vrij nieuwe lenzen. Deze camera is gekocht en uit de periode vlak voor er digitale camera's kwamen. Waarschijnlijk is het systeem nog het zelfde 

) 
Zien??