Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:20

Vandaag even Noblesse gereden. Die had op zijn zachtst gezegd de kerstgedachte niet erg hoog hangen Clown. Hij was flink tegendraads en had nogal losse achterbeentjes. Daar heb ik natuurlijk wel een gepast antwoord op, maar toch kreeg ik het niet helemaal gewonnen. Altijd zonde maar dat is ook nog een stukje gebrek aan ervaring van mijn kant. Ik probeerde van alles maar kreeg meneer zijn grote mond maar niet gesnoerd.
Ach ja...dat is alleen maar stof om weer van te leren en de mensen aan de kant hebben ook weer een lolletje gehad Haha!.
Zaterdag waarschijnlijk weer NL, dus alweer een paardje die duidelijk weet wat ze wél en niet wil. Al gaat het met haar al veel beter en kan ik haar steeds beter overtuigen dat het slimmer is om te doen wat ík wil, in plaats van datgene waar ze op dat moment toevallig zelf zin in heeft. Bloos Haha!.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:00

Ja Djoontje , je hebt paarden en je hebt paarden!!!!!

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:53

Ja Djoontje, en die Noblesse is niet gemakkelijk, ook een trapzak eerste klas. Vandaag springclinic gehad was super leuk. Volgende week helaas geen dressuurclinic voor mij want dan zit ik weer in euro-disney, maarja dat is natuurlijk ook kei leuk.
De groeten maar weer van mij

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:13

weer in euro disney Tong uitsteken deb doet net of ze der 5x per jaar komt Tong uitsteken
Ik doe wel mee met de dressuurclinic.. ben benieuwd hoe dat word.. M. zij ook al dat die man heel leuk les gaf

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:15

Gister en eergister ging het rijden niet zo goed, reed in de buitenbak en ze reageerde op alles en was fris. Dus vandaag maar weer binnen rijden, denk dat dat weer beter gaat.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:58

Wie geeft die clinics dan?
Ik mag vanavond alweer rijden, de week is lekker snel gegaan. Morgen moet ik helaas weer naar stage dus geen gezellige zaterdag voor mij.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:39

O Manon dat ken ik van de tank het is ook best logisch alles komt nu los en ze kunnen nu bewegingen maken die voorheen moeite kosten.
Ik denk enkele keer nou peert hij er tussen uit omdat hij zo wakker aanvoelt, het is echter niet wakker maar gewoon lossigheid wat ik voel. Wel moeilijk hoor maar wel beter voor het paard.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:54

Amarie manon bedoel de pony van vd B.. Maar logisch die pony komt nooit in de kleine buitenbak en ja t is fris en t waait dus logisch dat ze gek is

Fijn dat sallie lekker los is Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:40

Moet toch eens wat begrijpender leren lezen.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:25

Vandaag weer binnen gereden en dat ging weer goed, ze was erg fijn.

Haha maakt niet uit hoor.
Met twis gaat het ook erg goed, de laatste paar x met longeren erg braaf, wil steeds zakken en mag als het morgen bij de fysio goed gaat zondag alweer uitstappen en rustig opbouwen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 00:22

Jaja twis word wel braaf... Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:56

Gisteren en vanmorgen heerlijk gereden, jeetje wat een verschil zeg. Het is wel erg wennen aan de lossigheid. Heb met regelmaat het gevoel dat hij gaat ontploffen (terwijl hij gewoon los is en alles veel makkelijker doet) dat wordt nog even wennen de komende tijd

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:48

Wel lekker Amarie dat je dat verschil zo goed merkt.
Ik had gister gereden omdat ik vandaag stage moest lopen. Tot mijn verbazing zat ik op Paco. Wel weer leuk na een paar jaar niet op hem te hebben gereden. Dat is wel echt topsport, maar op den duur liep hij best lekker.

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:31

haha ja dan zit er ineens toch wel veel verschil tussen pace en legend he angelique! allebei is hard werken maar toch wel heel anders volgens mij...

ik zat gister weer op odaymie, en had voor kerst een nieuwe rijbroek gehad. wil ik dus snel op stappen zodat ik geen schop van haar krijg, scheurt heel dat leren stuk eraf :0 mooi voor schut... uiteindelijk was tilly zo aardig om voor mij een andere rijbroek te laten komen en kon ik een kwartiertje later weer gewoon rijden... dat word dus eventjes terug gaan... :S:S

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:15

Gisteren had ik weer op NL gereden aangezien Liekje op stage was.Dat is altijd weer even wennen als er een tijdje tussen gezeten heeft, maar toch ging het ook deze keer weer beter dan de vorige. Ze liet erg snel los in haar lijf en stond ook fijn aan de hulpen. Het lukte voor het eerst om normaal in galop te komen, dus dat hebben we de hele les door maar gelijk geoefend door iedere keer een paar rondjes galop mee te pakken. Moet alleen wel wennen want ik heb het idee dat ik in de 5e versnelling door de bak race, terwijl M dan loopt te roepen dat ik moet blijven rijden omdat ze anders uit galop valt Clown. Maarja Legend springt echt grote passen en paco..tsja..die hupst een beetje in het rond en dan is het wat hem betreft wel weer goed Haha!.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:57

Vandaag samen met Jill op Passoa gesprongen.. Ging SUPER!! geen één keer gestopt en ook balkjes draven gaat steeds beter.
Ik ben op de 50cm gestopt (moet men vertrouwen nog echt terug krijgen merk ik.) en Jill op 70/75 cm. Passoa sprong een paar keer ook echt met een fijn ruggebruik wat dan echt een kick geeft als je erop zit Lachen
Verder zocht ze zelf haar passen uit als het eventjes niet uitkwam Lachen al met al heel tevrede over vandaag..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:42

Oei dat is balen uit je broek schuren, F. heeft dat laatst ook gehad, ze heeft toen mijn rijbroek aangetrokken en ikke de hare met een bodywarmer om mijn kont geknoopt.
Mooi dat ik in een Anky maatje 36 pas.
Vandaag naar Ciske geweest, was erg goed, voor herhaling vatbaar. Morgen weer met de tank aan de gang.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:28

ciske de rat?? ik ga daar ook heen en wel in augustus 2008 alles zat vol voor die tijd.. Lijkt me ook leuk..Ben toen ook naar Annie de musical geweest, dat was ook erg leuk (maar ook alweer een jaar of 10 geleden:P)

Vandaag deed M olly en heb ik die 2 pony's van vd B gedaan.. Die zijn superbraaf aan de longe keertje een bokje mag.. En sil werd vandaag ff gek toen er wat paarden de wei ingingen en er 1 afmoest die niet wilde komen, die dus lekker door t water crossen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:57

Voor iedereen een fijn oud en nieuw gewenst!

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:29

Een goede oud en nieuw voor iedereen en natuurlijk een GEWELDIG nieuwjaar!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:41

Yep voor iedereen een heel gelukkig, gezond en sportief 2008.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:42

voor iedereen hier een gezellig uiteinde en al het goeds voor 2008!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:17

Namens mij ook een hele goede jaarwisseling.. en allemaal tot volgend jaar Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 02:06

en is t allemaal goed gegaan met vuurwerk? Sem heeft zich super gedragen.. Ff toen ze op de bank zat en al die lichtjes zag wist ze niet waar ze moest kijken.. toen kwam ze op t kleedje bij mij liggen en toen ging ze slapen.. gekke hond

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 02:12

Bij mij wel , geen vingers verloren in ieder geval.
Nu dadelijk even mijn staatslot checken, misschien ben ik wel miljonair! Haha!