Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke_

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:14

hier is het echt even heel erg nu... ik heb mijn fiets op de universiteit laten staan, ik durfde niet meer te fietsen. Op de Erasmuslaan was een boom omgevallen, 3 autoos kapot, brandweer erbij etc. Nagelbijten / Gniffelen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:39

Ik wou in Arnhem naar kpn shop om internet te regelen, en dacht slim te zijn; op koopavond gaan zodat ik ook nog langs andere interressante winkeltjes kon...alles dicht om 18 uur! Stelletje watjes! Extreme duivel(hoewel ik op de terugweg wel errug veel sirenes tegenkwam, en er zelfs een hele grote tak vlak voor mn huisje op de weg was gewaaid...)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:28

Even mijn reactie van FW kopieeren plakken

Citaat:
Oh oh oh ik heb echt mijn week niet. Boos! Ik werd vanmorgen gebeld dat Bullie klem zat. Ik heb meteen opgehangen en ben in de auto gestapt (gelukkig zat ik nog niet op mijn werk) Onderweg baalde ik dat ik niet verder gevraagd had want ik zat me natuurlijk weer heel druk te maken. Eenmaal daar gekomen waren er dus twee bomen omgewaaid. Eentje lag bovenop de stal. De andere voor de stal. Bullie zat er precies tussenin, maar heeft de bomen GODZIJDANK! niet op zijn rug gekregen. De boom lag net iets de laag waardoor hij er niet onderdoor kon. Iets wat Ulvy dus wel had gedaan. Het gelukt was dat achter zijn kont een draadje zat wat we open konden knippen en zo konden we hem er achteruit uithalen. Nu is mijn weitje dus nog kleiner als dat hij al was en ze kunnen niet meer bij de stal Boos! Gelukkig gaan ze daar morgen weg dus het is nog even een dagje afzien. Maar ik ben me kapot geschrokken zeg! Als Bullie en Ulvy op stal hadden gestaan hadden ze geen kant opgekunnen. De stal is niet ingestort, maar er ligt nu dus een dikke boom op en voor. Ik weet nu zeker dat ik ze bij een eventuele komende storm niet opsluit. Ben toch blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:36

gatver Wen! gelukkig kunnen ze morgen naar de andere wei

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:58

Tja, zo had Bauke ook ineens een héél klein plaatsje; bij hem was er ook een boom voor de stal gevallen. Bauke was zn stal ingerend en verder niets aan de hand, maar je hebt gelijk; dieren hebben vluchtruimte nodig bij storm Knipoog Waar gaan ze nu heen?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:50

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 09:21

Juut schreef:
Tja, zo had Bauke ook ineens een héél klein plaatsje; bij hem was er ook een boom voor de stal gevallen. Bauke was zn stal ingerend en verder niets aan de hand, maar je hebt gelijk; dieren hebben vluchtruimte nodig bij storm Knipoog Waar gaan ze nu heen?

naar de wei in Heijen. En om het nog erger te maken. Papa had gisteren het weitje in onze voormalige tuin vast afgebroken en we hadden ze even in het weitje van de buurman aan de overkant van de straat gezet. Komt het water van de niers gisteravond ineens op. Stonden we om kwart voor elf met twee paarden Schijnheilig Toen hebben we ze maar in de stal gepropt want we konden nergens heen. Geen wei meer. Flink wat hooi erbij en dalijk gaan we ze bevrijden en naar Heijen brengen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:08

Zo maak je nog eens wat mee Clown

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:51

Ja da's waar maar da's niet goed voor je gemoedsrust. Inmiddels staan ze in Heijen. Vanavond stonden ze lekker hooi uit hun hooizak te knabbelen. Ulvy had de lege emmers al door de wei gegooid. Ze stonden achter een draadje maar ja daar kon Ulvy natuurlijk makkelijk onder door als Houdinie zijnde Schijnheilig Papa heeft het echt heel netjes afgezet. Nu nog even wat aan naastgelegen land doen. Daar mag ik rijden, maar er steken allemaal stoppels uit. Dat wordt even woest omtrappen. Iemand die zijn agressie nog kwijt wil Schijnheilig

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:52

Trouwens Judith ik koop tegenwoordig altijd suikervrije drop ivm mijn lijnpogingen. Toevallig gisteren een zakje gekocht en die was ook gelatine vrij. Is van het merk Baron. Wel duur overigens.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:53

Zo kom net terug van de paardjes. Wat een regen zeg. Ben (nog) maar niet gaan rijden. Heb de hooizak volgepropt met hooi en ben weer vertrokken. Hopelijk is het vanmiddag iets beter weer.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:06

Nog steeds niet gereden? Ik wel Vork Kon helaas het bos niet in vanwege wind en bomen die op omvallen staan, dus maar even in de bak. Nadeel bij dit soort weer is dat Ascot alles ineens eng vindt, en dus ook aanleiding vindt om met 4 hoeven de lucht in te springen enz. Voordeel is dat ie oo hele,maal hyper reageert op de hulpen, waardoor hij ineens wel prachtig zijwaarts kan Haha! Maar ja, de fun was van korte duur...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:19

Zo, gelukkig weer internet, want Bas had op een verkeerd knopje geklikt, floep! Geen internet meer! Wahaha! Maar nu weer wel.

Arme Boellie én Wendy!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:19

Dit is mijn hoofdstel-voor-aan-de-muur.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:42

Zo die is wel heel gaaf zeg. Ik heb volgens mij ook nog wel een bitje liggen (ergens Schijnheilig ) ik heb zoveel zooi en wil wel van wat af. Heb alleen geen westernbitje maar dan is het een gewoon trensje vrees ik.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:46

Emytje schreef:
Arme Boellie én Wendy!

En die Bullie was vandaag zo arm en zielig dat hij mij het halve maisveld over sleurde. Ik dacht tussen de buien door "even" te longeren kon ik meteen zien hoe hij liep op het maisveld. Nou en hij liep hoor. Schijnheilig Nou ja bok bok ren ren bok bok, kan dat wormvormig aanhangsel aan die lijn van mij weg please? Dus Janneke als je dit leest je hebt bij deze een longeerverbod, want jou kracht kennende had je hem niet kunnen houden. Man wat ging hij hard zeg. En als je er dan op gaat zitten is er niks aan de hand. Dan kennen we geen bokken Schijnheilig

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:49

Ik ben er pas nog geweest.! ik heb weer een super bosrit gemaakt op mijn kamp pony.. Bowie !!!
ik kom zeker nog terug groetejs,

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:49

in me profiel staat trouwens nog een foto van mij in me bikini op een shire van daar:P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:57

@ Emy; hij is gaaf! Haha!
@ Wendy; het was gewoon tijd voor rek en stek oefeningen Clown

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:18

@ Wendy: Was hij niet gewoon lekker druk van het weer? Ik heb van Judith al een bitje gehad, dus het hoofdstel is compleet nu. Maar toch bedankt!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:39

ja dat zal wel meegespeeld hebben, maar "vroeger" was hij nooit actief aan de longe. Tegenwoordig gaat dat heel goed. Zo goed dat hij tegenwoordig altijd lekker gaat bokken. Maar dat is alleen in het begin hoor daarna kunnen we aan het werk, maar hij bokt wel gemeen dan.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:31

aii... Geert heeft Pfeiffer... ik ga morgen ook maar eens een bloedtestje laten doen Nagelbijten / Gniffelen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:24

Oh oh oh daar gaat het kussen Schijnheilig

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:40

hmm ja, als ik besmet ben is dat toch al lang gebeurd. de incubatietijd van pfeiffer is 4 tot 6 weken, en ik heb zaterdag nog met 'm gezoend..
heb net geprikt, dus ik hoop dat ze een beetje snel zijn met de uitslag..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:43

En als je niet besmet bent mag je vanaf nu niet meer zoenen. Haha niet dat ik en mijn ex ons daar aan hielden hoor Schijnheilig