KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:19

sinds vandaag blijkbaar!

Marjan en Collet ik heb jullie ff pb gestuurd ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:19

Marjan :P het klonk me al vreemd haha
Ik meld me voor de pb :D

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:31

Nice bianca ;)

Hij woont hier vlakbij :')

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:37

ja hij woont helaas een beetje uit mijn richting
die vorige scharrel van mij woonde geloof ik bijna bij jou in de achtertuin, die kwam uit de achterhoek ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:23

Waar dan :P?

Nou hier is vloer uitgezet. Er moet 18m3 beton in, en er worden 3 palen voor poetsplaats mee vast gestort :) word zsm gedaan word nog voor gebeld :P
En de ponystallen worden waarschijnlijk ook al gemaakt 2, daar moet naelijk alleen front uit en dan voormuren en tussenmuren + 2deuren, is werkje van niks dus als hun gaan metselen in grote stal doen ik en pa ff ponystallen slopen :)
Dan kan voor t eerst alles binnen! (nog niet allemaal in de stallen die we in gedachrlte hebben) maar kwart in noodstallen en rest in de "echte" *\o/*
En in de echte en bij de koeien komen dan ook al drinkbakken dus geen gesleep meer met emmers :)

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:25

Open dag als het af is? Ben benieuwd.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:32

Haha ja maar dat word nog wel over paar jaar ;). Volgende zomer rest van de stal hopenlijk en loopstal (maar dat is heel erg werk, moet alles nieuwe beton in en nieuw dak+draagpalen en voorfronten :P en dan moeten we binnen nog gaan verbouwen haha. Dus komende 5 jaar nog even druk :+

Die stink gunther is mest aan het rijden op de plak naast ons. Was net even met um meegeweest, enorm foute duitse muziek op die radio := Hij is toch wel leuk nog :o maja hij doet niet echt moeite en dan vind ik het al snel saai :P Daartegenover staat dat hij wel 45 hectare heeft en zijn oude melkstal best een mooie binnenbak kan worden :+ en dat hij volgende zomer alleen (naast zijn ouders in oude boerderij) gaat wonen ;).

Saartje, jij had toch die tinker :? (of zit ik je weer door de war te halen?) had jij niet ook een rijpaard gekocht of wie was dat?? En hoe is het daarmee?

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:38

Ja tinker was niet van mij, daar ben ik mee gestopt omdat ik zelf reen paardje heb gekocht. Nou ja paard (1.75) hij wordt nu steeds leuker, ben alleen aan het stappen omdat ie z'n bilspier flink verrekt had maar gaat weer de goede kant op. Die heb ik dus van de week van stal verhuist omdat ze op oude stal in vast koppel nog op het land stonden overdag en er geen mogelijkheid was Om hem in de paddock te zetten vanwege z'n blessure. Hoop dat ik over een paar weken weer lekker alles kan doen want hij is echt heel leuk!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:41

Oke leuk :) Hoe oud is hij eigenlijk?
Ging je er nog mee starten of pas over een tijd/jaar ?

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:58

Hij is nu 3.5, wil hem als alles goed gaat in het voorjaar gaan starten. In ieder geval dressuur en op z'n tijd misschien wel springen/ cross als tie het aankan.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:59

leuk saar! En springen en crossen kan elk paard ;)
Colette ik kom ook graag op de open dag. Ben vooral ook benieuwd naar je harem :P

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:54

Even een kort wedstrijdverslagje, het parcours was namelijk ook heel kort. Hij was me veel te heet, stond al te drammen bij de jury om niet te hoeven stilstaan. En zodra de bel ging was het alleen maar oren vooruit en gaan met die banaan. Hij kwam bij iedere hindernis mooi uit e trok mooi aan, maar ging te hard. Hij sprong drie keer door de snelheid erg vlak, dus drie balken. Laatste lijn liep hij wel super door, toen liep hij wel in een mooi tempo. Niet iets om trots op te zijn, maar had wel de snelste tijd. Heb ook mensen met paard en al door hindernissen zien vliegen, noodsprongen, verkeerde parcoursen en ook paarden die zo omhoog sprongen dat ze op de tweede balk van de oxer lande. Dus al met al viel het wel mee. Ga aankomende week weer, dan zal de super enthausiasme er snel vanaf gaan en kunnen we gewoon een normaal parcours rijden.

Colette: Ik dressuur niet zoveel, heb me net ervan overtuigd dat het misschien wel goed is om de dressuur selecties te gaan rijden, maar ook van het springen. Met dat springen is het een kwestie van als je zin heb zet je er knotten in, je pakt je spul in en je gaat. Bij dat dressuur is het die week al proefjes oefenen, en dan vind die jury jou of je paard misschien niet leuk en dan kan je nog zo goed rijden maar eindig je nooit met winst of bovenin bij de prijzen. Heb wel gezegd war dressuurwedstrijdjes mee te pakken in de winter, maar dat zien we dan wel.

Marjan ik zou me pas echt zorgen gaan maken als ze je 'hé jij daar' gaan noemen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:16

Afbeelding

Afbeelding

Nog even foto's spammen!!!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:36

Mooi hoor sammie :)
Mooi jasje ook! (zelf ontwerp?)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:46

stoere foto's!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:34

Thanx. Ja jasje laten maken op basis van eigen stof. Het is een bruine streep, met bruine afwerking. Toen hij klaar was had ik eigenlijk al spijt van de kleur. Maar heb er ook eigenlijk schijt aan. Bij nader inzien is hij zo op de foto wel stoer.

Heb nog wel een mooie blauwe stof liggen met een mooie bruine ruit erin(dan weer met bruine kraag), maar dan wilde ik het zelf proberen om in elkaar te zetten. Maar nog niet aan begonnen, moet ik even moed voor verzamelen. Als het makkelijk is om zelf een jasje te maken heb ik waarschijnlijk binnen korte termijn allerlei leuke patronen in de kast hangen.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:56

Gave foto's en erg gaaf jasje hoor!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 08:27

Gaaf Sam!! :j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:46

gaaf je eigen jasje ontwerpen! Ik wil ook nog heel graag een blauwe. Heb het jasje wat ik nu heb al minstens tien jaar dus wordt wel tijd voor een andere :P

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:03

Ik heb een heel saai zwart jasje
wil ook graag een nieuwe maar heb nog zo'n lange lijst van spullen die ik nog wil... Dat wordt sparen.

Ik wil nog:
- crosshelm
- racesafe bp met schouderbeschermers
- nieuw borsttuig
- nieuwe leren laarzen
- aj

*zucht* dat word een meerjaren plan denk ik zo, haha.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:07

bvw schreef:
gaaf je eigen jasje ontwerpen! Ik wil ook nog heel graag een blauwe. Heb het jasje wat ik nu heb al minstens tien jaar dus wordt wel tijd voor een andere :P

Idd erg gaaf een jasje naar eigen ontwerp! Ik heb pas een blauwe gekocht.... echt een heel chique ding... van Horka geloof ik. Vrijdag ook mijn bijpassende blauwe laarzen opgehaald en we rijden weer helemaal in stijl.

Heb Pantani nog de foto van frits laten zien... en dit was het resultaat (hij hoopte dat er een boomstam stond, maar het was maar een trut hindernis)..... haha.
Afbeelding

Zondag hoop ik wedstrijd te hebben, maar ik sta nog steeds op twee plekken op de wachtlijst. Als ik nu niet mag starten heb ik crossles. (stiekem eigenlijk leuker, maar ja, wil toch wel weer graag voor de punten gaan rijden)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:17

Leuke foto Marcha! Misschien moet je maar een foto van Frits in zijn stal hangen :P

Frits en ik hebben trouwens zaterdag ons L-SGW debuut foutloos afgelegt en ben ook heel trots! Ik wacht nog een leuke foto's die ik kan spammen

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:26

Gaaf zeg! Op naar de M dus! :P

Hoe is het met Wiso? Die was toch geblesseerd? Of is dat inmiddels over?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:28

wiso is weer beter! Heb er vorige week al opgezeten maar heb er nog niet serieus opgepakt. Ik concentreer me nog even op het cross seizoen met frits en dan mag wiso weer serieus in training

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:28

Btw mocht er iemand interesse hebben: http://link.marktplaats.nl/493926209

Vanavond nog wat foto's maken van wat andere dingen waar ik nooit iets mee doe en er ook op zetten. Geld begint een beetje op te raken.... whaha. :o