Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xEsther

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:28

Ik weet het nog niet Lachen Best wel grappig om te doen, ik heb al een tijdje niet meer een Fproefje gereden Knipoog haha.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:08

zo, ik heb net mijn formulier van LC verstuurd hoor Haha! !! (ja ja ik weet het, nogal aan de late kant, maar ja, ouders he? hoop gezeur om toch mee te mogen)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:14

heej ik ben in de vorjaarsvakantie in mij eentje naar LC gegaan Haha! was echt vet voltige op Lexj en normaal op Stinkerd Haha! Stingray.... Het is echt heel leuk!

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:22

Lexi is inderdaad echt heel lief Lachen
Ik hoop dat ik volgende keer weer op Bontje mag Lachen Ik vind hem zo tof, net als alle andere peerdjes @ LC Haha! Jammer dat Dancer er niet meer is.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:23

hmm, wat vreemd, mijn berichten blijft op 66 hangen terwijl ik al 5 berichtjes verder ben en nog steeds hetzelfde!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:32

Posts in de HK tellen niet mee met je berichten aantal Knipoog

Ik wil dat het 29 juli is!!
Weet nog niet op wie ik wil rijden.
Kan iemand me vertellen hoe Mustache is?

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:38

oooh Clown stom foutje.
Vanny_ en ik gaan (waarsch, als er nog plek is) 15 juli en anders ook 29 juli Haha!

Mustache is erg leuk, af en toe moet je hem echt doorrijden. Maar verder echt een braaf paardje Lachen Springen doet hij ook wel goed geloof ik.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:05

Ja ik bedoel dat het me niet uitmaakt dat het geld kost maar voor als je niet wist dat dat zo was Knipoog. Denk dat ik het wel ga doen ik heb ook echt al zo lang geen proefje meer gereden en het is ook voor de leuk toch, ik zie wel.

Ess ik heb er echt zin in ! We moeten dan ook nog ff afspreken wanneer ik naar jou kom of dat je me ophaalt enzo. Jammer genoeg duurt het nog een tijdje... en ik ging vandaag weer naar Bannie (net toen jij smste was ik terug Tong uitsteken) en rijden in de bak (jammer genoeg was de eigenaresse er niet want dan kon ik weer ff naar buiten). Dus ik denk zo'n half uurtje gereden... ik denk laat ik maar eens proberen of ie wil galopperen, dus ik doorzitten, met m'n stem geholpen, overdreven galophulp en tikje erbij op z'n schouder en het lukte ! Eerst wel een stukje harddravertje, maar het lukte (rechterhand) en in de goede galop ! Dus ik belonen natuurlijk, linkerkant later een keertje geprobeerd en daar deed ie het ook maar niet gelijk de goede galop maar hij deed het in ieder geval. Was echt blij Haha!. Moest ook weer denken aan toen jij de laatste keer mee was en paardrij juf ging spelen voor me Tong uitsteken en toen zei je dat ik moest aangalopperen, lukte niet echt he Clown.
Morgen doe ik mijn inschrijfformulier op de post want ik dacht dat m'n pa vandaag naar z'n werk ging maar ook hij was vrij...

@ sammyvriend: ja Lex is indd een lieverd ! Hadden wij ook op gevoltigeerd was echt leuk.

Ik weet ook nog niet op wie ik wil maakt me niet heel veel uit maar het zou leuk zijn als Action er nu wel is als ik er ben & Bontje is indd ook heel leuk denk ik !

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:16

aaah goed van die kleine (lees Bann Haha!)! Braaaaf! Clown
wel leuk inderdaad. ja hahah, vond je niet dat ik een goeie instructrice was Clown (ongediplomeerd of niet) Ach ja, lol met je knol dus.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:29

Hopelijk is er geen plek meer op 15 juli hahah.
Nee grapje, ik ben benieuwd in welke week jullie terecht komen!

Nemen jullie eigen pony's mee of niet?

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:10

Hahah geen plek meer Clown. Het zou wel leuk zijn ja als we ook 29ste gingen bij jullie maar volgens mij heeft Esther d'r formulier al op de post gedaan, maar we hebben 29ste als 2de keuze. Maar denk gewoon dat we 15de krijgen. En we wilden zo snel mogelijk Tong uitsteken.
En we nemen geen eigen pony's mee.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:24

Ik heb inderdaad mijn formulier al ingeleverd Clown en ja, ik wilde zo snel mogelijk Tong uitsteken . Ik heb dr echt zin in Haha! pfff, eerst maar leren voor aankomende toetsweek Boos!

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 06:59

Goede morgen!
Getvr..zometeen weer school Dromen . Gelukkig heb ik pas t 2e uur anders was ik nu te laat geweest. Tong uitsteken
Wekker stond niet aan. (vergeten aan te zetten, dit keer niet expres Bloos )

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 07:47

Haha handig! Tong uitsteken
Mijn wekker is bijna altijd goed ingesteld; moeder. Clown
Alleen vorige week niet (ohja was nog op dinsdag ook Tong uitsteken ) toen had ze zich verslape en ik daardoor ook. Nagelbijten / Gniffelen

Maarja ik moet weg dus nu eigenlijk. Tong uitsteken
Veel plezier allemaal op school!
En als je je verveelt (zal vast wel Tong uitsteken ) moet je maar ff tellen hoeveel dagen nog voor LC. Vork

Ojaa volgende week is concert van My Chemical Romance.. Yeaah Tong uitsteken

Damn ik kon niet slapen gister, maar nu ben ik druk.
Ik hou op met spammen en ga school lastig vallen. Lachen

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:49

nou wat het rijden op mustache betreft, mustache is een vlotte tinker, die inderdaad leuk kan springen, het doorrijden wat jij zegt is niet echt nodig, je moet gewoon consequent rijden, maar dat geldt voor iedere pony.. hij is gewoon hardstikke lief en goed te rijden Lachen

oeh en ik ben zooo zenuwachtig... Nagelbijten / Gniffelen

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:05

Waarom dan? =O

Nou Mush moest k veel aandrijven zeg, ook in het bos. Nagelbijten / Gniffelen
Springen ging wel lekker. Heb k nog ergens een filmpje van, op me oude ocmputer. Clown

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:26

Ben weer thuis van school. wat vermoeiend is dat zeg! Tong uitsteken
Jammer dat t zo koud is....
Gelukkig ga ik zo naar Nasty, (maakt alles weer goed Knipoog ) doei doei Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:35

Ik ga Vera mischien leasen als ik naar een andere manege ga Lachen

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:06

Waarvoor ben je zo zenuwachtig dan ?

Nou beter dat het vandaag zo koud was want ik had vandaag gym en bijna iedereen heeft coopertest deze week dus wij zouden hem vandaag moeten doen (normaal hebben we nu buitengym) maar vanwege het weer gingen we binnen. En geeen coopertest Cool. Maar wel volgende week =(.

@ Olifant volgens mij had je per ongeluk een pb naar me gestuurd want ik kreeg er een van jou met oeps sorry foutje Tong uitsteken ofzo.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:33

Het is officieel dus ik meld t maar ook even hier: Nasty gaat eind juni naar een andere stal, stuk verderop van mijn huis...

Echt jammer, Ik heb m echt maar net een halve maand verzorgt ofzo..
MAAR....ik ga dus ook van paardrijden af op mijn manege, omdat ik het daar niet zo geweldig vind (ik leer er niks nieuws bij en niet zo leuke sfeer). Mijn ouders vinden dat erg jammer voor mij en willen liefst dat ik zo snel mogelijk een nieuw vzpaardje vind. Maar ik zei dat ik er ff geen trek meer in heb in een verzorgpaard, zeker door wat er WEER overkomt met Nasty enz. Heb je net een band, moet je het weer verbreken enz... Mijn ouders zijn hier mee eens en vinden ook dat het een nadeel kan zijn als verzorgster, omdat je niet veel te zeggen hebt tegen de eigenaar.

Dus zitten ze serieus over na te denken dat ik een eigen paard aankan!! Wow! Ik kan het nog steeds niet geloven, en vroeg ook of ze dit echt menen. We hebben er goed over gepraat (eigelijk al jaren, maar dat was echt gezeur om eigen paard blablabla) maar dit keer echt heel serieus over gepraat en een lijstje gemaakt met voorwaarden en beetje de kosten die we kunnen verwachten (we weten zelf ook dat dit zomaar kan oplopen tot ****). Op voorwaarde dat ik dan wel een bijrijdster aanneem, goed mijn best doe op school, verantwoordelijkheid heb op een levend dier (dat is voor mij geen probleem, ik heb al jarenlang verzorgpaarden gehad en ik weet zeker dat ik dit wil en aankan)
Mijn ouders willen ook dat ik dan prive les ga nemen van een goede instructeur en misschien het paard later uit ga brengen in wedstrijden enzo, dat je er teminste verder mee kan komen dan een manegepaard. God, dit had ik echt niet van mijn ouders verwacht, maar ik denk dat ze nu echt realiseren dat dit een van mijn grote droom is, dat ik al jarenlang volhou. Ze zien nu ook wel dat ik dit aankan. (Kosten zijn niet echt een probleem geweest voor mijn ouders, eerder de vraag of ik het wel aankon en genoeg plezier in had en niet zomaar op een impulsieve manier een paard wilde nemen) Aan de ene kant ben ik wel blij dat ze me eerst hebben tegengehouden, want toen wilde ik GEWOON EEN PAARD EN WEL HET LIEFST NU. (pennymanier dus) Maar nu ben ik veel geduldiger geworden, ik neem meer de tijd op de consequenties van een eigenpaard enz. Wow, lang verhaal, maar echt waar. Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik hoop echt dat mijn ouders nu realiseren dat ik dit ECHT wil. Lachen

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:51

chevaux_ schreef:
Het is officieel dus ik meld t maar ook even hier: Nasty gaat eind juni naar een andere stal, stuk verderop van mijn huis...

Echt jammer, Ik heb m echt maar net een halve maand verzorgt ofzo..
MAAR....ik ga dus ook van paardrijden af op mijn manege, omdat ik het daar niet zo geweldig vind (ik leer er niks nieuws bij en niet zo leuke sfeer). Mijn ouders vinden dat erg jammer voor mij en willen liefst dat ik zo snel mogelijk een nieuw vzpaardje vind. Maar ik zei dat ik er ff geen trek meer in heb in een verzorgpaard, zeker door wat er WEER overkomt met Nasty enz. Heb je net een band, moet je het weer verbreken enz... Mijn ouders zijn hier mee eens en vinden ook dat het een nadeel kan zijn als verzorgster, omdat je niet veel te zeggen hebt tegen de eigenaar.

Dus zitten ze serieus over na te denken dat ik een eigen paard aankan!! Wow! Ik kan het nog steeds niet geloven, en vroeg ook of ze dit echt menen. We hebben er goed over gepraat (eigelijk al jaren, maar dat was echt gezeur om eigen paard blablabla) maar dit keer echt heel serieus over gepraat en een lijstje gemaakt met voorwaarden en beetje de kosten die we kunnen verwachten (we weten zelf ook dat dit zomaar kan oplopen tot ****). Op voorwaarde dat ik dan wel een bijrijdster aanneem, goed mijn best doe op school, verantwoordelijkheid heb op een levend dier (dat is voor mij geen probleem, ik heb al jarenlang verzorgpaarden gehad en ik weet zeker dat ik dit wil en aankan)
Mijn ouders willen ook dat ik dan prive les ga nemen van een goede instructeur en misschien het paard later uit ga brengen in wedstrijden enzo, dat je er teminste verder mee kan komen dan een manegepaard. God, dit had ik echt niet van mijn ouders verwacht, maar ik denk dat ze nu echt realiseren dat dit een van mijn grote droom is, dat ik al jarenlang volhou. Ze zien nu ook wel dat ik dit aankan. (Kosten zijn niet echt een probleem geweest voor mijn ouders, eerder de vraag of ik het wel aankon en genoeg plezier in had en niet zomaar op een impulsieve manier een paard wilde nemen) Aan de ene kant ben ik wel blij dat ze me eerst hebben tegengehouden, want toen wilde ik GEWOON EEN PAARD EN WEL HET LIEFST NU. (pennymanier dus) Maar nu ben ik veel geduldiger geworden, ik neem meer de tijd op de consequenties van een eigenpaard enz. Wow, lang verhaal, maar echt waar. Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik hoop echt dat mijn ouders nu realiseren dat ik dit ECHT wil. Lachen

heej,

Als je dit avontuur aangaat zorg dan dat je mensen om je heen hebben die al jaren in het vak zitten. Zodat als je beestje iets mankeert dat er meteen naar gekeken kan worden bijvoorbeeld. Een paard is een grote verantwoordelijkheid maar met een bijrijdster nog meer. Die zal je ook in de gaten moeten houden met hoe ze rijd, of ze wel mest etc. Daarnaast wil ik je dit nog meegeven: als je paarden gaat kijken, neemt dan iemand mee die er dus verstand van heeft, die kan zien of dat hoogdravende hackneypony'tje die o zo mooi is wel geschikt voor jou is qua temperament. Verder kan ik nog een uur doortypen maar ik denk dat je het zelf allemaal wel weet

Examen wiskunde, mijn laatste examen, ben nerveus

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:52

dankje wel Lachen Ja ik heb al jaren nagedacht aan de consequenties van een eigen paard, maar ik weet echt zeker, dit is wat ik wil en ik en ben absoluut zeker van dat het paard ook goed terecht komt als ik hem koop.

En ja, was al van plan om samen met mijn buurmeisje te gaan kijken (die heeft al veel ervaring qua eigen paard) en ik denk ook dat als ik veel interesse in een paard heb, een keuring laat doen door de veearts Lachen of hij wel gezond is. En koopcontract natuurlijk en als het kan een proefmaandje, lijkt mij wel handig. Lachen Mijn ouders en ik willen wel sowieso een paard verzekeren.

AARGH. wiskunde, veel succes hoor! Ik heb echt een hekel aan wiskunde...Boos!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:05

Hee Es gaaf man dat het mag Haha!. Weet je nu zeker dat je gaat stoppen met Nas ? Bedoel 6km ofzo was het ? is toch niet zo veel (ik doe ong. 9 km naar Ban & Van). Maar ik heb je verhalen gehoord dus liever een eigen dan als het kan.
Ik had vanochtend opeens een SPIERPIJN in m'n benen niet normaal en het is nog steeds net zo erg. Zitten/hurken doet pijn, kan amper lopen. En dan die trappen op school Huilen. Nog maar 2 dagen en 3 weken normaal 'les' en 1 week toetsweek en dannn vakantie ! En gelijk Les Chevaux Lachen.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:18

Hee Taan. Het ligt niet zozeer aan de afstand, maar meer dus omdat ik vind dat ik nu als verzorgster niet veel meer te zeggen heb over Nasty. (tuurlijk heeft de eigenaar meer rechten dan ik, maar je snapt me wel Knipoog toch?) En ja om eerlijk te zijn, dit is echt mijn grote droom en daar wil ik echt een paar dingen voor 'opofferen', zelfs Nasty (die ik trouwens maar halve maand heb verzorgt...). Maar goed, dat is mijn mening Haha!

m0_y0shi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:09

Vindt je het niet een beetje raar ineens een eigen paard
Je zegt dat je ouders vinden dat je al te veel bij de paarden bent en nu weer niet
En zo ver fietsen is de voorweg ook weer niet Pling
Je bent meer tijd kwijt met een eigenpaard dan naar de voorweg fietsen of zie ik dat verkeerd
en daar komt bij dat alles voor je gedaan word en je alleen komt voor je paard