Manege Bruin!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:21

Llover schreef:
Maar ik heb ook wel ergere verhalen erover gehoord, dus wat dat betreft zou ik voor slachten gaan, ik ken een paarden slachter , die stond bij manege Noot tegenover mij emt zijn paard en hij zei dat dat echt het meest diervriendelijke was wat je kon doen en hij vertelde hoe dat ging en dat leek mij ook maar sneller en beter. Lijkt me verschrikkelijk als je die keuze meot maken zeg, pfff...sterkte meis.

Dat zou ik ook zeggen als ik slager was Ben het trouwens wel met hem eens hoor.

Fijn dat jullie allemaal zo lekker gereden hebben!

Ik heb de merrie even gesprongen(hoefde nu toch niet op concours). Wat gymnastiekwerk gedaan, vnl met het oog op het iets elektrischer krijgen van het voorbeen. Rekken en sluiten doet dat gummiballetje makkelijk zat
Had mooi drie in-uitjes op een kleine 3 meter staan en daarachter op een korte galopsprong een steil. Ze sprong echt super! Ging op het einde ook mooi ontspannen in het lijntje
Steil stond op het einde 1.25, maar daar sprong ze net zo simpel over Ze tikte die steil een keer licht aan toen ik hem net verhoogd had(balk bleef wel liggen), ik kreeg toch een reactie de keer erna! Wat een beest is dat zeg...Als haar veulen maar de helft kan springen van mama dan heb ik nog een fijn sportpaard

*is heel trots op haar ukkie*

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 22:47

Wanneer een paard al doodziek is zou ik idd wel kiezen voor een spuitje. Ik kies hoogstwaarschijnlijk wel voor de slacht maar ik wil het niet zien dan

Lekker dat ze het zo goed doet Gomir, de laatste keer dat ik haar zag was ze nog niet eens onder het zadel

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:50

Dat is al een poos terug dan (en volgens mij was het toen vreselijk slecht weer )

Ik hoop dat de foto's van indoor Wanroij binnenkort online komen, denk dat daar wel een hele stoere cheeka-foto bijzit

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:11

ik praat er niet graag over maar ik heb dezelfde beslissing moeten maken flair. Slacht heb ik gekozen en dat zou ik altijd weer doen. Ik heb ook een lang gesprek met deskundige gehad en het was gewoon de beste optie. Je moet altijd zelf kiezen natuurlijk.
Ik heb van mijn paard op stal afscheid genomen, nog wel zelf in de trailer geladen en een vriendin heeft hem weggebracht. Dat is me (voor zover mogelijk) het beste bevallen.
Als je nog advies ofzo wil dan gil je maar.

Ook voor vervoer valt er wel iets te regelen.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 23:31

Vervoer is idd vast wel te regelen.. al zullen er niet veel mensen staan te springen om een paard naar de slacht te brengen.

Gomir, als het wat minder koud is kom ik wel een keer bij je buurten, zit toch al regelmatig tegenover je Al zie ik niks van achter die hoge stenen muren.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:54

Mocht het nodig zijn wil ik ook wel rijden Flair, daar moet je je echt niet druk om maken en zeker de keus niet vanaf laten hangen.

Is goed hoor!

Otje was weer slechter net. Straks nog maar een keer kijken en anders de veearts maar weer bellen(duur wordt het toch wel )...

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:07

flair schreef:
Vervoer is idd vast wel te regelen.. al zullen er niet veel mensen staan te springen om een paard naar de slacht te brengen.

Iemand heeft het voor mij gedaan, dus ik zou best dezelfde dienst willen bewijzen.

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:55

Ja Gomir dat van die slager is een goeie haha..maar hij moest zoiezo ook zelf een kueze maken wat hij met zijn eigen paard moest doen ( waar hij ook van hield natuurlijk) en ook hij was wel eens bij een paard van een vriendin geweest die wel een spuitje kreeg en op hand daarvan trok hij zijn conclusie dat hij slachten beter en sneller vond gaan. Mijn zus en ik hebben altijd wel gezegt dat we zouden willen zien dat je paard er echt niet meer is, je hoort soms zulke erge verhalen dat ze op transport naar Italie zijn vervoerd als je ze aan de verzekering over levert of dat jij denkt dat ze weg gereden worden met trailer en al en op weg naar de slacht zijn, en dat dat dan dus ook niet zo was, maargoed ik ben wat dat betreft weer TE paranoide denk ik. Ik zou het gewoon net als mijn zus zeker ook hebben willen zien. Maargoed dat ging er dan wel weer wat vrediger aan toe dan slachten, moeilijk hoor. Je vervoer is iniedergeval wel geregeld, dat is wel aardig van ze.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:34

We gaan gewoon allemaal duimen dat Flairtje gewoon blijft {ik tenminste}, dan hoef je dr niet eens meer over na te denken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:39

Nou als we toch aan het duimen zijn, gaan we dan ook even duimen voor Herelt?
Kwam stokkreupel uit het land, wil niet meer op het been staan en kogel is warm en dik.
DA erbij geweest, pijnstillers en antibiotica..
En nu is het afwachten hoe hij het de komende dagen doet...anders moet hij op de foto.

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:33

ja hoor daar zal ik ook voor duimen.

Hoe gaat het met Ot?

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:42

hasten schreef:
We gaan gewoon allemaal duimen dat Flairtje gewoon blijft {ik tenminste}, dan hoef je dr niet eens meer over na te denken.

Tsjah je kan altijd in sprookjes blijven geloven!
Net als vroeger in de penny, dan kwam ook alitjd alles goed, helaas is de werkelijkheid vaak iets anders kimberley

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:45

Ach Luc was ooit ook 1 keer echt stokkreupel en kon nog maar op 3 benen lopen en kreeg ook antibiotica en pijnstillers, en heeft het gered! Maargoed nu is Lucje natuurlijk ook super sterk en stoer paard he

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:50

ja precies Luc is een super sterk stoer paardje

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:55

En lief en mooi en hij staat altijd voor je klaar. Luisterd altijd naar je als je verdrietig bent. Maakt je weer aan het lachen enzo weet je een echte vriend. Dat zie je niet bij menselijke wezens hoor

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:12

whahahah drol drie!! Ik weet wel dat Lucje van jou niet weg mag popje.
Van deedejee ook niet en van kimmie niet.

thanx voor je goeie actie he, ben benieuwd! dat is wel een mooie hoor, met mooie bruine ogen en mooie bruine manen, en zooo sweet , en sterke mooie benen

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:15

Ja dat dacht ik. Echt een mooi beest voor jou.

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:17

jaaa lekker ding man!! ik denk wel de mooiste die ik ooit heb gezien, nog mooier en leuker en liever dan Luc, en die kont, wauwwwwwww

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:27

Maar ik denk dat je heel wat moeite moet doen om hem te krijgen. En een heel mooi bod moet neerleggen.

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:34

ja maar ja het is wel mijn droom paard

what can i say : i just adore him and i think i love him, ohh t is gewoon hopeloos.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:50

Ik duim voor Goulash hoor

Otje gaat weer heel erg veel beter. Hij heeft vanavond weer voer gehad en daar reageerde hij normaal op. En hij heeft ook weer goed gemest

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:51

Oh gelukkig Gomir, mooi zo!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:57

En ik ben trouwens ook geslaagd voor de cursus

heb nu een heel mooi certificaat (en ik ga door met de cursus beoordelen, dat was namelijk eigenlijk de grootste reden om deze cursus te gaan doen )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:59

Hey toppie Gomir!

Oh klinkt ook erg leuk, cursus beoordelen, wanneer ga je daar mee starten?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:04

20 februari wsl

Meisje dat hem gaat geven doet het voor het eerst dus de regioinspecteur is ook alle lessen aanwezig voor ondersteuning, feedback en eventuele aanvulling. Gaat denk ik wel ontzettend leuk worden (deze cursus was al zo leuk en gezellig )