Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:04

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:33

Geweldig Wendy! Uber cute! Ik wil ook een kunstjeskat!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:48

Vooral dat 'op' zit er goed in Haha!
Jenny en Melis hebben nog wel een trailer, maar het is nét te ver rijden voor Jenny d'r rug. Jammer maar begrijpelijk. Knipoog
Weet trouwens niet waar Ascot vandaag weer last van had, maar hij heeft al lang niet meer zo gepiept en idioot gedaan als vandaag! Nu heb ik al een paar weken niet meer in de bak gereden met tiennemanbit, maar om daar nou voor tekeer te gaan en de kont in de lucht te gooien??? Verward

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:46

Hij was gewoon een rodeopaard aan het immiteren! *LOL* Het is trouwens thiedemann bit.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:20

het klonk al als... Clown Dat immiteren is ie goed in, bleek.
We hadden op het werk toch zo iets raars vandaag, de schapen en geiten liepen allemaal kreupel, en de dierenarts kwam ze spuitje geven met een of ander medicijn. Daarbij vertelde hij al dat het eigenlijk levensgevaarlijk spul is, prik jezelf er per ongeluk mee, en je valt dood om. Maar ja, het was ook het enige dat zou helpen. In de middag ging collega die over de dieren gaat nog eens bij ze kijken, ligt er een dwerggeit op apegapen en een andere dwerggeit dood. En terwijl hij daar stond kieperde ineens de nubbische bok om! Bleek het spul ook pas van de markt gehaald te zijn, vanwege rare bijwerkingen, kreeg de DA smiddags te horen... Dood geitje nog steeds dood, de andere had een spontane astma aanval. Nog een spuitje gekregen en de nub aan een infuus, en daarna leek het wel weer te gaan. De rest had ook nergens last van. Het hield er in ieder geval de spanning in vanmiddag Cool

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:04

Juut, mijn aan-de-muur-hoofdstel is gearriveerd en hij is gaaf! Aan het einde van de teugels zitten van de kwastjes en die zitten ook aan de frontriem (aan het einde van de knoopjes). Het was eventjes een legpuzzel, want alle onderdelen van het hoofdstel zaten los in de doos, maar hij zit inelkaar. Wat ik alleen nog mis is een bit! Dus heeft iemand een oud westernbit (of een heel verroest of veel te scherp gewoon bit) nog ergens liggen? Dan kan mijn hoofdstel aan de muur. Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:15

Sorry, ik dacht er nog tijdens het rijden aan, maar toch weer vergeten te kijken. Weet dus niet zeker of ik een roestig bit heb, maar in ieder geval wel een stangetje dat niet gebruikt kan worden voor rijden (idd te scherp, zitten van die draairingen aan waardor vel en haar tussen stang en ring kunnen komen) Mag je gratis hebben Knipoog Heb je foto van hoofdstel? Ben wel benieuwd Haha!
@ Anke; wat jij met Belle Fleur kon, blijk ik ook te kunnen met Maicke Clown Was met haar gaan rennen en kwam een loslopende hond tegen. Om de hond niet bang te maken ging ik stappen, Maicka keek wel, maar verder niets aan de hand. Tot hond omdraaide... Mevrouw nam ook een sprong 180 graden om waarbij ik dus lichtelijk de lucht in vloog. Kwam op een heel rare manier in de berm terecht, voelde mn enkel ook dubbel gaan. Was al helemaal voorbereid op een 'krak', maar had Maicka nog niet losgelaten en die gaf een nieuwe ruk waardoor ik op mn knieën landde. Vervolgens is ze helemaal vrolijk een braakstuk liggend land over gevlogen, om daarna eens te kijken of ik in was voor een spelletje 'tikkertje' Was ik niet, had al gerend dus ben gewoon blijven staan. Vond mevrouw ook maar saai, dus bleef uiteindelijk maar staan. Goed, ik rotknol gepakt en doorgelopen, kom baasje met hond tegen, kíjt Maicka niet eens naar dat beest! Ze had zelfs een hanglip!! Koe

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:43

Ik moet gewoon even een blij niet paardenbericht zetten...Marieke en ik gaan 3 februari naar een optreden van Take That. En oh wat voelen we ons weer 15 Haha!

En dan nu een wel paardenbericht. Mijn les vanmorgen ging zo ontzettend lekker. Bullie besloot lekker mee te werken dus heb heerlijk gereden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:44

Ok, dan val ik nog wel mee. Heb alleen eens op hun website gespiekt Tong uitsteken
@ Emy; groeten van iedereen terug Knipoog (had accu op) Weet je zeker dat dat dierlijk iets plantaardig iets is geworden? Anders eet ik nooit meer wine gums of drop! Misselijk

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:17

Heb hier twee zakken drop liggen en in beide zit nog gelatine als je dat bedoeld Judith. Ik eet geen vlees en vis, maar wel nog een klein beetje dier want ik eet dus wel drop.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:30

Weet je dan ook wat voor 'beetje dier' dat dat is? Aniek vertelde doodleuk dat dat gemalen varkensbot is! Misselijk
@ Emy; heb een water stangetje en watertrensje gevonden, beiden niet verroest maar wel errug scherp. Heb ze maar gelijk in mn auto gelegd, kan je volgend weekend kiezen. Knipoog
Verder was het erg goed weer vandaag! Kwam heel paardrijdens Heijen / Afferden en Bergen tegen, was gewoon niet leuk meer! Kon nergens een sprintje trekken, maar As werd wel steeds vrolijker van telkens een vreemde soortgenoot voor zn neus Nors opkijken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:24

Gelatine is inderdaad varkensbot. En ja dat weet ik Knipoog Maar Judith dan moet je ook geen taart meer eten, want daar zit het ook in (je weet wel dat drillaagje over bv aardbeien of vruchtenvlaai Knipoog )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:14

Toen in de tijd van BSE en al die andere dierenziektes werd er gezegd dat ze alle producten die gemaakt werden van dierlijk bot wilde vervangen door iets plantaardigs. De wine gums en drop werden toen vooral genoemd. Of het al doorgevoerd is weet ik niet, maar dat zou wel gebeuren. Net als dus ook het stremsel in de kaas dat gemaakt wordt door een bacterie uit de maag van een kalf, zowat allemaal al vervangen zijn. Om zo de kans op weirde ziektes zo klein mogelijk te maken. En trouwens drop lust ik niet en wine gums eet ik dus ook niet.

@ Juut: ik ben wel heel benieuwd naar dat stangetje. Zit er ook een ketting aan? Er zat namelijk ook een kinstrap bij het hoofdstel. En foto weet ik niet of dat gaat lukken, maar waarschijnlijk zie je 'em wel ooit in real life. Knipoog Of was je van plan om niet meer te komen?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:52

Je weet maar nooit, voor het zelfde geld parkeer ik morgen mn auto tegen een boom, en dan moet ik ook nog eens eerst gaan spoken voordat ik dat ding zie! Clown (lekker optimistisch Tong uitsteken ) Met andere woorden; is gewoon ernstig nieuwsgierig. Maar nee, er zit geen kinketting aan. Is ook beetje raar ding, gewoon stangetje-bit, maar met van die draai ringen net als bij watertrens. Weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven. In ieder geval heeft Ascot het 1 keer in gehad, en heeft ie me vervolgens 3 x achter elkaar er af gemikt. Is dus niet voor herhaling vatbaar.
@ Wendy; gelukkig is er ook taart zónder gelatine! Vork
Als ik eens tijd teveel heb moet ik dat toch eens proberen uit te pluizen; 'wat zit er tegenwoordig in gelatine???'

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:30

Hmm, nou als Ascot je dat bedankje voor dat bit gaf, ben ik toch wel benieuwd! *LOL*

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:34

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:16

Ooh, dat zal ze wel gaaf hebben gevonden zo over de straat. Heel anders dan in de wei en dan loop je er natuurljk ook nog achter ipv ernaast. Stapte ze wel steeds dapper door? Nergens bang voor? Dat halster bij Boellie staat ém goed!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:22

We gingen juist de straat op omdat ze in de wei niet vooruit wilde lopen. Op straat is ze lekker voorwaarts en dan gaat het beter.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:09

Ziet er netjes uit! Al geprobeerd een broek over dr kont te hangen?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:04

Zoals je in het topic kunt lezen was het deze keer zonder broek Lachen Ik had geen zin alles erop te leggen maar ze geeft geen snars om die broek hoor. Zelfs niet van de strengen tegen haar been.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:56

Het perfecte koetspaardje?

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:07

alleen het geduld nog, en dan is Ulvy een perfecte menpony Haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:21

Is ze nu ongeveer 2? Of alweer ouder?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:29

Ze wordt in juni 3

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:39

Hoe erg is het bij jullie wat betreft de wind? Hier is volgens mij het ergste geweest. De lucht klaart weer op, terwijl het eerder zo hard regende, waaide en onweerde dat je niet meer door de ramen heen kon kijken (en ik bang was dat ze eruit zouden komen). Het waait nog wel hard, maar minder. Gelukkig maar, want de schutting aan de straatkant heeft nu behoorlijk wat speling. Een derde storm gaat het denk ik niet overleven.