doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:11

Flurk schreef:
Gisteren heb ik op een bedrijf proeven moeten beoordelen in een enorm kleine binnenmanege.
Ik vond het best knap dat de mensen daar (niet allemaal) netjes op de A-C lijn uitkwamen en ik had als jury een microfoon tot mijn beschikking en een bel (deurbel) Als ik er klaar voor was dan moest ik op deze deurbel drukken en ging de voorlezer beginnen met lezen
Het was er erg gezellig

Klinkt best grappig :d

xchristienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:10

ik moet zondag f14 b rijden en wou vragen of iemand die naar mij kan sturen.
ik ben namelijk vergeten om daar naar te vragen op mijn manege. (beetje dom Tong uitsteken)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:25

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:27

xchristienx schreef:
ik moet zondag f14 b rijden en wou vragen of iemand die naar mij kan sturen.
ik ben namelijk vergeten om daar naar te vragen op mijn manege. (beetje dom Tong uitsteken)

...

Edit: Oeps.. jij was me al voor Bloos

xchristienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:31

supper bedankt Haha!
ik had al op een keer op internet gezocht maar kon niets vinden
(vorg jaar stond het nog wel op onze mange site maar nu niet meer:S)

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:40

Heb een tijd niets meer gezegd, maar ik ga zondag ook weer een proefje rijden. Heb er wel zin in. Zal mij benieuwen hoe het gaat. We gaan voor het eerst sinds lange tijd weer eens met de trailer naar de manege. Normaal rijd ik daar naartoe, maar dat vind ik nu te link, want Omar is nu in het voorjaar niet altijd de makkelijkste. In mijn proefje f6a zit 3x halthouden, 2 x bij het groeten en 1 keer tussendoor, maar ik heb een pony die daar niet echt gemakkelijk in is. Ze is vaak te ongeduldig. Zeker aan het einde van het proefje. Hoe netjes ik het ook probeer. Gelukkig had ik de vorige keer er evengoed nog een 5 voor gehaald.

Verder hoop ik dat ze bij M netjes de hoek ingaat, want daar zitten spoken. ik zal in ieder geval als er tijd voor is voordat de proef begint, haar de hoek van alletwee de kanten laten zien en er zo langzaam mogelijk langsgaan, desnoods halthouden. Dat had laatst wel een keertje geholpen.

Verder gaan we er natuurlijk een leuke dag van maken!

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:49

alvast veel succes dan! Haha!

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:34

Ja, dankjewel. In ieder geval is het een geruststelling dat we de vorige proefjes ook zijn doorgekomen. Dus we zien wel. Ik probeer er het beste van te maken. Heb nu eindelijk ook eens een goedzittende rijbroek aan. Die ander was al best wel oud en ging een beetje te krap zitten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:35

succes zondag Welshponygek

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:49

Ja, bedankt. Heeft iemand nog een goede tip om goed over de ac-lijn te rijden? Waar letten jullie dan altijd op. Ik zit er soms naast, maar dat heb ik niet altijd goed door.

En bij het van hand veranderen van m naar k, dan kan ik toch het best 1 meter voor k richten?

Percy_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:55

heyy

1 tip voor goed over de ac lijn te lopen gewoon goed je paard/pony door laten lopen niet le langzaam anders ga je slingeren

en over van m naar k ja idd dan kom je net daar voor uit en dan rij je netjes op de letter

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:57

Ik rij ook met de proeven mee, maar nu even een kleine pauze ingelast vanwege autorijlessen. Waarschijnlijk in september weer starten in de F3

Percy_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:57

succes zondag met je f6 proef, en maak je borst maar vast nat voor het theorie-examen. Dat is hartstikke veel bij f6. Boos!

Percy_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:58

zelf mag ik al f8 maar op de mange waar ik nu sta kan dat niet =(

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:26

Percy_Nikita schreef:
succes zondag met je f6 proef, en maak je borst maar vast nat voor het theorie-examen. Dat is hartstikke veel bij f6. Boos!

Haha, die heb ik al gehaald. Scheelt een hoop gestress. Was wel veel, maar vond het wel interessant. Veel was logisch, maar af en toe had ik wel zoiets van "he, dat is leuk om te weten".

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:28

Percy_Nikita schreef:

hoezo niet?

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:35

Percy_Nikita schreef:
heyy

1 tip voor goed over de ac lijn te lopen gewoon goed je paard/pony door laten lopen niet le langzaam anders ga je slingeren

en over van m naar k ja idd dan kom je net daar voor uit en dan rij je netjes op de letter

Het woordje 'langzaam' kent mijn pony niet zo heel erg goed Tong uitsteken . Ze kan het wel hoor, maar te langzaam is ze nooit. Slingeren kan ze wel heel goed. Ze is best wel handig met der benen. Om dit te voorkomen houd ik haar altijd goed tussen mijn benen, zodat als ze wil slingeren ik dit voor kan zijn. Het is meer dat ik niet zo goed in kan schatten of ik nou op tijd afwend of niet. Ik ga het zondag denk ik maar eens proberen door nog meer de A in het oog te houden. Als ik er te vroeg naast zit, wat vaak het geval is, kan ik haar in de wending misschien nog een pasje opzij zetten. Is ook niet echt goed, maar misschien dat de jury dit niet zo erg vind.

Welshponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:35

Percy_Nikita schreef:

Dat is ook jammer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:52

Percy_Nikita schreef:

Ik vind de hoeveelheid wel meevallen en de moeilijkheidsgraad is al helemaal ontzettend laag.

Percy_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:02

bij mij op de manege is niet fnrs dus ik rijd nu sinds 2 jaar helemaal geen wedstrijd b proeven

Percy_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:03

Welshponygek schreef:
Percy_Nikita schreef:
heyy

Het woordje 'langzaam' kent mijn pony niet zo heel erg goed Tong uitsteken . Ze kan het wel hoor, maar te langzaam is ze nooit. Slingeren kan ze wel heel goed. Ze is best wel handig met der benen. Om dit te voorkomen houd ik haar altijd goed tussen mijn benen, zodat als ze wil slingeren ik dit voor kan zijn. Het is meer dat ik niet zo goed in kan schatten of ik nou op tijd afwend of niet. Ik ga het zondag denk ik maar eens proberen door nog meer de A in het oog te houden. Als ik er te vroeg naast zit, wat vaak het geval is, kan ik haar in de wending misschien nog een pasje opzij zetten. Is ook niet echt goed, maar misschien dat de jury dit niet zo erg vind.

gewoon goed stelling houden in de bochten en dan komt de rest vanzelf Knipoog en verder echt hoop ik dat je het haalt ik vond de theorie ook niet zo moeilijk maar bij mij zijn er toen veel gezakt ik was de enigste die door ging Pling Tong uitsteken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:12

Mandyy schreef:
Percy_Nikita schreef:

Ik vind de hoeveelheid wel meevallen en de moeilijkheidsgraad is al helemaal ontzettend laag.

Mee eens, ik had bij de theorie van de F6 gewoon 0 fout. Je moet de vraag gewoon goed lezen en logisch nadenken en dan lukt het wel hoor. Knipoog

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:13

Ik had ook 0 fout idd. Ik dacht dat het heel moeilijk zou zijn, maar het was juist het tegenovergestelde.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:15

Vandaag voor het eerst f11 gestart, het ging lekker tot ik mijn voorlezer niet goed verstond en toen maar verkeerd reed haha. Even goed toch nog 215 punten bij elkaar gereden. Ik ben tevreden!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:16

Goed Kim!!! Netjes vind ik dat voor de F11...daar ben ik nog lang niet...Nagelbijten / Gniffelen