Manege Bruin!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:01

ik heb vanmorgen echt super lekker en fijn gereden, een tijd neit zo lekker gegaan, heerlijk is dat dan weer s zeg! Zelfs overspringen deed ie toen ik in galop van hand ging veranderen, erg leuk!! ben trots op hm

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:06

Ja be waarom neem je niet gewoon een goede bijrijdster. Ik werk ook 32 uur per week en heb ook een kind en mijn vriend werkt ook 4 dagen per week overdag en 'savonds en ik red het ook om 3 dagen per week naar laaf te gaan toen Lin op vakantie was 5 dagen per week. Dus als je nou een bijrijdster zoekt voor 3 dagen en dan jij 3 dagen en dan geef je luc 1 dag vrij opgelost toch

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:07

ja klopt popje, ik zoek ook iemand voor 3 dagen!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:40

Maar een fijne bijrijdster vinden is ook nog niet zo simpel
En dan moeten ze ook nog maar net willen meebetalen...

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:41

ja vetel mij wat, ik heb er al zoveel gehad, de 1 is te bijdehand en dnekt alles beter te weten, de ander betaald te weinig en weer de ander kan gewoon echt niet rijden en ga zo maar door.....

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:43

nee dat is waar. Maar een advertentie zetten op het prikbord bij bruin zetten is een eerste stap. Ik kom trouwens ook wel eens van dat soort advertenties tegen bij de supermarkt dus dat is ook een optie. En dan wel bij vermelden dat ze moeten delen in de kosten dan weten ze dat alvast.

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:53

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 18:21

Het is ook zwaar moeilijk om een goede bijrijdster te vinden...

Als Flair weg is wil ik misschien wel gaan bijrijden maar aan de andere kant is het ook weer zo dat ik van de zomer op zoek moet naar een baan en dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet in Den-Helder lukken... dan ga ik voor 99% zeker verhuizen.

Nu eerst het drama Flair naar de dierenarts zien te krijgen... pff wat een gedoe als je zelf je beest niet kunt vervoeren.

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:21

Ik heb ook zoooo super lekker gedressuurd vandaag! Had helemaal het gevoel dat ik wel klaar ben voor mn eerste wedstrijd!
Eerst lekker losgereden, heel veel kleine voltes en steeds van hand veranderen, het leek of ik een nieuw paard onder mn kont had. Ze werd er heerlijk ontspannen van. En ik had lekker mn nieuwe sjabrak, donkerblauw met gouden bies, helemaal poepiesjiek. Ik was helemaal happy en de ponnie ook!

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:50

Maarrrr, Llover, degene van wie je een mailtje had gehad mag dan wat eigenwijs zijn, het is wel iemand waar je op kan bouwen. Eentje die er helemaal voor gaat en altijd komt enzo. Ik denk dat dat ook belangrijk is; iemand die betrouwbaar is en goed voor je paard is.

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:11

hey B ik weet iemand voor je die wil bijrijden. Maar je bent nog niet op msn:(

Laveron gaat dinsdag naar de veearts nu ff duimen of hij weer helemaal hersteld is.

4EverHobbes

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:17

Ik heb net echt zo'n lekkere buitenrit gemaakt, zo'n 2,5 uur lang strand duinen etc. Heerlijk. Wel koud op het laatst, maar ik ben natuurlijk een bikkel he. Paardje in d'r element, stukje hard gegaloppeerd (en dan gaat ze bokken, oeh). Ook weer zo'n dag met een gouden randje.

En morgen weer fijn in de dressuurles.

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:18

Was het niet eng zo in het donker

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:30

Zullen we er even een lugubere stelling tegenaan gooien

Als je paard waarom dan ook afgemaakt moet worden en jij moet kiezen tussen slacht of inslapen... wat doe je dan en waarom?

Ik moet denk ik 99% zeker deze beslissing snel gaan maken en ik blijf maar twijfelen.

Eerst had ik altijd zoiets van definitief zal ik altijd kiezen voor inslapen omdat me dit de rustigste en minst stressvolle manier leek. Slachten klinkt zo erg in vergelijking met een spuitje.

Aan de ene kant wil ik voor mezelf nog steeds liever dat spuitje maar aan de andere kant lijkt het me voor Flair de slacht beter omdat dat sneller gaat en ze de kans niet krijgt om ertegen te gaan vechten. Buiten dat ene beentje om is ze zo gezond als een vis en zo gedraagt ze zich ook... het is ook nog eens een flinke bikkel...

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:37

ik zou kiezen voor slachten.
Ik heb daar hele positieve verhalen over gehoord in tegen stelling tot een spuitje. Vaak is 1 spuitje niet genoeg en dan vallen ze eerst met een knal op de grond helemaal in paniek omdat ze niet meer kunnen staan. En dan krijgen ze het tweede spuitje. Slachten is in 1 keer gebeurt en ze worden vaak ook helemaal gerust gesteld ik las er trouwens net nog een verhaal over op bokt.
Laatst bijgewerkt door Denise1984 op 22-01-06 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:42

Ik heb altijd al gezegd dat ik slachten boven inslapen verkies en ik blijf er ook bij!
Zeker als het bij een goed slachthuis is en je geen uren hoeft te wachten is het voor het paard ook niet erg. Het is misschien voor de eigenaar wat moeilijker, maar aan de andere kant vind ik zo'n spuitje ook niet prettig om te zien...Zeker niet als je het thuis doet, ze moeten ook nog opgehaald worden namelijk (en de rendac heeft tegenwoordig wel een speciale paardenregeling, zodat ze met de trailer gehaald worden ipv met de container, maar dan betaal je wel een honderdje of vier meer... )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:42

Zonder enige twijfel, absoluut slachten.

edit : zie net Gomirs post, my toughts exactly.

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:44

Gaat er nog iemand duimen voor Laveron??

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:46

Ik duim voor je dinsdag Denise!

(duim je nu dan een beetje mee voor Otje )

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:48

ja hoor doe ik

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:48

Ik zal ook duimen Denise en duim ook voor Ot!

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:50

bedankt!!

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:53

Ik duim ook voor je denise!! En bedankt voor die bijrijdster, die lijkt me het helemaal!!
Ik heb ook heerlijk gereden Deedejee, ook lekker naar buiten samen met mijn zussie, was onwijs gezellie en daarna gingen we lekker uitzet spulletjes uitzoeken, lachen!! En ook nog even bikken bij de mac D, dat doen we wel vaker na het rijden (op zondag dan alleen he)!!! En we reden leuk met de uitrijdekentjes om de kontjes van de paarden, lekker comfortabel en warm

2 flair: pff moeilijk, ik geloof dat mijn zus namelijk wel een goeie ervaring heeft met 2 spuitjes, eerst 1 spierverslapper ( maargoed haar paard was al erg slap en had geen fut meer om te vechten ) en vervolgends dat tweede spuitje en ze zei dat dat vrij rustig verliep allemaal. Maar ik heb ook wel ergere verhalen erover gehoord, dus wat dat betreft zou ik voor slachten gaan, ik ken een paarden slachter , die stond bij manege Noot tegenover mij emt zijn paard en hij zei dat dat echt het meest diervriendelijke was wat je kon doen en hij vertelde hoe dat ging en dat leek mij ook maar sneller en beter. Lijkt me verschrikkelijk als je die keuze meot maken zeg, pfff...sterkte meis.

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:55

Ik zou het echt niet weten wat ik zou doen... Ik hoor voor beide opties positieve en negatieve verhalen. Met mijn huidige paard hoef ik die beslissing gelukkig nooit te nemen want de oude eigenaar regelt alles bij eventuele afkeuring of niet meer kunnen van Nikki. Ik trek zelf steeds meer een beetje richting slacht, maar het is wel een rotwoord...

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:56

Denise succes met Laaf en Kim veel sterkte!!!