WIE rijd er op manege groenesteyn ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blueberry

Re: WIE rijd er op manege groenesteyn ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:10

staat in je profiel suffie hahaha! Knipoog

Gambler heb ik ook veel op gereden 'vroeger' (2 jaar geledn dus Tong uitsteken )

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:55

Echt waar Joos!!! Jeetje!! Waarom naar de Peek? Nouja, is ook in de buurt! AAAH WE GAAN ECHT ELKE DAG NAAR HET BOS&PARK IN JULI! Hyper!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:52

Griftenstein Peek? Daar sta ik Lachen (nog een week)

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:06

Sta je daar nog 1 week? Waar ga je heen dan? Lachen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:12

Carlos gaat voor (hopelijk) 2 maanden de wei op, of misschien wel langer.. Hangt een beetje van de wei en de kudde af en hoe hij het houd..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:12

Daarna ga ik misschien wel terug, of niet dat weet ik nog niet

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:26

Sorry Rosanne, maar ik moest even foto's plaatsen omdat hij zo lief was gister! Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dat op de laatste 2 foto's doet hij alleen bij magische handen, ofzo..

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:43

Ohh en Ymke sorry dat we zo aangeraced kwamen Bloos
Michelle zat de hele tijd op de scheppen dat ik haar pony niet kon halen nou mooi wel maar toen zag ik die bocht en dacht ik 'Ohh shi.t remmen!!' Tong uitsteken

marleen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:21

Foto's zien er goed uit lisa en rosanne, hij lijkt veel meer paard daar (volwassener) Haha!
Vandaag springles gehad en hij was echt heet Tong uitsteken beetje licht ontvlambaar als er iets te horen of zien was maar uiteindelijk ging het goed Lachen
Wat was het trouwens warm zeg! Joos en patries was het lekker in het park?

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:32

Wat een héérlijke Zimba daar onder Rosanne's (welliswaar ietwat dikke... Knipoog) billen! Hij ziet er súper uit!

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:49

YMKE BEN JE HET KIND WEER TEGENGEKOMEN OMG Huilen van het lachen

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:51

Karakteranalyse van Pogo door SuperRoos Haha!

profiel: licht deukje:
een teken van gevoeligheid

kaken: groot:
intelligent en cooperatief

snuit: schuin aflopend:
deze paarden kunnen de neiging hebben nieuwe mensen/ruiters wat uit te proberen om erachter te komen wie de leider is en waar grenzen liggen

mond: medium:
duidt niets bijzonders aan

lippen: vlak:
onafhankelijk en vastberaden

neusgaten: groot, open en verfijnd:
intelligent, tevens geinteresseerd, enthousiast en actief
bovenaan zijn ze in puntjes gedraaid en dit laat zien dat hij alleen meewerkend is als degene die wat van hem wil eerlijk is en hij deze vertrouwd

kin: rond en zacht:
meestal ongecompliceerd

ogen: groot, zacht en open:
geinteresseerd en hoopvol
van voren gezien zijn zijn ogen mooi zichtbaar, dit maakt hem zelfbewust
tussen zijn ogen ligt een mooi breed vlak, dit geeft hem een intelligentie waarmee hij onervaren mensen kan overtroeven

oren: verfijnd en recht omhoog:
intelligent en energiek, zou soms heftig kunnen worden

kruinen: 1:
meestal ongecompliceerd maar dit heeft minder invloed op de persoonlijkheid dan een meer gecompliceerdere kruin

Dit was het eerste gedeelte van de analyse van Pogo. Als ik hem snel zou willen beschrijven zou het gaan om een kleine pony met een enorme persoonlijkheid! Prachtig om te zien dus!
Pogo is enorm intelligent en het zou zonde zijn als dit door sommige mensen niet juist wordt ingeschat. Misschien maak je dat wel eens mee dat mensen hem 'minder' vinden omdat hij wat kleiner is maar daar moet je je niks van aantrekken. Juist dit soort kleinere type paardjes verrassen me enorm in de analyses omdat ze vaak grote en ver ontwikkelde persoonlijkheden hebben, en Pogo is er ook zo een!
Door zijn hoge intelligentie is afwisseling in zijn leven iets heel belangrijks. Zowel in zijn dagelijkse leven als in de dingen die jij met hem doet moeten nieuwe dingen zitten zodat hij zich niet gaat vervelen. De foto's die je hebt gestuurd daar zie ik hem in de wei staan met een ander paard en dat is de afwisseling in het dagelijkse leven die ik bedoel.
Wanneer paarden samen vrij kunnen bewegen zijn ze met veel meer dingen bezig dan wij kunnen zien en vaak voorziet dat ze enorm in de behoefte aan afwisseling omdat zowel hun lichaam als hun geest beweging krijgt als het ware.
Als Pogo veel op stal zou staan is het belangrijk dat hij vanaf die plek dingen kan zien en dat er wat 'te doen is'
Een saaie stal waar hij niet met zijn hoofd uit kan staan, geen andere paarden ziet en verder ook geen uitkijk heeft op een plek waar dingen gebeuren daar zal hij zich niet optimaal in voelen.
Paarden als Pogo kunnen dan een verhoogde aanleg hebben voor het ontwikkelen van ondeugden om hun ongenoegen te laten zien als het ware.
Ik heb echter alleen foto's van Pogo in het land van je waar zijn koppie erg gelukkig opstaat dus ik denk dat dat wel goed zit!
Pogo heeft verder een mooie gevoeligheid. Deze moet je wel goed benutten en gevoelig mee om weten te gaan anders zou het zich in combinatie met zijn intelligentie juist een beetje tegen je kunnen keren.
Het is dus belangrijk een goede leider voor hem te zijn die duidelijk en consequent is maar tegelijk ook heel eerlijk, vriendelijk, zacht en gevoelig. Dit zijn eigenschappen die ook bij Pogo horen en hij zal het fijn vinden wanneer je zo met hem omgaat.
Wanneer je hem werk biedt dat hij leuk vind en je brengt daar afwisseling in aan dan kan hij lekker enthousiast, energiek en actief worden. Dan wil hij ook echt voor je werken.
Wanneer hij het werk echter saai zou vinden of niet leuk genoeg dan kan zijn onafhankelijke kant wat meer naar boven komen en kan hij meer zijn eigen gang gaan.
Misschien houdt hij er soms wat zijn eigen ideeen op na en is hij daarin erg vastberaden. Met duidelijk communiceren en hem ervan weten te overtuigen dat jij toch gelijk hebt kom je het verst.
Ik denk namelijk dat je aan Pogo een hele verkeerde pony zou hebben wanneer je hem oneerlijk of te hard zou behandelen.
Hij is erg zelfbewust en weet goed wie hij is en waar hij voor staat, dergelijke dingen pikt hij niet en dat is eigenlijk alleen maar super!
Een andere mooie eigenschap komt weg bij zijn neusgaten. Pogo zal alleen met jou of andere mensen meewerken wanneer hij een vertrouwensband met ze heeft en hij weet dat ze eerlijk en oprecht zijn. Misschien werkt hij met kleine kinderen bijvoorbeeld wel mee als jij dit begeleidt maar zoals bij andere vreemde mensen wil hij toch echt wel eerst weten wat hij aan ze heeft. Alleen als je zijn respect verdient hebt dus dan gaat hij voor je door het vuur!
Verder is hij zo intelligent dat hij zowel onervaren als ervaren mensen gemakkelijk zou kunnen overtroeven. In het geval van een vriendelijke pony als Pogo leidt dit waarschijnlijk alleen tot grappige en vrij ongevaarlijke situaties. Ik krijg bijna een beeld van een klein clowntje bij hem dat grote glimlachen bij mensen op het gezicht kan toveren!
De blik in zijn ogen is prachtig geinteresseerd en hoopvol. In situaties van stress of spanning zou Pogo best eens wat nerveuzer kunnen zijn of soms zelfs wat heftiger kunnen reageren. Toch denk ik dat bij de juiste begeleiding, Pogo een erg evenwichtig en betrouwbaar dier kan zijn met wel de nodige gevoeligheid en pit in zich. Hij heeft dus zeker een instructieboekje maar wanneer je een goede band hebt met dit dier en je begrijpt zijn gedrag dan is dit een pony om hele mooie dingen mee op te bouwen en onwijs van te genieten!
Verder ziet zijn bouw er mooi uit en lijkt hij nergens beperkt of beinvloedt te worden. Zijn persoonlijkheid komt dus optimaal tot zijn recht!

Klopt helemaal. Haha!

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:10

Leuk hoor Niki! Haha!
Ik krijg die van mij ook binnenkort!

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:36

Kinee_ schreef:
Wat een héérlijke Zimba daar onder Rosanne's (welliswaar ietwat dikke... ;)) billen! Hij ziet er súper uit!

Jonge, dat was een geheim, niet leuk dat je dat zegt hoor.

huilerdehuilhuil.

Toch wel leuke foto's geworden lisa!:)

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:14

Eeh ja, met mijn topfotograaf kwaliteiten! Huilen van het lachen

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:24

Volgens Ymke ben ik een schatje. Huilen van het lachen
Ik ga nooit meer Girley naar de wei brengen voor haar, daar word ze veel te eng van Huilen van het lachen

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:30

Hahahahha.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:54

Hahaha.

OH SORRY ROOS! VERGEEF ME!!!!! Ik zal het nooit meer zeggen oké?
Nik, wat súpergaaf dat je dat hebt laten doen joh!!
Laatst bijgewerkt door Kinee_ op 29-05-08 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:55

Soms heb ik van die géniale ingevingen. Schijnheilig

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:55

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:53

YMKEEEEEEEEE! Go jij! Go jij!
suus, je weet dat ik die michelle écht niet mag, en ik stond écht op springen, maar jullie hadden vrij veel geluk dat ik op dat moment dáár met girley liep.. want anders hadden er best wel niet zo leuke dingen kunnen gebeuren, snapje?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:58

Bitchfight Nors opkijken

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:58

Morgen naar de veluwe buitenritje maken en overmorgen Carlos verhuizen dus dan zien jullie mij niet meer in het park Verdrietig

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:07

ahhhhh Huilen

Marissaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:13

voor niki knikkie Haha!
Afbeelding

ik vond m wel stoer met springende nikii Clown